SOTELI syksy 2018
Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.
Kommentit (3148)
Puu88 kirjoitti:
Ei ole liikkunut varasijat...
Onko tietoa onko opintopolku edes päivittynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fysioterapia Lahden amk monimuotoon varasijalla 5. Ei taida olla mahdollisuuksia. Tämä vasta kolmas hakutoive, ensimmäiseen eli Metropoliaan varasija 11....
Minkä verran sait pisteitä?
Pisteitä 62.
Onko kukaan hakemassa polkuopintojen kautta kouluun?? Itse mietin hakisinko ensihoitajaksi LPR..... Siitähän ei kuitenkaan saa Kelan tukiakaan eikä säästössä ole paljoa rahaa niin mietin toimeentuloa sinä aikana jos sinne pääsisi... Onko kellään siis kokemusta polkuopinnoista?
Sain omat pisteet valintakokeen osioista juuri.
Eli yksilöhaastattelu mihin kuului kirjoitelma 27/40
Ryhmätilanne/haastattelu 23/30
Eli yhteensä se 50/70.
Yksilöhaastattelusta olisin toivonut hieman enemmän.. aikaa piti olla 20minuuttia, mutta ennen minua oli vuorossa polkuopiskelija ketä haastattelivat 30minsaa ja kirivät aikataulua kiinni sitten minun kohdalla ja haastattelun alussa totesivat, että aikaa 15minuuttia eli kiire ja hätäinen meininki oli haastattelussa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan hakemassa polkuopintojen kautta kouluun?? Itse mietin hakisinko ensihoitajaksi LPR..... Siitähän ei kuitenkaan saa Kelan tukiakaan eikä säästössä ole paljoa rahaa niin mietin toimeentuloa sinä aikana jos sinne pääsisi... Onko kellään siis kokemusta polkuopinnoista?
Paljonko Lappeenrannassa maksaa polkuopinnot?
Itsellä oli loppukesästä paikka polkuopintoihin, mutta skippasin ja päätin vielä hakea tässä syksyn haussa.
Kun ensinnäkin maksaa opinnot, et saa opintotukea etkä työmarkkinatukea, eikä saa toimeentulotukea opintomaksuihinkaan. Töissä on paha käydä kun samaan aikaan pitää olla läsnä koulussa ja opiskella päätoimisesti.
Saisi jo päivittyä tuo opintopolkuuu
Onko muita joilla ei vielä missään hakuvaihtoehdossa näy muuta kuin se, että on kesken??
Onko joku päässyt jo Päämäärän sivuille katsomaan palautetta kokeestaan?
Tsemppiä kaikille varasijoilla kärvistelijöille! Jäin keväällä 3. ja 8. varasijalle ja muistan miten piinaavaa se odottelu oli. Lopuksi taisi ruveta jopa ärsyttämään😅
Käykää mielessänne läpi pääsykoepäivää ja vastauksianne. Miettikää mitä olisitte voinut vastata eri tavalla. Näin mä pikuhiljaa prosessoin omaa hakuani syksyn ajan ja tässä haussa pääsin kirkkaasti sisään☺️
Tsemppiä vielä odotteluun ja jännäämiseen!
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitin syksyllä polkuopinnot. Saan opintoihin työttömyyskorvausta (omaehtoinen opiskelu), koska olen yli 24-vuotias ja edellinen tutkinto ei työllistä. Tällaisesta järjestelystä on myös sovittava työllistymissuunnitelmassa etukäteen eli oltava työkkärin kirjoilla ennen kun hakee polkuopintoihin. Ja tosiaan vähintään 25-vuotias täytyy olla.
Vierailija kirjoitti:
Onko muita joilla ei vielä missään hakuvaihtoehdossa näy muuta kuin se, että on kesken??
Minulla ei myöskään näy vielä muuta kuin kesken. Ei edes siellä lähdekoodissa.
Saako jostain tietää miksi tuli hylätyksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös sama lähdekoodissa. Lisäksi sen mukaan päivitetty 22.11
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös sama lähdekoodissa. Lisäksi sen mukaan päivitetty 22.11
Muistitteko itse päivittää omat sivunne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitin syksyllä polkuopinnot. Saan opintoihin työttömyyskorvausta (omaehtoinen opiskelu), koska olen yli 24-vuotias ja edellinen tutkinto ei työllistä. Tällaisesta järjestelystä on myös sovittava työllistymissuunnitelmassa etukäteen eli oltava työkkärin kirjoilla ennen kun hakee polkuopintoihin. Ja tosiaan vähintään 25-vuotias täytyy olla.
Se on kyllä hyvin harva joka työttömyyskorvauksella voi opiskella polkuopintoja, aina ihan tapauskohtaisesti.
Millä maksoit itse opintomaksun ja paljonko oli?
Mä pääsin tosiaan sairaanhoitajakoulutukseen Metropoliaan, mutta nyt on kinkkinen paikka kun mietin että ehkä en haluakaan vastaanottaa sitä. Kirjoitin hyvät ylppärit ja toiveena olisi kuitenkin ehkä enemmän päästä opiskelemaan suomen kieltä ja kirjallisuutta yliopistoon, mutta sitten jos en pääsekään sinne niin taas yksi välivuosi. Raaah.
Vierailija kirjoitti:
Mä pääsin tosiaan sairaanhoitajakoulutukseen Metropoliaan, mutta nyt on kinkkinen paikka kun mietin että ehkä en haluakaan vastaanottaa sitä. Kirjoitin hyvät ylppärit ja toiveena olisi kuitenkin ehkä enemmän päästä opiskelemaan suomen kieltä ja kirjallisuutta yliopistoon, mutta sitten jos en pääsekään sinne niin taas yksi välivuosi. Raaah.
... miksi sitten edes hait sairaanhoitajaksi?
Mistä näit kuinka nuo pisteet jakautuivat?
Mulla näkyy pisteet 56p ja pääsin Metropoliaan.
Ei ole liikkunut varasijat...