Psykologia 2019
Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)
Kommentit (5687)
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä muuten ootte. Jos yks osio kokeesta on jäänyt tekemättä ja kaikki muut lähes täysin oikein niin onko sillon mennyt hyvin vai huonosti? Tuntuu että suht monella on mennyt nimittäin näin.
Peukku ylös = hyvin
Peukku alas = ei tarpeeks hyvin
Yksi osio on todella suuri osa koko koetta, kun kokeessa oli kaikkiaan 4 osiota. Jos siis yksi osio on jäänyt kokonaan tekemättä. Toki jos muut tehtävät on tehnyt melkein 100% oikein niin ei ehkä sitten...
Tosi jännä nähä missä raja kulkee. Mullakin muut paitsi logiikka meni hyvin. Logiikasta ehin tehä vaan muutaman kohan ja loput arvaamalla
Miten teillä muilla meni jotka edelleen hengaatte palstalla? Mietin että onko täällä vielä ne joilla meni hyvin ja randomisti kaikki
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä muilla meni jotka edelleen hengaatte palstalla? Mietin että onko täällä vielä ne joilla meni hyvin ja randomisti kaikki
*vai randomisti koko porukasta siis
Toivon mukaan vain ne joilla meni suhteellisen hyvin... Ekat viikot pystyin olemaan ajattelematta koetta, mutta nyt iskenyt aivan järkyttävä jännitys tulosten suhteen. Hain maisteriin ja sain matikkaosiosta kaikki muut tehtyä (aika varmasti oikein) paitsi 2-muuttujan regression lukuarvot skippasin tietoisesti, jotta ehtisin tehdä koko kokeen. Loogiset sain muutamaa arvausta lukuunottamatta tehtyä, sekä artikkelit ja tilaston monivalinnan, mutta tarkistaessa virheitä kyllä löytyi näistä ihan reilustikin. Ra'asti laskettuna ainakin 53/76 oikein. Enkä osaa arvioida onko tällä tuloksella yhtään mahdollisuutta päästä sisään vai olenko vain juuri siinä keskitasolla jolla mennyt ihan ok ja 2-muuttujan regressio toimii ratkaisijana.
Veikkaan, että tuo 53 riittää maisteriin, mutta ei ehkä kandiin.
Toivon että logiikan olis tehny niin moni sellanen joka ei osannu tilastoa että logiikan painotus pienenis mut turha toivo ehkä
Vierailija kirjoitti:
Toivon että logiikan olis tehny niin moni sellanen joka ei osannu tilastoa että logiikan painotus pienenis mut turha toivo ehkä
Toivon täysin päinvastaista :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon täysin päinvastaista :).
Voi käydä kummin vaan :)
Tosi jännä nähä mikä tehtävä tulee ratkaiseen! En oikeesti malta oottaa 😅
Mä veikkaan että tuhansista hakijoista suurempi osa on osannut logiikan tehtäviä kuin regression hyvin
Mä vastasin kaikkiin osioihin mutta kaikkiin tuli jonkin verran virheitä. Olen tyytyväinen suoritukseen mutta jännittää riittääkö sisäänpääsyyn. Ja todellakin on joka päivä mielessä pääseekö vai ei. Regressio oli mielestäni helppo mutta huolimattomuudessani unohdin keskittää, nyt vaan toivon että ei vaikuttaisi niin paljon lopputulokseen. Logiikasta ainakin 10/15 meni oikeen. Tilaston monivalinnan jätin viimeiseksi ja se tuotti eniten hankaluuksia. Katsoin että sen osuus oli 15% niin ajattelin että panostan muihin ensin.
Mä toivon että me kaikki jotka tällä palstalla edelleen roikutaan päästään sisään 😂
Vierailija kirjoitti:
Mä veikkaan että tuhansista hakijoista suurempi osa on osannut logiikan tehtäviä kuin regression hyvin
Kyllä. Logiikan tehtäväthän pystyi tekemään sellaisetkin, jotka eivät ole kokeeseen juurikaan valmistautuneet. Itsekin kun kävin ekaa kertaa vain tutkailemassa koetta, tein logiikan tehtävän sekä arvailin artikkelien monivalinnat. Sain jopa yllättävän hyvät pisteet siihen nähden, että en ollut tosiaan perehtynyt millään tavalla koemateriaaleihin. :D toivon siis tämän puolesta, että painotus on suurin matematiikassa ja artikkeleissa.
Jos kokeesta osaa 60%, ei tule riittämään sisään. 70-75% rupee olemaan jo siinä rajoilla, että on hyvinkin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Logiikan tehtäväthän pystyi tekemään sellaisetkin, jotka eivät ole kokeeseen juurikaan valmistautuneet. Itsekin kun kävin ekaa kertaa vain tutkailemassa koetta, tein logiikan tehtävän sekä arvailin artikkelien monivalinnat. Sain jopa yllättävän hyvät pisteet siihen nähden, että en ollut tosiaan perehtynyt millään tavalla koemateriaaleihin. :D toivon siis tämän puolesta, että painotus on suurin matematiikassa ja artikkeleissa.
ainakin viime vuoden kokeessa itse olin saanut ison tilastotehtävän lähes kokonaan oikein ja artikkelit ihan ok menestyksellä, mutta sen vuoden logiikkatehtävää en osannut lähes ollenkaan. Pääsin silti tampereelle varasijalle 10 ja Turun soveltuvuuskokeisiin. En kuitenkaan päässyt opiskelemaan. Ja nimenomaan yhteispistejonossa, koepisteillä ei olisi ollut toivoakaan
Ilmeisesti sit löytyy niitä tarpeeks joilla menee kaikki osiot hyvin ja jotka ehtii tehdä kaiken jos toi sun suoritus ei riittäny :(
Pitää varmaan heittää kirves kaivoon tässä vaihees
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti sit löytyy niitä tarpeeks joilla menee kaikki osiot hyvin ja jotka ehtii tehdä kaiken jos toi sun suoritus ei riittäny :(
Pitää varmaan heittää kirves kaivoon tässä vaihees
Toisaalta aika moni aikasempina vuosina sisäänpäässyt on sanonut että teki todella paljon virheitä kokeessa tai ei ehtinyt tehdä kaikkea ja silti pääsi sisään.. jopa Helsinkiin. Ja tätä keskustelua hyvin aktiivisesti seuranneena en muista kenenkään sanoneen että koko koe olis mennyt todella hyvin, lähes kaikilla tullut itse tiedostettuja virheitä ainakin vähän tai jäänyt logiikkaa tekemättä.
Mulla meni muuten aika hyvin mutta artikkeleista jännään että sainko puoliakaan oikein, silti uskon edelleen hyvinkin sisäänpääsyyn :D
Vierailija kirjoitti:
Jos kokeesta osaa 60%, ei tule riittämään sisään. 70-75% rupee olemaan jo siinä rajoilla, että on hyvinkin mahdollista.
Muistakaa, että sisään on yleensä riittänyt 70-85% PARHAITEN MENESTYNEEN pisteistä :)
Eniten puihin meni laskeminen.