Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
3921/5687 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä tuloksia kiusan takia pantata. Tajuatteko, että joku ne tulokset siirtää opintopolun rekistereihin. Psykaankin on niin valtavasti hakijoita, että tulosten rekisteröinti vie aikaa vaikka kokeet jo olisikin tarkistettu. Mielummin niin, että se tehdään huolella eikä sattuisi enää samanlaisia katastrofeja kuin pari vuotta sitten se Joensuun sotku. Kannattaa asennoitua niin että 18. päivä on homma selvillä, ei tässä ole enää kuin alle 2 viikkoa jäljellä.

Lisätietoa tästä joensuun tapauksesta? En ole kuullut. :o

Vierailija
3922/5687 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä tuloksia kiusan takia pantata. Tajuatteko, että joku ne tulokset siirtää opintopolun rekistereihin. Psykaankin on niin valtavasti hakijoita, että tulosten rekisteröinti vie aikaa vaikka kokeet jo olisikin tarkistettu. Mielummin niin, että se tehdään huolella eikä sattuisi enää samanlaisia katastrofeja kuin pari vuotta sitten se Joensuun sotku. Kannattaa asennoitua niin että 18. päivä on homma selvillä, ei tässä ole enää kuin alle 2 viikkoa jäljellä.

Lisätietoa tästä joensuun tapauksesta? En ole kuullut. :o

Lähettivät vahingossa liikaa hyväksymiskirjeitä luokanopettajakoulutukseen. Taisi olla jopa yli 50, joille virheellisesti lähetettiin tieto hyväksymisestä. Kukaan heistä ei kuitenkaan oikeasti päässyt sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3923/5687 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

äääääää en oikeesti kestä enää...Joensuusta tosi monesta koulutuksesta on tullut jo tuloksia mutta tottakai ei psykologiasta. Great

Vierailija
3924/5687 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuu samana keväänä sössi erityispedagogiikan haun samalla tavalla, mutta ne hakijat otettiin kaikki sisään.

Vierailija
3925/5687 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kokeiltua koodia taas, ei näy vielä mitään (sanoo "valintatila kesken"). Pitäisi vain antaa olla vielä tämä viikko, kun kuitenkin vaikuttaa siltä ettei tuloksia tule kuin vasta ensi viikolla.

Vierailija
3926/5687 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Vipusesta näkee mitkä yliopistot ovat julkaiseet minkäkin alan tuloksia? Vipusessa on liian paljo tietoa etten löydä tuota kohtaa millään :/

Vierailija
3927/5687 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin oon tosi optimistinen, että pääsen ainakin Joensuuhun, mutta sitten taas muistan, että hakijoita oli yli 5000 ja valtakunnallisesti vain 5% pääsee sisään ja tuohon viiteen prosenttiin kuuluminen ei oikein vakuuta mun toivoa sisäänpääsystä. Olen ollut aina keskiverto kaikessa, lukion keskiarvo oli 8 ja yo-paperit M:n tasoa. Olisi maailman 8. ihme, jos pääsisin sisään, varsinkin kun koekiintiössä pitäisi päästä, joka automaattisesti leikkaa liki 60% aloituspaikoista pois minun suhteeni. Not cool.

Kuinka moni teistä muuten aikoo hakea uudelleen ensi keväänä, jos ette pääse? Mä ne oikein tiedä. Silloin kilpailu kiristyy entisestään kun todistusvalinnan jälkeen koekiintiön paikkoja on noin 115 ja hakijoita kuitenkin 5000 ja helvetti soikoon jos ennakkomateriaalit poistuu kokonaan niin varmasti joka toinen lukiolaistyttö hakee psykalle, koska se ei vaadi valmistaumista. 

Vierailija
3928/5687 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Vipusesta näkee mitkä yliopistot ovat julkaiseet minkäkin alan tuloksia? Vipusessa on liian paljo tietoa etten löydä tuota kohtaa millään :/

Katsomalla syksyn 2019 tietoja yhteishausta. Siellä lukee aloituspaikat, sen jälkeen hakijat ja sitten tulee sisäänotetut ja paikan vastaanottaneet. Esim. Helsingissä ei ole mitään lukua sisäänotetuissa = 0. Klikkaamalla koulun nimeä näet kaikki koulutusohjelmat ja niiden perässä nuo taikaluvut.

Suurimmaksi osaksi tehdyt valinnat ovat vielä todistusvalintoja, mutta se tieto ei selviä Vipusesta.

Vierailija
3929/5687 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen niin kauan kunnes pääsen, unelma-ala kyseessä.

Vierailija
3930/5687 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin oon tosi optimistinen, että pääsen ainakin Joensuuhun, mutta sitten taas muistan, että hakijoita oli yli 5000 ja valtakunnallisesti vain 5% pääsee sisään ja tuohon viiteen prosenttiin kuuluminen ei oikein vakuuta mun toivoa sisäänpääsystä. Olen ollut aina keskiverto kaikessa, lukion keskiarvo oli 8 ja yo-paperit M:n tasoa. Olisi maailman 8. ihme, jos pääsisin sisään, varsinkin kun koekiintiössä pitäisi päästä, joka automaattisesti leikkaa liki 60% aloituspaikoista pois minun suhteeni. Not cool.

Kuinka moni teistä muuten aikoo hakea uudelleen ensi keväänä, jos ette pääse? Mä ne oikein tiedä. Silloin kilpailu kiristyy entisestään kun todistusvalinnan jälkeen koekiintiön paikkoja on noin 115 ja hakijoita kuitenkin 5000 ja helvetti soikoon jos ennakkomateriaalit poistuu kokonaan niin varmasti joka toinen lukiolaistyttö hakee psykalle, koska se ei vaadi valmistaumista. 

Varmaan hakisin ens vuonnakin, mutta toisaalta ulkomailla opiskelun ajatusta kans pyöritellyt mielessä.

Vierailija
3931/5687 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUST TULI POSTIA OPINTOPOLUSTA!!

Siellä on opiskelupaikka vastaanotettavissa. :')

T. Vakava-hakija

Vierailija
3932/5687 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Vakava-hakija

Hui kamala kun luulin, että olet psykalle hakeva. Minisydäri tuli. Onnea kovasti!

Vierailija
3933/5687 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestissä luki suoraan että mikä paikka! Kolmeen hain ja vain tuon yhden tahdoin.

Teilläkin siis lukee sitten kaupunki jo heti sähköpostissa!

Vierailija
3934/5687 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Vakava-hakija

Onnea tuhannesti!! Oletko se sama vakava joka on täällä pyörinyt? Aika nopeasti tuli tieto!

Vierailija
3935/5687 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on kidutusta tämä odottelu. Etenkin jos ne nyt oikeasti vehtaavat niitä tuloksia 28.6 asti. 

Vierailija
3936/5687 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös vakavaan ole kans tosi paljon hakijoita ja koe oli vain vähän ennen meitä??

Vierailija
3937/5687 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Vakava-hakija

Onnea tuhannesti!! Oletko se sama vakava joka on täällä pyörinyt? Aika nopeasti tuli tieto!

Kiitos! Olen se sama. En olisi itsekään tänä aamuna uskonut, että tänään on se päivä!

Vierailija
3938/5687 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös vakavaan ole kans tosi paljon hakijoita ja koe oli vain vähän ennen meitä??

En ole nähnyt tämän vuoden lukua, mutta viime vuonna oli hiukan alle 20 000 ja hakijamäärät ovat koko ajan laskussa. Varmaan noin 19 000 uniikkihakijaa ollut tänä vuonna? Kokeeseen osallistuu joka vuosi noin 72 % ilmoittautuneista.

Koe oli 25.4. Kaksipuolinen monivalintalomake oli ja ne ovat olleet tarkastettuna jo sillä samalla viikolla kun psykassa oli kokeet, sillä ekat soveltuvuuskoekutsut tulivat sen viikon lopulla, ja soveltuvuuskoekutsut ovat osittain sidoksissa parhaan kokeen tehneen pisteisiin. Soveltuvuuskokeet olivat viime viikolla, mutta omaan hakukohteeseeni ne eivät kuuluneet.

Jostain syystä tuloksia ei ole laskettu jo heti silloin kuukausi sitten, kun ovat olleet tiedossa. Hain maisterihaussa ja hakijoita oli alle 50, että ei olisi mennyt edes kauaa laskea..! On ollut tosi terapeuttista seurata sivusta teidän kuumotuksia, kun itseäkin on jänskättäny!

Nyt kun omat peukkuni vapautuivat, siirrän ne kokonaisuudessaan teille!

Ehkä pitäisi mennä vilkaisemaan sitä teidän kammoksumaa sielutiedeartikkelia. Oliko sekavampi kuin meidän lihan ontologia! Oli aika wtf jotain filosofiaa. Kiitos kaikista hyvistä artikkelinlukuvinkeistä, joita etsimällä tänne eksyinkin!

Vierailija
3939/5687 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus: 19 000 onkin hakemusten määrä. Hakijoita on joku 8 000.

Vierailija
3940/5687 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Vakava-hakija

Kiitos! Olen se sama. En olisi itsekään tänä aamuna uskonut, että tänään on se päivä!

Aika jännä kyllä, että samana päivänä sait tiedotuksen tulosten etenemisestä ja myös tuloksista. 😄