Psykologia 2019
Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)
Kommentit (5687)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JUST TULI POSTIA OPINTOPOLUSTA!!
Siellä on opiskelupaikka vastaanotettavissa. :')
T. Vakava-hakija
Kerro fiiliksiä!! Itkitkö ilosta kun luit sähköpostin, sekositko? Nipistelitkö itseäsi hereille? Monennettako kertaa hait? Uskoitko pääseväsi?
Palsta ehti mennä kiinni ennen kuin ehdin vastata! Tyhmänä hymyilen ja ihastelen saamiani onniteluita, joita on puhelimen täydeltä! Kiitos kaikille!
Mahtavaltahan tämä tuntuu, vaikka ei suorituksena ole samaa tasoa kuin päästä psykalle. Mun tartti vaan lukea artikkeleita eikä laskea tai opetella kaavoja ulkoa. Eikä ole niin suuri elämänmuutos, generalistialan tutkinto kun on. Paljon käytin aikaa tähänkin. Halusin voittaa itseni lukemalla ja onnistuin siinä!!! Minua kiinnostaa nimenomaan oppiminen ja motivaatio. Tämä oli oppimiskokemus!
Ekaa kertaa hain. Kokeesta tuli vähän enemmän miinuksia kuin toivoin, oli ollut tyhmiäkin virheitä. Viime vuoden osalta olisin näillä pisteillä kirkkaasti päässyt sisään maisterissa - mutta en olisi ihan mahtunut toiskertalaisen koepisteläisen kandipaikkaan (7 kpl).
Näytön alanurkassa näkyi saapuvan sähköpostin esikatselu, jossa luki "Opiskelupaikka vastaanotettavissa"! Oho wau! Hihkaisin heti ääneen puolisolle "hei mulla on opiskelupaikka vastaanotettavissa!" ja menin avaamaan viestiä. "Jee se on se!" sanoin - luki viestissä - ja sain tietysti onnittelut. :) Otin Opintopolusta peukkukuvan muistoksi, otin paikan vastaan ja ilmoittauduin läsnäolevaksi. Ja katsoin koodista jonosijan. Joko luku ei pidä paikkansa tai sitten olin vika sisäänpääsijä. :'D Odotan pistelistaa!
En ollut osannut varautua juuri eilen, joten juomaa ei ollut kylmenemässä ja oli kuitenkin maanantai-ilta... Mutta juhannuksena sitten!
Näin muuten unta, että olinkin Helsingin sijasta hyväksytty Joensuuhun ja ihmettelin miten niin oli käynyt ja kuinka minä nyt sinne asti pääsen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JUST TULI POSTIA OPINTOPOLUSTA!!
Siellä on opiskelupaikka vastaanotettavissa. :')
T. Vakava-hakija
Kerro fiiliksiä!! Itkitkö ilosta kun luit sähköpostin, sekositko? Nipistelitkö itseäsi hereille? Monennettako kertaa hait? Uskoitko pääseväsi?
Palsta ehti mennä kiinni ennen kuin ehdin vastata! Tyhmänä hymyilen ja ihastelen saamiani onniteluita, joita on puhelimen täydeltä! Kiitos kaikille!
Mahtavaltahan tämä tuntuu, vaikka ei suorituksena ole samaa tasoa kuin päästä psykalle. Mun tartti vaan lukea artikkeleita eikä laskea tai opetella kaavoja ulkoa. Eikä ole niin suuri elämänmuutos, generalistialan tutkinto kun on. Paljon käytin aikaa tähänkin. Halusin voittaa itseni lukemalla ja onnistuin siinä!!! Minua kiinnostaa nimenomaan oppiminen ja motivaatio. Tämä oli oppimiskokemus!
Ekaa kertaa hain. Kokeesta tuli vähän enemmän miinuksia kuin toivoin, oli ollut tyhmiäkin virheitä. Viime vuoden osalta olisin näillä pisteillä kirkkaasti päässyt sisään maisterissa - mutta en olisi ihan mahtunut toiskertalaisen koepisteläisen kandipaikkaan (7 kpl).
Näytön alanurkassa näkyi saapuvan sähköpostin esikatselu, jossa luki "Opiskelupaikka vastaanotettavissa"! Oho wau! Hihkaisin heti ääneen puolisolle "hei mulla on opiskelupaikka vastaanotettavissa!" ja menin avaamaan viestiä. "Jee se on se!" sanoin - luki viestissä - ja sain tietysti onnittelut. :) Otin Opintopolusta peukkukuvan muistoksi, otin paikan vastaan ja ilmoittauduin läsnäolevaksi. Ja katsoin koodista jonosijan. Joko luku ei pidä paikkansa tai sitten olin vika sisäänpääsijä. :'D Odotan pistelistaa!
En ollut osannut varautua juuri eilen, joten juomaa ei ollut kylmenemässä ja oli kuitenkin maanantai-ilta... Mutta juhannuksena sitten!
Näin muuten unta, että olinkin Helsingin sijasta hyväksytty Joensuuhun ja ihmettelin miten niin oli käynyt ja kuinka minä nyt sinne asti pääsen. :D
Kuulostaa ihanalta, onnea koulupaikasta!
Ihanaa kuulla onnistumisestasi! Paljon olet tehnyt töitä sen eteen. Tsemppiä opiskeluihin! :)
Isot onnittelut, varmasti mahtava tunne!! :)
hitsi kun jännittää, ei voi olla pyörittelemättä päässä vähän väliä sitä ajatusta että miltä tulee tuntumaan jos itelläkin ois kohta siellä opintopolussa samanmuotoinen ilmotus... Aika hyvin sain irtauduttua koko jutusta viime viikkoon asti mut nyt huomaan olevani taas täällä palstalla koko ajan ja ihan jännitysfiiliksissä :D aaaaa. Varsinkin kun nyt ei tunnu olevan ihan tarkkaa varmuutta kuitenkaan että tuleeko ne tulokset 28.6., 26.6. vai jo aikasemmin kun sellasiakin viitteitä on ollut... En kestä!! :D
Vierailija kirjoitti:
hitsi kun jännittää, ei voi olla pyörittelemättä päässä vähän väliä sitä ajatusta että miltä tulee tuntumaan jos itelläkin ois kohta siellä opintopolussa samanmuotoinen ilmotus... Aika hyvin sain irtauduttua koko jutusta viime viikkoon asti mut nyt huomaan olevani taas täällä palstalla koko ajan ja ihan jännitysfiiliksissä :D aaaaa. Varsinkin kun nyt ei tunnu olevan ihan tarkkaa varmuutta kuitenkaan että tuleeko ne tulokset 28.6., 26.6. vai jo aikasemmin kun sellasiakin viitteitä on ollut... En kestä!! :D
Samaistun kovasti! Miten sulla meni koe? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hitsi kun jännittää, ei voi olla pyörittelemättä päässä vähän väliä sitä ajatusta että miltä tulee tuntumaan jos itelläkin ois kohta siellä opintopolussa samanmuotoinen ilmotus... Aika hyvin sain irtauduttua koko jutusta viime viikkoon asti mut nyt huomaan olevani taas täällä palstalla koko ajan ja ihan jännitysfiiliksissä :D aaaaa. Varsinkin kun nyt ei tunnu olevan ihan tarkkaa varmuutta kuitenkaan että tuleeko ne tulokset 28.6., 26.6. vai jo aikasemmin kun sellasiakin viitteitä on ollut... En kestä!! :DSamaistun kovasti! Miten sulla meni koe? :)
Luulisin että aika hyvin, mutta en oo ihan varma :D Regressiossa en kunnolla tajunnut sitä mediaatiojuttua niin niissä monivalinnoissa meni varmasti pari väärin, laskut meni oikein. Tilaston monivalinnoista luulisin et suurin osa oikein. Logiikastakin suurin osa tuntu menneen oikein lukuun ottamatta muutamaa vaikeinta. Artikkelikysymykset oli itelle kompastuskivi kun tein ne tosi kiireessä ja haksahdin useaan jekkuun, ja ne on nyt se ainoa epävarmuustekijä, minkä takia en oo uskaltanut olla yhtään varma sisäänpääsystä... :D
Oli aika huvittava tunne kyllä kokeen jälkeen että tilasto&logiikka meni parhaiten kun vielä viikko ennen koetta olin ihan varma, että tilasto tulee olemaan selvästi mun heikkous verrattuna muihin ja artikkelit osaan kunnolla, haha. Sitten vedin viikon loppukirin tilaston kanssa ja tein vanhoja kokeita, ja jotain ihan ihmeellistä sen viikon aikana tapahtu kun tilastotaidot koheni ihan huikeasti. Ja artikkelien kertaus taas jäi vähän vähälle kun energia alko jo loppua siinä kohtaa.. :D
Miten sulla meni? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hitsi kun jännittää, ei voi olla pyörittelemättä päässä vähän väliä sitä ajatusta että miltä tulee tuntumaan jos itelläkin ois kohta siellä opintopolussa samanmuotoinen ilmotus... Aika hyvin sain irtauduttua koko jutusta viime viikkoon asti mut nyt huomaan olevani taas täällä palstalla koko ajan ja ihan jännitysfiiliksissä :D aaaaa. Varsinkin kun nyt ei tunnu olevan ihan tarkkaa varmuutta kuitenkaan että tuleeko ne tulokset 28.6., 26.6. vai jo aikasemmin kun sellasiakin viitteitä on ollut... En kestä!! :DSamaistun kovasti! Miten sulla meni koe? :)
Luulisin että aika hyvin, mutta en oo ihan varma :D Regressiossa en kunnolla tajunnut sitä mediaatiojuttua niin niissä monivalinnoissa meni varmasti pari väärin, laskut meni oikein. Tilaston monivalinnoista luulisin et suurin osa oikein. Logiikastakin suurin osa tuntu menneen oikein lukuun ottamatta muutamaa vaikeinta. Artikkelikysymykset oli itelle kompastuskivi kun tein ne tosi kiireessä ja haksahdin useaan jekkuun, ja ne on nyt se ainoa epävarmuustekijä, minkä takia en oo uskaltanut olla yhtään varma sisäänpääsystä... :D
Oli aika huvittava tunne kyllä kokeen jälkeen että tilasto&logiikka meni parhaiten kun vielä viikko ennen koetta olin ihan varma, että tilasto tulee olemaan selvästi mun heikkous verrattuna muihin ja artikkelit osaan kunnolla, haha. Sitten vedin viikon loppukirin tilaston kanssa ja tein vanhoja kokeita, ja jotain ihan ihmeellistä sen viikon aikana tapahtu kun tilastotaidot koheni ihan huikeasti. Ja artikkelien kertaus taas jäi vähän vähälle kun energia alko jo loppua siinä kohtaa.. :DMiten sulla meni? :)
Kuulostaa tosi hyvältä! :) Mä oon täällä aiemmin kirjoitellutkin, mulla meni regressiotehtävä muuten hyvin mutta kahden muuttujan regressioanalyysissä mokasin, tilasto ja looginen hyvin mutta artikkeleissa 18/30 täysin oikein olevaa vastausta (oman laskun mukaan).
Hauskaa, kun äitini laittaa melkein joka päivä viestiä, joko tulokset ovat tulleet. Hän taitaa odottaa niitä yhtä paljon kuin minäkin. Tietää, kuinka kovasti tahdon päästä, ja kuinka paljon olen tehnyt hommia sen eteen. Äiti lienee ainoa, joka ei ole koskaan kysynyt, mitä varasuunnitelmia mulla on. Likipitäen kaikki muuthan ovat varmaan sitä mieltä, että pitäisi jo vakavasti harkita toista alaa, kun hakee tänne jo kolmatta kertaa. Mutta siis ihanaa, että elämässä on ihmisiä, jotka odottaa yhtä paljon sun onnistumista kuin sinäkin!
Viikkoa myöhemmin olleen hoitotieteen tulokset ovat nyt tulleet ainakin Turun yliopistolta.
Tuleekohan noita tuloksia vaan sellasilta aloilta, missä ei oo yhteisvalintaa, vaan ne on kaupunkikohtaisia? Varmaan Joensuukin olis jo julkaissut psykan tulokset, ellei kuuluis yhteisvalintaan...
Vierailija kirjoitti:
Tuleekohan noita tuloksia vaan sellasilta aloilta, missä ei oo yhteisvalintaa, vaan ne on kaupunkikohtaisia? Varmaan Joensuukin olis jo julkaissut psykan tulokset, ellei kuuluis yhteisvalintaan...
*valintakoeyhteistyötä
Milloinkohan oikeat vastaukset tulee? Mua edelleen mietityttää yksi matikan monivalinta (nelonen?) ja 2 viimeistä logiikkaa, joihin en vaan keksi ratkaisua :’D
Vierailija kirjoitti:
Milloinkohan oikeat vastaukset tulee? Mua edelleen mietityttää yksi matikan monivalinta (nelonen?) ja 2 viimeistä logiikkaa, joihin en vaan keksi ratkaisua :’D
Käsittääkseni tulosten julkistamisen jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni tulosten julkistamisen jälkeen
Kiitos vastauksesta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*valintakoeyhteistyötä
Kiitos pilkunviilauksesta. 😅 eikö yhteisvalinta tarkoita sitä et samalla kokeella pystyy hakemaan useampaan kaupunkiin..?
Opettajavalintoja pukkaa koko ajan, vaikka perinteisesti tulleet vasta viimeisinä päivinä.
Jotain on nyt tänä vuonna eri lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*valintakoeyhteistyötä
Kiitos pilkunviilauksesta. 😅 eikö yhteisvalinta tarkoita sitä et samalla kokeella pystyy hakemaan useampaan kaupunkiin..?
Ei se ole pilkunviilausta, kun yliopistot painottivat, ettei kyse nimenomaan ole yhteisvalinnasta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*valintakoeyhteistyötä
Ei se ole pilkunviilausta, kun yliopistot painottivat, ettei kyse nimenomaan ole yhteisvalinnasta :)
Okei. Vaikka periaatteessa on kuitenkin kyse yhteisvalinnasta, sillä valintaperusteet olivat samat kaikilla yliopistoilla, vaikka olisivatkin saaneet tehdä niihin eroja.
Vierailija kirjoitti:
Opettajavalintoja pukkaa koko ajan, vaikka perinteisesti tulleet vasta viimeisinä päivinä.
Jotain on nyt tänä vuonna eri lailla.
Meille kans valinnat pöytään nyt! Uskon, että kaikkien yliopistojen julkaistaan samaan aikaan. Ei tule sitä varasijojen pompottelua siten.