Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SOTELI syksy 2018

Vierailija
06.07.2018 |

Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.

Kommentit (3148)

Vierailija
2561/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon päivitellyt ja silti näyttää samaa. Mulla ensisijaisena hakuna Laurea verkko-opinnot

Miulle tuli eilen illalla Opintopolkuun tieto hyväksytystä verkko-opinnoista Laureaan.

Minkä alan verkko-opinnot?

Sosionomi

Mullekin tuli eilen opintopolkuun Laurea verkko-opinnot, sosionomi. Varasija.

Vierailija
2562/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurea sh ainakin vielä kesken

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2563/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia perusteluja hylätyt olette saaneet viime vuosina?

Riippuu varmaan täysin millaiset kokeet on ollut. Minä sain vuos sitten hylätyn xamkin kokeista, mutta olikin Päämäärä Oy:n tekemät mitkä ihan hölynpölyä suoraan sanottuna.

Vierailija
2564/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenellekään vielä tullu s-postiin viestii et on tullu hyväksytyksi? mulla näkyy vaa opintopolussa et hyväksytty?

Vierailija
2565/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulen hyväksytyksi järjestyksessä ylempänä olevaan koulutukseen, mutta haluaisin mennä alempana olevaan, onko tämä mahdollista?

Vierailija
2566/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhoitaja omak 31 varasijalle.. mitä sanoisit te onko mahdollisuutta?

Hyvin voi vielä päästä!

Vierailija
2567/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulen hyväksytyksi järjestyksessä ylempänä olevaan koulutukseen, mutta haluaisin mennä alempana olevaan, onko tämä mahdollista?

Ohjeessahan sanotaan että hakujärjestystä ei voi enää muuttaa. ELi siihen on mentävä joka ylin jos siihen pääsee.

Laurea ei ole vieläkään tullut 😱

Vierailija
2568/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Vierailija
2569/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhoitaja omak 31 varasijalle.. mitä sanoisit te onko mahdollisuutta?

Hyvin voi vielä päästä!

Sittenhän kaikkien pitäisi melkein jättää paikka ottamatta...

Vierailija
2570/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasija 63, oiskoha mahollisuuksia viel??

Vierailija
2571/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasija 63, oiskoha mahollisuuksia viel??

Mitäpä lottoot?😂

Vierailija
2572/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpostia tuli pari tuntia sen jälkeen, kun oli hyväksytty tulos päivittynyt opintopolkuun.

Vierailija
2573/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasija 174, onko mahiksii?!

Vierailija
2574/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasija 174, onko mahiksii?!

Todellani on! Kyllä sä pääset!

Vierailija
2575/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hiukan samalta kun mulla.

joo inhottavaa odottelua.

Vierailija
2576/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurea....

onko siellä henkilökunta jo lähtenyt joululomalle? 🤭🗡🔪💣🔫

Vierailija
2577/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin toimipisteelle Laureaan täällä porukka hakenut? Mikä linja? Ilmeisemmin sh ja th tuloksia tässä enää odotellaan..

Vierailija
2578/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eeeef kirjoitti:

Mä kyllä ihmettelen ku jengi täällä kyselee, että miten oikeen maksat polkuopinnot, eikö ihmisillä ole säästöjä? Ite kahden lapsen äiti ja mieskin opiskelija, mut kyllä säästöjä löytyy silti.

Jos säästöön laittaa vaikka 30€/kk, se on jo vuodessa 360€!

Oletko ajatellut, että joskus niitä säästöjä joutuu käyttämään? Esim. pesukone hajoaa tms. ja taas joudut lähtemään nollasta.

Voi jestas. Polkuopinnot maksaa 400e koko lukuvuodesta. Ja mitä olen ymmärtänyt ne voi suorittaa vuoden opintopisteiden verran (60op ?). Eli viimeistään seuraavana vuonna polkuoppijan pitää päästä sisään kouluun, jos haluaa jatkaa opiskeluja. Kyllä uskoisin, että Kela/Sossu jotaii tukii antaa, koska on ihan selvää, että opinnot päätoisena. Jos asiaa ajattelee toista kautta, Te-toimistolla on kaikenlaisia kursseja , niin onhan polkuopinnot tavallaan sama asia. 

Ei ole päätoimisia. Eikä ole verrattavissa mihinkään työllistämiskursseihin ei

No onhan se herranjumala päätoimista kun opiskellaan ihan sen muun ryhmän mukana aivan normaalisti. Nyt lopeta jo se jankkaaminen kun et asioista tiedä.

Älä itse jankkaa kun ei faktat tiedossa🙄

"

Tämä esim Kelan vastaus:

"Hei! Avoimiin ammatikorkeakouluopintoihin ei opintotukea voida myöntää, ellei sinulla ole tutkinnon suorittamisoikeutta ammattikorkeakouluun. Sinun tulee kysyä TE-toimistosta, onko sinun mahdollista opiskella työttömyysturvalla, jos opiskelu katsotaan päätoimiseksi, oikeutta työttömyysturvaan ei yleensä ole, mutta siitä asiasta päättää siis TE-toimisto. Ystävällisin terveisin Kela | "

Ei johda tutkintoon eli ei ole päätoimista itse polkuopinnot.

Vierailija
2579/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, millä perusteella koulut ottaa sisään porukkaa? Itse olen erittäin motivoitunut, tiedän mitä hoitoalan työ on, olen ollut töissä osastoilla, minulla on sanottu olevan empaattinen ja inhimillinen asenne potilaita kohtaan enkä mielestäni ole mikään maailman tolloin ihminen. Olen häntäpäässä varasijalla hoitajaksi. Samaan aikaan lukiolaiset pääsee ihan tuosta noin vaan sisään koska kirjoittivat hyvän matikan ja englannin eivätkä kaikki ole koskaan sairaalaa nähneetkään. Tuolla aikaisemminkin joku kirjoitti että pääsi opiskelemaan mutta ei halua ottaa paikkaa vastaan koska pyrkii yliopistoon.

Ja kyllä olen katkera.

Vierailija
2580/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti, millä perusteella koulut ottaa sisään porukkaa? Itse olen erittäin motivoitunut, tiedän mitä hoitoalan työ on, olen ollut töissä osastoilla, minulla on sanottu olevan empaattinen ja inhimillinen asenne potilaita kohtaan enkä mielestäni ole mikään maailman tolloin ihminen. Olen häntäpäässä varasijalla hoitajaksi. Samaan aikaan lukiolaiset pääsee ihan tuosta noin vaan sisään koska kirjoittivat hyvän matikan ja englannin eivätkä kaikki ole koskaan sairaalaa nähneetkään. Tuolla aikaisemminkin joku kirjoitti että pääsi opiskelemaan mutta ei halua ottaa paikkaa vastaan koska pyrkii yliopistoon.

Ja kyllä olen katkera.

No siis tämä! Vituttaa aivan helvetisti suoraansanottuna. Ja 2020 nousemassa viel tuo prosenttimäärä jolla otetaan suoraan todistusvalinnalla sisään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi