Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomien häiden pitäjät, pyyntö teille!

15.07.2018 |

Voisitteko olla kiukuttelematta, kun joku jättää tulematta koska häät eivät ole lapsiystävälliset? Tai oikeastaan, voisiko olla ihan niin, että kutsusta kieltäytymiselle ei edes alettaisi vaatia kamalia perusteluja? Se olisi vielä parempi. On vähän ikävää selitellä, että ei, kukaan lapsen isovanhemmista ei todellakaan ole sellaisessa kunnossa, että voisi hoitaa lapsia monta tuntia, ja ei, emme aio maksaa mansikoita ulkopuolisesta lapsenvahdista joidenkin ei-läheisen ihmisen kanssa, ja lopulta vielä erikseen että ei, emme ole myöskään aikeissa tuoda villejä taaperoita lapsille sopimattomiin juhliinne, vaikka voisitte meidän kohdalla tehdä poikkeuksen... itsehän juuri kerroitte, että juhlatila ja juhlien henki ei sovi lapsille, haloo!

Kiitoksia.

Kommentit (198)

Vierailija
181/198 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat häät oli ihania siihen aikaan, kun oli hääbuumi. Sai hyvän syyn kieltäytyä, kun ei saa lapsenvahtia, vaikka olisi saanutkin. Ei tarvinnut lähteä. Toiseksi, kun ei tarvinnut lähteä, säästi ison summan rahaa, kun rahat oli muutenkin silloin tiukilla.

Voi harmi, kun me emme saa lapsenvahtia. Mutta onnea teille hääpäivänä. Klik ja puhelin kiinni ja se oli siinä ja sai viettää kesäviikonlopun paljon mukavammin.

kunhat et suutu jos sun lapsen juhliin(synttärit, rippijuhlat....) ei osalistuta tai ei lähetetä lahjaa

Miksi oletat ettei osallistuttaisi? En ymmärrä ollenkaan yhteyttä näillä asioilla.

-eri

Vierailija
182/198 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä tätä vihaa lapsettomia häitä kohtaan! Siis totta kai jokainen pari järjestää sellaiset häät kuin huvittaa oli ne sitten lapsettomat, holittomat tai vegaaniset. Käsittämätöntä että vieraat alkaa ladella vaatimuksia juhlien kululle. Toki totta sekin, että järjestäjän on turha suuttua, jos  joku ei voi osallistua jos lapsille ei saa hoitajaa.

Lastenhoito-ongelmat ovat vain oiva tekosyy kieltäytyä, kun ei muutenkaan kiinnosta. Faktahan on se että ne pääsee jotka oikeasti haluaa osallistua. Hääthän nyt ovat muutenkin vaivaannuttava tilaisuus ja niihin osallistutaan velvollisuudentunnosta. Lastenhoito-onglema on parempi tekosyy jäädä pois kuin työkiireet ;)

Tämä on niin totta! Viihtyykö joku oikeasti häissä? Olen ollut monissa, sekä lapsellisissa että lapsettomissa, ja aina paras hetki juhlassa on ollut se, kun auto starttaa ja keula osoittaa kotiin. Vaivaannuttavia, jäykkiä juhlia kiusallisine leikkeineen. Onneksi tänä kesänä ei ollut ainoitakaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/198 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä tätä vihaa lapsettomia häitä kohtaan! Siis totta kai jokainen pari järjestää sellaiset häät kuin huvittaa oli ne sitten lapsettomat, holittomat tai vegaaniset. Käsittämätöntä että vieraat alkaa ladella vaatimuksia juhlien kululle. Toki totta sekin, että järjestäjän on turha suuttua, jos  joku ei voi osallistua jos lapsille ei saa hoitajaa.

Lastenhoito-ongelmat ovat vain oiva tekosyy kieltäytyä, kun ei muutenkaan kiinnosta. Faktahan on se että ne pääsee jotka oikeasti haluaa osallistua. Hääthän nyt ovat muutenkin vaivaannuttava tilaisuus ja niihin osallistutaan velvollisuudentunnosta. Lastenhoito-onglema on parempi tekosyy jäädä pois kuin työkiireet ;)

Tämä on niin totta! Viihtyykö joku oikeasti häissä? Olen ollut monissa, sekä lapsellisissa että lapsettomissa, ja aina paras hetki juhlassa on ollut se, kun auto starttaa ja keula osoittaa kotiin. Vaivaannuttavia, jäykkiä juhlia kiusallisine leikkeineen. Onneksi tänä kesänä ei ollut ainoitakaan!

