Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomien häiden pitäjät, pyyntö teille!

15.07.2018 |

Voisitteko olla kiukuttelematta, kun joku jättää tulematta koska häät eivät ole lapsiystävälliset? Tai oikeastaan, voisiko olla ihan niin, että kutsusta kieltäytymiselle ei edes alettaisi vaatia kamalia perusteluja? Se olisi vielä parempi. On vähän ikävää selitellä, että ei, kukaan lapsen isovanhemmista ei todellakaan ole sellaisessa kunnossa, että voisi hoitaa lapsia monta tuntia, ja ei, emme aio maksaa mansikoita ulkopuolisesta lapsenvahdista joidenkin ei-läheisen ihmisen kanssa, ja lopulta vielä erikseen että ei, emme ole myöskään aikeissa tuoda villejä taaperoita lapsille sopimattomiin juhliinne, vaikka voisitte meidän kohdalla tehdä poikkeuksen... itsehän juuri kerroitte, että juhlatila ja juhlien henki ei sovi lapsille, haloo!

Kiitoksia.

Kommentit (198)

Vierailija
1/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin. Tai joskus ne potentiaaliset hoitajat on kutsuttu sanoihin häihin.

Vierailija
2/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä edes tyhdy selittelemään, sano vain ettei teille sovi. Ja piste. Se miksi ei sovi, ei kuulu kenellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt kuvittele että hääpari kiukkuuntuu tai loukkaantuu, jos ette mene paikalle, te ette ole heidän maailmansa keskipiste, kuten eivät hekään ole teidän.

Eniten näissä tuntuu ne kutsutut loukkaantuvan, kun eivät voi osallistua koko perheenä, kun he ovat yksikkö. Hääpari kykenee kyllä juhlimaan juhlansa ilman teidän yksikköäkin, vaikka kuvittelet niiden kiukuttelevan teille.

Vierailija
4/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsusta saa aina kieltäytyä ilman mitään syytä. Olisi ollut parempi, että et edes olisi kertonut, että lapset ovat syynä. Tuli vaan turhaan hääparille pohdittavaa, pitäisikö häitä kuitenkin vielä tässä vaiheessa muuttaa sellaiseksi, että vieraslistalle voitaisi lisätä lapsia.

Vierailija
5/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä edes tyhdy selittelemään, sano vain ettei teille sovi. Ja piste. Se miksi ei sovi, ei kuulu kenellekään.

No sitä mieltä minäkin olen, kiitän kutsusta ja sanon että emme valitettavasti pääse. Mutta kun sitten soitellaan perään ja jankataan että miksi että muka pääse.

Vierailija
6/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teidän lapsellisten on pakko ilmoittaa passiivis-aggressiiviseen sävyyn miksi ette tule häihin? Ei ole pakko tulla eikä sitä tarvitse selitellä mitenkään. Kunhan vain ilmoittaa tuleeko

Vierailija
7/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, ihan kun hääpari loukkaantuisi, jos joku ei ajattele häiden olevan niin tärkeät, että lähtisi kerrankin ilman lapsia ulos. Tekstin perusteella kyllä ne loukkaantujat ovat nimenomaan ne lapselliset kutsutut.

Vierailija
8/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvani oli 2kk eikä ollut tervetullut häihin. Eräs sukulaiseni pahoitti mielensä kun en osallistunut. Kyllä meitä on joka junaan, ei voi muuta sanoa...

Vierailija
9/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsiperheelle lähettää kutsun mikä ei sisällä lapsia niin kyllä lähettäjät varmasti osaavat itse ennakoida että kaikki eivät siinä tapauksessa tule. Sen kanssa voivat elää paljon paremmin kuin sen että rääkyvät ja kiukuttelevat pennut pilaavat koko tapahtuman. Ei kai ole konsti eikä mikään vastata että kiitos kutsusta mutta valitettavasti emme pääse osallistumaan. Herne taitaa kyllä olla jonkun muun kuin kutsujan nenässä?

Vierailija
10/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitä mieltä minäkin olen, kiitän kutsusta ja sanon että emme valitettavasti pääse. Mutta kun sitten soitellaan perään ja jankataan että miksi että muka pääse.

Siihen voi vastata, että syy on henkilökohtainen. Saavat mukavasti spekuloida syyllä keskenään.

Vierailija
11/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sullahan ihme kavereita / sukulaisia on. Juhliin kutsutaan ne, ketkä sinne halutaan ja sinne tulevat ne, jotka haluavat tulla. Ei siinä sen kummempaa. 

Vierailija
12/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt kuvittele että hääpari kiukkuuntuu tai loukkaantuu, jos ette mene paikalle, te ette ole heidän maailmansa keskipiste, kuten eivät hekään ole teidän.

Eniten näissä tuntuu ne kutsutut loukkaantuvan, kun eivät voi osallistua koko perheenä, kun he ovat yksikkö. Hääpari kykenee kyllä juhlimaan juhlansa ilman teidän yksikköäkin, vaikka kuvittelet niiden kiukuttelevan teille.

On se minun mielestäni kiukutelua, jos homma menee suunnilleen näin:

Minä: Kiitos kutsusta, valitettavasti emme pysty tällä kertaa osallistumaan.

Morsian (soittaa erikseen): Miten niin ette pääse meidän häihin? Miksi ette?

Minä (vaivautuneena): Öööh, meillä on tosiaan noi taaperot, eikä lapsenvahtia joka voisi hoitaa niitä niin kauan että saadaan ajettua häihin kolme tuntia, juhlittua, ja ajettua vielä kolme tuntia takaisin. Sähän tiedät että mun isä on menossa isoon leikkaukseen...

Morsian: No ottakaa hotellihuone yöksi ja täältä paikkakunnalta joku lapsenvahti hoitamaan niitä häiden ajaksi.

Minä: Taitaa tulla vähän turhan kalliiksi näin kotihoidontuella.

Morsian: No ottakaa ne lapset mukaan häihin! Mun siskotkin tuo lapsensa!

Minä: En usko että se on kovin onnistunut idea, ranta, alkoholia juovia ihmisiä ja kaksi villiä pikkulasta... valitettavasti ei nyt päästä.

Morsian: No jos mun häät ei ole sulle tärkeät niin ei sitten! *katkaisee puhelun*

Jälkeenpäin muutama passiivisagressiivinen Facebook-päivitys itsekkäistä ihmisistä, ja morsiamen äidiltä (jota en ole ikinä tavannut) paheksuva tekstari. Ja tämä kaikki ei-läheisen morsiamen osalta. Ymmärtäisin pettymyksen, jos olisi joku läheinen, mutta... ei mitään järkeä.

Ap

Vierailija
13/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teidän lapsellisten on pakko ilmoittaa passiivis-aggressiiviseen sävyyn miksi ette tule häihin? Ei ole pakko tulla eikä sitä tarvitse selitellä mitenkään. Kunhan vain ilmoittaa tuleeko

Sitähän minä tässä peräänkuulutin! Mutta kun erikseen tivataan että miksi ette muka voi tulla minun täydellisiin häihini.

Ap

Vierailija
14/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin melkeinpä oletin omiin häihini kutsutuista, että pari 3 - 5 -lapsista perhettä jää pois, kun ilmoitin, että alle 13-vuotiaat eivät ole tervetulleita. Niinpä jäivätkin. Sanoivat, että valitettavasti eivät pääse, ja asia oli sillä selvä, en kysynyt perään vaan kaikki pääsivät helpommalla, me ruokakustannuksissa ja he selittelyssä ja lastenhoidossa.

Vierailija
15/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän minä tässä peräänkuulutin! Mutta kun erikseen tivataan että miksi ette muka voi tulla minun täydellisiin häihini.

Ap

Miksei se hääparille läheisempi teistä vanhemmista mennyt? Toinen jäänyt kotiin lasten kanssa.

Vierailija
16/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No tuo on kyllä ilman muuta lapsellista käytöstä kutsujalta. Mutta tämän aloituksen tarve jäi silti vähän mysteeriksi. Kyllä useimmat lapsettomia häitä järjestävät parit ovat ihan tavallisia, fiksuja ihmisiä jotka osaavat perus käytöstavat, ihan samalla tavalla kuin ne perhehäitä järjestävätkin. Itsekeskeiset aikuislapset taas tuskin muuttavat toimintatapojaan nimettömän vauvapalstavetoomuksen takia. Eiköhän tuon tyyppisille ihmisille ole aika moneen kertaan jo elämän varrella huomautettu muiden huomioimisesta, ja näemmä ei ole silloinkaan mennyt jakeluun.

-Eri

Vierailija
17/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valehtelin olevani kipeänä. Ei kyselty perästä.

Vierailija
18/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapsettomat häät voisi pitää ihan kahdestaan maistraatissa. Muistan aina ihanat sukulaishäät, joihin osallistuin pikkutyttönä. Pääsin morsiusparin pöytään istumaan ja juhlin ihan onnessani hienossa mekossani. Häät olivat ihanat, ja olin juuri sopivan ikäinen prinsessahäiden vieraaksi. Enkä kuulemma huutanut enkä riehunut, olin tykätty ja tyylikäs häävieras. Enkä todellakaan kännännyt.

Vierailija
19/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksei se hääparille läheisempi teistä vanhemmista mennyt? Toinen jäänyt kotiin lasten kanssa.

Koska automatkaa oli 3 tuntia suuntaansa, mutta koska minä en aja, olisin joutunut menemään julkisilla - yli 6 tuntia suuntaansa, monta vaihtoa, ja silti olisi loppumatkalle pitänyt sumplia kyyti joltakulta autolliselta. Morsiamen lisäksi tunnen juhlijoista vain yhden kaason, ja hän oli menossa paikkakunnalle jo edellisenä iltana, joten hänen kyydissä kulkeminen ei onnistu. Vaatisi huomattavasti enemmän aikaa ja vaivaa kuin mitä olisin valmis käyttämään ei kovin läheisen ihmisen juhliin.

Ap

Vierailija
20/198 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Voisitteko olla kiukuttelematta, kun joku jättää tulematta koska häät eivät ole lapsiystävälliset? Tai oikeastaan, voisiko olla ihan niin, että kutsusta kieltäytymiselle ei edes alettaisi vaatia kamalia perusteluja? Se olisi vielä parempi. On vähän ikävää selitellä, että ei, kukaan lapsen isovanhemmista ei todellakaan ole sellaisessa kunnossa, että voisi hoitaa lapsia monta tuntia, ja ei, emme aio maksaa mansikoita ulkopuolisesta lapsenvahdista joidenkin ei-läheisen ihmisen kanssa, ja lopulta vielä erikseen että ei, emme ole myöskään aikeissa tuoda villejä taaperoita lapsille sopimattomiin juhliinne, vaikka voisitte meidän kohdalla tehdä poikkeuksen... itsehän juuri kerroitte, että juhlatila ja juhlien henki ei sovi lapsille, haloo!

Kiitoksia.

Voi luoja, olet kyllä nainen, sillä teidän lapset, Jarkko-Matti ja Sanna-Liisa, nehän juurikin on häiden keskipiste...ja koska juhla on teidän ja keskipisteenä on teidän kakarat, jotka ovat maailman ainoa lapset, niin onhan se todella kummallista että ne ei saa tulla häihin.....

Maailman ainoat lapset ja teidän häät....

Onneksi on keksitty lapsivapaat lomakohteet ja lennot ja odotustilat..... pääsevät sentään lomalla eroon teistä....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi