Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähänkö TÖRKEÄ työnantaja; kieltäytyy maksamasta sairaslomalta palkkaa

Vierailija
14.07.2018 |

Koska sairaslomatodistus oli haettu terveyskeskuksesta, eikä työterveyshuollosta, tämä ei ole koskaan ollut työpaikallamme vaatimus toimia niin edellytyksenä palkanmaksulle! Saaatana, mitä se sekopää oikein kuvittelee, että jengi tuolla menettelyllä haluaa tehdä työnsä hänelle edullisella tavalla, hah, paskaa se kusipäää tulee saamaan. En ole itse se henkilö, jolle kävi näin.

Kommentit (359)

Vierailija
121/359 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei tämä ole koskaan aikaisemmin ollut edellytyksenä, saa sappeni kiehumaan. Täysin törkeää uudelta pomolta, joka on ollut jo pari vuotta ja olisi halutessaan kyllä ehtinyt kertoa, ettei maksa jos työntekijä ajattelee hänen kukkaroaan ja menee itseään läheiseen terveyskeskukseen, eikä ajele turhaan työterveyshuoltoon.

Typerää jankata asiasta, josta et tiedä kaikkea.

Sairausajan palkasta säädetään alakohtaisessa työehtosopimuksessa. Lisäksi on tilanteita, joissa oikeutta palkkaan ei ole lainkaan.

Ellei lääkäri ole määrittänyt henkilöä TÄYSIN TYÖKYVYTTÖMÄKSI, hänelle osoitetaan muuta työtä sairausajaksi. Paperi ei ole automaattinen lomalappu!

Suosittelen lämpimästi oman alasi ammattiliiton jäsenyyttä. Liitto neuvoo ja avustaa tällaisissa asioissa, ettei tarvitse levittää *askaa somessa.

Olen liiton jäsen, mitä sitten? Ja oli ihan täysin työkyvytön. Tämä ei ole mitään paskaa, kerron vain mielipiteeni siitä, miten johtaa paska pomo.

ap

Vierailija
122/359 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työehtosopimukset kannattaa lukea. Löytyy netistäkin useimmat.

Työnantajanhan tuossa pitäisi lukea TES.

On varmasti lukenutkin, mutta ap ja 'väärin kohdeltu työkaveri' eivät ole.

Kyse ei ole siitä, millä lääkärillä on käyty. Ammattiliitot ovat olemassa auttaakseen näissä tilanteissa, liittoihin kuulumattomat käyvät itse sotansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/359 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se lukee sairaustodistuksessa, se on juurikin se koodi!

Ei siellä syytä lue, jos se, mikä aiheutti voinnin romahtamisen on vaikkapa jonkun kuolema, sori vaan.

ap

Vierailija
124/359 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan että AP:llä on sairaslomaa mt-syistä. Ollaanhan naisten foorumilla.

Vierailija
125/359 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei tämä ole koskaan aikaisemmin ollut edellytyksenä, saa sappeni kiehumaan. Täysin törkeää uudelta pomolta, joka on ollut jo pari vuotta ja olisi halutessaan kyllä ehtinyt kertoa, ettei maksa jos työntekijä ajattelee hänen kukkaroaan ja menee itseään läheiseen terveyskeskukseen, eikä ajele turhaan työterveyshuoltoon.

Sairausajan palkasta säädetään alakohtaisessa työehtosopimuksessa. Lisäksi on tilanteita, joissa oikeutta palkkaan ei ole lainkaan.

Ellei lääkäri ole määrittänyt henkilöä TÄYSIN TYÖKYVYTTÖMÄKSI, hänelle osoitetaan muuta työtä sairausajaksi. Paperi ei ole automaattinen lomalappu!

Suosittelen lämpimästi oman alasi ammattiliiton jäsenyyttä. Liitto neuvoo ja avustaa tällaisissa asioissa, ettei tarvitse levittää *askaa somessa.

Olen liiton jäsen, mitä sitten? Ja oli ihan täysin työkyvytön. Tämä ei ole mitään paskaa, kerron vain mielipiteeni siitä, miten johtaa paska pomo.

ap

Minun mielipiteeni on, että olet *aska ihminen ja *aska työntekijä. Soittakoon liittoon tuo ystäväsi, ja sinä voisit soittaa johonkin mielenterveyskriisinumeroon.

Niin toimii järkevä ihminen, jota ohjaa looginen ajattelu eikä pelkkä mantelitumake.

Vierailija
126/359 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ollut minun tilanteeni, etkö myt v*ttu tajua?!

ap

Vierailija
127/359 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Minun mielipiteeni on, että olet *aska ihminen ja *aska työntekijä. Soittakoon liittoon tuo ystäväsi, ja sinä voisit soittaa johonkin mielenterveyskriisinumeroon.

Niin toimii järkevä ihminen, jota ohjaa looginen ajattelu eikä pelkkä mantelitumake.

Se ei auta yhtään mitään siihen, että tuo työpaikka on täysin PASKA.

ap

Vierailija
128/359 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäine. Virkkeesi on asiallinen. Toinen paljastaa sinut ääliöksi.

Vierailija
129/359 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se lukee sairaustodistuksessa, se on juurikin se koodi!

Ei siellä syytä lue, jos se, mikä aiheutti voinnin romahtamisen on vaikkapa jonkun kuolema, sori vaan.

ap

Turha alapeukuttaa tätä, koska se on totta.

ap

Vierailija
130/359 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja=yksi ihminen eli mulkero pomo? Kyseessä ilmeisesti pieni yritys, jos ei ole hr-osastoa tai edes esimiehen esimiestä, jolle viedä asiaa eteenpäin? Liitto?

Älä kiukuttele viattomille asiakkaille, selvitä asia ja jos ei miellytä, niin vaihda työpaikkaa.

Enhän mä heille kiukuttelekaan ja työpaikan vaihdos ei takaa sen parempaa kohtelua, se on nähty.

ap

Ap, hanki hoitoa vähän äkkiä tai hyppää korkealta, kunhan et kenenkään päälle.

Vierailija
131/359 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ottaa kierroksia ja riehuu asiasta joka ei  hänelle kuulu mitenkään? Oma puoliso käski pitää pään kiinni ja avautua tänne?

Eikö ap:lla ole muuta elämää kuin tuollainen uhmaikäisen kiukuttelu?

Jos intrassa on ohjeistus, jokaisen työntekijän velvollisuus on käydä se sieltä  lukemassa. Ei voi  vedota siihen että ei ole ollut tietoinen.Ihan turha siis kiukutella.Ei  voi kiukutella poliisillekaan jos ei  itse huomannut että nopeusrajoitus muuttui ja sai sen takia sakot kun ei  hiljentänyt. Oma moka.

Selonottovelvollisuus on työntekijällä ja ta oli laittanut tiedotn intraan kaikkien nähtäville. Pulinat veks,

Vierailija
132/359 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja varmaan kuvittelee edelleen, että hänellä on välittäviä työntekijöitä. Ei kyllä ole, ja aina vain välinpitämättömämmiksi hänen toiveilleen tullaan. Koska ei ole ainoa asia, jossa se kohtelee aiempaa pomoa paskemmin, ja mistä muutkin ovat sydämistyneet. Siinähän luulee, että entisen pomon ilmapiiri noin vain itsekseen pysyy yllä, tai kumpusi VAIN meistä. Ehei, pomon asenteilla on siinä suuri rooli. Ressukka ei tajua osaansa.

ap

Vierailija
133/359 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja=yksi ihminen eli mulkero pomo? Kyseessä ilmeisesti pieni yritys, jos ei ole hr-osastoa tai edes esimiehen esimiestä, jolle viedä asiaa eteenpäin? Liitto?

Älä kiukuttele viattomille asiakkaille, selvitä asia ja jos ei miellytä, niin vaihda työpaikkaa.

Enhän mä heille kiukuttelekaan ja työpaikan vaihdos ei takaa sen parempaa kohtelua, se on nähty.

ap

Ap, hanki hoitoa vähän äkkiä tai hyppää korkealta, kunhan et kenenkään päälle.

Hanki itse, jos epäreiluus noin viehättää.

ap

Vierailija
134/359 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sinä raivoat, jos kerran itsekään et tiedä mikä koodi siellä on ja puhut jostain stressi- ja paniikkitilanteesta? Jos on Z-koodi niin ei tule palkallista lomaa, näin se vaan on. Jos työntekijä on pihalla säädöksistä, jotka kuuluu itse tietää ja löytyy intrasta ja TESsistä, ei se ole työnantajan vika.

Hyvä työnantaja maksaisi, koska työntekijä oli TYÖKYVYTÖN. Eikä omasta syystään. Piste.

ap

Oliko se muka työnantajan syy? Ei työnantaja mikään sosiaaliturva ole.

Vierailija
135/359 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap ottaa kierroksia ja riehuu asiasta joka ei  hänelle kuulu mitenkään? Oma puoliso käski pitää pään kiinni ja avautua tänne?

Eikö ap:lla ole muuta elämää kuin tuollainen uhmaikäisen kiukuttelu?

