Psykologia 2019
Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)
Kommentit (5687)
Helsingin maisteriin pääsi ainakin vielä 2017 noin 60/120 suorituksella
Onnittelut kaikille sisäänpäässeille!
Masentaa niin helvetisti etten päässytkään, vaikka olin henkisesti ihan valmistautunut että vihdoin pääsis alottamaan opiskelut. Tuntuu ettei huvita nyt enää yhtään mikään. Ei ole oikein plan b:tä. Mitähän hittoa nyt taas tekis yhden välivuoden.
Vierailija kirjoitti:
228.125 pisteellä Jyväskylään :) fiilis on ihan uskomaton. Hei tulevat stimppa toverit, tehdäänkö wappiryhmä? 😍
Virallinen ryhmä on tulossa, joten malttakaa hetki😊
T: keittotutor
Siis mitä tämä tarkoittaa!? Just tuli sähköpostia Helsingin yliopistolta "tietoja valinnan etenemisestä" ja jokaisen kohdalla lukee vielä valinta kesken.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä tämä tarkoittaa!? Just tuli sähköpostia Helsingin yliopistolta "tietoja valinnan etenemisestä" ja jokaisen kohdalla lukee vielä valinta kesken.
Mitä siinä viestissä luki? Otsikon perusteella olet saanut yli 60 koepistettä, eli olet valintakelpoinen. Siellä on varmaan pistelinkki, josta voit käydä katsomassa.
Onko Helsinki nyt ainoa yliopisto joka on lähettänyt sähköpostia? Vai onko joku saanut muualta jotain?
Muistakaa muuten tsekata myös roskapostikansiot!
Mulle ainaki tuli tasan mais Helsingistä tulokset (en jaksanu lukee koko ketjua loppuun enää voi olla et joku on jo huomannutkin tulosten tulleen) poistun nyt ketjusta en siis päässyt mutta ei juuri edes harmita. Onnea sisäänpäässeille! Jään itse odottamaan vielä Helsingistä logopedian tuloksia mut taidan mennä sinne sisään vasta vuoden päästä. Kiitos näistä kuukausista!
Sain yli ton 60 pisteen rajan mut silti en päässyt varasijalle, mistä voi johtua? Onko varasijamenetelmään tullut joku muutos? Viime vuonna sain myös hieman rajan yli pisteitä ja varasija ilmoitettiin, vaikka se olikin yli 200.
Joo nähdään sitten vissiin ensi vuoden keskustelussa ei-sisäänpäässeet kaverit. Huoh että pitää tulla se todistusvalintakin just nyt..
Helsingin maisterin aika kova taso. Omat koepisteet 117 ja olin sijalla 9 sisäänpäässeissä eli ilmeisesti vain yksi on päässyt minua huonommilla pisteillä sisään. Aika älytöntä kyllä, että maisterihaunkin taso oli tänä vuonna noin kova!
Vierailija kirjoitti:
Sain yli ton 60 pisteen rajan mut silti en päässyt varasijalle, mistä voi johtua? Onko varasijamenetelmään tullut joku muutos? Viime vuonna sain myös hieman rajan yli pisteitä ja varasija ilmoitettiin, vaikka se olikin yli 200.
Helsinki? Varasijoille otetaan vaan 15, sillä eihän sieltä ole mitään toivoa nousta kuin ehkä max. 1.
On sulla nyt kuitenkin tulos "peruuntunut" eikä "hylätty".
Onko kukaan teistä hakenut enemmän kuin 5 kertaa?
Se on sitte siinä. Ei irronnu paikkaa. :( Seitsemäs kerta todensanoo? Onnea paikan saaneille!
Hei sisäänpäässeet, monesko hakukerta? Ja mitä teitte välivuosina jos useampi? Koitan olla nyt liikaa lannistumatta siitä etten päässyt ekalla hakukerralla..
Täällä kanssa yksi joka ei päässyt sisään, toista kertaa olin hakemassa nyt. Tavallaan olin henkisesti valmistautunut siihen koska jäi paljolti matikasta kiinni, mutta pitää jatkaa luku-urakkaa vielä ja ensi kerralla yrittää kovemmin! Onnittelut kaikille opiskelupaikan saaneille ja tsemppiä muille jotka minun kanssa samassa tilanteesa!
Vierailija kirjoitti:
Helsingin maisterin aika kova taso. Omat koepisteet 117 ja olin sijalla 9 sisäänpäässeissä eli ilmeisesti vain yksi on päässyt minua huonommilla pisteillä sisään. Aika älytöntä kyllä, että maisterihaunkin taso oli tänä vuonna noin kova!
Onnea! Paljon sulla oli raakapisteet?
Tämä oli varmaan 5. kerta kun yritin tosissaan hakea psykalle ja vihdoin pääsin. Tuota ennen kävin vaan katsomassa lukiosta valmistuttua sen kokeen enkä lukenut ollenkaan ja nuistakin osa olevinaan olin tosissaan mut ihan liian naiivi sen suhteen mitä se oikeasti vaatii et pääsis sisälle. Hain myös ennen aina jyväskylään ja se monivalintakoe jäi monta kertaa 2 virheestä et oisin päässyt soveltuvuuteen. Siinä mielessä tämä uusi koe oli todellakin parannus sillä erottelee paljon paremmin. Olisi pitänyt varmaan aiemmin jo hakea HTT-kokeella mut tilasto kauhistutti ja nyt vasta opin sen kunnolla kun päätin pistää kaiken peliin ja aloin lukea jo syksyllä tilastoa ja kävin myös valmmennuskurssin. Terveisin, se joka pääsi helsingin maisterissa 120p
Helsingin maisterin 2. varasija. Mutta kandi+maisteriin Helsinkiin yhteispisteillä sisään! Eli ihan odottamaton tulos... Psykan kandi mulla siis ulkomailta, niin nyt pitää miettiä, otanko sen 5,5v paikan vastaan. Tuntuisi siltä, että neljän vuoden opinnot ulkomailla menevät hukkaan. Tai tietääkö joku, voisiko 5,5-vuotisia opintoja nopeuttaa jotenkin?
Onnea sisäänpäässeille, huikee fiilis varmasti!
Onko aiempina vuosina mahtanut käydä niin, että näissä yhteisvalintahauissa joku 1 kaupunki tuleekin eri päivinä kuin muut?