HS: Enemmistö suomalaisista vastustaa ”aktiivimalli kakkosta”
Jari Lindström (sin) lähetti hallituksen esitysluonnoksen lausuntokierrokselle torstaina.
Kommentit (501)
kohdanto-ongelmaa totta tosiaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin - mistä löytyy duunipaikkoja 4x380 000 - LOL!!
Kyllä meillä on sitten matemaattisten nerojen joukko hallituksessa.
Noh, menihän se Katainenkin komissaariksi tienaamaan ensin suomalaisten verorahat Kreikkaan kuitanneena hei me tienataan täällä - kutosen lyhyellä matikalla - 30tonnia kuukaudessa Brysselliin - Ai, hään puhuikin itsestään tienestissä. Hän ja perheensä. Aina ei ymmärrä koko puheita kun jälkikäteen.
Ja vuodessa matikkanerous tarkoittaa 4x 380 000 x 12. Neljää työpaikkaa on haettava joka kuukausi. Yksi lindströmiläinen aivosolu tekee kuolemaa kun ei löydä toista.
Jos kaikki hakemukset laitetaan kirjepostina, niin muutama postinkantajan paikka vapautuu varmasti ;)
Vierailija kirjoitti:
Protestiliike kirjoitti:
Mites olis sellainen aktivointikampanja, että kaikki tällä hetkellä työttömät - kunkas paljon heitä nyt onkaan? - laittaisivat avustaja hakemukset eduskuntaan. Voisi ihan itse arpoa kenelle neljälle vatipäälle osoittaisi? Sillä saattaisi olla jonkinlaista kerrannaisvaikutusta kultapossukerholaisille?
Muistaakseni Var ti ai selle oli lähetetty työnhakukirjeitä Aktiivimalli 1:sen tultua voimaan ja hän sitten itki julkisuudessa, kuinka on saanut "työhakemuksiksi naamioituja pilkkakirjeitä" tms.
Ei haukku haavaa tee. Eikös se nimenomaan ole eduskunnan tehtävä ja kansanedustajien velvollisuus olla herkällä korvalla kansaa kohtaan, joka on heidät sinne valinnut edustamaan itseään? Ja protestin olisi hyvä ulottua kaikkiin 200 vatipäähän tasapuolisesti, että myöskin se oppositio (joka nukkuu ikiuntaan) heräisi ja aktivoituisi vaikuttamaan.
ei tarkoitus olekaan auttaa työllistymään vaan vai luoda joku rangaistusjärjestelmä, jotta huonopalkkaiset mataladuuneillaan eivät luopuisi orjan asemastaan joutuen täysin orjaksi ilman palkkaa.. eihän tuossa matemaattisesti ole tosiaan mitään järkeä. utopiaa!
Vierailija kirjoitti:
kohdanto-ongelmaa totta tosiaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin - mistä löytyy duunipaikkoja 4x380 000 - LOL!!
Kyllä meillä on sitten matemaattisten nerojen joukko hallituksessa.
Noh, menihän se Katainenkin komissaariksi tienaamaan ensin suomalaisten verorahat Kreikkaan kuitanneena hei me tienataan täällä - kutosen lyhyellä matikalla - 30tonnia kuukaudessa Brysselliin - Ai, hään puhuikin itsestään tienestissä. Hän ja perheensä. Aina ei ymmärrä koko puheita kun jälkikäteen.
Ja vuodessa matikkanerous tarkoittaa 4x 380 000 x 12. Neljää työpaikkaa on haettava joka kuukausi. Yksi lindströmiläinen aivosolu tekee kuolemaa kun ei löydä toista.
Jos kaikki hakemukset laitetaan kirjepostina, niin muutama postinkantajan paikka vapautuu varmasti ;)
loistoidea ;D !
aina halunnutki posteljooniksi..
oppositio tuntuu tosiaan aina nukkuvan. vähän räksyttää ja that's it. ei he tosiasiassa aja Suomen asioita silloin, kun olisi se tosiasia. kunhan vähän muodon vuoksi ääntään korottavat. ja siihenhän meidän na tsi hallituksemme luottaakin.
Kauhee valitus kun pitäisi jopa mennä töihin saadakseen rahaa elääkseen. Kaikki pitäisi saada varastettua verojen maksajilta kun itse maataan sohvalla eikä edes jakseta hakea YHTÄ paikkaa per viikko. Itse aikanaan hain jopa kymmeniä työpaikkoja per päivä kun tarvitsin työpaikan.
Kaikki tuet pois ja jokanen pitää omat rahansa ja jokanen saa tehdä mitä lystää (vaikka kuolla kylmään/nälkään) jos ei ole rahaa itseään elättää.
Vierailija kirjoitti:
Kauhee valitus kun pitäisi jopa mennä töihin saadakseen rahaa elääkseen. Kaikki pitäisi saada varastettua verojen maksajilta kun itse maataan sohvalla eikä edes jakseta hakea YHTÄ paikkaa per viikko. Itse aikanaan hain jopa kymmeniä työpaikkoja per päivä kun tarvitsin työpaikan.
Kaikki tuet pois ja jokanen pitää omat rahansa ja jokanen saa tehdä mitä lystää (vaikka kuolla kylmään/nälkään) jos ei ole rahaa itseään elättää.
ja sitten kun itse sairastut niin muistathan vielä tämän
Työttömyysetuuden määräaikainen katkaiseminen ei johda siihen, että työtön menettää kaikki tulonsa."
Kyllä se merkitsee. Suuri osa työttömistä ei elä toimeentulotuella, vaan merkittävä osa koostuu 50+ osaajista, joilla on omistusasunto, auto, huonekaluja ynnä muuta. Heillä ei ole mahdollisuutta saada asumistukea tai toimeentulotukea, jota saadakseen pitää ensin realisoida koko omaisuus.
TÄSTÄ JUURI ON KYSE. Yrityksestä viedä ikääntyneiltä duuneihin kelpaamattomilta perusturva!!! Nerokastta vai? Vai Laitonta!!!
Vierailija kirjoitti:
"-Toimeentulotuki, asumistuki ja lapsista maksettavat etuudet kattavat hyvin asumisen vuokralla 300 neliön omakotitalossa.
Kirjoittajan mukaan hänen oman alansa palkka ”ei missään kohtaa riittäisi” kattamaan asumismenoja.
– Vuokrasopimus on tehty kahdeksi vuodeksi eteenpäin. Kerrostaloon muutto taas on mahdotonta jo sen vuoksi, että meillä on useampi kissa. Paras pysyä työttömänä"
IS: lukijan kertomaa
Hei,
Tämä on kaluttu loppuun jo toisessa ketjussa ja suoraan sanottuna sympatiat ovat jo siirtyneet työttömän ja sen neljän kissan ja lapsen puolella. Eli täysin turha veto sulta. Ja toi "lukijan kertomaa" on kaiken huippu. Joku ilkeä kademieli haluaa tarkoituksella pahaa jollekin tuntemalleen henkilölle ja kantelee IS:lle. Maksoikohan lehti bisserahat juttuvinkistä?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti jäät itse työttömäksi ilman tukia!
vartsu ja sen lakeijat tekee näitä aloituksia, joissa pyrkii syyllistämään kaikki duunittomat samaan kastiin ja pelkän rangaistusuhkien kohteeksi. hävytön naku sössöttäjä torkkupeittoviiinlipittäjä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"-Toimeentulotuki, asumistuki ja lapsista maksettavat etuudet kattavat hyvin asumisen vuokralla 300 neliön omakotitalossa.
Kirjoittajan mukaan hänen oman alansa palkka ”ei missään kohtaa riittäisi” kattamaan asumismenoja.
– Vuokrasopimus on tehty kahdeksi vuodeksi eteenpäin. Kerrostaloon muutto taas on mahdotonta jo sen vuoksi, että meillä on useampi kissa. Paras pysyä työttömänä"
IS: lukijan kertomaa
Hei,
Tämä on kaluttu loppuun jo toisessa ketjussa ja suoraan sanottuna sympatiat ovat jo siirtyneet työttömän ja sen neljän kissan ja lapsen puolella. Eli täysin turha veto sulta. Ja toi "lukijan kertomaa" on kaiken huippu. Joku ilkeä kademieli haluaa tarkoituksella pahaa jollekin tuntemalleen henkilölle ja kantelee IS:lle. Maksoikohan lehti bisserahat juttuvinkistä?
Ei maksanut. Varma tieto
Vierailija kirjoitti:
Jospa sitä sitten hakisi neljää etuuskäsittelypaikkaa Kelaan kuukausittain? Tai vaikkapa te keskukseen haastattelijaksi (haistattelijaksi) ?
Itse ainakin olisin muodollisestikin varmaan paljon pätevämpi. Ehkä liiankin pätevä. Se kai se ongelma muutenkin on. Olla liian pätevä. Ei irtoa paikat heille.
Entä työttömyyskassat? Liian päteviä ei ole. Googlaa työttömyysturvalaki, ala ajankuluksi tutkimaan.
Koskahan ensimmäinen sadoista tuhansista''toimenpiteiden kohde'' naksahtaa ja jälki on sen mukaista? En sano mihin..
Vierailija kirjoitti:
Jos tällainen malli toteutuu niin toivon että sairastut tai loukkaannut vakavasti. Sitten työkyvyttömänä voit lähettää niitä kymmeniä hakemuksia ja tiedät jo etukäteen ettei sairasta/vammautunutta kukaan työnantaja palkkaa. Sitten voit asua sillan alla ja kuolla nälkään.
Se enemmistö oli 20% tuossa jutussa
Vierailija kirjoitti:
Se enemmistö oli 20% tuossa jutussa
2018 Suomessa kaikki eivät osaa lukea. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Kakkonen on uusi ykkönen
Jaakko on Kolmonen