Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomien häiden pitäjät, pyyntö teille!

15.07.2018 |

Voisitteko olla kiukuttelematta, kun joku jättää tulematta koska häät eivät ole lapsiystävälliset? Tai oikeastaan, voisiko olla ihan niin, että kutsusta kieltäytymiselle ei edes alettaisi vaatia kamalia perusteluja? Se olisi vielä parempi. On vähän ikävää selitellä, että ei, kukaan lapsen isovanhemmista ei todellakaan ole sellaisessa kunnossa, että voisi hoitaa lapsia monta tuntia, ja ei, emme aio maksaa mansikoita ulkopuolisesta lapsenvahdista joidenkin ei-läheisen ihmisen kanssa, ja lopulta vielä erikseen että ei, emme ole myöskään aikeissa tuoda villejä taaperoita lapsille sopimattomiin juhliinne, vaikka voisitte meidän kohdalla tehdä poikkeuksen... itsehän juuri kerroitte, että juhlatila ja juhlien henki ei sovi lapsille, haloo!

Kiitoksia.

Kommentit (198)

Vierailija
101/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta lapsettomat häät voisi pitää ihan kahdestaan maistraatissa. Muistan aina ihanat sukulaishäät, joihin osallistuin pikkutyttönä. Pääsin morsiusparin pöytään istumaan ja juhlin ihan onnessani hienossa mekossani. Häät olivat ihanat, ja olin juuri sopivan ikäinen prinsessahäiden vieraaksi. Enkä kuulemma huutanut enkä riehunut, olin tykätty ja tyylikäs häävieras. Enkä todellakaan kännännyt.

Siis... täh? Meidän pitäisi mennä maistraatissa kahdestaan naimisiin koska sinä lapsena tykkäsit olla prinsessahäissä? Ei nyt ihan logiikka avautunut :D

Oletko vähän yksinkertainen?

Kirjoitin ihan suoraan, että niistä prinsessahäistä nauttii nimenomaan eniten 4-5-vuotiaat pikkutytöt. 

Aikuiset voivat bilettää keskenään ihan ilman häitäkin.

Mielestäsi siis hääjuhlat tulee järjestää prinsessaleikeistä tykkääviä pikkutyttöjä ajatellen tai jättää kokonaan järjestämättä? Vai mitä nyt ajat takaa?

"Aikuiset voivat bilettää keskenään ihan ilman häitäkin."

Totta. Toisaalta vanhemmat voivat myös ihan itse järjestää pikkulapsilleen prinsessabileitä vaikka viikottain jos siltä tuntuu. Ei siihenkään häitä tarvita. Ja ottaen huomioon, että häiden tarkoitus on juhlia hääparin avioitumista, ei tarjota prinsessabileitä sukulaisten pikkulapsille, en pidä kovin kohtuullisena esittää hääjuhlan pitämättä jättämistä vain siksi että ne eivät olekaan kiva prinsessaleikki pikkutytöille.

Sanon edelleen saman, kun sanoin aiemmassa viestissäni. Miksi kieltää häät siltä, joka niistä eniten nauttisi?

Meillä oli vapaa alkoholitarjoilu, joten meidän juhlista olisi varmasti kaikista eniten tykännyt naapurin alkoholisti, mutta ei häntäkään kutsuttu. Miksei? Koska meidän häihin kutsuttiin ne ihmiset, jotka olivat meille läheisimpiä ja jotka me halusimme paikalle, ei ne jotka eniten ehkä tykkäisivät kutsusta _jonkun_ häihin.

-eri

Apua, eikö perheen/suvun lapset ole teille läheisiä?

Vierailija
102/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teidän lapsellisten on pakko ilmoittaa passiivis-aggressiiviseen sävyyn miksi ette tule häihin? Ei ole pakko tulla eikä sitä tarvitse selitellä mitenkään. Kunhan vain ilmoittaa tuleeko

Sitähän minä tässä peräänkuulutin! Mutta kun erikseen tivataan että miksi ette muka voi tulla minun täydellisiin häihini.

Ap

Miksei se hääparille läheisempi teistä vanhemmista mennyt? Toinen jäänyt kotiin lasten kanssa.

Ai miksikö? Minä en voinut mennä veljeni häihin, kun oli 2kk-ikäinen vauva ja lapsi syntyi keskosena ja piti syöttää usein.

Ja meiltäkin käly tivasi, miksi emme voi tulla.

En ymmärrä jos hääpari pyytää kutsussa ilmoitusta juhlaan osallistumisesta, eikä soittoa kuulu, niin miksi morsiamet soittavat ja tivaavat syytä, miksi ei osallistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä mussutusta!? Mun häihin tai muihinkaan itselleni tärkeisiin juhliin ei todellakaan ole lapset tervetulleita. Onneksi ei lähipiiriin kuulu sellaisia jotka eivät tätä sisäistä. Kas kun ette vie lemmikkiännekin mukana.

Mun koirista sais kyllä söpöt morsiusneidot...

Vierailija
104/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan ok ilmoittaa että ei ole hoitajaa lapsille joten emme pääse häihin. Totuuksia vaan

meillä mies haluaisi lapsettomat häät ja itse mietin just sitä että tiedän että omista läheisistä jää ehkä sitten pari pois jos ei saa lapset tulla.

Vierailija
105/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä en jaksa enää edes selitellä mitään näitten lapsettomien juhlien järjestäjille.

Meillä on 3 ihanaa pientä lasta ja koko ajan pitäisi olla menossa lapsettomiin juhliin, on polttarit, synttärit, häät, tuparit ja mitä jumalauta juhlaa nykyään pidetään ja kaikki täynnä sitä itseään; ei lapsia eli kaikki ollaan pelti kiinni.

Jotenkin on ihan järjetöntä, kun ei lapsettomat ihmiset ymmärrä, että minä haluan olla lasteni kanssa! Se ei ole mikään siunaus, että "pääsisin" teidän aivottomiin kännijuhliinne missä on niin paljon hauskempaa ilman lapsia. Sitten kun kerron syyn niin kiivetään möksötysoksalle: ihan kuin ne teidän häänne olisivat olleet jotain poikkeuksellisen ihanaa enkä minä vain ymmärrä, että te halusitte tarjota lapsivapaata kaikille.

Jos kutsu on lapsivapaa, niin jos joku ei halua tulla siksi, ettei halua koko aikaa hoidattaa lapsiaan muilla, niin antakaa jumalauta olla.

Ihan puskista huutelen, että lapsivapaat juhlat eivät aina tarkoita mitään ördäämistä. Minä näen kummipoikieni äitiä kerta viikkoon pitkän kaavan kautta kahdestaan. Ei siksi, että hänen lapsensa eivät olisi mieleeni, vaan siksi että laatuaika aikuisten kesken on ihan eri asia kuin aika yhdessä +lapset. Emme me ördää, vaan puhumme kaikesta maan ja taivaan välillä ja keskitymme siihen yhteiseen aikaan.

Välillä on aika viettää juhlat kera lapsien ja välillä taas ilman lapsia. Ei ole pakko valita vain jompaa kumpaa vaihtoehtoa koko elämänsä läpi, vaan ihan elämäntilanteesta ja hetkestä riippuen.

Näkökulmastasi tulee (ainakin minulle) fiilis, että ystävät ovat toissijaisia, eivätkä näemmä lainkaan tärkeitä. Tai ovat ehkä tärkeitä, kunnes elämään tulee lapsia.

Vierailija
106/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä en jaksa enää edes selitellä mitään näitten lapsettomien juhlien järjestäjille.

Meillä on 3 ihanaa pientä lasta ja koko ajan pitäisi olla menossa lapsettomiin juhliin, on polttarit, synttärit, häät, tuparit ja mitä jumalauta juhlaa nykyään pidetään ja kaikki täynnä sitä itseään; ei lapsia eli kaikki ollaan pelti kiinni.

Jotenkin on ihan järjetöntä, kun ei lapsettomat ihmiset ymmärrä, että minä haluan olla lasteni kanssa! Se ei ole mikään siunaus, että "pääsisin" teidän aivottomiin kännijuhliinne missä on niin paljon hauskempaa ilman lapsia. Sitten kun kerron syyn niin kiivetään möksötysoksalle: ihan kuin ne teidän häänne olisivat olleet jotain poikkeuksellisen ihanaa enkä minä vain ymmärrä, että te halusitte tarjota lapsivapaata kaikille.

Jos kutsu on lapsivapaa, niin jos joku ei halua tulla siksi, ettei halua koko aikaa hoidattaa lapsiaan muilla, niin antakaa jumalauta olla.

Ihan puskista huutelen, että lapsivapaat juhlat eivät aina tarkoita mitään ördäämistä. Minä näen kummipoikieni äitiä kerta viikkoon pitkän kaavan kautta kahdestaan. Ei siksi, että hänen lapsensa eivät olisi mieleeni, vaan siksi että laatuaika aikuisten kesken on ihan eri asia kuin aika yhdessä +lapset. Emme me ördää, vaan puhumme kaikesta maan ja taivaan välillä ja keskitymme siihen yhteiseen aikaan.

Välillä on aika viettää juhlat kera lapsien ja välillä taas ilman lapsia. Ei ole pakko valita vain jompaa kumpaa vaihtoehtoa koko elämänsä läpi, vaan ihan elämäntilanteesta ja hetkestä riippuen.

Näkökulmastasi tulee (ainakin minulle) fiilis, että ystävät ovat toissijaisia, eivätkä näemmä lainkaan tärkeitä. Tai ovat ehkä tärkeitä, kunnes elämään tulee lapsia.

Sulla ei taida olla omia lapsia?

Vierailija
107/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei taida olla omia lapsia?

OT, mutta pitääkö vastaajalla oikeasti olla täsmälleen sama tilanne kuin ap:lla, että hän saa kommentoida? Ihan sama kuin tässä alettaisiin kommentoimaan jollekulle lapsia omaavalle, että "sulla ei taida olla ystäviä".

Tuntuu vaan jotenkin mustavalkoiselta ja vähän lapselliselta olettaa, ettei ihmisillä ole edes sen vertaa empatiaa, etteikö voisi ymmärtää tilanteita ilman 100%:sta omakohtaista kokemusta.

Mullakaan ei ole lapsia, mutta eihän se nyt tee musta empatiakyvytöntä tai kykenemätöntä keskustelemaan näistä aiheista.

-eri

Vierailija
108/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta lapsettomat häät voisi pitää ihan kahdestaan maistraatissa. Muistan aina ihanat sukulaishäät, joihin osallistuin pikkutyttönä. Pääsin morsiusparin pöytään istumaan ja juhlin ihan onnessani hienossa mekossani. Häät olivat ihanat, ja olin juuri sopivan ikäinen prinsessahäiden vieraaksi. Enkä kuulemma huutanut enkä riehunut, olin tykätty ja tyylikäs häävieras. Enkä todellakaan kännännyt.

Siis... täh? Meidän pitäisi mennä maistraatissa kahdestaan naimisiin koska sinä lapsena tykkäsit olla prinsessahäissä? Ei nyt ihan logiikka avautunut :D

Oletko vähän yksinkertainen?

Kirjoitin ihan suoraan, että niistä prinsessahäistä nauttii nimenomaan eniten 4-5-vuotiaat pikkutytöt. 

Aikuiset voivat bilettää keskenään ihan ilman häitäkin.

Mielestäsi siis hääjuhlat tulee järjestää prinsessaleikeistä tykkääviä pikkutyttöjä ajatellen tai jättää kokonaan järjestämättä? Vai mitä nyt ajat takaa?

"Aikuiset voivat bilettää keskenään ihan ilman häitäkin."

Totta. Toisaalta vanhemmat voivat myös ihan itse järjestää pikkulapsilleen prinsessabileitä vaikka viikottain jos siltä tuntuu. Ei siihenkään häitä tarvita. Ja ottaen huomioon, että häiden tarkoitus on juhlia hääparin avioitumista, ei tarjota prinsessabileitä sukulaisten pikkulapsille, en pidä kovin kohtuullisena esittää hääjuhlan pitämättä jättämistä vain siksi että ne eivät olekaan kiva prinsessaleikki pikkutytöille.

Sanon edelleen saman, kun sanoin aiemmassa viestissäni. Miksi kieltää häät siltä, joka niistä eniten nauttisi?

Meillä oli vapaa alkoholitarjoilu, joten meidän juhlista olisi varmasti kaikista eniten tykännyt naapurin alkoholisti, mutta ei häntäkään kutsuttu. Miksei? Koska meidän häihin kutsuttiin ne ihmiset, jotka olivat meille läheisimpiä ja jotka me halusimme paikalle, ei ne jotka eniten ehkä tykkäisivät kutsusta _jonkun_ häihin.

-eri

Apua, eikö perheen/suvun lapset ole teille läheisiä?

Meillä ei ollut perheessä eikä lähimmässä suvussa lapsia. Kaverit tuli mielellään ilman. Ainoat lapset joita olisi ehkä ollut tulossa, oli serkkujen lapset joita tavattiin harvoin. Osaa ei oltu tavattu vielä koskaan. Joskus lapsuudesta tuttu ihminen voi tuntua aikuisena läheiseltä, vaikkei aikuisena tulisi tavattua edes joka vuosi. Rajatun vierasmäärän vuoksi lasten kutsuminen olisi meillä tarkoittanut sitä, että joku meille tärkeä mutta ehkä vähän harvemmin tavattu ihminen jäisi kokonaan kutsumatta ja tilalle tulisi meille lähes tai täysin vieras ihminen. Parhaiden ystävien lapset on toki tuttuja ja läheisiä, mutta nämä ihmiset tulivat tosiaan itsekin mielellään ilman. Asiasta oli heidän kanssaan ihan avoimesti keskusteltu ennenkuin linjauksesta edes päätettiin.

Vierailija
109/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Voisitteko olla kiukuttelematta, kun joku jättää tulematta koska häät eivät ole lapsiystävälliset? Tai oikeastaan, voisiko olla ihan niin, että kutsusta kieltäytymiselle ei edes alettaisi vaatia kamalia perusteluja? Se olisi vielä parempi. On vähän ikävää selitellä, että ei, kukaan lapsen isovanhemmista ei todellakaan ole sellaisessa kunnossa, että voisi hoitaa lapsia monta tuntia, ja ei, emme aio maksaa mansikoita ulkopuolisesta lapsenvahdista joidenkin ei-läheisen ihmisen kanssa, ja lopulta vielä erikseen että ei, emme ole myöskään aikeissa tuoda villejä taaperoita lapsille sopimattomiin juhliinne, vaikka voisitte meidän kohdalla tehdä poikkeuksen... itsehän juuri kerroitte, että juhlatila ja juhlien henki ei sovi lapsille, haloo!

Kiitoksia.

Voi luoja, olet kyllä nainen, sillä teidän lapset, Jarkko-Matti ja Sanna-Liisa, nehän juurikin on häiden keskipiste...ja koska juhla on teidän ja keskipisteenä on teidän kakarat, jotka ovat maailman ainoa lapset, niin onhan se todella kummallista että ne ei saa tulla häihin.....

Maailman ainoat lapset ja teidän häät....

Onneksi on keksitty lapsivapaat lomakohteet ja lennot ja odotustilat..... pääsevät sentään lomalla eroon teistä....

Tuo vastauksesi sekavuudessaan ja aloitukseen liittymättömyydessään lähentelee jo Trumpin vastausta brexit-kysymykseen.

Vierailija
110/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

' Prinsessahäät ' ovat mauttomia. Olemme olleet lapsiemme kanssa häissä ja ilman lapsia. Kummatkin ok. Esim kuuden ruokalajin istuvaan hääillalliseen en pieniä lapsia missään nimessä olisi ottanutkaan, maalaispihahäissä sopii lastenkin olla. Kunnioittakaa kutsujan toivetta - sille on syynsä , ettei lapsia haluta häihin.

Vierailija
111/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia hankkivat, yksi oleellinen tieto teille: Siinä vaiheessa kun päätätte mennä lapsia hankkimaan, HYVÄKSYTTE ihan tietoisesti sen, että elämänne tulee muuttumaan pysyvästi, tilanteeseen, josta ei ole enää koskaan paluuta lapsettomaan elämään. HYVÄKSYTTE myös tietoisesti sen, että se elämä tuo mukanaan omat rajoitteensa, joilla saattaa olla vaikutusta joissakin asioissa, mitä elämän aikana tulee vastaan.

Jos lapsia hankkii, tulee ihan tietoisesti silloin ymmärtää, että elämä tulee muuttumaan pysyvästi. Jos muutoksiin ei ole valmis tai niitä muutoksia ei halua, ei silloin tule hankkia lapsia.

Ja tämä liittyy aloitukseen miten?

Vierailija
112/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä edes tyhdy selittelemään, sano vain ettei teille sovi. Ja piste. Se miksi ei sovi, ei kuulu kenellekään.

No sitä mieltä minäkin olen, kiitän kutsusta ja sanon että emme valitettavasti pääse. Mutta kun sitten soitellaan perään ja jankataan että miksi että muka pääse.

Enpä usko että kukaan jankuttaakseen soittaa vaan siksi että pitopalvelu laskuttaa ilmotetusta määrästä ihmisiä ja sen joutuu maksamaan vaikka joku ei tulisikaan. Lisäksi kiinnostaa tietää mikä on. Olkaa iloisia että ylipäätään saitte kutsun häihin....

Vierailija
113/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu häihin, joihin lapset ei tervetulleita.

Kiitos kutsusta , mutta valitettavasti emme pääse paikalle .yhteensattumien vuoksi.Samaan aikaan kutsu toisiin juhliin, johon koko perhe kutsuttu.Mukavaa juhlapäivää teille!

Vierailija
114/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi perse näitä typeriä hääjuttuja. Saatana kun tämä palsta on nykyään hulluja jankkaajia täynnä. Tämänkin akka, tämä ap, kirjoittaa niin keksittyä soopaa, ettei mitään rajaa, ja toiset vähä-älyiset jankkaa puoleen ja toiseen. Perkele!

Vierailija
115/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin te mammat tajuatte että häissä on kyse hääparista ei teistä ja teidän lapsista. Jos joku haluaa lapsettomat häät ei ole siihen muilla sanomista koska ei ole kyse teistä. Ei vain mene jakeluun teille minä minä ja minun lapseni ihmisille että maailma ei teidän ympärillänne pyöri!!! Kenenkään ei tarvitse muuttaa mieltään teidän ja lastenne takia jos haluavat alunperinkin lapsettomat häät!!!

Vierailija
116/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät saa näkyä eivätkä kuulua ja lapsiperheet pitää eristää yhteiskunnasta - jos lastenvihaajat saisivat päättää.

Lapsista kasvaa joskus aikuisia, ja normaali elämä juhlineen kuuluu myös lapsille. Ja lapset taas kuuluvat elämään siinä missä muunkin ikäiset ihmiset. Vai pitäisikö vanhustenkin pääsy hääjuhliin kieltää, koska siellä tarjoillaan alkoholia ja standup-koomikko kertoo roiseja vitsejä joita 92 v. Terttu-Mielikki saattaisi syvästi paheksua.

Ja jos lasten ilonpito ärsyttää/häiritsee? Eikö viskipullon kumonneen Ritva-serkun jatkuva epävireinen huutolaulu häiritse ollenkaan? Niin entäs se loppuillasta laskuhumalapäissään juhlapaikkaa hajottava Jorma-setä sitten? Onko aikuisten riehuminen ok?

En näe oikeasti mitään rationaalista syytä kieltää lapsilta osallistuminen juhliin. Kosteissakin juhlissa lasten vanhempia ei varmaankaan pakoteta juomaan itseään kaatokänniin, ja humalaisten ihmisten näkeminen tuskin aiheuttaa lapsille mitään traumoja. Mekin olimme juuri hääjuhlissa joissa osa porukasta otti kuppia ja  lauloivat eivätkä lapset olleet moksiskaan.

Tietenkin on kiva viettää myös lapsetonta aikaa, ei niiden mukuloiden kanssa ole pakko olla jossain ihme symbioosissa jossa aikuisilla ei ole omaa elämää ollenkaan.

Mutta ihmettelen ihmisiä joille lapset ovat niin ylitsepääsemättömän kielteinen asia. Onko teille jäänyt traumoja omasta lapsuudestanne ja kanavoitte samat kielteiset tunteet kaikkiin lapsiin? Vai mikä on? 

Vierailija
117/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää vaan erehtykö sitten pyytämään kummeiksi niitä, joiden lapset itse kielsitte.

Tämä. Tiedän tapauksen, missä erään tutun ystävän häät oli lapsettomat. Tutulla oli 3kk ikäinen vauva ja ei siten voinut mennä.

Mutta kun ystävä sai lapsen, oli tahtomassa tuttuani kummiksi. Mutta tuttuni kieltäytyi, koska välit olivat jo viilenneet muutenkin. Lisäksi tämä ystävä oli tunkemassa oman lapsensa kanssa joka paikkaan, vaikka itse oli kieltänyt "kirkuvien ja kuolaavien kakaroiden" tulon häihinsä. Ääni muuttui, kun sai omia lapsia. Hänen olisikin pitänyt saada ne söpöt kullanmurut jokaiseen paikkaan ja joka juhlaan ja raivosi, jos niitä ei saanutkaan tuoda.

Vierailija
118/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat häät oli ihania siihen aikaan, kun oli hääbuumi. Sai hyvän syyn kieltäytyä, kun ei saa lapsenvahtia, vaikka olisi saanutkin. Ei tarvinnut lähteä. Toiseksi, kun ei tarvinnut lähteä, säästi ison summan rahaa, kun rahat oli muutenkin silloin tiukilla.

Voi harmi, kun me emme saa lapsenvahtia. Mutta onnea teille hääpäivänä. Klik ja puhelin kiinni ja se oli siinä ja sai viettää kesäviikonlopun paljon mukavammin.

Vierailija
119/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tee hääparista lapsia vihaavia hulluja automaattisesti jos haluavat lapsettomat häät. Se on yksi päivä jonka hääpari haluaa viettää läheisten kanssa ilman että siellä lapset kirkuu ja itkee taustalla. Lapset hoitoon tai sitten jäät kotiin. Noloa uhriutua tuollaisen takia kun kyse ei ole teistä ja lapsistanne.

Vierailija
120/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tee hääparista lapsia vihaavia hulluja automaattisesti jos haluavat lapsettomat häät. Se on yksi päivä jonka hääpari haluaa viettää läheisten kanssa ilman että siellä lapset kirkuu ja itkee taustalla. Lapset hoitoon tai sitten jäät kotiin. Noloa uhriutua tuollaisen takia kun kyse ei ole teistä ja lapsistanne.

Ap.han jäi kotiin, mutta sekään ei morsiamelle käynyt.

Ja usko tai älä. Moni on tosi tyytyväinen ollut tänäkin viikonloppuna, kun ei tarvinnut lähteä häihin, kun ei ollut lapsenlikkaa. Mieluummin viettivät viikonlopun helteessä mökillään tai rannalla nauttien kesäpäivästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi