Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tyttöystävän löytäminen on niin vaikeaa nykyään?

Vierailija
02.07.2018 |

Nuoret naiset, kertokaa. Terveisin M19.

Kommentit (646)

Vierailija
641/646 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaan voisin löytää naisystävän jos menisin jutteleen naisille mutta erinäisistä syistä johtuen saisin välittömät pakit joten ei kannata.

Vierailija
642/646 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nuoret miehet saavat seurustelukumppanin siinä missä ennenkin ja vaikka tasa-arvo on kehittynyt vuosikymmenien aikana, sama kaava pätee pääosin nykyäänkin. 

Eli parhaiten tyttöystäviä saavat rohkeat pojat, jotka omaavat sosiaalisia taitoja, saavat suunsa auki ja ovat aktiivisia, vaikka vähän hiprakassakin, muttei pahasti kännissä. Etua on myös määrätynlaisesta machoudesta, vaikka sitä yritetään vähätellä kuinka. Tämä tyyppi on yleensä myös hiukan hauska, huumorintajuinen ja tietenkin aloitteellinen, edelleen tytöt ja naiset useimmiten odottavat ja arvostavat miehen aloitteellisuutta, sitä kun mies vie tilannetta eteenpäin. Pelimies ei kuitenkaan ole liian hyökkäävä, vaan osaa edetä niin ettei vaikuta epätoivoiselta, eikä liian päällekäyvältä, hän osaa lukea naisen signaaleja, milloin on sopivaa tehdä seuraava siirto. Kun on oikein hyvä seuramies, ei tarvitse edes olla aloitteellinen, naiset lähestyvät itse ja lyöttäytyvät seuraan kuitenkaan itseään tyrkyttämättä. Asiat vain etenevät. Parhaiten tämä toimii tietenkin, kun mies on luonnostaan tuollainen, opeteltuna se on hankalampaa koska se on teeskentelyä ja kaikki eivät kykene siihen harjoittelemallakaan. 

Tästä tullaankin siihen, että suomalaiseen kansanluonteeseen kuuluva jurous ja hiljaisuus on enemmän miesten osa kuin naisten. Merkittävä osa miehistä on introversioon taipuvaisia, sosiaaliset taidotkin omaavina he eivät koe luontevaksi olla aloitteellisia tai aktiivisia naista lähestyäkseen. Tämä piirre kansassamme ei ole negatiivinen asia, se on vain ominaisuus. Tällaisetkin miehet osaavat usein lähestyä naista luontevasti esim. kirjeitse tai livetilanteissa jutella hyvinkin syvällisiä naisten kanssa, ilman pyrkimystä tunnustella kiinnostusta seurusteluun. Nämä miehet (ja vastaavat naiset) ovat usein myös ajatelleet paljon ja heillä on syvällisiä ajatuksia, omia mielipiteitä ja tietoa monista asioista. Mainituista syistä he jäävät porukoissa usein ystävätasolle, naiset luulevat että he kiinnostavat vain ystävinä. Deittipalstoilla nämä miehet eivät menesty, koska he eivät markkinoi itseään yliampuvasti tai muutenkaan, he eivät edes oikein osaa kertoa itseään myyvästi, kuten siellä olisi tarkoitus. Ja valtaosa naisista ihastuu kuitenkin eläväisempiin "jännämiehiin", joissa on usein myös muuta särmää, vaikkakin näide särmien varjopuolena paljastuu usein ikäviä piirteitä suhteen edetessä (pettämistä, alistamista, jopa väkivaltaa). Kiltin oloiset jäävät jännämiesten varjoon. 

Vaikka mainittu hiljaisempi miestyyppi kohtaa elämässään naisia, niin valtaosa naisista ei hänestä innostu, hän on liian tylsä, hiljainen tyyppi, vaikka todellisuudessa usein paljon viisaampi, ajattelija ja sivistyneempi monella elämänalueella kuin reippaampi miestyyppi. Ne naiset, jotka hiljaisemmasta miestyypistä ovat kiinnostuneita, ovat itsekin saman tyylisiä ja tilanne ei tahdo edetä, ellei joku tajua ruveta kaveriporukassa puhemieheksi. Osaltaan tilannetta vääristää se, että nämä ihmistyypit eivät ole sukupuolen mukaan tasapainossa, miehissä näitä maan hiljaisia on enemmän.

jatkoa...

Tästä syystä eläväisemmille lähi-idän ym. muille miehille on maassamme kysyntää. Heitä tarvittaisiin paikkaamaan vilkkaampien miesten vajetta. Vastaavasti suomalaisille, kilteille ajattelijamiehille olisi kysyntää esim. kaakkois-aasiassa ja Venäjällä, tai heidän maalaisten keskuudessa. Thaimaalaiset ja venäläiset miehet ovat jopa liian machoja osalla oman maansa naisista, etenkin monet aasialaiset naiset kaipaisivat luotettavaa, kilttiä kumppania, joka arvostaa heitä naisena ja kohtelee kauniisti, jonka kanssa voi keskustella tasa-arvoisesti ja muodostaa syvän rakkaussuhteen. Suosittelen hiljaista suomalaismies tyyppiä etsimään kumppania esim. Thaimaasta, jos kotimaassa ei onnistu. Nuorena miehenä etsit esim. Thaifriendly palstan kautta kirjekavereita, joiden ajatusmaailma kohtaa omasi. Luonnollisesti sielläkin on paljon pinnallisia ihmisiä, mutta on myös paljon aitoa rakkautta etsiviä, joille suomalainen jäyhä ja hiljaisempi ajattelija, kiltti mies ilman alistamista on täyttä kultaa. Siihen tosin kannattaa varautua, että heillä on perinteisempi käsitys miehen ja naisen rooleista esim. kotitöissä, mutta he arvostavat kyllä suuresti, että teet perheen eteen työtä yhtä paljon kuin hänkin. He eivät myöskään vieroksu käydä kodin ukopuolella töissä lasten kasvettua riittävästi, jos sellaisia hankitte. 

Ajan saatossa aasialaiset naiset tulevat syrjäyttämään täysin suomalaiset naiset.

Tässä kannattaisi nyt suomalaisten nuorten ja vanhempienkin sinkkumiesten aktivoitua ja verkostoitua keskenään. Nykymaailmassa tämä on helppoa ja kun pitää järjen päässä, ei tule huijatuksi, vaan löytää mieluisan kumppanin aasiasta. Moraalisaarnat kannattaa unohtaa, kyse on luonnonvalinnasta ja omasta elämästäsi, älä välitä kitkerien tuomitsijoiden puheista. Jossain oli ulkomaalainen tutkimus, että Suomessa on 200 tuhannen naisen vaje. Tässä asiassa myös ujommat tietokoneen käytön osaavat pärjäävät ja esim. Thaimaasta löytyy rehellisiä, ahkeria sinkkunaisia tähän tarpeeseen yllin kyllin. 

En ole ainoa nainen tällä palstalla, joka on lukemattomia kertoja kannustanut miehiä lähtemään naisen hakuun ulkomaille. Itse olen tarjonnut Pietaria, on ihan naapurissa ja Lux Expressillä matkat maksavat halvimmillaan 10-15 e/suunta. Halpoja hotelleja on. Viisumi kustantaa valokuvineen noin satasen mutta silti viikonloppu Pietarissa tulisi tosi edulliseksi ja siellä olisi niitä kauniita, pitkäsäärisiä slaavineitoja, joita monet palstamiehet ihailevat. Mutta ei. Sen sijaan, että he lähtisivät Pietariin tai surffailisivat jossain Asia-friends-whatever palstoilla heidän pitää ilta toisensa jälkeen kokoontua tänne meidän mammojen pariin. Miksi? Miksi te naisettomat miehet, joiden mielestä suomalaiset naiset joka tapauksessa ovat alinta kastia, olette täällä?? Miksi ette mene sinne, missä niitä hyviä naisia on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/646 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse varmaan voisin löytää naisystävän jos menisin jutteleen naisille mutta erinäisistä syistä johtuen saisin välittömät pakit joten ei kannata.

Löytäisit naisen paitsi että saisit välittömät pakit?

Vierailija
644/646 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse pistänyt merkille sen, että seuraavia naistyppejä kannattaa välttää.

- Naiset jolla on paljon miespuolisia kavereita

- Miesvaltaisilla aloilla olevat naiset

- WT naiset

- YH-äidit

- Opiskelijanaiset

Perusteluja?

Vierailija
645/646 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät suomalaiset miehet. Annan teille viisaan neuvon.

Jos haluatte oikeasti itsellenne hyvän vaimon, etsikää se Filippiineiltä. Siellä naiset ovat vielä naisellisia naisia, toisin kuin Suomessa. He kunnioittavat sinua miehenä ja kunnioittavat muitakin ihmisiä, mukaanlukien itsensä. Alueesta riippuen voit löytää todella kauniin ja mukavan naisen, joka todennäköisesti on vielä neitsytkin, koska Filippiinien kulttuurissa kasvojen menettäminen on todella suuri häpeä ja irtosuhteet ovat häpeällisiin asioihin kuuluva juttu. Sopivasti uskonnollinen nainen on oikein hyvä kumppanina. Voit luottaa naiseen täysin ja voit olla varma, että hän pysyy rinnallasi kun rakkautta on molemmin puolin. Heille on kunnia-asia, että suhde voi hyvin.

Naiset siellä eivät ole kuitenkaan alistuvia tossuja, kuten kateelliset ja katkerat suomalaisnaiset valehtelevat, vaan tietenkin he vaativat samanlaista kunnioitusta itseään kohtaan, mitä he antavat toisia kohtaan. He eivät natkuta turhista ja ymmärtävät edelleen, miten erilaisia miehet ja naiset ovat.

Itse kokeilin kymmeniä suomalaisnaisia vain todetakseni, että ei helvetissä tuollaisten kanssa voi perustaa perhettä. Aivan liian epävakaita ja todella itsekkäitä, myöskin tunne-elämältään aivan liian kylmiä parisuhteen osapuoleksi.

Eli yritti hyväksi käyttää hyväksi kymmeniä naisia toteuttamaan perhehaaveesi kun sinulla alkoi se pahin vaihe ja sitten kun ne ei suostuneet hait jostain ulkomailta naisen joka on nyt riippuvainen sinusta. Vai asutteko te hänen kotimaassaan?

Jännä miten päinvastaisen mielikuvan loit minusta.

Minä olen aika tavoiteltu mies. Mukavasti toimeentuleva, älykäs, mukava ja hyvin monitaitoinen miehekäs mies, joka osaa elää tilanteiden mukaan. Naista kunnioittava, välillä myös romanttinen ja hyvä rakastaja. Lapsirakas ja perhekeskeinen, uskollinen mies.

Nuo kymmenet suomalaiset naiset olivat niitä, jotka melkein väkisin olisivat halunneet perustaa perheen kanssani, mutta jokaisella vain merkittävimpänä se, että olisin juuri heille ihannemies. Heillä ei ollut kovin vakuuttavia ominaisuuksia siitä, että olisivat olleet hyviä vaimoja ja äitejä.

En myöskään ymmärrä, miksi puhut riippuvaisuudesta? Sehän on ihan normaalia, että parisuhteessa ollaan riippuvaisia tavalla tai toisella toisesta osapuolesta.

Millainen on sinulle hyvä vaimo? Ja mitä sinä annat parisuhteelle vastineeksi siitä hyvästä vaimosta?

Väitän, että hyvä puoliso on hyvin pitkälle subjektiivinen käsite. Sen sijaan, että haukut suomalaisia naisia (saa sinut kuulostamaan katkeralta), yhtä hyvin olisit voinut todeta, että he eivät vain täytä kriteereitäsi hyvästä vaimosta. Hienoa, että olet kuitenkin löytänyt itsellesi sopivan kumppanin.

Minä ainakin kunnioitan itseäni. Siksi en valinnutkaan puolisokseni ketä tahansa, vaan ihmisen, joka on mahtava kaikin puolin.

Missä välissä sä olet miehen kanssa, kun kyttäät mammapalstalla 24/7/365?

No tuossa viikonloppuna en edes avannut vauvapalstaa.

Vierailija
646/646 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

saasasasasas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies35v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies35v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ikäiset tytöt pyörii ns seksisirkuksessa suosittujen miesten kanssa. Siksi se on niin vaikeaa..otan osaa oikeasti.

En kuitenkaan haluaisi tyttöystäväksi ketään seksisirkuksen lorttoa, josta olisi vain vaivaa. M19.

Niin ymmärrän hyvin. Vaihtoehdot on vain vähissä. Toisaalta se tyttöystävän saaminen sinulla on ajankohtaisempaa 10v kuluttua. Silloin oman ikäisesi naiset alkaa etsiä lapsilleen isää. Käytä nämä 10v hyvin. Opiskele, kun uraa, pidä itsestäsi huolta, niin olet silloin kovaa valuuttaa.

No huh huh. Minkä ihmeen takia haluaisi uhrata kaiken aikansa ja rahansa, jonkun alfan jämiin? Naiseen, joka "haluaa" minua vasta sitten kun ulkonäkö on mennyttä/lähtemässä, kun tarvitsee maksajaa ja työjuhtaa? Lapsiluvun täytyttyä on tarjolla korkeintaan sääliseksiä, ja pettämisen todennäköisyys on korkea.

Itelläni on ollut 15 vuotiaasta saakka naisia. Ei ikinä niitä kauneimpia, mutta monella tapaa hyviä kyllä. Jos en olisi kelvannut nuorena, niin en varmana ottaisi vauvakuumeista kolmekymppistä. 

Ainoastaan jos omien lasten saanti olisi todella tärkeää.

M34

"No huh huh. Minkä ihmeen takia haluaisi uhrata kaiken aikansa ja rahansa, jonkun alfan jämiin? Naiseen, joka "haluaa" minua vasta sitten kun ulkonäkö on mennyttä/lähtemässä, kun tarvitsee maksajaa ja työjuhtaa?"

Juuri näin ajattelen minäkin. Olen samasta puusta eli nuoresta saakka naisia ollut, muutaman kanssa seurustellut, kahdesti kihloihin ja kolmannen kanssa naimisiin. Kaikkein kauneimmille naisille en kelvannut tai ehkä olisin kelvannutkaan, mutta oma itsetunto ei silloin riittänyt. Nykyään pääsisin paljon pitemmälle kokemuksen kautta, mutta tuskin niin moni parikymppinen enää lähtisi mukaan kuitenkaan. Joku silti, tiedostan tämän siksi, että työelämässä tulee nuoremmiltakin naisilta flirttiä ja vastakaikua. Pettämään en tosissani lähde, perheellisenä miehenä ja hyvän naisen aviomiehenä, joten ihan teoriapohjalta mutuilen. Jos nuorena en olisi naisille kelvannut niin en todella haluaisi kelvata samoille naisille myöhemminkään vain siksi, että naiset itse ovat vanhempia, ei enää niin nättejä ja joutuvat laskemaan rimaa. Jos avioliittoni kariutuisi niin aika tarkkaan katsoisin minkälaisen naisen kelpuutan toiselle kierrokselle vai kelpuuta ko minkäänlaista. Lapsetkin on jo tehty, oma ura etenee, on harrastuksia ja aikaa, rahaakin omaan elämään riittävästi ja vähään seksiinkin jo tottunut.

Tällaisia pohdintoja lukiessa tulee kyllä naiselle kylmät väreet. Taitaa olla parasta näin nuorena ja nättinä olla uhraamatta aikaansa ja rahaansa jollekin luuserille, jolle ei kelpaisi sitten vanhempana ja rumempana kuitenkaan. Joka pitäisi minua nyt nuorenakin jonakin johon tyydytään ja joka koko ajan haikailisi sen paremman perään. Joka pitäisi minua vanhempana pelkkänä jämänä.

Jos miesten sielunmaisema on todellakin näin kammottava kuin mitä nämä palstamiehet antavat ymmärtää, taidan elää yksin tai siirtyä naisiin.

Jotenkin tuntuu, että missaat koko pointin tuosta. Kyse on siitä, että nainen kokee nuorena olevansa niin hyvä, ettei tarvitse kyseistä miestä edes kahta kertaa vilkaista ja jos se tulee juttelemaan niin lähdetään vaan vetää siitä. Sitten 10-15 vuoden päästä kun väkisinkin ulkonäkö on hieman laskenut eikä enää saakaan ravistella miehiä kimpussa alkaa tämä sama mies kiinnostaa. Mitä miehen pitäisi tästä ajatella kuin että nyt nämä naiset tyytyy minuun kun ei oikein muuta enää saa, biologinen klo tikittää ja tarvitaan elättäjä lapsille ja kulissiavioliitolle. Mies ajattelee, että kun en kelvannut silloin niin en halua nytkään vain siksi, että siinä on kusetettu olo. Miten sellaiseen naiseen voisi luottaa?

Ne missaa tahallaan pointin, jotta pääsee syyttämään miehiä. Kaikkihan on aina ainoastaan miesten vika.

No kenen vika se on ettet saa naista kaksikymppisenä, eikä kolmekymppisenä kelpaa kukaan vaikka saisikin jonkun? Kyllä minä ajattelisin, että se syy on ihan kyseisen henkilön oma. Ei naisilla ole mitään velvollisuutta alkaa olemaan jokaisen vonkaajan kanssa. Sitä paitsi kaikki miehet hinkuu niiden samojen tavoittamattomien naisten pöksyihin. Ei niitä tavikset ja sitoutuminen kiinnosta.

Niinpä. Jos nainen ei löydä kumppania, se on naisen oma vika, mutta jos mies ei löydä kumppania, sekin on naisten vika. Enpä ole nähnyt tällä palstalla yhtäkään aloitusta, jossa valitettaisiin, kun miehille ei kelpaa tavallinen nainen. Naiset valittavat sitä, että heissä itsessään on jotain vikaa tai sitä, että miehet ylipäätään eivät halua parisuhteita. 

Ei tietenkään ole sellaista aloitusta, kun tavisnainen elää nyt historian parasta aikaa. Kysyntä on tapissaan. Tinderissä lihavakin tyttö kirjoittaa profiilissa, että saan niin paljon "moi mitä kuuluu" viestejä, että kirjoita jotain omaperäisempää.

Kerro sitten, miksi nainen ei saisi elää sitä parasta aikaa? 

Tottakai saa"elää" sitä parasta aikaa.

Sillä voi vaan olla yhä useammin seuraamuksia, kun miehet ymmärtää mitä se oikeasti tarkoittaa. Kaikkea ei voi sentään saada, joskus kun kakku syödään, sitä ei enää ole.

Niin, kaikkea ei voi saada. Ehkäpä miestenkin tulisi hyväksyä tämä ja käsitellä pettymyksensä siitä, että "kelpaa vasta kolmikymppisenä"?

Niinhän miehet onkin käsitelleet sitä, ymmärtäneet miten homma toimii. Ja nyt opastaa 19v poikaa joka ei kelpaa naisille, ettei kannata lähteä elättäjäksi kolmekymppiselle. Se oikea suhde, aloitetaan nuorena, tai ei koskaan. Toki 19 vuotiaalla on muutama vuosi vielä aikaa. Toki suhteita voi olla läpi elämän, ei vaan kannata ottaa ase huonoin mahdollinen rooli, mikä miehelle on suhteessa tarjolla. Johon te, jotka mainostatte hänelle menestystä kolmekymmpisenä, kolmekymppisten kanssa, haluatte hänelle.

Siis mitä? Mihin ihmeeseen 30-vuotias nainen kaipaa elättäjää? Eiköhän ne pahimmat golddiggerit etsi ne elättäjänsä nimenomaan nuorena ja ne, jotka elättävät itse itsensä, ovat hankkineet koulutuksen ja työn ilman miestäkin, jos ovat 30 vuotiaaksi pärjänneet yksin. En ymmärrä, miten se on vain elättäjäksi kelpuuttamista, jos ihminen ensin hankkii koulutuksen ja ammatin ennen perheen perustamista. 

Ruuhkavuosiin tietysti. Työhevoseksi ja lompakoksi. Koulutus ja ammatti pitääkin hankkia ensin, mutta siinä samalla ottaa se kumppani, jonka kanssa perhe perustetaan sitten kun on koulutus & ammatti. 

Siis naisellako pelkästään ne ruuhkavuodet on? Mistä se ruuhka muodostuu: työstä, kodinhoidosta, lapsista, vanhenevista vanhemmista. Mikä on miehen rooli tässä ruuhkassa? Haluaisiko mies olla vain vapaamatkustaja, vai mitä on tämä ihmeellinen ininä ja urputus? Minä olin kuvitellut, että ne ruukavuodet ovat ihan molempien vanhempien juttu, mutta ei näköjään.

Tuosta kumppanin hankkimisesta opintojen ohessa: Kuinka moni mies on valmis muuttamaan naisen opintojen/harjoittelujen/alkuaikojen pätkätöiden perässä sinne tänne? Tai vaihtoehtoisesti kuinka moni mies on halukas elämään etäsuhteessa kaikki nämä vuodet ennen perheen perustamista ja ruuhkavuosia? Taitaa olla perinteisesti niin, että nainen on jättänyt oman elämänsä ja seurannut miestä. Enää se ei pojat kuulkaa toimi niin, ja siitähän tämä koko kitinä taitaa juontaa juurensa.

Mies haluaa osallistua täysillä ruuhkavuosiin, naisen kanssa jolle oli rakastaja ensin, monta vuotta. Ja mieluiten naisen parhaimpina vuosina. Kaikkein pahin, on olla vain se elättäjä/työjuhta. Jos myöhästyy paljon, niin tietää että nainen tyytyy, että miehelle on se huonoin rooli varattu. 

Miehelle siis huonoin rooli on nähdä omien lasten syntyvän ja kasvavan. No se selittääkin paljon, miksi syntyvyys on niin alamaissa. En myöskään ymmärrä, mitä nämä naisen parhaimmat vuodet ovat. Itse olen ollut parhaimmillani ja onnellisimmillani 40 täytettyäni. Vielä parikymppisenä olin hyvin epävarma ja huonoitsetuntoinen, yritin kaiken aikaa miellyttää muita ettei kukaan vaan pettyisi minuun. Parisuhdekin parani joka osa-alueella, kun en ollut enää se perässä vedettävä tiskirätti.

Miehelle nainen on paras siinä parinkympin molemmin puolin, kauneus. 30+ ja siitä se rupsahdus alkaa.

Joillekin miehille nainen on vain ulkokuori, näyttelyesine ja panopuu. Joillekin miehille nainen on elämänkumppani.

Meille onnellisille miehille nainen on kaunotar, ylpeyden aihe kauneuden ja fiksuuden vuoksi. Onnellinen mies on myös tyytyväinen siitäkin, että nainen on miellyttävä rakastelukumppanina. Siitä koostuu hyvän elämänkumppanin ainekset. Kumpa suomalaiset naiset heräisivät tajuamaan noin yksinkertaisen asian.

Ja minä en taas halua olla mikään näyttelyesine tai olemassa vain tarpeiden tyydyttämistä varten. Minä haluan tulla kohdatuksi ihmisenä ja elämänkumppanina.

Saahan sitä haluta...

Saa, ja onneksi ei ole mikään pakko edes alkaa parisuhteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi