Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SOTELI syksy 2018

Vierailija
06.07.2018 |

Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.

Kommentit (3148)

Vierailija
2601/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päämäärän palautteet julkaistu seuraavilta kouluilta : Savonia-ammattikorkeakoulu: kätilö, terveydenhoitaja, sairaanhoitaja, polkuopiskelijat

TAMK: bioanalyytikko (Seinäjoki), sosionomi (Tampere)

Vierailija
2602/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti, millä perusteella koulut ottaa sisään porukkaa? Itse olen erittäin motivoitunut, tiedän mitä hoitoalan työ on, olen ollut töissä osastoilla, minulla on sanottu olevan empaattinen ja inhimillinen asenne potilaita kohtaan enkä mielestäni ole mikään maailman tolloin ihminen. Olen häntäpäässä varasijalla hoitajaksi. Samaan aikaan lukiolaiset pääsee ihan tuosta noin vaan sisään koska kirjoittivat hyvän matikan ja englannin eivätkä kaikki ole koskaan sairaalaa nähneetkään. Tuolla aikaisemminkin joku kirjoitti että pääsi opiskelemaan mutta ei halua ottaa paikkaa vastaan koska pyrkii yliopistoon.

Ja kyllä olen katkera.

Kai ymmärrät, että ei kaikki ihmiset hae alalle mikä on oma kutsumus ja ainut työ mitä ikinä haluaisi tehdä? Todella monelle se hakusyy on ihan vaan että saisi työtä, saisi palkkaa, kokee työnkuvan ihan mukavaksi mutta ei koe mitään mieltäylentävää intohimoa alaa kohtaan. Vai pitäisikö se olla niin, että 100% sairaanhoitajaopiskelijoista on näitä supermotivoituneita hoitoalaihmisiä? Ja tällä logiikalla jäis todella monet opiskelualat kokonaan täyttymättä. Jos suoriutuu opinnoista hyvin ja hankkii pätevyyden ammattiin niin ei siinä se ''olen todella kiinnostunut hoitoalasta'' ole tärkein seikka vaan se että on osaava ammattilainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2603/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihinköhän voisi laittaa palautetta tuosta todistusvalintajutusta? Eikö siellä oikeasti kenelläkään järki pelaa?

Ai mitä kävi? Oppilaitokseen mistä pisteet tietysti.

Vierailija
2604/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaahan jos varasijanne liikkuvat!

Ei oo ainakaan vielä liikkunut.

Vierailija
2605/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavatkohan vielä tähän aikaan hakijapalveluista sähköpostiin? Mietin vain kun puhelinpalveluaika on vain 10-13

Vierailija
2606/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaahan jos varasijanne liikkuvat!

Ei oo ainakaan vielä liikkunut.

Eivät ole vielä tänään päivittäneet

Vierailija
2607/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä siis luette noita päivityksiä? Mä ajattelin et sähköpostiin vaan tulee oma tulos sitten. Opintopolusta, mut en löydä kohtaa mistä sieltä.

Vierailija
2608/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan saanut vielä HAMK:sta tuloksia? 😬

Joo eilen tuli. Paikka otettu vastaankin ja ilmoittauduttu läsnäolevaksi kevätlukukaudelle😅

Vierailija
2609/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tottakai lukiosta valmistuneiden tulee päästä nopeasti opiskelemaan lisää ja ammattia jotta pääsevät työelämään."

Miksi vain lukiolaisilla olisi oikeus päästä jatko-opiskelemaan? Eikä esim heillä jotka ovat nuorina valinneet väärän ei-työllistävän ammattitutkinnon? Miksi kaikkia hakijoita ei voi laittaa saman arvoiseen järjestykseen ja ottaa sisään pelkästään pääsykokeen+haastattelun perusteella?

Vierailija
2610/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä olen polkuopiskelija ja työkkärin kanssa laskettu että opinnot on Päätoimiset helposti

Ei se ole edelleenkään mitään päätoimista, koska se ei johda tutkintoon.

Vaikka kuinka hilluisit siellä amk:ssa päiväopiskelijoiden ryhmän mukana niin ei katsota päätoimiseksi.

Ja ei vaikka väylähaussa hakisit tutkinto-opiskelijaksi niin ne on siltikin polkuopintoja, ei amk-tutkintoon johtavaa.

Vierailija
2611/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin hakijapalveluihin hetki sitten viestiä ja sieltä sanoivat että sijoittelu päivittyy opintopolkuun aina aamuisin. Eli varmaankin tänään on jo päivittynyt aamulla. Hassua kun viime keväänä kuitenkin päivittyi mihin aikaan sattuu

Vierailija
2612/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tottakai lukiosta valmistuneiden tulee päästä nopeasti opiskelemaan lisää ja ammattia jotta pääsevät työelämään."

Miksi vain lukiolaisilla olisi oikeus päästä jatko-opiskelemaan? Eikä esim heillä jotka ovat nuorina valinneet väärän ei-työllistävän ammattitutkinnon? Miksi kaikkia hakijoita ei voi laittaa saman arvoiseen järjestykseen ja ottaa sisään pelkästään pääsykokeen+haastattelun perusteella?

Kysytkö nyt ihan vakavissasi??

Oletko lainkaan viime vuosina seurannut yhteiskunnallista keskustelua esim nuorisotakuusta?

Vierailija
2613/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin hakijapalveluihin hetki sitten viestiä ja sieltä sanoivat että sijoittelu päivittyy opintopolkuun aina aamuisin. Eli varmaankin tänään on jo päivittynyt aamulla. Hassua kun viime keväänä kuitenkin päivittyi mihin aikaan sattuu

Aamuisin minun paikkani ainakin olivat päivittyneet keväälläkin..

Vierailija
2614/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamkiin kätilöksi varasija 8. Täällä kovasti jännitän. Ilmoitelkaa tosiaan, jos jono liikkuu..

Vierailija
2615/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysytkö nyt ihan vakavissasi??

Oletko lainkaan viime vuosina seurannut yhteiskunnallista keskustelua esim nuorisotakuusta?

Kyllä kysyn ja en ole seurannut. Tein itse aikoinani väärän valinnan enkä ole päässyt oman alan töihin koskaan. Tiesin vasta vähän vanhempana että mitä haluan tehdä. Minusta on epäreilua että sisään otetaan oppilaita vain sen perusteella, miten hyvä matikan tai englannin numero on todistuksessa. Miten siitä voi päätellä että sopiiko henkilö alalle? Vai otetaanko lukiolaiset sisään vain sen takia että heillä olisi joku paikka missä opiskella, vaikkei heillä olisi mitään motivaatiota tai rahkeita alalle?

Minusta lukiolaisten pitäisi hakea ennemmin ammattikouluun tai vaikka yliopistoon.

Vierailija
2616/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä olen polkuopiskelija ja työkkärin kanssa laskettu että opinnot on Päätoimiset helposti

Ei se ole edelleenkään mitään päätoimista, koska se ei johda tutkintoon.

Vaikka kuinka hilluisit siellä amk:ssa päiväopiskelijoiden ryhmän mukana niin ei katsota päätoimiseksi.

Ja ei vaikka väylähaussa hakisit tutkinto-opiskelijaksi niin ne on siltikin polkuopintoja, ei amk-tutkintoon johtavaa.

Siis kerrotko vielä miten sen jälkeen kun on hakenut tutkinto-opiskelijaksi niin senkään jälkeen ei ole tutkintoon johtavaa?

Vierailija
2617/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiti kirjoitti:

Jamkiin kätilöksi varasija 8. Täällä kovasti jännitän. Ilmoitelkaa tosiaan, jos jono liikkuu..

Olen myös sinne varasijalla 3. Laitoin sähköpostia ja sanottiin, että suurin osa paikoista on jo vastaanotettu, mutta on kuulemma vielä paljon paikkoja joita ei ole ainakaan vielä vaataanotettu.

Vierailija
2618/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamuisin minun paikkani ainakin olivat päivittyneet keväälläkin..

Osalla päivittyi aamulla osalla päivällä ja illalla. Eli saattaa vähän vaihdella, en sitten tiedä mistä johtuu..

Vierailija
2619/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiti kirjoitti:

Olen myös sinne varasijalla 3. Laitoin sähköpostia ja sanottiin, että suurin osa paikoista on jo vastaanotettu, mutta on kuulemma vielä paljon paikkoja joita ei ole ainakaan vielä vaataanotettu.

Kiitos tiedosta! Pidetään siis peukkuja meille!!

Vierailija
2620/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiti kirjoitti:

Kiitos tiedosta! Pidetään siis peukkuja meille!!

Juu pidetään!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä