Psykologia 2019
Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)
Kommentit (5687)
Mitä aiotte tehdä tulosten tultua jos pääsette / ette pääse sisään? Lähipiirille joko intoa tai pettymystä pursuavia viestejä ja puheluita heti vai kenties pari tuntia ihan omassa rauhassa tuloksen sisäistämistä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä aiotte tehdä tulosten tultua jos pääsette / ette pääse sisään? Lähipiirille joko intoa tai pettymystä pursuavia viestejä ja puheluita heti vai kenties pari tuntia ihan omassa rauhassa tuloksen sisäistämistä?
Riipaisen kovat kännit. Tuloksesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Jos pääsen niin soitan varmaan heti tärinöissäni kaikille läheisille, ketkä odottavat myös tuloksia. Varmaan soitan myös esimiehelle, että työt loppuu elokuussa. Jos en pääse niin varmaan muutamille ilmoitan, että näin kävi ja sit pyörin sängyn pohjalla yhden päivän.
Vierailija kirjoitti:
Jos pääsen niin varmaan ensiksi huudan niin että koko rappu raikaa :D ja soitan kyllä varmasti heti lähipiirille ja varaan pöydän parhaasta japanilaisesta ravintolasta. Ja tuun tänne kertomaan tottakai :D Jos en pääse niin sitä pitää varmaan sulatella jonkun aikaa ennen kun edes ilmoitan kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Helsingin yliopistosta tullu vielä mitään? veikkaan että sit kun ne jotain alkaa julkasemaan niin voi kenties alkaa psykaakin odotella. Uskon myös että tulee samana päivänä kaikki kaupungit.
Muutaman alan maisterihakuja ja avoimen väyliä. Päähaun puolelta ei vielä mitään. Mutta viime vuonna ei tullut maisterituloksiakaan ennen juhannusta, vaikka pieniä hakuja ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pääsen niin varmaan ensiksi huudan niin että koko rappu raikaa :D ja soitan kyllä varmasti heti lähipiirille ja varaan pöydän parhaasta japanilaisesta ravintolasta. Ja tuun tänne kertomaan tottakai :D Jos en pääse niin sitä pitää varmaan sulatella jonkun aikaa ennen kun edes ilmoitan kellekään.
Me ollaan täällä kaikkia varten! Ei väliä pääsikö sisään vai ei, täältä tulee tsemppejä ja myötätuntoa!
Päivitän sähköpostia monta kertaa päivässä, josko olisi jo tullut jotain. Mutta eeeiii. Kertokaa jo! 😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan täällä kaikkia varten! Ei väliä pääsikö sisään vai ei, täältä tulee tsemppejä ja myötätuntoa!
Ihanasti sanottu
Vierailija kirjoitti:
Päivitän sähköpostia monta kertaa päivässä, josko olisi jo tullut jotain. Mutta eeeiii. Kertokaa jo! 😭
Sama! En osaa oikeen keskittyä mihinkään kun kokoajan mielessä. Tulispa ennen juhannusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama! En osaa oikeen keskittyä mihinkään kun kokoajan mielessä. Tulispa ennen juhannusta.
Niimpä. Huomenna ja ylihuomenna on onneks töitä ja sit juhannuksen viettoon kotiseudulle. Siltikään ei varmaan pysy ajatukset muualla. 😅
Päivät tuntuu menevän vaan niin hitaasti.
Toivon sydämeni pohjasta, että tulokset tulisi ennen juhannusta, mikä on kyllä tosi epätodennäköistä. Haluaisin vaan mielenrauhan ja kyvyn nähdä elokuuta pidemmälle elämässä. Liian monta kesää on joutunu viettämään epätietoisuudessa omaa tulevaisuutta kohtaan. Läheiset ja työkaverit kyselee päivittäin joko ne tulokset on tullu, mikä on totta kai ihanaa, mutta nostaa omaa stressitasoa entisestään. Tuntuu, että sykkeet pomppaa pilviin kun puhelin värähtää tai piippaa tavanomaisesta poikkeavalla tavalla. Ei auta muuta kuin toivoa, että tämä olis viimeinen piinaavan odotuksen vuosi...
Onko teistä kellään tehtynä jo avoimessa opintoja etukäteen?? Itse oon tehnyt kaikki perusopinnot 25 op.
Vierailija kirjoitti:
Päivät tuntuu menevän vaan niin hitaasti.
Toivon sydämeni pohjasta, että tulokset tulisi ennen juhannusta, mikä on kyllä tosi epätodennäköistä. Haluaisin vaan mielenrauhan ja kyvyn nähdä elokuuta pidemmälle elämässä. Liian monta kesää on joutunu viettämään epätietoisuudessa omaa tulevaisuutta kohtaan. Läheiset ja työkaverit kyselee päivittäin joko ne tulokset on tullu, mikä on totta kai ihanaa, mutta nostaa omaa stressitasoa entisestään. Tuntuu, että sykkeet pomppaa pilviin kun puhelin värähtää tai piippaa tavanomaisesta poikkeavalla tavalla. Ei auta muuta kuin toivoa, että tämä olis viimeinen piinaavan odotuksen vuosi...
Siis just toi. Tuntuu, ettei ole mistään kesästä saanut kauheesti irti just tämän piinaavan odottamisen takia. Olispa ihanaa vaan kesäks heittää henkselit nurkkaan ja nauttia!
Vierailija kirjoitti:
Onko teistä kellään tehtynä jo avoimessa opintoja etukäteen?? Itse oon tehnyt kaikki perusopinnot 25 op.
Tän ekan välivuoden aikana oon tehnyt psykan ja kasvatustieteen perusopinnot + 6op tilastoa :)
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt perus- ja aineopinnot. Vielä kun pääsisi sisään...
Tulin kurkkimaan, onko mitään tuloksia vielä tullut, mutta taitaa olla niin, että tulevat kaikki sitten samaan aikaan. Voi että jännittää teidän puolestanne! Muistan niin elävästi, millaista oli kun tiesi, että tulokset saapuvat hetkenä minä hyvänsä, ja silti odottaminen oli niiiiiin pitkäveteistä, yhtä tunteiden vuoristorataa. Itse sain siis vuosi sitten vihdoin kuulla päässeeni sisään. Innolla odotan, millaisia tulevia kollegoja tulemme Joensuuhun saamaan! 😊
Kamalaa, kun näkee jo unta niistä tuloksista. Näin unta, että pääsin sisään ja olin ihan super onnellinen. Hirveetä oli sit herätä ja tajuta, että tuloksia ei ole edes vielä tullut :D
On tää kyllä kamalaa. :D Käyn monta kertaa opintopolussa per päivä, vaikka tiedänkin että se on ihan turhaa. Tulisivat jo!
Jos tipottainen julkaisu perustuu siihen, että opintopolku ei kuormitu liikaa, niin eikö yliopistojen tuloksia pitäisi jo kiireellä alkaa julkistaa, ettei kaikki tupsahda viimeisinä päivinä? 🤔 Vipusen mukaan ei ole yliopistot julkaisseet juuri mitään vielä.
Onkohan Helsingin yliopistosta tullu vielä mitään? veikkaan että sit kun ne jotain alkaa julkasemaan niin voi kenties alkaa psykaakin odotella. Uskon myös että tulee samana päivänä kaikki kaupungit.