Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En voi olla tuntematta vahingoniloa hiljaa sisimmässäni

Vierailija
02.07.2018 |

Tuttava pätijä-äiti 15 vuotta opastanut ja opettanut, neuvonut ja nuhdellut minua äitinä. Lapseni haukkunut ylivilkkaaksi ja kasvatusmetodini kelvottomiksi.

No nyt nää on teinejä. Minun lapseni kesätöissä ja menossa todella hyvään lukioon. Pätijän lapsi on syömishäiriöinen, jäi kiinni näpistelystä ja jäi täysin ilman jatkopaikkaa.

Kamalaa lapselle, mutta äidille ihan oikein.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu fiilis, AP. Ex-käly oli tuollainen pätijä. Tiesi ja osasi kaiken aina paremmin, kun minä ja mieheni kasvatimme, vaatetimme ja ruokimme lapsemme väärin. Tuo 2,5 vuoden ikäerokin meidän lapsilla on ja se on pahapaha. 7 vuotta on ideaali. Lisäksi sain kuulla, kuinka kotini on väärin sisustettu ja lapsillani on sekä liikaa vapautta että liikaa leluja ja kesäpäivänä tarjoamani jäätelö oli idiotismia - kälyn poika luuli kouluikäiseksi asti marjarahkan olevan jäätelöä, koska äiti oli niin väittänyt.

No niin. Käly on eronnut ja kahden lapsen yh. Lapsilla se maaginen 7 vuoden ikäero; 11 ja 4. Vanhempi lapsi on keskinkertainen koululainen, joka on jättänyt kaikki harrastukset ja istuu päivät pitkät tietokoneella. Omat lapseni ovat omien luokkiensa parhaita, molemmat lahjakkaita omissa harrastuksissaan, molemmilla yksi liikunnallinen ja yksi musikaalinen. Ai niin, ja minun ja mieheni avioliitto voi oikein hyvin, vaikka sitäkään emme tämän ex-kälyn mukaan osanneet yhtä hyvin suorittaa kuin hän ja hänen nyt ex-miehensä.

Voin rehellisesti sanoa, että vahingoniloa on ilmassa.

Heh. Erehdyin kerran kutsumaan tämän naisen meille. Meidän talo on kuulemma tyyppitalo. Tyypillisistä tyypillisin tyyppitalo. Hän haluaa asua asunnossa, jossa on KARAKTÄÄRIÄ. Ikinä ei kestäisi huonolla alueella tyyppitalossa.

Ja kyllä. Kerran kutsuin.

ap

Vierailija
42/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap olet ihan yhtä inhottava kuin ystäväsikin. Sovitte hyvin ystäviksi, molemmat katkeria ja kostonhimoisia ihmisiä. Tuollaisessa tilanteessa pitäisi kykeä tuntemaan empatiaa, ainakin sitä teiniä kohtaan, jossei äitiä kohtaan. Naiset on kyllä hirveitä toisilleen. Mitä jos etsisit muita tuttavuuksia ap. Vai vieläkö esität ystäväsi kasvojen edessä, että pidät hänestä? Aika kasinaamaista peliä sinun suunnaltasi. Inhoan itse tuollaisia teeskentelijöitä. Mieluummin sitten suoraan ja avoimesti inhottava niin kuin ystäväsi, mutta ei tuollain kierolla tavalla niin kuin sinä.

Kirjoitin että olen aina ystävällinen lapselle, asiallinen äidille. En ole koskaan esittänyt hänen ystäväänsä. Hänen käytökselleen ei kukaan voi mitään. Me viisi muuta äitiä sitten siedetään. Mutta tuskin hän kuvittelee, että kukaan meistä ylin ystävä on.

Lapsen kanssa on mahdoton ylimalkaan olla tekemisissä, koska äiti lepattaa paikalle välittömästi. Pörrää kuin helikopteri yläpuolella aivan koko ajan.

ap

Eli teillä on kuuden naisen porukka, ja sinä olet vuosia kuunnellut haukkumisia päin naamaa, mutta et ole tämän ihmisen ystävä? Älä nyt viitsi.

Et taida osata laskea etkä lukea.

Kirjoitit itse että te 5 muuta äitiä siedätte tätä yhtä. Mitä ymmärsin väärin?

Te 5 muuta naista olette siis kuunnelleet 15 vuotta suoraa veetuilua ja haukkumista päin naamaa, ettekä ole tehneet asialle mitään? Alkaa kuulostaa siltä, että tykkäätte haukkua tätä yhtä selän takana, ja olette itse mielellänne tässä tilanteessa mukana. Sitten kun sillä menee huonosti, niin varmaan nyt yhdessä iloitsette hänen epäonnestaan. Hyi kamala millaisia ihmisiä .Kuka ylipäätään kuuntelee haukkumista ja arvostelua 15 vuotta? 15 vuotta! Se on minun elämässäni ainakin pitkä aika olla väärien ihmisten kanssa tekemisissä. Mutta jotkut nauttivat siitä, että saavat sisimmässään aina sen tunteen että ovat niin paljon parempia kuin muut. Siksi pidetään tällainen hylkiö ystäväpiirissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein puuttua toisten kasvatustapoihin eikä arvostella toisten lapsia. Ei ole myöskään oikein, jos iloitsee toisen epäonnesta. On hienoa, kun oma lapsi menestyy. Naapurin lasta ja äitiä voisi myös kannustaa ja rohkaista. Asiat kun aina selviävät jollakin tavalla. Olemme tässä elämässä yhdessä, emme yksin.

Vierailija
44/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet haaskannut aikaasi tuollaiseen ihmiseen? Se tässä on se isoin kysymys. Olet itsekin "saanut" suhteesta jotain ja nyt kannattaisi miettiä miksi altistat itseäsi tuollaiselle masokistiselle kärsimykselle. Lisäksi kannattaisi lopultakin päästää irti tästä ihmisestä.

Vierailija
45/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllä täytyy kompata näitä muutamia kirjoittajia, että miksi olet ollut yhteydessä noin ilkeän ihmisen kanssa????????? Miksi et ole koskaan puolustanut itseäsi? Olet siis antanut toisen arvostella ja vttuilla päin naamaa vuosia, ja nyt kun hänellä on ikäviä tapahtumia omassa elämässään, sinä olet vahingoniloinen. Tosi aikuismaista käytöstä.

Sekö vuosikausia jatkunut veetuilu ja huomautteluko sitten on aikuismaista käytöstä?

Vierailija
46/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa lapsien esineellistämistä kummankin osapuolen taholta. Ihan kuin se oma lapsi olisi uusi hieno auto, jota naapuri nyt kateellisena toljottaa ja kadehtii. Omituinen tapa suhtautua omiin tai toisen lapsiin.

Vierailija
47/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap olet ihan yhtä inhottava kuin ystäväsikin. Sovitte hyvin ystäviksi, molemmat katkeria ja kostonhimoisia ihmisiä. Tuollaisessa tilanteessa pitäisi kykeä tuntemaan empatiaa, ainakin sitä teiniä kohtaan, jossei äitiä kohtaan. Naiset on kyllä hirveitä toisilleen. Mitä jos etsisit muita tuttavuuksia ap. Vai vieläkö esität ystäväsi kasvojen edessä, että pidät hänestä? Aika kasinaamaista peliä sinun suunnaltasi. Inhoan itse tuollaisia teeskentelijöitä. Mieluummin sitten suoraan ja avoimesti inhottava niin kuin ystäväsi, mutta ei tuollain kierolla tavalla niin kuin sinä.

Kirjoitin että olen aina ystävällinen lapselle, asiallinen äidille. En ole koskaan esittänyt hänen ystäväänsä. Hänen käytökselleen ei kukaan voi mitään. Me viisi muuta äitiä sitten siedetään. Mutta tuskin hän kuvittelee, että kukaan meistä ylin ystävä on.

Lapsen kanssa on mahdoton ylimalkaan olla tekemisissä, koska äiti lepattaa paikalle välittömästi. Pörrää kuin helikopteri yläpuolella aivan koko ajan.

ap

Eli teillä on kuuden naisen porukka, ja sinä olet vuosia kuunnellut haukkumisia päin naamaa, mutta et ole tämän ihmisen ystävä? Älä nyt viitsi.

Te 5 muuta naista olette siis kuunnelleet 15 vuotta suoraa veetuilua ja haukkumista päin naamaa, ettekä ole tehneet asialle mitään? Alkaa kuulostaa siltä, että tykkäätte haukkua tätä yhtä selän takana, ja olette itse mielellänne tässä tilanteessa mukana. Sitten kun sillä menee huonosti, niin varmaan nyt yhdessä iloitsette hänen epäonnestaan. Hyi kamala millaisia ihmisiä .Kuka ylipäätään kuuntelee haukkumista ja arvostelua 15 vuotta? 15 vuotta! Se on minun elämässäni ainakin pitkä aika olla väärien ihmisten kanssa tekemisissä. Mutta jotkut nauttivat siitä, että saavat sisimmässään aina sen tunteen että ovat niin paljon parempia kuin muut. Siksi pidetään tällainen hylkiö ystäväpiirissä.

Ei se laskeminen edelleenkään ole vahvuutesi. Mnä, tämä pätijä ja viisi muuta. Montako siinä on?

Me on siedetty lastemme takia tätä naista. Myös ihan sen pätijänaisen lapsen takia.

ap

Vierailija
48/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunsin suunnatonta vahingoniloa viikonloppuna, kun lasteni luokkakaverin äiti kyseli, mitä lapsilleni kuuluu (näin 12 vuotta alakoulun päättymisen jälkeen). Muistan, miten muutamankin kerran vanhempainillassa todettiin, että lapseni ovat nössöjä eikä heistä ikinä voi tulla mitään, kun ei edes jälki-istuntoon saa jättää (ilmoitin vanhempainillassa, että koko luokkaa ei saa jättää tekemään läksyjä koulun jälkeen, jos osa on ne tehnyt ja opettaja oli samaa mieltä).

Toinen lapsistani on KM ja töissä Lontoossa investointipankissa (mikä alalla on ihan tavallista, mutta näin kerrotuna tuntuu aika kivalta) ja toinen valmistuu lääkäriksi lokakuussa. Kysyin, että mitenkä se teidän Leevi ja vastauksena oli yleistä kiemurtelua tyyliin "etsii vielä paikkaansa". Toki minä tiesin, että takana on huumetuomioita ja pientä rötöstelyä.

Mutta hyvä mieli tuli!

Vierailija
49/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokan priimusten ja menestyjien äitien on syytä olla ylpeitä erinomaisesta kasvatustyöstään.

Vierailija
50/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutun kuuloista, olen itse kuunnellut tuota samaa monestakin suusta. Meillä silti vaan kävi niin että kun lapsista tuli teinejä se olikin minun lapseni josta tuli se idiootein. Vaikka en ollut yhtään koskaan ilkeillyt muille äiteille heidän lapsistaan, vaan aina kehunut ja kannustanut ja ollut hyväntahtoinen, kuten myös omaa lastani kohtaan. Enpä tiedä kuka voisi olla vahingoniloinen tilanteestani, mutta varmasti on jossain joku kenen mielestä minä ja lapseni ansaitsemme tämän.

Itse en sellaiseen usko, vaan empatiseeraan muita ihmisiä ikävässä tilanteessa siitä huolimatta olenko itse vapaaehtoisesti kuunnellut heidän ilkeilyjään 10 vuotta vai en.

Olen aina ollut hyvin ystävällinen ja kannustava ja kiva hänen lapselleen. Asiallinen ko äidille. Enkä minä tätä tunnetta kellekään muullekaan ikinä paljastaisi. Kuin nimettömänä täällä.

ap

Kyllä ilkeä asenteesi mäkyy.

Älä uskottele itsellesi muuta

Sinä et ole ystävällinen vaan olet ilkeä

Mä en vaan tajua mistä tällaiset kommentit kumpuaa. Ap:n asenne on inhimillinen, sen sijaan olisi epäinhimillistä suhtautua ko. äitiin täydellisen ihanasti tuon historian jälkeen. Olen varma, että tällaisten syyttävien kommenttien kirjoittajat olisivat vastaavassa tilanteessa vielä ap:ta "pahempia", tai sitten he ovat itse näitä muiden tuomitsijoita ja piinaajia, ja säikähtävät siksi ap:n asennetta.

Se on kyllä totta että vahingollisten ihmisten kanssa ei kannattaisi olla tekemisissä, mutta jos kyseessä on vaikka oma sisko, äiti tai miehen sukulainen, niin se voi olla vaikeaa.

Vierailija
51/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös ystävä nuoruudesta saakka. Oikein hyvä ystävä olikin, kunnes hän sai päähänsä, että koska hänen lapsensa syntyi 7 vuotta ennen omaani, oli hänellä valmiina neuvoja aivan kaikessa lapseen liittyvässä. Sitten se päteminen siirtyi kaikkeen kodinhoitoon. Kun hän tuli kylään, hän saapui silmiään pyöritellen, koska kaikki oli niin väärin. Siivosi vaikka sanoin, että ei sitten kyläillessään saa siivota. Minulla tuli joka kerta todella paha mieli siitä, että kasvatan lapseni väärin ja elän väärin.

Sitten tajusin, että miksi minun pitäisi ottaa neuvoista vaarin? Hän oli yh vuosia, siivousnarkomaani, pakonomaisesti nakkeli tavaroita roskiin ja osti uusia koko ajan, oli menettänyt luottotiedot ja lapsensa oli huomattavan ylipainoinen, kuten hänkin. Millä perusteella hänen tapansa elää oli niin hyvä, että minun tarvisi niiden neuvojen mukaan elää tai edes pahoittaa mieltäni? Siitä lähtien annoin ohjeiden mennä ohi. Sanoin suoraan, että minä olen valinnut elää näin ja meidän perheessä, meidän lapsilla asiat toimii paremmin näin.

Samat rajat vedin anoppini kanssa. Mielipiteitä olisi ollut lapsen nimen valitsemisesta lähtien aivan kaikkeen. Vaatteetkin oli vääränlaisia, paha vain kun lapset eivät halunneet käyttää hänen ostamiaan vaatteita kun tyylin välissä oli yli 60 vuotta. Hänen kasvatusmetodinsa oli myös jäänyt pahasti menneisyyteen. Meillä ei ruumiillinen kuritus ja lapsen yksin itkemään jättäminen ole kasvatustapoina. Hänen mielestään lapsistamme tulee vähintäänkin rikollisia, kun on liian vapaa kasvatus. En usko, että voin tyriä niin pahasti kuin hän, kun on saattanut hautaan jo kaksi lastaan. Ja juu, olen julma ajatuksissani, en tietenkään asiaa hänelle näin ilmaise. Enkä ole ollenkaan vahingoniloinen, en vain näe järkevänä ottaa vastaan ohjeita ihmisiltä, joilla ei ole onnistuneita keinoja.

Joillakin ihmisillä on paha tapa tuputtaa ohjeita, vaikka niitä ei ole pyydetty. Ehkä he luulevat auttavansa tai vain ajattelevat olevansa oikeassa. Ehkä se on jotain oman kehän kiillottelua, kun sisimmässään tietää, että asiat on itsellä oikeasti huonosti. Esim ruotsalainen Lapsikirjan kirjoittaja, monet varmaan luuli, että hän oli hyvä äiti ja hän varmasti olisi halunnut olla sellainen.

Vierailija
52/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap sinä kirjoitit: " ME VIISI MUUTA ÄITIÄ SITTEN SIEDETÄÄN." Se tarkoittaa että teitä on 5. 

Vierailija
53/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhottavaa lapsien esineellistämistä kummankin osapuolen taholta. Ihan kuin se oma lapsi olisi uusi hieno auto, jota naapuri nyt kateellisena toljottaa ja kadehtii. Omituinen tapa suhtautua omiin tai toisen lapsiin.

Sitten voi taas osat kääntyä toisinpäin. Toiselle voi sattua onnettomuus ja toinen nai rahaa tai saa lotosta.

Vierailija
54/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei se laskeminen edelleenkään ole vahvuutesi. Mnä, tämä pätijä ja viisi muuta. Montako siinä on?

Me on siedetty lastemme takia tätä naista. Myös ihan sen pätijänaisen lapsen takia.

ap

Opetteleppa itse laskemaan. Sanoit itse että teitä on 5 jotka siedätte tätä pätijää. Eli minun laskuillani 6 naista. Kerroppa itse oma logiikkasi.

Vierailija
55/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap sinä kirjoitit: " ME VIISI MUUTA ÄITIÄ SITTEN SIEDETÄÄN." Se tarkoittaa että teitä on 5. 

Niin. Niin kirjoitin ja niin on. 😂😂😂😂😂😂😂 silti meitä äitejä on yhteensä seitsemän, ei kuusi. 😂😂😂😂

Vierailija
56/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko lapsenne hyviä kavereita? Oletteko samassa työpaikassa? Samoissa harrastuskuvioissa? Jos vastaus edellä mainittuihin on ei, en todellakaan käsitä miten et ole heivannut tuollaista idioottia elämästäsi.

Meillä on tietty syy olla jossain määrin tekemisissä. Olen karsinut yhteydenpidon minimiin. Mutta esim yhteisestä meiliringistä ja tietystä määrästä tapaamisia en pysty luistamaan ilman että samalla karsin sitten sellaisiakin ihmisiä, joita en halua lapseni elämästä karsia.

Ja voin muuten kertoa, että ihminen joka paasaa ja opettaa 24/7 irl, on ihan hirveä meiliringeissä. Voi sitä myllykirjeiden määrää. Monisivuisia lakanoita siitä, miten toimii Täydellinen Kasvattaja.

Ja nykyään sitten loputtomia avautumisia vaikeuksista ja vaatimuksia auttaa jne.

ap

Tota... No se on sitten voivoi. Vedä rajat (=ignooraa) tai älä vedä ja kärsi. Kato ihan kaikkea ei tarvitse tässä maailmassa sietää.

Missä lukee ettei minulla olisi rajoja tai että jotenkin kärsisin?

ap

Et mitenkään kärsi. Tykkäät vaan olla kiusaaja ja vahingoniloinen

Vierailija
57/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:ta syyllistetään täällä jo kilpaa....

Täytyy sanoa, että en ymmärrä miten ap tuossa voi olla vahingoniloinen. Lapsi, joka on ollut täysin viaton äitinsä käytökseen oireilee nyt pahasti. Jos äidille itselleen olisi omien valintojensa takia käynyt huonosti, niin silloin ymmärtäisin vahingonilon. Minun käy enemmän sääliksi lapset, jotka joutuvat elämään tuollaisten äitien/isien kanssa ja sen vuoksi menee elämäkin alamäkeä kohti.

Itse ollessani lapsi asui meidän pihapiirissä eräs äiti kahden lapsensa kanssa. Tämä äiti haukkui meitä lapsia ja naureskeli meille vaatteistamme jne. Leikimme silti hänen lastensa kanssa aina kun äitinsä ei nähnyt (tämä äiti ei sallinnut tyttärensä leikkivän erään perheen kanssa ja oli muutenkin hankala ja aivan kamala). Nyt pitkästä aikaa kuulin miten näillä tytöillä menee, en siis sitten lapsuuden ollut kuullut heistä kun muuttuvat pois. Tulin iloiseksi,e ttä nämä kaksi tyttöä ovat kaikesta huolimatta päässeet pitkälle elämässään. Hyvät koulutukset ym. Olen iloinen, että äidistään huolimatta olivat pärjänneet elämässään.

Toki ymmärrän ap:ta siinä mielessä, että on inhottava kuulla moitteita omasta kasvatuksestaan ja kaikesta. Meitäkin yksi naapuri yrittää jatkuvasti sorsia.

Vierailija
58/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen äiti nalkuttanut ja vittuillut minulle vuosia aivan kaikesta.

Kuulemma Kreikassa lomailu on rahvaanomaista. Hän ei ikinä lapsiaan altistaisi moiseen paskaan. Lomailun pitää olla sivistävää.

Pillimehu on Saatanasta. Hän ei ikinä.

Sisaruksilla 2,5 vuoden ikäero on vahingollinen. Hän ei ikinä.

Lapset eivät saa innostua, eivätkä juosta. Hän ei ikinä anna.

Kaiken lapsen tekemisen pitää olla kehittävää ja tarkoin harkittua. Hän ei ikinä osta leluja. Hän kerää käpyjä ja tyhjiä lankarullia, jotta lapsi oppii oikealla tavalla kehittämään luovuttaan.

Asumme huonolla alueella jossa paskat koulut. Hän on valinnut hyvän asuinalueen jossa hienot koulut. (Ainoa vaan ettei se lapsi päässyt niistä nyt yhteenkään.)

Lo-put-to-miin tällaista.

Lasteni kuullen jatkuvaa kommentointia näiden tekemisistä, luonteista, painosta (lapseni kasvavat käyrällä -2). Ja niin edelleen. Ja niin edelleen.

Ja sä oot kuunnellut tuota nyt 15+ vuotta?! MIKÄ sua vaivaa?

Vierailija
59/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:ta syyllistetään täällä jo kilpaa....

Täytyy sanoa, että en ymmärrä miten ap tuossa voi olla vahingoniloinen. Lapsi, joka on ollut täysin viaton äitinsä käytökseen oireilee nyt pahasti. Jos äidille itselleen olisi omien valintojensa takia käynyt huonosti, niin silloin ymmärtäisin vahingonilon. Minun käy enemmän sääliksi lapset, jotka joutuvat elämään tuollaisten äitien/isien kanssa ja sen vuoksi menee elämäkin alamäkeä kohti.

Itse ollessani lapsi asui meidän pihapiirissä eräs äiti kahden lapsensa kanssa. Tämä äiti haukkui meitä lapsia ja naureskeli meille vaatteistamme jne. Leikimme silti hänen lastensa kanssa aina kun äitinsä ei nähnyt (tämä äiti ei sallinnut tyttärensä leikkivän erään perheen kanssa ja oli muutenkin hankala ja aivan kamala). Nyt pitkästä aikaa kuulin miten näillä tytöillä menee, en siis sitten lapsuuden ollut kuullut heistä kun muuttuvat pois. Tulin iloiseksi,e ttä nämä kaksi tyttöä ovat kaikesta huolimatta päässeet pitkälle elämässään. Hyvät koulutukset ym. Olen iloinen, että äidistään huolimatta olivat pärjänneet elämässään.

Toki ymmärrän ap:ta siinä mielessä, että on inhottava kuulla moitteita omasta kasvatuksestaan ja kaikesta. Meitäkin yksi naapuri yrittää jatkuvasti sorsia.

On inhimillistä tuntea vahingoniloa. Eihän ap sitä mitenkään sanoiksi tai teoiksi pue. Kunhan kertoo rehellisesti salaisen tunteensa.

Vierailija
60/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Niin. Niin kirjoitin ja niin on. 😂😂😂😂😂😂😂 silti meitä äitejä on yhteensä seitsemän, ei kuusi. 😂😂😂😂

Mitä vttua oikeesti?