Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SOTELI syksy 2018

Vierailija
06.07.2018 |

Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.

Kommentit (3148)

Vierailija
2521/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pääsin tosiaan sairaanhoitajakoulutukseen Metropoliaan, mutta nyt on kinkkinen paikka kun mietin että ehkä en haluakaan vastaanottaa sitä. Kirjoitin hyvät ylppärit ja toiveena olisi kuitenkin ehkä enemmän päästä opiskelemaan suomen kieltä ja kirjallisuutta yliopistoon, mutta sitten jos en pääsekään sinne niin taas yksi välivuosi. Raaah. 

... miksi sitten edes hait sairaanhoitajaksi?

Valmistuin nyt syksyllä lukiosta ja hain ennen kuin olin saanut yo-tulokset. Hain vähän sellaisella ajatuksella että mukava mennä opiskelemaan jotain, olen jo lähihoitaja ja hoitoalan työt on ihan jees. Kirjoitin kuitenkin paljon paremmat ylppärit kuin mitä odotin ja edellytyksiä yliopistoonkin on.

Vierailija
2522/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan hakemassa polkuopintojen kautta kouluun?? Itse mietin hakisinko ensihoitajaksi LPR..... Siitähän ei kuitenkaan saa Kelan tukiakaan eikä säästössä ole paljoa rahaa niin mietin toimeentuloa sinä aikana jos sinne pääsisi... Onko kellään siis kokemusta polkuopinnoista?

Minä aloitin syksyllä polkuopinnot. Saan opintoihin työttömyyskorvausta (omaehtoinen opiskelu), koska olen yli 24-vuotias ja edellinen tutkinto ei työllistä. Tällaisesta järjestelystä on myös sovittava työllistymissuunnitelmassa etukäteen eli oltava työkkärin kirjoilla ennen kun hakee polkuopintoihin. Ja tosiaan vähintään 25-vuotias täytyy olla.

Omaehtoisen opiskelun työttömyyskorvauksella yksi kriteeri on, että opiskelu on tutkintoon johtavaa mitä polkuopinnot eivät ole.

Ihmettelen, että myönnetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2523/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näit kuinka nuo pisteet jakautuivat?

Koulu ohjeiden mukaan toimin ja pyysin valintakoepisteet.

Eikö teille muille annettu valintakokeissa ohjeita?822

Vierailija
2524/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muita joilla ei vielä missään hakuvaihtoehdossa näy muuta kuin se, että on kesken??

Minulla ei myöskään näy vielä muuta kuin kesken. Ei edes siellä lähdekoodissa.

Mulla myös sama lähdekoodissa. Lisäksi sen mukaan päivitetty 22.11

Muistitteko itse päivittää omat sivunne?

Juuri kirjauduin hetki sitten uudestaan ja samalta näyttää edelleen.

Odottaako kaikki Laureaan hakeneet vielä tietoa, vai onko jollekin jo tullut?

Vierailija
2525/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö jostain perustelut sille miksi sai hylätyn?

Vierailija
2526/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muita joilla ei vielä missään hakuvaihtoehdossa näy muuta kuin se, että on kesken??

Minulla ei myöskään näy vielä muuta kuin kesken. Ei edes siellä lähdekoodissa.

Mulla myös sama lähdekoodissa. Lisäksi sen mukaan päivitetty 22.11

Muistitteko itse päivittää omat sivunne?

Juuri kirjauduin hetki sitten uudestaan ja samalta näyttää edelleen.

Odottaako kaikki Laureaan hakeneet vielä tietoa, vai onko jollekin jo tullut?

Laureasta ilmoitti eilen.

Vierailija
2527/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ihmettelen ku jengi täällä kyselee, että miten oikeen maksat polkuopinnot, eikö ihmisillä ole säästöjä? Ite kahden lapsen äiti ja mieskin opiskelija, mut kyllä säästöjä löytyy silti.

Jos säästöön laittaa vaikka 30€/kk, se on jo vuodessa 360€!

Vierailija
2528/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan hakemassa polkuopintojen kautta kouluun?? Itse mietin hakisinko ensihoitajaksi LPR..... Siitähän ei kuitenkaan saa Kelan tukiakaan eikä säästössä ole paljoa rahaa niin mietin toimeentuloa sinä aikana jos sinne pääsisi... Onko kellään siis kokemusta polkuopinnoista?

Minä aloitin syksyllä polkuopinnot. Saan opintoihin työttömyyskorvausta (omaehtoinen opiskelu), koska olen yli 24-vuotias ja edellinen tutkinto ei työllistä. Tällaisesta järjestelystä on myös sovittava työllistymissuunnitelmassa etukäteen eli oltava työkkärin kirjoilla ennen kun hakee polkuopintoihin. Ja tosiaan vähintään 25-vuotias täytyy olla.

Se on kyllä hyvin harva joka työttömyyskorvauksella voi opiskella polkuopintoja, aina ihan tapauskohtaisesti.

Millä maksoit itse opintomaksun ja paljonko oli?

Jos edellinen tutkinto ei työllistä ja polkuopinnot on alalta, joka työllistää hyvin niin ei siinä mitään estettä ole saada työttömyysetuutta polkuopintoihin. Aika läpihuutojuttu.

Ihan itse maksoin opintomaksun. Tässä kyseissä koulussa se oli vain 250 euroa. Jos olisi ollut enemmän niin ei olisi kyllä pystynyt.

Vierailija
2529/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko Lappeenrannassa maksaa polkuopinnot?

Itsellä oli loppukesästä paikka polkuopintoihin, mutta skippasin ja päätin vielä hakea tässä syksyn haussa.

Kun ensinnäkin maksaa opinnot, et saa opintotukea etkä työmarkkinatukea, eikä saa toimeentulotukea opintomaksuihinkaan. Töissä on paha käydä kun samaan aikaan pitää olla läsnä koulussa ja opiskella päätoimisesti.

Taisi olla 90e/lukukausi... Tuo juuri ongelmana kun ei tukia saa, eikä mulla kyllä olisi aikaa käydä töissäkään opiskelujen ja harrastamisen ohella. Saattaapi siis olla että en tuohon nyt hae......

Vierailija
2530/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon päivitellyt ja silti näyttää samaa. Mulla ensisijaisena hakuna Laurea verkko-opinnot

Vierailija
2531/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaehtoisen opiskelun työttömyyskorvauksella yksi kriteeri on, että opiskelu on tutkintoon johtavaa mitä polkuopinnot eivät ole.

Polkuopintojen tarkoitus on olla tutkintoon johtavia, vaikka ensimmäinen vuosi onkin avoimessa.

Vierailija
2532/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laureasta sh ja th ei vielä tuloksia oo valmiina!

Vierailija
2533/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon päivitellyt ja silti näyttää samaa. Mulla ensisijaisena hakuna Laurea verkko-opinnot

Mulla ensisijaisena Laurea sh monimuoto

Vierailija
2534/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polkuopintojen tarkoitus on olla tutkintoon johtavia, vaikka ensimmäinen vuosi onkin avoimessa.

Eihän vaan polkuopinnot on polku tutkintoon johtavaan, ei itsessään ole joten ei täytä kriteerejä.

Vierailija
2535/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pääsin tosiaan sairaanhoitajakoulutukseen Metropoliaan, mutta nyt on kinkkinen paikka kun mietin että ehkä en haluakaan vastaanottaa sitä. Kirjoitin hyvät ylppärit ja toiveena olisi kuitenkin ehkä enemmän päästä opiskelemaan suomen kieltä ja kirjallisuutta yliopistoon, mutta sitten jos en pääsekään sinne niin taas yksi välivuosi. Raaah. 

... miksi sitten edes hait sairaanhoitajaksi?

Valmistuin nyt syksyllä lukiosta ja hain ennen kuin olin saanut yo-tulokset. Hain vähän sellaisella ajatuksella että mukava mennä opiskelemaan jotain, olen jo lähihoitaja ja hoitoalan työt on ihan jees. Kirjoitin kuitenkin paljon paremmat ylppärit kuin mitä odotin ja edellytyksiä yliopistoonkin on.

Sinunlaiset vie meidän muitten paikat jotka olemme oikeasti motivoituneita ja kova halu opiskelemaan alaa.

Peru siis paikkasi ja tee se mahdollisimman nopeasti niin joku motivoitunut varasijoille jäänyt saa sen paikan.

Vierailija
2536/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän vaan polkuopinnot on polku tutkintoon johtavaan, ei itsessään ole joten ei täytä kriteerejä.

Tavoitteena siinä kuitenkin on tutkinto ja siihen voidaan myöntää työttömyysetuutta. Usko tai älä, mutta niin se asia vaan on.

Vierailija
2537/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavoitteena siinä kuitenkin on tutkinto ja siihen voidaan myöntää työttömyysetuutta. Usko tai älä, mutta niin se asia vaan on.

Höpöhöpö

Vierailija
2538/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaehtoinen opiskelu

"Opinnot voivat olla myös ammatillisesta koulutuksesta annetun lain mukaista lisä- ja täydennyskoulutusta tai avointa yliopisto- tai ammattikorkeakouluopetusta."

http://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/ammatinvalinta_koulutus/o…

Vierailija
2539/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä näit kuinka nuo pisteet jakautuivat?

Koulu ohjeiden mukaan toimin ja pyysin valintakoepisteet.

Eikö teille muille annettu valintakokeissa ohjeita?822

Lamkin pääsykokeet piti Psykologitiimi Päämäärä, joten palautteen saa sieltä kunhan vaan julkaisisivat🙄 Ajattelin, että näkyykö tuo pistejakauma jossain muualla... Ilmeisesti tämäkin koulukohtaista.

Vierailija
2540/3148 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö

Otahan asioista selvää ennen kuin alat väittelemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä