Mistä lähtien Vintedissä syy 1 tähdelle on ollut väärän kokoinen vaate?
Mikä jotain ihmisiä vaivaa kun syy antaa yksi 1 tähti on se että vaate on ostajalle liian iso tai liian pieni. Jos lähtökohta on että ostaja ostaa 2 euron H&M kesämekon koko 40 ja se onkin liian iso tai pieni, onko se myyjän vika ja syy antaa 1 tähden arvostelu? Ei kävisi itsellä mielessäkään, jos tuote on muuten sellainen kuin luvattu.
Kommentit (18)
Eihän tuo olekaan pätevä syy, ellei sitten ole mittoja ilmoitettu väärin.
No mulla kerran yksi myyjä kauppasi 30 koon farkkuja 30 tuumaisina joten meni pieleen koko ostos. Onneksi otti takaisin ilman sen enempää sanomista.
Minulta on vaadittu rahat takaisin 3 euron tuotteesta, koska "liian iso koko". Varas.
Ihmisillä on omituisia tapoja arvostella tuotteita. Kerran luin yhden tähden perusteluksi sen, ettei vaate mahtunut päälle. Tuotteen ohessa oli tarjolla mittataulukko. Minä mittasin itseni mittanauhalla ennen tilaamista ja sain sopivan ja laadukkaan vaatteen, koska tilasin mittataulukon mukaan oikean kokoisen.
Moni ei tajua sitä, että firmojen kokonumerot ovat suuntaa-antavia, eivätkä mikään virallinen totuus. Joka firma saa tehdä mieluisensa taulukon ja kokonumerot vaatteisiinsa.
Siis 1 tähti tarkoittaa = Erittäin huono.
Jos antaa 1 tähden arvostelun, vaatteen pitäisi olla likainen, reikäinen ja väärää kokoa yms kaikki pielessä.
Kyllä on nykyihmisillä pienet ongelmat jos täytyy itkeä myyjälle sitä että kirppisvaate ei mahdu päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on omituisia tapoja arvostella tuotteita. Kerran luin yhden tähden perusteluksi sen, ettei vaate mahtunut päälle. Tuotteen ohessa oli tarjolla mittataulukko. Minä mittasin itseni mittanauhalla ennen tilaamista ja sain sopivan ja laadukkaan vaatteen, koska tilasin mittataulukon mukaan oikean kokoisen.
Moni ei tajua sitä, että firmojen kokonumerot ovat suuntaa-antavia, eivätkä mikään virallinen totuus. Joka firma saa tehdä mieluisensa taulukon ja kokonumerot vaatteisiinsa.
Tämäpä tämä! Itselläni on vaatteiden koot M-4XL eli keskimäärin L/XL kokoisia. Sovittamatta ei voi ostaa mitään ellei ole tarkat cm mittataulukot. Vasta törmäsin mittoihin jossa oli 46/48 ja L koot samalle vaatteelle. Useimmiten ovat olleet 46/48=L. Osaapa noista nyt sopiva valita.
Miten joku edes kehtaa valittaa jostain tuollaisesta. Myy eteenpäin ja siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo olekaan pätevä syy, ellei sitten ole mittoja ilmoitettu väärin.
Juuri näin, jos koko on ilmoitettu "H&M koko 40" niin valitusoikeutta väärästä (itselle epäsopivasta) koosta ei ole.
Itse sain raivot osakseni joskus kun myin uuden takin pois. Laput kiinni jne. Ostajaehdokas kysyi että milloin tämä on ostettu ja vastasin että viime talvena. Sehän sekosi ihan täysin että TÄMÄN PITI OLLA UUSI!!!!!!!!! Käski myös samassa raivoviestissään mua hankkiutumaan hoitoon. :D
Ilmeisesti vaatteen pitäisi olla eilen valmistettu että siitä saisi käyttää sanaa "uusi". Tyyppi ei taida tietää kuinka paljon kaupatkin myy hänen logiikallaan "vanhaa" tavaraa.
Niin, kun jotain ihmisiä on aivan mahdoton miellyttää. Ilmaisissa tapahtumissakin ihmiset valittaa asioista. Harmi kun on väärän valmistajan ilmaista makkaraa tarjolla. Harmi kun ilmaisten lettujen kanssa on vain hilloa eikä myös kermavaahtoa.
Näitä valittajia on oikeasti. Ihmiset on aivan järkyttäviä nykyään, mikään ei kelpaa.
Lukekaa joskus vuokramökkien arvosteluja, 1/5 koska hyttyset häiritsi.
Tiedän tapauksen, jossa vuokramökki sai huonot arvostelut, koska se oli kaukana keskustasta. Siis... karttaa ei ilmeisesti osata lukea?
Vintedissä voi antaa 1, 2, 3, 4 tai 5 tähteä, mutta silti vaihtoehdot tuntuu olevan aina 1 tai 5 eikä mitään siltä väliltä.
Ei ole vielä ollut tilannetta että olisi pitänyt antaa 1 tähden arvostelu.
Joskus olen saanut väärän tuotteen (koodit menneet sekaisin) ja tämäkin saatu selvitettyä hienosti, myyjä hankki uudet koodit ja vein paketin uudestaan postiin että se pääsi oikealle ostajalleen. Sain itse myös oman tuotteeni hieman myöhässä ja kaikki kunnossa. Tästäkään pienestä mutkasta matkaan en antanut mitään negatiivista palautetta, en tietenkään, koska kyseessä on inhimillinen virhe.
Yhden tähden voisin antaa jos lasiesine on pakattu muovipussiin niin että rikkinäistä lasia olisi ympäärinsä tai vaate saapuisi rasvaisen sipsipussin sisällä.
Tervetuloa kaupan kassalle niin näitä riittää. Jos rajoitettu erä päässyt loppumaan, niin pska kauppa ja pska valikoima, en tuu enää ikinä.
Mielenterveyspotilaille annan täysillä vastapalloon. Yhdelle tarjosin vielä lisälahjana tukevaa köyttä ja rasvaa. Toivon aidosti että nuo idarit tappaisivat itsensä.
No oho, eipä ole tullut vielä tuollaista vastaan. Joillakin ihmisillä menee omat töppäykset liikaa tunteisiin.