Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En voi olla tuntematta vahingoniloa hiljaa sisimmässäni

Vierailija
02.07.2018 |

Tuttava pätijä-äiti 15 vuotta opastanut ja opettanut, neuvonut ja nuhdellut minua äitinä. Lapseni haukkunut ylivilkkaaksi ja kasvatusmetodini kelvottomiksi.

No nyt nää on teinejä. Minun lapseni kesätöissä ja menossa todella hyvään lukioon. Pätijän lapsi on syömishäiriöinen, jäi kiinni näpistelystä ja jäi täysin ilman jatkopaikkaa.

Kamalaa lapselle, mutta äidille ihan oikein.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:ta syyllistetään täällä jo kilpaa....

Hän on yksin syyllinen pahuudestaan

Vierailija
22/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tuntenut vahingoniloa. Se on pienen ihmisen pahuutta. Osoittaa kyvyttömyyttä asettua toisen asemaan

Ja hiljaa mielessäni... teet asiasta ruman aloituksen keskustelupalstalle. Se ei ole hiljaa mielessäni. Vaan annat pahuudelle vallan

:D :D

Uhriko tässä on syyllinen? Voi hyvää päivää taas.

Tässä ei ole ktään muuta uhria kuin se teini jolla on vaikeaa. Aikuinen ihminen joka vapaaehtoisesti on tekemisissä omasta mielestään ilkeän ihmisen kanssa ei ole uhri vaan typerys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin eukko arvosteli meidän muiden lasten kasvatusta ja tapoja jatkuvasti. Ei antanut poikansa leikkiä ja pelata muiden kanssa, ettei poika opi huonoja tapoja. Samassa jalkapallojoukkuueessa pojat kuitenkin pelasivat. Naapurin poika ei noudattanut valmentajan ohjeita ja määräyksiä pelimatkoilla. Se oli aina muiden poikien syy ja äiti kävi haukkumassa valmentajat, seurajohdon ja muiden poikien vanhemmat useaan otteeseen.

Poika on nyt syrjäytynyt narkkarilinnakundi. Vanhemmat pakenee kotoaan hotelliin kun poika kavereineen mellastaa siellä.

Pakko myöntää, että tulee joskus mietittyä, että mikä mahtaa olla äidin osuus pojan ongelmiin, jotka kyllä heijastuvat nyt vanhempiensakin elämään aika vahvasti.

Vierailija
24/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko lapsenne hyviä kavereita? Oletteko samassa työpaikassa? Samoissa harrastuskuvioissa? Jos vastaus edellä mainittuihin on ei, en todellakaan käsitä miten et ole heivannut tuollaista idioottia elämästäsi.

Meillä on tietty syy olla jossain määrin tekemisissä. Olen karsinut yhteydenpidon minimiin. Mutta esim yhteisestä meiliringistä ja tietystä määrästä tapaamisia en pysty luistamaan ilman että samalla karsin sitten sellaisiakin ihmisiä, joita en halua lapseni elämästä karsia.

Ja voin muuten kertoa, että ihminen joka paasaa ja opettaa 24/7 irl, on ihan hirveä meiliringeissä. Voi sitä myllykirjeiden määrää. Monisivuisia lakanoita siitä, miten toimii Täydellinen Kasvattaja.

Ja nykyään sitten loputtomia avautumisia vaikeuksista ja vaatimuksia auttaa jne.

ap

Tota... No se on sitten voivoi. Vedä rajat (=ignooraa) tai älä vedä ja kärsi. Kato ihan kaikkea ei tarvitse tässä maailmassa sietää.

Vierailija
25/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On toi syömishäiriö rankka paikka myös vanhemmille. Ei ole nimittäin kauhean kivaa kattoa sivusta, kun lapsi näännyttää itseään.

Myös ahmiminen on syömishäiriö.

Vierailija
26/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Mulla on kans yksi tuollainen "ystävä", joka kertoo mitä kaikkea teen väärin lasteni kanssa. Vääränlaiset kengät, vääränlaista ruokaa, liikaa sokeria tietenkin (ihan tavallista ruokaa eikä todellakaan syödä paljon sokeria. Mutta banaanissakin on liikaa sokeria, omenoitakin pitää rajoittaa), liian riehakkaita, ei ole käytöstapoja jne. Omat lapsensa ovat maanrakoon alistettuja hissukoita jotka eivät saa raukat sanaa suustaan, eikä kyllä ole mikään ihme koska tietävät että väärin menee sekin. Soittelee jos on nähnyt minun lapseni tekemässä jotain hänen mielestään epäilyttävää.

Säälin kovasti niitä lapsia ja äitiäkin, ei varmaan ole mukavaa kellään kun noin pitää elää.

Vierailija
27/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllä täytyy kompata näitä muutamia kirjoittajia, että miksi olet ollut yhteydessä noin ilkeän ihmisen kanssa????????? Miksi et ole koskaan puolustanut itseäsi? Olet siis antanut toisen arvostella ja vttuilla päin naamaa vuosia, ja nyt kun hänellä on ikäviä tapahtumia omassa elämässään, sinä olet vahingoniloinen. Tosi aikuismaista käytöstä.

Vierailija
28/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen äiti nalkuttanut ja vittuillut minulle vuosia aivan kaikesta.

Stopataan tähän. Miksi olet vuosia kuunnellut tuttavan vittuilua aivan kaikesta? Tai ylipäätään mistään?

Vierailija
29/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko lapsenne hyviä kavereita? Oletteko samassa työpaikassa? Samoissa harrastuskuvioissa? Jos vastaus edellä mainittuihin on ei, en todellakaan käsitä miten et ole heivannut tuollaista idioottia elämästäsi.

Meillä on tietty syy olla jossain määrin tekemisissä. Olen karsinut yhteydenpidon minimiin. Mutta esim yhteisestä meiliringistä ja tietystä määrästä tapaamisia en pysty luistamaan ilman että samalla karsin sitten sellaisiakin ihmisiä, joita en halua lapseni elämästä karsia.

Ja voin muuten kertoa, että ihminen joka paasaa ja opettaa 24/7 irl, on ihan hirveä meiliringeissä. Voi sitä myllykirjeiden määrää. Monisivuisia lakanoita siitä, miten toimii Täydellinen Kasvattaja.

Ja nykyään sitten loputtomia avautumisia vaikeuksista ja vaatimuksia auttaa jne.

ap

Tota... No se on sitten voivoi. Vedä rajat (=ignooraa) tai älä vedä ja kärsi. Kato ihan kaikkea ei tarvitse tässä maailmassa sietää.

Missä lukee ettei minulla olisi rajoja tai että jotenkin kärsisin?

ap

Vierailija
30/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä siltikään lähtisi tuollaisen idiootin kanssa syömään vohveleita. 

Vierailija
31/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet ihan yhtä inhottava kuin ystäväsikin. Sovitte hyvin ystäviksi, molemmat katkeria ja kostonhimoisia ihmisiä. Tuollaisessa tilanteessa pitäisi kykeä tuntemaan empatiaa, ainakin sitä teiniä kohtaan, jossei äitiä kohtaan. Naiset on kyllä hirveitä toisilleen. Mitä jos etsisit muita tuttavuuksia ap. Vai vieläkö esität ystäväsi kasvojen edessä, että pidät hänestä? Aika kasinaamaista peliä sinun suunnaltasi. Inhoan itse tuollaisia teeskentelijöitä. Mieluummin sitten suoraan ja avoimesti inhottava niin kuin ystäväsi, mutta ei tuollain kierolla tavalla niin kuin sinä.

Vierailija
32/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa kerta se minullakin oli.

ap

Vierailija
33/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap olet ihan yhtä inhottava kuin ystäväsikin. Sovitte hyvin ystäviksi, molemmat katkeria ja kostonhimoisia ihmisiä. Tuollaisessa tilanteessa pitäisi kykeä tuntemaan empatiaa, ainakin sitä teiniä kohtaan, jossei äitiä kohtaan. Naiset on kyllä hirveitä toisilleen. Mitä jos etsisit muita tuttavuuksia ap. Vai vieläkö esität ystäväsi kasvojen edessä, että pidät hänestä? Aika kasinaamaista peliä sinun suunnaltasi. Inhoan itse tuollaisia teeskentelijöitä. Mieluummin sitten suoraan ja avoimesti inhottava niin kuin ystäväsi, mutta ei tuollain kierolla tavalla niin kuin sinä.

Kirjoitin että olen aina ystävällinen lapselle, asiallinen äidille. En ole koskaan esittänyt hänen ystäväänsä. Hänen käytökselleen ei kukaan voi mitään. Me viisi muuta äitiä sitten siedetään. Mutta tuskin hän kuvittelee, että kukaan meistä ylin ystävä on.

Lapsen kanssa on mahdoton ylimalkaan olla tekemisissä, koska äiti lepattaa paikalle välittömästi. Pörrää kuin helikopteri yläpuolella aivan koko ajan.

ap

Vierailija
34/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa kerta se minullakin oli.

ap

No miksi sä siinä sitten roikut kiinni? Lapsennekin ovat kohta aikuisia ja lähtevät eri teitä maailmalle.

Vierailija
35/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Missä lukee ettei minulla olisi rajoja tai että jotenkin kärsisin?

ap

Se lukee kissankokoisilla kirjaimilla tässä aloituksessa, ja koko ketjussa. Et sinä kovin onnelliseltakaan vaikuta tämän ystäväsi kanssa. Miksi ihmeessä olet patonut sisääsi kaikki negatiiviset ajatukset hänestä kaikki nämä vuodet? Nyt kun hänellä menee huonosti, iloitset välittömästi. Todella ikävää kaksinaamaista ystävyyttä.

Vierailija
36/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Ja vaikkei ei ole mikään vahingoniloinen luonne itse, niin kyllä siitä saa lievää tyydytystä, kun v-ttumainen henkilö vihdoinkin saa elämältä nenilleen. Minunkin lähipiirissäni on tällainen karmallinen tapaus.

Tuossa sinun tutussasi säälin hänen lapsiaan, koska ovat sivullisia ja viattomia äitinsä luonnevikaan ja kärsivät tässä eniten. Toivottavasti heidän elämänsä ei ole pilalla. Mieti: koko elämä tuollaisen äipän ikeessä. Sinä joudut näkemään ja kuulemaan häntä vain silloin tällöin.

Joo, kyllä minullakin sääli ja huoli hänen lapsistaan olisi varmaan vahingoniloa vahvempi. Toisaalta ymmärrän kyllä ap:tä, että tuollainen päteminen raivostuttaa.

Vierailija
37/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin että olen aina ystävällinen lapselle, asiallinen äidille. En ole koskaan esittänyt hänen ystäväänsä. Hänen käytökselleen ei kukaan voi mitään. Me viisi muuta äitiä sitten siedetään. Mutta tuskin hän kuvittelee, että kukaan meistä ylin ystävä on.

Lapsen kanssa on mahdoton ylimalkaan olla tekemisissä, koska äiti lepattaa paikalle välittömästi. Pörrää kuin helikopteri yläpuolella aivan koko ajan.

ap

Eli teillä on kuuden naisen porukka, ja sinä olet vuosia kuunnellut haukkumisia päin naamaa, mutta et ole tämän ihmisen ystävä? Älä nyt viitsi.

Vierailija
38/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vain, mutta miksi ihmeessä sinä olet ollut 15 vuotta tekemisissä (ja ilmeisen tiiviissä sellaisissa) tuollaisen ihmisen kanssa? Ei ole sinullakaan ihan kaikki kohdallaan, jos lapsesi ja itsesikin tuollaiselle ihmiselle vapaaehtoisesti vuosikausien ajan altistat. Ja ilmeisesti vastaan sanomatta olet kiltisti vain kaiken niellyt, kunnes nyt, kun viattomalla lapsella on asiat huonosti, vahingoniloisena täällä vauva-palstalla asiaa hehkutat. Oikeasti, katsopa sinne peiliinkin - ei ole tuo tuttavasi ainoa kamala ihminen tässä tarinassa.

Vierailija
39/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli teillä on kuuden naisen porukka, ja sinä olet vuosia kuunnellut haukkumisia päin naamaa, mutta et ole tämän ihmisen ystävä? Älä nyt viitsi.

Et taida osata laskea etkä lukea.

Vierailija
40/86 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu fiilis, AP. Ex-käly oli tuollainen pätijä. Tiesi ja osasi kaiken aina paremmin, kun minä ja mieheni kasvatimme, vaatetimme ja ruokimme lapsemme väärin. Tuo 2,5 vuoden ikäerokin meidän lapsilla on ja se on pahapaha. 7 vuotta on ideaali. Lisäksi sain kuulla, kuinka kotini on väärin sisustettu ja lapsillani on sekä liikaa vapautta että liikaa leluja ja kesäpäivänä tarjoamani jäätelö oli idiotismia - kälyn poika luuli kouluikäiseksi asti marjarahkan olevan jäätelöä, koska äiti oli niin väittänyt.

No niin. Käly on eronnut ja kahden lapsen yh. Lapsilla se maaginen 7 vuoden ikäero; 11 ja 4. Vanhempi lapsi on keskinkertainen koululainen, joka on jättänyt kaikki harrastukset ja istuu päivät pitkät tietokoneella. Omat lapseni ovat omien luokkiensa parhaita, molemmat lahjakkaita omissa harrastuksissaan, molemmilla yksi liikunnallinen ja yksi musikaalinen. Ai niin, ja minun ja mieheni avioliitto voi oikein hyvin, vaikka sitäkään emme tämän ex-kälyn mukaan osanneet yhtä hyvin suorittaa kuin hän ja hänen nyt ex-miehensä.

Voin rehellisesti sanoa, että vahingoniloa on ilmassa.