Mies oli luvannut, että menen hänen siskonsa lapsen rippijuhliin keittiöapulaiseksi!
Tosi kiva. Ensimmäiset yhteiset sukujuhlat, olen tietysti tavannut sukua useasti, ja nyt minulta kysymättä on päätetty, että vietän juhlat tiskaten :( Tekisi mieli jättää kokonaan väliin, ehkä jätänkin.
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan apn mies lupautunut juhlien ajan toimimaan lastenvahtina ja
-viihdyttäjänä vai aikooko juhlien ajan pilkkoa puita siskolleen kun kerran pitää niin autella?Vai koskeeko tämä auttamisvelvollisuus vain naisia ja mies aikoo rauhassa ryypiskellä kahviaan kun ap tiskailee ja kerää likaisia astioita?
Mua oikeesti kiinnostaa, ap, onko mies miten itse ajatellut panostavansa juhlien onnistumiseen muuten kuin tuomalla karismaattisen luonteensa juhliin?
Nimenomaan näin. Jos auttaminen on vain naisten juttu ja miehet saavat juhlia, ei minusta ole suku, johon kannattaa tutustua.
On se kamalaa, ei saa juhlia sukulaislapsen rippijuhlissa, kun joutuu tiskaamaan. Menee kunnon pippalot sivu suun, kestävätkin ainakin 2 tuntia, jos ei ihan niin melkein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-viihdyttäjänä vai aikooko juhlien ajan pilkkoa puita siskolleen kun kerran pitää niin autella?Vai koskeeko tämä auttamisvelvollisuus vain naisia ja mies aikoo rauhassa ryypiskellä kahviaan kun ap tiskailee ja kerää likaisia astioita?
Mua oikeesti kiinnostaa, ap, onko mies miten itse ajatellut panostavansa juhlien onnistumiseen muuten kuin tuomalla karismaattisen luonteensa juhliin?
Nimenomaan näin. Jos auttaminen on vain naisten juttu ja miehet saavat juhlia, ei minusta ole suku, johon kannattaa tutustua.
On se kamalaa, ei saa juhlia sukulaislapsen rippijuhlissa, kun joutuu tiskaamaan. Menee kunnon pippalot sivu suun, kestävätkin ainakin 2 tuntia, jos ei ihan niin melkein.
Kiva, mihis muualle sut voi luvata hommiin kysymättä käykö se sulle? Lapsien vahdiksi? Siivoamaan? Leipomaan juhlien herkut, ainakin kolmikerroksinen kakku pitää onnistua? Maalaamaan talon seiniä? Ajaan nurmikon? Siis pikku juttu, pari tuntia vaan.
Niin eikä tässä siis kysytty haluatko tehdä, tää on vaan ilmoitusluontoinen asia että nää hommat sua odottaa. Laitas numerosi tänne, varmasti täältä löytyy muitakin jotka voivat vaan kaataa hommansa sun niskaan, eihän sua haittaa kysytäänkö haluatko.
Hopi hopi nyt, numeroa kehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin sitä istuu iltaa terassilla kavereiden kanssa tai vaikka itsekseen sen tunnin tai pari, kuin pyörii miesystävänsä sukulaislapsen rippijuhlapaikalla keittiössä tiskailemassa astioita! Jos rippijuhlat kaatuvat siihen, ettei yhden henkilön naisystävä tule tiskaamaan rippijuhla-astioita, niin on kyllä harvinaisen huonosti suunnitellut juhlat.
Se miesystäväkin teki typerästi lupaillessaan tyttöystävästä tiskiapua etukäteen. Miksi hän niin teki? Eikö hän alunperinkään halunnut viettää juhlaa yhdessä rakkaansa kanssa? Jos, niin miksei? Kuviossa on jotain outoa. Mutta, mutta: kyllä tuossakin tilanteessa ratkaisee lopulta vanha kaupankäynnin sääntö, mikä pätee moneen muuhunkin, eli että se ei ole tyhmä joka pyytää, vaan se, joka maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei tiskaa itse jos se on niin kivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vähän niinku meillä, mies oli luvannut, että alamme kummeiksi setänsä lapselle. Multa ei kukaan kysynyt mitään. En ota kummiutta kevyesti, haluan olla lapsen elämässä vahvasti mukana ja jo kieltäytynyt siskoni lapsen kummiudesta, koska oli jo 3 kummilasta ennestään ja niissäkin tekemistä.
No tämähän ratkeaa sillä, että vain mies on kummi. Mikään maailman mahti ei pakota sinua kummiksi vaikka miehesi mitä puhuisi.
Miehesi ei ole mitenkään fiksu. Hän olisi pitänyt pyytää sinua oikein nätisti auttamaan juhlissa. Luultavasti olisit suostunut, eikä hänen olisi tarvinnut kertoa, että ehti jo suostua puolestasi.
Joskus pitäisi olla vähän pelisilmää kuinka paikata omat mokat.
Vielä fiksumpaa olisi ollut kysyä asiasta etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi ei ole mitenkään fiksu. Hän olisi pitänyt pyytää sinua oikein nätisti auttamaan juhlissa. Luultavasti olisit suostunut, eikä hänen olisi tarvinnut kertoa, että ehti jo suostua puolestasi.
Paljon fiksumpaa ja enemmän pelisilmää mieheltä olisi ollut itse tarjoutua tiskaajaksi.
Ai. Miehillä on tapana tehdä tuollaista että kun vaikka sisko kysyy että voisko se sun tyttis tulla tiskaamaan että vastataan joo, tottakai. Siskoilla, äideillä ja tädeillä sun muilla on tuollaisia tapoja suvun nuoria miehiä kohtaan. Tietävät ettei nuori mies voi sanoa heille ei.
On ihan ookoo sanoa että sori mutta ilmoita siskollesi että en ole käytettävissä tiskaukseen tai muihinkaan tehtäviin että jos muuten ei ole minua kutsuttu niin sitten jää väliin. Ihan fiksua ja ymmärrettävää. No problemos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän niinku meillä, mies oli luvannut, että alamme kummeiksi setänsä lapselle. Multa ei kukaan kysynyt mitään. En ota kummiutta kevyesti, haluan olla lapsen elämässä vahvasti mukana ja jo kieltäytynyt siskoni lapsen kummiudesta, koska oli jo 3 kummilasta ennestään ja niissäkin tekemistä.
No tämähän ratkeaa sillä, että vain mies on kummi. Mikään maailman mahti ei pakota sinua kummiksi vaikka miehesi mitä puhuisi.
Saanen sanoa, ihan kokemuksen perusteella, mies tulee yrittään kaataan kummihommansa niskaasi vaikka hän yksin olisi kummi. Muistamiset ja lahjat, kun ne siis sulta onnistuu niin hyvin nyyh nyyh, mikset voi tehdä sitä siinä samalla kuin ostelet omille kummilapsilles, nyyh nyyh on niin kiire...
Saat olla kovana ja jättää miehen tarjoamaan eioota pari ekaa joulua ennen kuin käsittää että ei ne mieluisat lahjat vaan tyhjästä nyhjäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon fiksumpaa ja enemmän pelisilmää mieheltä olisi ollut itse tarjoutua tiskaajaksi.
Mutta kun hän ei ole fiksu, niin eihän tuo onnistu.
Minun ex- miesystäväni sopi joskus ex-vaimonsa kanssa, että minä emännöin heidän lapsensa rippijuhlat. Minulta ei kukaan kysynyt, sopiiko tämä. Hymyssä suin sitten tarjoilin väelle kahvia kun he istuivat sohvalla. Nykyään jo naurattaa tämä muisto, onneksi tajusin aika pian jättää moisen taukin
Vierailija kirjoitti:
Tosi kiva. Ensimmäiset yhteiset sukujuhlat, olen tietysti tavannut sukua useasti, ja nyt minulta kysymättä on päätetty, että vietän juhlat tiskaten :( Tekisi mieli jättää kokonaan väliin, ehkä jätänkin.
Lupaa sinä äidillesi, että mies rakentaa hänelle kesämökin.
Nainenhan saa tuosta pistekorin täyteen ja sulan hattuun kun on ollut osallisena sukulaistytön rippijuhlissa 👍
menet ja paskot jokasen astian, eivät enää kiusaa sen jälkee keittiöllä
Vierailija kirjoitti:
Nainenhan saa tuosta pistekorin täyteen ja sulan hattuun kun on ollut osallisena sukulaistytön rippijuhlissa 👍
Tai maineen, että tätä tyyppiä voi viedä kuin pässiä narussa, ei sillä oo omaa tahtoa.
Itseä ei ainakaan mitkään mielikuvitus pisteet ja sulat kiinnosta pätkääkään jos toisella osapuolella ei oo kohteliaisuutta edes henkilökohtaisesti pyytää apua vaan yrittää väkisin puolisoni avulla saada taipumaan tahtoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Milläköhän vuosikymmenellä elät?
Vierailija kirjoitti:
Jep, ja kivasti voi määrätä tiskariksi seuraaviinkin kemuihin, sitä seuraaviin ja sitä seuraaviin jne :)
Mitenkäs se mies ei voi mennä keräämään sitö "pistekoria täyteen"?
Vierailija kirjoitti:
Naisten elämäntehtävä on kerätä pisteitä tuntemattomilta ihmisiltä, jos sitten vaikka saisi sulan hattuun ja oikeuden olla olemassa.
Eiku, ei me ollakaan 1800-luvulla, jolloin nainen oli omaisuutta ja ainoa tehtävä omaisuudella oli palvella muita.
Nykyään on terapiaa saatavilla, suosittelen sulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanen sanoa, ihan kokemuksen perusteella, mies tulee yrittään kaataan kummihommansa niskaasi vaikka hän yksin olisi kummi. Muistamiset ja lahjat, kun ne siis sulta onnistuu niin hyvin nyyh nyyh, mikset voi tehdä sitä siinä samalla kuin ostelet omille kummilapsilles, nyyh nyyh on niin kiire...
Saat olla kovana ja jättää miehen tarjoamaan eioota pari ekaa joulua ennen kuin käsittää että ei ne mieluisat lahjat vaan tyhjästä nyhjäistä.
Minä olen eronnut kirkosta. Mies on yksin kahden eri serkkunsa lasten kummina. En ole kertaakaan osallistunut lahjojen hankintaan tai juhliin. Hyvin on toiminut meillä. Mies on hoitanut lahjat ja synttärikäynnit itsenäisesti.