Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SOTELI syksy 2018

Vierailija
06.07.2018 |

Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.

Kommentit (3148)

Vierailija
2541/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain polkupaikan kuukausi sitten Lapin amk ja kyllä minua ohjeistettiin hakemaan omaehtoisen opiskelun kautta saatavaa rahaa. Juuri pistin hakemuksen vetämään.

Vierailija
2542/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeeef kirjoitti:

Mä kyllä ihmettelen ku jengi täällä kyselee, että miten oikeen maksat polkuopinnot, eikö ihmisillä ole säästöjä? Ite kahden lapsen äiti ja mieskin opiskelija, mut kyllä säästöjä löytyy silti.

Jos säästöön laittaa vaikka 30€/kk, se on jo vuodessa 360€!

Oletko ajatellut, että joskus niitä säästöjä joutuu käyttämään? Esim. pesukone hajoaa tms. ja taas joudut lähtemään nollasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2543/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon päivitellyt ja silti näyttää samaa. Mulla ensisijaisena hakuna Laurea verkko-opinnot

Sain eilen Laurea verkko-opinnoista tiedon, että varalla olen.

Vierailija
2544/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eeeef kirjoitti:

Mä kyllä ihmettelen ku jengi täällä kyselee, että miten oikeen maksat polkuopinnot, eikö ihmisillä ole säästöjä? Ite kahden lapsen äiti ja mieskin opiskelija, mut kyllä säästöjä löytyy silti.

Oletko ajatellut, että joskus niitä säästöjä joutuu käyttämään? Esim. pesukone hajoaa tms. ja taas joudut lähtemään nollasta.

Voi jestas. Polkuopinnot maksaa 400e koko lukuvuodesta. Ja mitä olen ymmärtänyt ne voi suorittaa vuoden opintopisteiden verran (60op ?). Eli viimeistään seuraavana vuonna polkuoppijan pitää päästä sisään kouluun, jos haluaa jatkaa opiskeluja. Kyllä uskoisin, että Kela/Sossu jotaii tukii antaa, koska on ihan selvää, että opinnot päätoisena. Jos asiaa ajattelee toista kautta, Te-toimistolla on kaikenlaisia kursseja , niin onhan polkuopinnot tavallaan sama asia. 

Vierailija
2545/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintopolkuuuuu miksi et päiviääääää. 

Vierailija
2546/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Laurealla kestää..

Vierailija
2547/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintopolkuuuuu miksi et päiviääääää. 

Jeep

Vierailija
2548/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pääsin tosiaan sairaanhoitajakoulutukseen Metropoliaan, mutta nyt on kinkkinen paikka kun mietin että ehkä en haluakaan vastaanottaa sitä. Kirjoitin hyvät ylppärit ja toiveena olisi kuitenkin ehkä enemmän päästä opiskelemaan suomen kieltä ja kirjallisuutta yliopistoon, mutta sitten jos en pääsekään sinne niin taas yksi välivuosi. Raaah. 

Jos sulla vaan on mahdollisuuksia/enemmän kiinnostusta kirjallisuuden opiskeluun ja yliopisoon, niin pliis hae sitten sinne. Ite Metropoliaan kans sairaanhoitajaks hakeneena, mutta varasijalle jääneenä, voin sanoa että tekisin mitä vaan että saisin sieltä paikan. Toki ymmärrän, että pelottaa ettet pääsekkään yliopistoon heti ekalla, mut ainahan sinnekkin voi hakea uusiks -jos se vielä kaikenlisäks sua kiinnostaa oikeesti! Mä oon nyt useemman kerran hakenu kans tonne, koska se ala kiinnostaa mua, mut voin sanoa et tälläset ketkä ei oo niin motivoituneita ja silti pääsee opiskelemaan, ottaa suuresti päähän tässä vaiheessa.. sori vaan.

Vierailija
2549/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon päivitellyt ja silti näyttää samaa. Mulla ensisijaisena hakuna Laurea verkko-opinnot

Miulle tuli eilen illalla Opintopolkuun tieto hyväksytystä verkko-opinnoista Laureaan.

Vierailija
2550/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia perusteluja hylätyt olette saaneet viime vuosina?

Vierailija
2551/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pääsin tosiaan sairaanhoitajakoulutukseen Metropoliaan, mutta nyt on kinkkinen paikka kun mietin että ehkä en haluakaan vastaanottaa sitä. Kirjoitin hyvät ylppärit ja toiveena olisi kuitenkin ehkä enemmän päästä opiskelemaan suomen kieltä ja kirjallisuutta yliopistoon, mutta sitten jos en pääsekään sinne niin taas yksi välivuosi. Raaah. 

Menetät tässä ensikertalaiskiintiön ja tuet.

Vierailija
2552/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miulle tuli eilen illalla Opintopolkuun tieto hyväksytystä verkko-opinnoista Laureaan.

Minkä alan verkko-opinnot?

Vierailija
2553/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä se hylky tuli :L tais mennä joku osio päin mäntyä :D pitänee kysyä kun mahdollista mistä  osiosta :D noh.. kyllä nyt taas voi töitä tehdä rauhallisin mielin :) keväällä koitetaan uudestaan.. jos nyt vaikka toisella kerralla onnistaa :)

Vierailija
2554/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko nyt päivittyä

Vierailija
2555/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitaja omak 31 varasijalle.. mitä sanoisit te onko mahdollisuutta?

Vierailija
2556/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan verkko-opinnot?

Sosionomi

Vierailija
2557/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenellekkään tullut ilmoitusta , ettei ole tullut valituksi?

Jotkut ovat saaneet tietää, että on tullut valituksi ja muillako kesken?

Vierailija
2558/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eeeef kirjoitti:

Voi jestas. Polkuopinnot maksaa 400e koko lukuvuodesta. Ja mitä olen ymmärtänyt ne voi suorittaa vuoden opintopisteiden verran (60op ?). Eli viimeistään seuraavana vuonna polkuoppijan pitää päästä sisään kouluun, jos haluaa jatkaa opiskeluja. Kyllä uskoisin, että Kela/Sossu jotaii tukii antaa, koska on ihan selvää, että opinnot päätoisena. Jos asiaa ajattelee toista kautta, Te-toimistolla on kaikenlaisia kursseja , niin onhan polkuopinnot tavallaan sama asia. 

Ei ole päätoimisia. Eikä ole verrattavissa mihinkään työllistämiskursseihin ei

Vierailija
2559/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eeeef kirjoitti:

Ei ole päätoimisia. Eikä ole verrattavissa mihinkään työllistämiskursseihin ei

No onhan se herranjumala päätoimista kun opiskellaan ihan sen muun ryhmän mukana aivan normaalisti. Nyt lopeta jo se jankkaaminen kun et asioista tiedä.

Vierailija
2560/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul lukee kesken ku laurealla kestää. Mul on myös metropolia ja diak mut niissä lukee kesken ku mul on 4 ekaa laurea hakutoiveena. Argh tätä odottelu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä