Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En voi olla tuntematta vahingoniloa hiljaa sisimmässäni

Vierailija
02.07.2018 |

Tuttava pätijä-äiti 15 vuotta opastanut ja opettanut, neuvonut ja nuhdellut minua äitinä. Lapseni haukkunut ylivilkkaaksi ja kasvatusmetodini kelvottomiksi.

No nyt nää on teinejä. Minun lapseni kesätöissä ja menossa todella hyvään lukioon. Pätijän lapsi on syömishäiriöinen, jäi kiinni näpistelystä ja jäi täysin ilman jatkopaikkaa.

Kamalaa lapselle, mutta äidille ihan oikein.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toi syömishäiriö rankka paikka myös vanhemmille. Ei ole nimittäin kauhean kivaa kattoa sivusta, kun lapsi näännyttää itseään.

Vierailija
2/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On toi syömishäiriö rankka paikka myös vanhemmille. Ei ole nimittäin kauhean kivaa kattoa sivusta, kun lapsi näännyttää itseään.

Kyllä minä sen tiedän. Tiedän kyllä myös, mistä se on mahdollisesti lapselle tullut. Äiti nimittäin on sairaalloinen syöjä itsekin. Muistan kun oltiin kerran museoreissulla yhdessä ja erehdyin antamaan hänen lapselleen pienen vohvelin. Tämä äiti kirjaimellisesti heitti sen päin naamaani. Todellakin kirjaimellisesti viskasi sen pois. Hänen lapselleen ei saanut antaa mitään makeaa tai epäterveellistä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen äiti nalkuttanut ja vittuillut minulle vuosia aivan kaikesta.

Kuulemma Kreikassa lomailu on rahvaanomaista. Hän ei ikinä lapsiaan altistaisi moiseen paskaan. Lomailun pitää olla sivistävää.

Pillimehu on Saatanasta. Hän ei ikinä.

Sisaruksilla 2,5 vuoden ikäero on vahingollinen. Hän ei ikinä.

Lapset eivät saa innostua, eivätkä juosta. Hän ei ikinä anna.

Kaiken lapsen tekemisen pitää olla kehittävää ja tarkoin harkittua. Hän ei ikinä osta leluja. Hän kerää käpyjä ja tyhjiä lankarullia, jotta lapsi oppii oikealla tavalla kehittämään luovuttaan.

Asumme huonolla alueella jossa paskat koulut. Hän on valinnut hyvän asuinalueen jossa hienot koulut. (Ainoa vaan ettei se lapsi päässyt niistä nyt yhteenkään.)

Lo-put-to-miin tällaista.

Lasteni kuullen jatkuvaa kommentointia näiden tekemisistä, luonteista, painosta (lapseni kasvavat käyrällä -2). Ja niin edelleen. Ja niin edelleen.

Vierailija
4/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Ja vaikkei ei ole mikään vahingoniloinen luonne itse, niin kyllä siitä saa lievää tyydytystä, kun v-ttumainen henkilö vihdoinkin saa elämältä nenilleen. Minunkin lähipiirissäni on tällainen karmallinen tapaus.

Tuossa sinun tutussasi säälin hänen lapsiaan, koska ovat sivullisia ja viattomia äitinsä luonnevikaan ja kärsivät tässä eniten. Toivottavasti heidän elämänsä ei ole pilalla. Mieti: koko elämä tuollaisen äipän ikeessä. Sinä joudut näkemään ja kuulemaan häntä vain silloin tällöin.

Vierailija
5/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun kuuloista, olen itse kuunnellut tuota samaa monestakin suusta. Meillä silti vaan kävi niin että kun lapsista tuli teinejä se olikin minun lapseni josta tuli se idiootein. Vaikka en ollut yhtään koskaan ilkeillyt muille äiteille heidän lapsistaan, vaan aina kehunut ja kannustanut ja ollut hyväntahtoinen, kuten myös omaa lastani kohtaan. Enpä tiedä kuka voisi olla vahingoniloinen tilanteestani, mutta varmasti on jossain joku kenen mielestä minä ja lapseni ansaitsemme tämän.

Itse en sellaiseen usko, vaan empatiseeraan muita ihmisiä ikävässä tilanteessa siitä huolimatta olenko itse vapaaehtoisesti kuunnellut heidän ilkeilyjään 10 vuotta vai en.

Vierailija
6/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua. Vain yli-ihminen jos hänkään pystyisi nyt empaattisena tukemaan tuollaista pätijää.

Yhtä asiaa ihmettelen silti: miksi olette olleet noin paljon tekemisissä?

7/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen äiti nalkuttanut ja vittuillut minulle vuosia aivan kaikesta...

Eihän tuollaisen ihmisen kanssa pidä olla tekemisissä. Lopettaisin kaiken yhteydenpidon ja sanoisin korkeintaan "Päivää", jos sattumalta näkisin.

Vierailija
8/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa asui iso perhe, jonka äiti haukkui aina meitä kun meillä oli vapaampi kasvatus - sen mielestä sellaisella kasvatuksella tulee vain huonoja naisia. No, jokainen tyttö ko. perheestä vuorollaan teki aviottoman lapsen heti, kun lähti maailmalle, koska oli liian vapaata kasvatusta kertoa niille, mistä lapset tulee (silloin sitä ei vielä koulussa kerrottu). Aina olivat silti olevinaan parempaa väkeä.

Vierailija
9/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesse-armahtaa-luonto-ei kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen äiti nalkuttanut ja vittuillut minulle vuosia aivan kaikesta...

Eihän tuollaisen ihmisen kanssa pidä olla tekemisissä. Lopettaisin kaiken yhteydenpidon ja sanoisin korkeintaan "Päivää", jos sattumalta näkisin.

Valitettavasti en ole voinut täysin välttää.

Vierailija
10/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi uskoa että kukaan on näin ilkeä kuten aloittaja provossaan

Vierailija
11/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuvaa hyvin naisten käytöstä. Ollaan alisteisessa asemassa vuosikausia eikä tehdä muuta kuin hymyillään takaisin kun joku heittää keksillä naamaan.

Miksi te roikutte tuollaisissa ihmissuhteissa? Miksi olette vuosikaudet tekemisissä näiden idioottien kanssa jota vihaatte yli kaiken? Lopettakaa yhteyden pito ja etsikää tutustukaa uusiin ihmisiin. Ei sen normaalille tasapainoiselle ihmiselle pitäisi kovin vaikeaa olla?

Vierailija
12/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutun kuuloista, olen itse kuunnellut tuota samaa monestakin suusta. Meillä silti vaan kävi niin että kun lapsista tuli teinejä se olikin minun lapseni josta tuli se idiootein. Vaikka en ollut yhtään koskaan ilkeillyt muille äiteille heidän lapsistaan, vaan aina kehunut ja kannustanut ja ollut hyväntahtoinen, kuten myös omaa lastani kohtaan. Enpä tiedä kuka voisi olla vahingoniloinen tilanteestani, mutta varmasti on jossain joku kenen mielestä minä ja lapseni ansaitsemme tämän.

Itse en sellaiseen usko, vaan empatiseeraan muita ihmisiä ikävässä tilanteessa siitä huolimatta olenko itse vapaaehtoisesti kuunnellut heidän ilkeilyjään 10 vuotta vai en.

Olen aina ollut hyvin ystävällinen ja kannustava ja kiva hänen lapselleen. Asiallinen ko äidille. Enkä minä tätä tunnetta kellekään muullekaan ikinä paljastaisi. Kuin nimettömänä täällä.

ap

Vierailija
13/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tuntenut vahingoniloa. Se on pienen ihmisen pahuutta. Osoittaa kyvyttömyyttä asettua toisen asemaan

Ja hiljaa mielessäni... teet asiasta ruman aloituksen keskustelupalstalle. Se ei ole hiljaa mielessäni. Vaan annat pahuudelle vallan

Vierailija
14/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut hyvin ystävällinen ja kannustava ja kiva hänen lapselleen. Asiallinen ko äidille. Enkä minä tätä tunnetta kellekään muullekaan ikinä paljastaisi. Kuin nimettömänä täällä.

ap

Kyllä ilkeä asenteesi mäkyy.

Älä uskottele itsellesi muuta

Sinä et ole ystävällinen vaan olet ilkeä

Vierailija
15/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko lapsenne hyviä kavereita? Oletteko samassa työpaikassa? Samoissa harrastuskuvioissa? Jos vastaus edellä mainittuihin on ei, en todellakaan käsitä miten et ole heivannut tuollaista idioottia elämästäsi.

Vierailija
16/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tuntenut vahingoniloa. Se on pienen ihmisen pahuutta. Osoittaa kyvyttömyyttä asettua toisen asemaan

Ja hiljaa mielessäni... teet asiasta ruman aloituksen keskustelupalstalle. Se ei ole hiljaa mielessäni. Vaan annat pahuudelle vallan

:D :D

Uhriko tässä on syyllinen? Voi hyvää päivää taas.

Vierailija
17/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:ta syyllistetään täällä jo kilpaa....

Vierailija
18/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuvaa hyvin naisten käytöstä. Ollaan alisteisessa asemassa vuosikausia eikä tehdä muuta kuin hymyillään takaisin kun joku heittää keksillä naamaan.

Miksi te roikutte tuollaisissa ihmissuhteissa? Miksi olette vuosikaudet tekemisissä näiden idioottien kanssa jota vihaatte yli kaiken? Lopettakaa yhteyden pito ja etsikää tutustukaa uusiin ihmisiin. Ei sen normaalille tasapainoiselle ihmiselle pitäisi kovin vaikeaa olla?

NÄIN.

Vierailija
19/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko lapsenne hyviä kavereita? Oletteko samassa työpaikassa? Samoissa harrastuskuvioissa? Jos vastaus edellä mainittuihin on ei, en todellakaan käsitä miten et ole heivannut tuollaista idioottia elämästäsi.

Meillä on tietty syy olla jossain määrin tekemisissä. Olen karsinut yhteydenpidon minimiin. Mutta esim yhteisestä meiliringistä ja tietystä määrästä tapaamisia en pysty luistamaan ilman että samalla karsin sitten sellaisiakin ihmisiä, joita en halua lapseni elämästä karsia.

Ja voin muuten kertoa, että ihminen joka paasaa ja opettaa 24/7 irl, on ihan hirveä meiliringeissä. Voi sitä myllykirjeiden määrää. Monisivuisia lakanoita siitä, miten toimii Täydellinen Kasvattaja.

Ja nykyään sitten loputtomia avautumisia vaikeuksista ja vaatimuksia auttaa jne.

ap

Vierailija
20/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D :D

Uhriko tässä on syyllinen? Voi hyvää päivää taas.

Mikä ihmeen uhri?

Taas tätä minä hyvä muut paha

Oikein että paha saa palkkansa

Maailma ei ole mustavalkoinen. Tässä aloittaja on tarinan pahis. Ylentää itsensä. Iloitsee toisen lapsen sairaudesta

Eikä edes häpeä