Jos intrassa on ohjeistus, jokaisen työntekijän velvollisuus on käydä se sieltä  lukemassa. Ei voi  vedota siihen että ei ole ollut tietoinen.Ihan turha siis kiukutella.Ei  voi kiukutella poliisillekaan jos ei  itse huomannut että nopeusrajoitus muuttui ja sai sen takia sakot kun ei  hiljentänyt. Oma moka.

Selonottovelvollisuus on työntekijällä ja ta oli laittanut tiedotn intraan kaikkien nähtäville. Pulinat veks,

Totta kai asia kuuluu minulle, olenhan SAMASSA työpaikassa! Ei minulle ole todellakaan yhdentekevää, miten MEITÄ iellä kohdellaan! Ja olisi OIKEIN JA REILUA jos haluaa säilyttää henkilökunnallaan hyvän asenteen, ettei HUIJAA työntekijöitä sillä, ettei kerro niin asiouta, että jokainen ne tietää. Se on oma vika, kun ei huolehdi siitä, ja saa työntekijöissä pahaa verta aikaiseksi. OMA VIKA.

ap

Vierailija
136/359 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sinä raivoat, jos kerran itsekään et tiedä mikä koodi siellä on ja puhut jostain stressi- ja paniikkitilanteesta? Jos on Z-koodi niin ei tule palkallista lomaa, näin se vaan on. Jos työntekijä on pihalla säädöksistä, jotka kuuluu itse tietää ja löytyy intrasta ja TESsistä, ei se ole työnantajan vika.

Hyvä työnantaja maksaisi, koska työntekijä oli TYÖKYVYTÖN. Eikä omasta syystään. Piste.

ap

Oliko se muka työnantajan syy? Ei työnantaja mikään sosiaaliturva ole.

No ei, mitä sitten?? Onko flunssa työnantajan syy? Tai jokin operaatio?

ap

Vierailija
137/359 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä ap oma yritys pystyyn ja ole reilu työnantaja.

Vierailija
138/359 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimiehet eivät ole meillä sanallakaan KOSKAAN maninneet, että tessissä lukee noin. Varmaan taustalla ajatus, että sehän on toisaalta (pientä??) säästöä, jos työntekijä ei (muka) turhaan ravaa työterveydessä. Olenkin aina ihmetellyt sitä saaatanan venkoilua ja kiemurtelua, kun olen kysäissyt, että onko ok, jos käyn tk:ssa, ja kuvitellut, että se on kursailua, kun eivät viitsi tuhlata rahaa siihen, että saisin mennä heidän maksamaansa työterveyteen!

Ilmeisesti se kiemurtelu onkin johtunut siitä, ettei esimies ole kehdannut vaatia, että menen työterveyteen asti. Helkkari. Olin käsittänyt juuri päinvastoin.

ap

Et siis itse ole omaa TESsiäsi lukenut? Mäntti.

Työnantaja ei ole äitisi eikä edunvalvojasi. Ota itse selvää.

Vierailija
139/359 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja vain huijaa, laittaa ohjeet piiloon jottei kukaan oikeasti näe niitä, ja jos joku erehtyy, heti on rankaisemassa tätä omaksi edukseen. Sille tuo vain ja ainoastaan haisee. Reilu työnantaja olisi kertonut asian siten, ettei se jää kellekään epäselväksi, reilu, ja työntekijöistään oikeasti VÄLITTÄVÄ pomo.

ap

Vierailija
140/359 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimiehet eivät ole meillä sanallakaan KOSKAAN maninneet, että tessissä lukee noin. Varmaan taustalla ajatus, että sehän on toisaalta (pientä??) säästöä, jos työntekijä ei (muka) turhaan ravaa työterveydessä. Olenkin aina ihmetellyt sitä saaatanan venkoilua ja kiemurtelua, kun olen kysäissyt, että onko ok, jos käyn tk:ssa, ja kuvitellut, että se on kursailua, kun eivät viitsi tuhlata rahaa siihen, että saisin mennä heidän maksamaansa työterveyteen!

Ilmeisesti se kiemurtelu onkin johtunut siitä, ettei esimies ole kehdannut vaatia, että menen työterveyteen asti. Helkkari. Olin käsittänyt juuri päinvastoin.

ap

Et siis itse ole omaa TESsiäsi lukenut? Mäntti.

Työnantaja ei ole äitisi eikä edunvalvojasi. Ota itse selvää.

Miksi minä toimisin kuten siellä sanotaan, kun meillä on ollut PAREMMIN, urpo?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi