SOTELI syksy 2018
Onko muita hakijoita? Mihin haetta ja monesko haku kyseessä? Mie haen toista kertaa ja ajatuksena hakea sosionomiksi Hämeenlinnaan. Jännittää jo valmiiks millasta materiaalia tulee esivalintakokeeseen ja tietty pääsykokeet. Jäiks.
Kommentit (3148)
Onko polkuopiskelijoille ihan samat pääsykokeet kuin muillekin hakijoille? Tuntuu jotenkin oudolta että jos on paljon rahaa niin pääsee sisään "helpommin" kuin normaalia kautta.
Laurea sosionomi päivätoteutus!! Mahtavaa!
Vierailija kirjoitti:
Onko polkuopiskelijoille ihan samat pääsykokeet kuin muillekin hakijoille? Tuntuu jotenkin oudolta että jos on paljon rahaa niin pääsee sisään "helpommin" kuin normaalia kautta.
Ei oo mitään. Toisiin tarvitaan hyväksytty tulos näistä kokeista, useimpiin ei mitään vaan ilmottautumisjärjestyksessä jos on nopea pääsee sisään ja paikka kunhan maksaa vaaditun summan.
Mitä te kaikki, jotka jäätte ilman koulupaikkaa, meinaatte tehä ennen seuraavaa hakua? Tai meinaatteko ees hakea uusiks? Ite tarvin nyt kyl jotain tekemistä ja pitää sit miettiä haenko enää uudestaa.
Niin turhauttavaa kun kerta toisensa jälkeen menee kokeet paremmin, en usko että edes paremmin pystyisin tekemään (hah, surullista sinänsä) ja siltikään ei ees pientä toivoa koulupaikasta. Taino joo, jäin pienemmille varasijoille nyt kun esimerkiks keväällä, eli tavallaan hyvä, mut eipä niiltä varasijoilta hirveesti oo noustu ennenkään.
Onnee kuitenki kaikille, jotka nyt jo tietää päässeensä opiskelemaan! Olkaa kiitollisia siitä :)
Tämä ketju on todella vilkas! Onneksi!kiva kun muut jaksaa tänne kirjoittaa
Onnittelut vielä kerran nille jotka sai paikan!!
Vierailija kirjoitti:
Mitä te kaikki, jotka jäätte ilman koulupaikkaa, meinaatte tehä ennen seuraavaa hakua? Tai meinaatteko ees hakea uusiks? Ite tarvin nyt kyl jotain tekemistä ja pitää sit miettiä haenko enää uudestaa.
Niin turhauttavaa kun kerta toisensa jälkeen menee kokeet paremmin, en usko että edes paremmin pystyisin tekemään (hah, surullista sinänsä) ja siltikään ei ees pientä toivoa koulupaikasta. Taino joo, jäin pienemmille varasijoille nyt kun esimerkiks keväällä, eli tavallaan hyvä, mut eipä niiltä varasijoilta hirveesti oo noustu ennenkään.
Onnee kuitenki kaikille, jotka nyt jo tietää päässeensä opiskelemaan! Olkaa kiitollisia siitä :)
Itse ajattelin hakea opiskelemaan lähihoitajaksi, jos sitä kautta pääsisi jotenkin paremmin etenemään sh:ksi. Ja seuraavassa yhteishaussa haen toki uudestaan. Eihän tämä ollut vielä kuin kolmas kerta... Rahaa yritän kerätä että olisi joskus mahdollisuus avoimen kautta suorittaa ekan vuoden opinnot.
Ei lähärin opinnoista hyötyä hakua ajatellen!
Vierailija kirjoitti:
Ei lähärin opinnoista hyötyä hakua ajatellen!
No ei ihan noinkaan.. kyllä valintakoeatilanteessa voi olla paljonkin hyötyä minun mieles ja vaikka lähihoitajat jakaakin mielipiteitä niin arvokasta työtä tekevät, usein vuorotyönä ja pienellä palkalla joten luonnetta kysyy sekin. Ja minun mielestä hyvä opiskella jotain järkevää.
Lähihoitajaksi suositelen mennä! Itse kävin sama polku lh—>sh
Saat kokemusta, jos oot aktiivinen, vielä pääset hyvään työpaikaan esim johonkin erikoissairaanhoidon osastolle. Ja kun opiskelet sairaanhoitajaksi voi tehdä lh keikka ja saat rahaa! Näin mä teen. Nyt keikailen sairaaloissa teen lh:n sijaisuutta!
Kuitenkin lh jää todennäköisemmin sh:n työpaikalle koska sä tuut näkemään minkälainen tämä ala oikeaasti on..
Meinaan vaan että ne jotka eivät päässyt yliopistoon ja hakevat sh:ksi sitte lopettavat kun huomaavat ettei tämä ammatti ole vaan pikkien antaamista ja konella näpyttelemistä....
Sairaus on likainen juttu ja sairauksien hoito on likainen asia...
Plus pääsykokeessa onnistuu paremmin kun kerrot että oot lähihoitaja joka halua kehittää itsensä ja omaa osaamista
Ei tarvi lähihoitajaksi jäädä, mutta ei oo paha idea ollenkaan saada senkin tutkinnon
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajaksi suositelen mennä! Itse kävin sama polku lh—>sh
Saat kokemusta, jos oot aktiivinen, vielä pääset hyvään työpaikaan esim johonkin erikoissairaanhoidon osastolle. Ja kun opiskelet sairaanhoitajaksi voi tehdä lh keikka ja saat rahaa! Näin mä teen. Nyt keikailen sairaaloissa teen lh:n sijaisuutta!
Kuitenkin lh jää todennäköisemmin sh:n työpaikalle koska sä tuut näkemään minkälainen tämä ala oikeaasti on..
Meinaan vaan että ne jotka eivät päässyt yliopistoon ja hakevat sh:ksi sitte lopettavat kun huomaavat ettei tämä ammatti ole vaan pikkien antaamista ja konella näpyttelemistä....
Sairaus on likainen juttu ja sairauksien hoito on likainen asia...
Plus pääsykokeessa onnistuu paremmin kun kerrot että oot lähihoitaja joka halua kehittää itsensä ja omaa osaamista
Ei tarvi lähihoitajaksi jäädä, mutta ei oo paha idea ollenkaan saada senkin tutkinnon
Olin kesän hoiva-avustajana osastolla joten suurin piirtein tiedän millaista työtä se on :D Tosi kiireellistä mutta koin sen erittäin antoisana. Eniten kiinnostaisi tehdä työtä mielenterveyskuntoutujien kanssa ja siellähän voi lähärinäkin työskennellä, mutta jotenkin "pelkkä" lh ei tunnu omalta jutulta että sh on se mihin ajattelin pyrkiä.
Pääsikö joku vaasaan sairaanhoitajaksi?:)
Joo jumalan terve. Jäin sit ilman opiskelupaikkaa, kun pääsykokeet mennyt hylätyks...
Täytyy katella et jaksaako sitä ees yrittää keväällä uusiks.
Onko kukaan koskaan yrittänyt oikaista valintatulosta? Miten kävi?
Vierailija kirjoitti:
Pääsikö joku vaasaan sairaanhoitajaksi?:)
oon 1 varasijalla :((
Onko kellään varasijat liikkunut? Moneltakohan opintopolku päivittyy tänään
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan koskaan yrittänyt oikaista valintatulosta? Miten kävi?
Millanen tilanne sulla? Miksi haluaisit tehdä oikaisuvaatimuksen?
Meinasin viime keväänö tehdä.. mutta jäi tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa kun ei pääse kirjautumaan nyt..🤔
Se millon päivittelevät voi olla ihan mihin aikaan tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se millon päivittelevät voi olla ihan mihin aikaan tahansa.
Itse kyllä pääsin kirjautumaan ja ei ainakaan vielä ole päivittynyt. Tai ainakaan ei ole sijat liikkunut itselläni. Mutta yleensä on ollut niin, että opintopolku päivittyy arkisin joka aamu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se millon päivittelevät voi olla ihan mihin aikaan tahansa.Itse kyllä pääsin kirjautumaan ja ei ainakaan vielä ole päivittynyt. Tai ainakaan ei ole sijat liikkunut itselläni. Mutta yleensä on ollut niin, että opintopolku päivittyy arkisin joka aamu
Kyllä keväällä ainakin päivittelivät ihan miten sattuu.. joo en pääse tällä hetkellä lainkaan kirjautumaan jostain syystä
Täällä! Kolmas hakukerta, eikä ainakaan nyt hyvältä näytä :——) (kolmessa kohteessa varasijoilla, kaks vielä kesken ja yhteen ei mahiksia ku en käyny kokeessa..) Häpeä, joo, mut sitä enemmän ketutus että miksei mikään riitä.