Psykologia 2019
Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)
Kommentit (5687)
Vierailija kirjoitti:
Sain kunnon kohtauksen ja ajattelin, että nyt siellä on käyny virhe ja mun koetta ei ookkaan hyväksytty, kun Helsingin kohalla luki "Peruuntunut, pisteesi eivät riittäneet varasijalle" ja mietin, että miten en oo ees esim. varasijalla 412. Kunnes tajusin, että käytäntö onki tänä vuonna muuttunu huh.. Joensuu hyväksytty, Jyväskylä varasija 11.
Millaset yhteispisteet sulla oli? :)
Mielenkiintoista katsoa huomenna Vipusesta kuinka moni on päässyt ensisijaisiin kaupunkeihin!
Nyt mulla muuttu Joensuu takasin "opiskelijavalinta kesken". Jyväskylässä näkyy kylläkin edelleen hyväksytty, mut mitäköhän tää nyt sit meinaa?
Vierailija kirjoitti:
Millä pisteillä joku päässyt Helsinkiin maisteriin? Mulla koepisteet 84,8 ja yhteispisteet 191,8 (vanha yo-todistus, ei ensikertalainen). En siis voinut hakea maisteriin. Helsinkiin en päässyt, muut kesken (ei varmasti pisteet riitä)
Mä pääsin 120 pisteellä (mitä en voi ymmärtää). Maisterissa katsotaan siis vain koepisteet
Vierailija kirjoitti:
Nyt mulla muuttu Joensuu takasin "opiskelijavalinta kesken". Jyväskylässä näkyy kylläkin edelleen hyväksytty, mut mitäköhän tää nyt sit meinaa?
oliko sulla siinä joensuussa hyväksytty? ja onko jyväskylä sulla ylempi hakutoive?
Vierailija kirjoitti:
Helsingin maisterin 2. varasija. Mutta kandi+maisteriin Helsinkiin yhteispisteillä sisään! Eli ihan odottamaton tulos... Psykan kandi mulla siis ulkomailta, niin nyt pitää miettiä, otanko sen 5,5v paikan vastaan. Tuntuisi siltä, että neljän vuoden opinnot ulkomailla menevät hukkaan. Tai tietääkö joku, voisiko 5,5-vuotisia opintoja nopeuttaa jotenkin?
Uskoisin, että voi. Jos kuitenkin tutkinnot vastaavat toisiaan sisällöltään ja moni ystävänikin on tehnyt psykan tutkinnon suht nopeasti ilman aiempia opintoja, joten tuskin tarviaa 5,5 vuotta yliopistolla hengailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oliko sulla siinä joensuussa hyväksytty? ja onko jyväskylä sulla ylempi hakutoive?
Joo, mutta ne oli useemman tunnin molemmat hyväksyttyinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta ne oli useemman tunnin molemmat hyväksyttyinä
no onpa hassua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä pisteillä joku päässyt Helsinkiin maisteriin? Mulla koepisteet 84,8 ja yhteispisteet 191,8 (vanha yo-todistus, ei ensikertalainen). En siis voinut hakea maisteriin. Helsinkiin en päässyt, muut kesken (ei varmasti pisteet riitä)
Mä pääsin 120 pisteellä (mitä en voi ymmärtää). Maisterissa katsotaan siis vain koepisteet
Onnittelut! Mikä oli raakapistemääräsi?
Gallup!
Jos joku on vielä kesken = peukku ylös
Jos kaikki tulokset tulleet = peukku alas
1. Tampere 6. varasija
2. Jyväskylä Hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia)
3.-5. Peruuntunut
Kysymys kuuluu miksen voi ottaa Jyväskylän paikkaa vastaan? Vai tapahtuuko se jostain muualta?
Pääsin Joensuuhun, mutta mullei oo tullu sähköpostia tms joten mistä ne pisteet näkee ja lol onko mulla vaan joku virhe että hakemus hyväksytty
Vierailija kirjoitti:
Helsingin maisteriin pääsi ainakin vielä 2017 noin 60/120 suorituksella
Maksimipisteet oli 100 vielä ennen tätä vuotta :) Viime vuonna raja oli about 72, toissavuonna tarkalleen 62,8.
Vierailija kirjoitti:
Pääsin Joensuuhun, mutta mullei oo tullu sähköpostia tms joten mistä ne pisteet näkee ja lol onko mulla vaan joku virhe että hakemus hyväksytty
Pitää varmaan oottaa, että tyypit on ottaneet paikat vastaan, kun varasijat vielä liikkuu.
Onks täällä monta jotka on hyväksytty useammalle paikkakunnalle?
Vierailija kirjoitti:
1. Tampere 6. varasija
2. Jyväskylä Hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia)
3.-5. Peruuntunut
Kysymys kuuluu miksen voi ottaa Jyväskylän paikkaa vastaan? Vai tapahtuuko se jostain muualta?
Sulla on haku vielä kesken, koska Tampere on kesken, tai siis jonotat sinne.
Viikonloppuna tai viimeistään maanantaina voit ottaa Jyväskylän vastaan. Jossain kevyemmässä aineessa päätyisit tuossa tilanteessa Tampereelle ja systeemi on mitoitettu sen mukaan.
Eipä irronnut paikkaa tänäkään vuonna. Hakukertoja on jo viisi (?) ja nyt on jo hyvä luovuttaa. Sinnikkyydestä ei voi syyttää, lähinnä aikoinaan saatu huono yo-todistus harmittaa kun kuitenkin parhaansa tehnyt.. ehkä vaan yleinen älykkyys ei riitä, oon hidas ja en mitenkään matemaattisesti lahjakas. ÄRsyttää vaan kun tuli noinkin monta vuotta ''tuhlattua''. TEin niin lähinnä siksi, että kaikki tuntuivat hokevan että jos vaan hakee 100kertaa niin lopulta pääsee. Really? En haluaisi nyt masentaa ketään, mutta olkaa itsenne suhteen realisteja.. mä en ehkä ole ollut.. mutta alitajuntaisesti ehkä, sillä oLen muuttanut ulkomaille, en opintojen perässä mutta muuten elämä menee hyvin. Suomeen en taida palata sillä siellä ei minulle enää mitään ole..
Tampere tuli, ei riittäneet pisteet edes varasijalle. Minä kiitän teitä seurasta, onnittelen sisäänpäässeitä, toivotan tsemppiä rannalle jääneille ja jatkan elämää eteenpäin <3
Millonkohan varasijat liikkuu ?
Sain kunnon kohtauksen ja ajattelin, että nyt siellä on käyny virhe ja mun koetta ei ookkaan hyväksytty, kun Helsingin kohalla luki "Peruuntunut, pisteesi eivät riittäneet varasijalle" ja mietin, että miten en oo ees esim. varasijalla 412. Kunnes tajusin, että käytäntö onki tänä vuonna muuttunu huh.. Joensuu hyväksytty, Jyväskylä varasija 11.