Minä viihdyn. Nautin, kun saan pukeutua juhlavaatteisiin ja mennä jonkun toien järjestämään juhlapöytään. 

Vierailija
184/198 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on lapsettomat häät, on lapsettomat häät.

ja lapsellinen hääpari.

Jokainen saa onneksi myös päättää minkälaisiin juhliin osallistuu. Itse pidän häitä perhe- ja sukujuhlina, en kaverijuhlina. Omissa häissä oli etupäässä kummankin sukulaisia perheineen ja vain muutama kaveri kummaltakin. Jos hääparin kaveripiiri on yhteistä minulle, niin voisin osallistua lapsettomiin häihin, jos suurin osa vieraista outoja ennestään, niin en viitsisi osallistua, oli lapsia tai ei.

Samoihin häihin mahtuu kyllä sekä kavereita että sukulaisia, varsinkin jos vieraslistalla ei ole kolmeakymmentä ipanaa...

Älä nyt järkyty, mutta sinäkin olet menneisyydessäsi ollut ”ipana”. Ja taidat olla edelleen ainakin ilmaisustasi päätellen.

Vierailija
185/198 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat häät oli ihania siihen aikaan, kun oli hääbuumi. Sai hyvän syyn kieltäytyä, kun ei saa lapsenvahtia, vaikka olisi saanutkin. Ei tarvinnut lähteä. Toiseksi, kun ei tarvinnut lähteä, säästi ison summan rahaa, kun rahat oli muutenkin silloin tiukilla.

Voi harmi, kun me emme saa lapsenvahtia. Mutta onnea teille hääpäivänä. Klik ja puhelin kiinni ja se oli siinä ja sai viettää kesäviikonlopun paljon mukavammin.

kunhat et suutu jos sun lapsen juhliin(synttärit, rippijuhlat....) ei osalistuta tai ei lähetetä lahjaa

Miksi oletat ettei osallistuttaisi? En ymmärrä ollenkaan yhteyttä näillä asioilla.

-eri

Täällä mammakerhossa ei ymmärretä sivistyneitä käytöstapoja, vaan kiljutaan mahdollisimman kovaan ääneen, että mä en enää leiki sun kanssa.

Vierailija
186/198 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja lapsellinen hääpari.

Jokainen saa onneksi myös päättää minkälaisiin juhliin osallistuu. Itse pidän häitä perhe- ja sukujuhlina, en kaverijuhlina. Omissa häissä oli etupäässä kummankin sukulaisia perheineen ja vain muutama kaveri kummaltakin. Jos hääparin kaveripiiri on yhteistä minulle, niin voisin osallistua lapsettomiin häihin, jos suurin osa vieraista outoja ennestään, niin en viitsisi osallistua, oli lapsia tai ei.

Samoihin häihin mahtuu kyllä sekä kavereita että sukulaisia, varsinkin jos vieraslistalla ei ole kolmeakymmentä ipanaa...

Älä nyt järkyty, mutta sinäkin olet menneisyydessäsi ollut ”ipana”. Ja taidat olla edelleen ainakin ilmaisustasi päätellen.

Mutta siitä huolimatta kenenkään ei tarvitse kutsua loputonta määrää lapsia häihinsä. Mä oon ollut kerran lapsena häissä, ne oli todella isot. Mulla itselläni ei olisi ikikuuna päivänä varaa moisiin juhliin. Jokainen suu maksaa aina lisää ja tilavuokrat on todella kalliita, jopa ne vanhat metsästysmajat ja kylätalot. Enkä odota vierailtanit lahjoja, kunhan läheisimmät ystävät tulisi paikalle juhlimaan. 

Vierailija
187/198 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teidän lapsellisten on pakko ilmoittaa passiivis-aggressiiviseen sävyyn miksi ette tule häihin? Ei ole pakko tulla eikä sitä tarvitse selitellä mitenkään. Kunhan vain ilmoittaa tuleeko

Sitähän minä tässä peräänkuulutin! Mutta kun erikseen tivataan että miksi ette muka voi tulla minun täydellisiin häihini.

Ap

Miksei se hääparille läheisempi teistä vanhemmista mennyt? Toinen jäänyt kotiin lasten kanssa.

Koska automatkaa oli 3 tuntia suuntaansa, mutta koska minä en aja, olisin joutunut menemään julkisilla - yli 6 tuntia suuntaansa, monta vaihtoa, ja silti olisi loppumatkalle pitänyt sumplia kyyti joltakulta autolliselta. Morsiamen lisäksi tunnen juhlijoista vain yhden kaason, ja hän oli menossa paikkakunnalle jo edellisenä iltana, joten hänen kyydissä kulkeminen ei onnistu. Vaatisi huomattavasti enemmän aikaa ja vaivaa kuin mitä olisin valmis käyttämään ei kovin läheisen ihmisen juhliin.

Ap

Eli ongelma on se ettei sinulla ole ajokorttia. Miksei?

Tämä on hauska. Ketjussa on sanottu, että ei tarvitse perustella, jos ilmoittaa ettei pääse häihin. Tämä tyyppi vaatii perusteluja, miksei ap:lla ole ajokorttia. Mitä ihmettä sinä sillä tiedolla teet?

Vierailija
188/198 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mammoista parempi että hääpari kutsuisi valikoiden lapset häihin, jos kaikkia ei ole mahdollista ottaa mukaan? Eikö ole tasapuolista ettei kukaan raahaa lapsiaan mukana? 

En tajua oikeasti tätä ongelmaa. Tilanne on sama, kun silloin kun kutsun ystävän kahville ja samalla joudun ruokkimaan joka kerta ystävän lisäksi neljä muutakin suuta. Jos taas menen ystävän luokse kylään, vien joka kerta mukanani kahvipöytään syötävää myös niille kersoille. Kai mulla on oikeus edes häät juhlia ilman niiden kersojen huomiointia?

Vierailija
189/198 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja lapsellinen hääpari.

Älä nyt järkyty, mutta tiedän olleeni itsekin ipana. Silloin olin vanhempien mukana joissakin häissä, joissakin taas en vaikka osaan niistä oli tietääkseni kutsuttu koko perhe. En ole katkera kenellekään. Ja - älä nyt järkyty - pystyn myös käsittämään sen, että joka ikinen vieras vie juhlatilasta yhden istumapaikan ja yhden hengen ruokailujen hinnan. Pystytkö sinä?

Vierailija
190/198 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän olis aika mukavaa, että se kotona lasten kanssa oleva lähtisi reippaasti ihan itsekseen ihmisten ilmoille ja häihin ja lasten isä jää kotiin hoitamaan lapset. On aika virkistävää päästä sieltä kotoa johonkin, eikö?

Häissä on yleensä hirveän ikävää, jos siellä ei tunne ketään. 

Oliko kutsu tullut täysin tuntemattomalta hääparilta? Sitten on varmaan selvä, että vieraiden häihin ei kannata mennä, Kiitos, emme osallistu oli ollut ihan riittävä vastaus tälle tuntemattomalle morsiamelle joka jopa puhelimitse yrittää kiristää juhlijoita häihinsä.

Oletko sä koskaan ollut häissä joissa on yli 5 henkilöä? Itse olen kerennyt yleensä vaihtamaan itse hääparin kanssa lähinnä muutaman sanan, en todellakaan menisi häihin yksin ilman avecia jos en tuntisi kuin hääparin.

Tarkoitatko, että olet ollut vieraana juhlissa mutta et kykene ottamaan kontaktia muihin kuin sellaisiin jotka tunnet? Oikeesti?

Toki kykenen ottamaan kontaktia vieraisiin ihmisiin, joudun tekemään sitä työssäni päivät pitkät. Sen sijaan en nauti siitä, olen introvertti enkä suoraan sanottuna kaipaa lisää ystäviä tai kavereita, minulla on tarpeeksi kumpiakin. Jos sinä nautit vieraisiin ihmisiin tutustumisesta eikä se kuormita sinua liikaa niin go for it, sen sijaan lähtökohtaisesti vaikutat rasittavalta ihmiseltä, joka ei osaa ymmärtää oman napansa ulkopuolisia asioita. Introverttiys ei tarkoita sosiaalista kömpelyyttä, en vaan jaksa käyttää vapaa-aikaani vieraisiin ihmisiin tutustumiseen kun se minulle ei mitään anna.

Eiköhän tässä nyt joku toinen ole se joka ei osaa tai halua ymmärtää oman napansa ulkopuolisia asioita. Toteat, että et jaksa käyttää aikaasi muihin ihmisiin. Ehkä tekstaisin sinuna otsaani ”introvertti - vieraat ei kiinnosta”. Varoittaisit siten lähtökohtaisesti jo etukäteen. Go for it!

Siis anteeksi, juttuhan meni näin: joku kutsuu pariskunnasta vain toisen, tämä kyseinen kutsuttu henkilö ei tunne juhlista kuin hääparin, kyseinen kutsuttu henkilö jää juhlista pois koska kokee että vapaa-ajallaan voi tehdä muutakin kuin pakkopullana tutustua vieraisiin ihmisiin mitä saa vaikkapa töissä tehdä joka päivä ja sitten tästä vedetään herne nenään. Että kumpikohan tässä nyt ei osaa ajatella että ihmiset ovat erilaisia eivätkä kaikki nauti samoista asioista: se kuka jää juhlista pois vai se jonka mielestä juhliin pitäisi osallistua koska hänen mielestään on hyvä tutustua vieraisiin ihmisiin? Niinpä.

Vierailija
191/198 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelimme itsekkin pitää lapsettomat häät. Meidän suvusta vain minun siskollani on alle kouluikäiset lapset ja heidän käytöksensä ei ole se mitä haluan omiin häihini. Siskoni nakittaa vahtimisen minulle aina kun olemme juhlissa. Emme vihaa lapsia, haluamme pitää aikuisten mieleen olevat juhlat. Emme tee ruokia tai juomia ajatellen lapsen makumaailmaa. Jäänne ei ole prinsessahäät. Juhlan ei ei ole ryyppyjuhlat, sillä et itsekkään käytä alkoholia juurikaan. Tarjolla on kyllä kuohuvaa, viiniä ja mietoja alkoholijuomia, mutta niitä ei ole niin psljon, että voisi vetää överit. Haluamme nauttia juhlista ilman sitä ylimääräistä "ÄITI MÄ HALUUN...." kitinää ja vikinää.

Onko liikaa vaadittu?

Vierailija
192/198 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta lapsettomat häät voisi pitää ihan kahdestaan maistraatissa. Muistan aina ihanat sukulaishäät, joihin osallistuin pikkutyttönä. Pääsin morsiusparin pöytään istumaan ja juhlin ihan onnessani hienossa mekossani. Häät olivat ihanat, ja olin juuri sopivan ikäinen prinsessahäiden vieraaksi. Enkä kuulemma huutanut enkä riehunut, olin tykätty ja tyylikäs häävieras. Enkä todellakaan kännännyt.

Siis... täh? Meidän pitäisi mennä maistraatissa kahdestaan naimisiin koska sinä lapsena tykkäsit olla prinsessahäissä? Ei nyt ihan logiikka avautunut :D

Oletko vähän yksinkertainen?

Kirjoitin ihan suoraan, että niistä prinsessahäistä nauttii nimenomaan eniten 4-5-vuotiaat pikkutytöt. 

Aikuiset voivat bilettää keskenään ihan ilman häitäkin.

Mielestäsi siis hääjuhlat tulee järjestää prinsessaleikeistä tykkääviä pikkutyttöjä ajatellen tai jättää kokonaan järjestämättä? Vai mitä nyt ajat takaa?

"Aikuiset voivat bilettää keskenään ihan ilman häitäkin."

Totta. Toisaalta vanhemmat voivat myös ihan itse järjestää pikkulapsilleen prinsessabileitä vaikka viikottain jos siltä tuntuu. Ei siihenkään häitä tarvita. Ja ottaen huomioon, että häiden tarkoitus on juhlia hääparin avioitumista, ei tarjota prinsessabileitä sukulaisten pikkulapsille, en pidä kovin kohtuullisena esittää hääjuhlan pitämättä jättämistä vain siksi että ne eivät olekaan kiva prinsessaleikki pikkutytöille.

Sanon edelleen saman, kun sanoin aiemmassa viestissäni. Miksi kieltää häät siltä, joka niistä eniten nauttisi?

Meillä oli vapaa alkoholitarjoilu, joten meidän juhlista olisi varmasti kaikista eniten tykännyt naapurin alkoholisti, mutta ei häntäkään kutsuttu. Miksei? Koska meidän häihin kutsuttiin ne ihmiset, jotka olivat meille läheisimpiä ja jotka me halusimme paikalle, ei ne jotka eniten ehkä tykkäisivät kutsusta _jonkun_ häihin.

-eri

Apua, eikö perheen/suvun lapset ole teille läheisiä?

Meillä ei ollut perheessä eikä lähimmässä suvussa lapsia. Kaverit tuli mielellään ilman. Ainoat lapset joita olisi ehkä ollut tulossa, oli serkkujen lapset joita tavattiin harvoin. Osaa ei oltu tavattu vielä koskaan. Joskus lapsuudesta tuttu ihminen voi tuntua aikuisena läheiseltä, vaikkei aikuisena tulisi tavattua edes joka vuosi. Rajatun vierasmäärän vuoksi lasten kutsuminen olisi meillä tarkoittanut sitä, että joku meille tärkeä mutta ehkä vähän harvemmin tavattu ihminen jäisi kokonaan kutsumatta ja tilalle tulisi meille lähes tai täysin vieras ihminen. Parhaiden ystävien lapset on toki tuttuja ja läheisiä, mutta nämä ihmiset tulivat tosiaan itsekin mielellään ilman. Asiasta oli heidän kanssaan ihan avoimesti keskusteltu ennenkuin linjauksesta edes päätettiin.

Hyi, kuullostaa yhtä epämukavalta kuin koulun vanhempainillat. Kavereita eri elämänvaiheista, joka tarkoittaa sitä että nämä kaverit eivät tunne toisiaan ja ovat ihan eri maailmoista. Siinä sitten yrittää 23 vuotias elämäntapatyötön ja 58 vuotias ylilääkäriä keksiä jotain jutusteltavaa keskenään.

Vähän taisi nyt mopo lähteä käsistä tuota satua kirjoittaessasi. Ei ole ainakaan meidän häiden kanssa noilla kuvitelmillasi mitään tekemistä. (Eikä muuten tämän ketjun aiheenkaan kanssa.)

Vierailija
193/198 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lapsia, mutta olen aina ymmärtänyt myös lapsettomat juhlat, ravintolat, hotellit ja muut.

En ymmärrä, miten minkään 'lapsettoman' järjestäminen tai järjestämättä jättäminen ketään loukkaisi. Kukin kutsuu ketä kutsuu ja kutsuttu menee jos haluaa. Yksinkertaista. Sama pätee ravintoloihin ja hotelleihin - kukin käyttää niitä palveluita, mitä haluaa tai jättää käyttämättä. Pakkoko siitä on numeroa tehdä? Pakkoko on tehdä numeroa jos kieltäytyy lapsettomista häistä? Tai ei pidä lapsettomista hotelleista.

Itse nautin sekä perhejuhlistä että niistä vain aikuisille juhlista.

Mielestäni ostettavat palvelut ovat aivan eri asia kuin käytöstavat. Häät ovat perinteinen perhejuhla, ja on rumaa valkata osallistujia noin puolueellisesti. Kas kun ei jo invalideja ja vanhoja mummoja ja pappojakin kielletä tulemasta.

Vierailija
194/198 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelimme itsekkin pitää lapsettomat häät. Meidän suvusta vain minun siskollani on alle kouluikäiset lapset ja heidän käytöksensä ei ole se mitä haluan omiin häihini. Siskoni nakittaa vahtimisen minulle aina kun olemme juhlissa. Emme vihaa lapsia, haluamme pitää aikuisten mieleen olevat juhlat. Emme tee ruokia tai juomia ajatellen lapsen makumaailmaa. Jäänne ei ole prinsessahäät. Juhlan ei ei ole ryyppyjuhlat, sillä et itsekkään käytä alkoholia juurikaan. Tarjolla on kyllä kuohuvaa, viiniä ja mietoja alkoholijuomia, mutta niitä ei ole niin psljon, että voisi vetää överit. Haluamme nauttia juhlista ilman sitä ylimääräistä "ÄITI MÄ HALUUN...." kitinää ja vikinää.

Onko liikaa vaadittu?

Eipä tuo teitä siskonne kanssa varmaankaan lähennä. Vaikka onko sillä väliäkään, kun valmiiksi välinne taitavat jo olla etäiset. Kuulostaa täysin nykysuomalaiselta "perhe saa haistappasket"-meiningiltä. 

Vierailija
195/198 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän olis aika mukavaa, että se kotona lasten kanssa oleva lähtisi reippaasti ihan itsekseen ihmisten ilmoille ja häihin ja lasten isä jää kotiin hoitamaan lapset. On aika virkistävää päästä sieltä kotoa johonkin, eikö?

Oliko kutsu tullut täysin tuntemattomalta hääparilta? Sitten on varmaan selvä, että vieraiden häihin ei kannata mennä, Kiitos, emme osallistu oli ollut ihan riittävä vastaus tälle tuntemattomalle morsiamelle joka jopa puhelimitse yrittää kiristää juhlijoita häihinsä.

Perushäissä ei tavis häävieras ole juurikaan hääparin kanssa tekemisissä. Hääparilla on koko ajan kiire jonnekin, vihkimispaikasta juhlapaikalle, valokuvaan yms. ja hääpaikalla he joko istuvat lähipiirinsä kanssa omassa pöydässään närppimässä kakkua ja hörppimässä skumppaa tai pyörivät vaivaannuttavissa leikkinumeroissa (oks).  Onnittelujonossa lyödään tassua ja lähtiessä ja kiittäessä hääparin tyypillinen kommentti on "ette kai te nyjjo lähde". Siinä se. 

Yksissä häissä ja eräillä synttäripäivällä oli nähty vaivaa ja järjestetty vieraille mukavaa tekemistä, joka samalla tutustutti samassa pöydässä istuvat toisiinsa.  Sellaista lisää! 

Vierailija
196/198 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perushäissä ei tavis häävieras ole juurikaan hääparin kanssa tekemisissä. Hääparilla on koko ajan kiire jonnekin, vihkimispaikasta juhlapaikalle, valokuvaan yms. ja hääpaikalla he joko istuvat lähipiirinsä kanssa omassa pöydässään närppimässä kakkua ja hörppimässä skumppaa tai pyörivät vaivaannuttavissa leikkinumeroissa (oks).  Onnittelujonossa lyödään tassua ja lähtiessä ja kiittäessä hääparin tyypillinen kommentti on "ette kai te nyjjo lähde". Siinä se. 

Yksissä häissä ja eräillä synttäripäivällä oli nähty vaivaa ja järjestetty vieraille mukavaa tekemistä, joka samalla tutustutti samassa pöydässä istuvat toisiinsa.  Sellaista lisää! 

Kaikissa häissä, joihin olen osallistunut, on hääpari käynyt juttelemassa vieraiden kanssa jokaisessa pöydässä ja loppuillasta on biletetty yhdessä. Voi tietenkin olla, ettei tätä ehdi ikinä nähdä, jos aina poistuu paikalta heti, kun kahvit on juotu.

Vierailija
197/198 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko liikaa vaadittu?

Kuinka vähän vieraita teidän häihinne on oikein tulossa jos kahden lapsen normaali ääni raikaa kaiken muun yli? Taidat myös olla hyvin pienistä asioista pahastuva nillittäjä. En uskaltaisi tulla tuollaisen ihmisen järjestämiin juhliin. Jos kerran juhlat ovat mielestäsi heti pilalla kun joku pieni lapsi pari kertaa kiljaisee, niin voin kuvitella miten tuomitsevasti arvioit myös aikuisvieraiden käytöstä juhlissasi. Relaa hieman.

Vierailija
198/198 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa häissä, joihin olen osallistunut, on hääpari käynyt juttelemassa vieraiden kanssa jokaisessa pöydässä ja loppuillasta on biletetty yhdessä. Voi tietenkin olla, ettei tätä ehdi ikinä nähdä, jos aina poistuu paikalta heti, kun kahvit on juotu.

Kohtalaisen pienissä häissä olet ollut, jos vieraita on lähimainkaan sata on selvää että hääpari ehtii vaihtaa sen pari sanaa jokaisen vieraan kanssa mutta ei todellakaan erityisemmin kenenkään kanssa. Monissa häissä pariskunta istuu siellä omassa pöydässään kahdestaan eli eipä edes ruoan äärellä tule juteltua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi