Mies oli luvannut, että menen hänen siskonsa lapsen rippijuhliin keittiöapulaiseksi!
Tosi kiva. Ensimmäiset yhteiset sukujuhlat, olen tietysti tavannut sukua useasti, ja nyt minulta kysymättä on päätetty, että vietän juhlat tiskaten :( Tekisi mieli jättää kokonaan väliin, ehkä jätänkin.
Kommentit (203)
Mä olen kanssa ollut oletettu keittiöapu kaikenlaisiin miehen suvun juhliin. Suvussa olisi nuoria naisia jonoksi asti auttelemaan ihan omastakin takaa, mutta on ihan suoraan sanottu että minä olen sopivin piiaksi kun olen "ulkopuolinen" ja muut sukulaiset savat sitten keskittyä juhlimaan. Kiva!
Ja jos on juhlat jossa ei keittiöapulaista tarvita niin jätetään kutsumatta.
Mieleenpainuvin keittiönakki oli kun matkustimme sukujuhliin ulkomaille ja sitten siellä juhlissa ilmoitettiin, että nyt keittiöön emännäksi silkkimekkossa. Ja tokihan maksan matkat, hotellit ja lahjan jotta pääsen keittiöhommiin kun muut syö ja seurustelee keskenään.
No en suostunut, kun ranne oli "venähtänyt" ja jouduin lepuuttamaan sitä. Ai että tuli pahaa silmää. Olisivat kysyneet edes etukäteen niin kieltäytyminen ei olisi tullut yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kanssa ollut oletettu keittiöapu kaikenlaisiin miehen suvun juhliin. Suvussa olisi nuoria naisia jonoksi asti auttelemaan ihan omastakin takaa, mutta on ihan suoraan sanottu että minä olen sopivin piiaksi kun olen "ulkopuolinen" ja muut sukulaiset savat sitten keskittyä juhlimaan. Kiva!
Ja jos on juhlat jossa ei keittiöapulaista tarvita niin jätetään kutsumatta.Mieleenpainuvin keittiönakki oli kun matkustimme sukujuhliin ulkomaille ja sitten siellä juhlissa ilmoitettiin, että nyt keittiöön emännäksi silkkimekkossa. Ja tokihan maksan matkat, hotellit ja lahjan jotta pääsen keittiöhommiin kun muut syö ja seurustelee keskenään.
No en suostunut, kun ranne oli "venähtänyt" ja jouduin lepuuttamaan sitä. Ai että tuli pahaa silmää. Olisivat kysyneet edes etukäteen niin kieltäytyminen ei olisi tullut yllätyksenä.
Tuossa on hyvä vinkki ap:lle - tukilasta ranteeseen, ei saa kastella, eikä pyöritellä tiskiharjaa - voi harmi, varmaan löytyy tervekätinen avuksi!
Jos vain purisit hammasta ja menisit sinne kyökkiin, saisit kiitokset ja mukavan sukulaisen maineen. Ehkä sitten tulevaisuudessa saman palveluksen, kun tarvitset auttavia käsiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos vain purisit hammasta ja menisit sinne kyökkiin, saisit kiitokset ja mukavan sukulaisen maineen. Ehkä sitten tulevaisuudessa saman palveluksen, kun tarvitset auttavia käsiä.
No todellakin tuosta saa niin mukavan sukulaisen maineen, joten hänet on helppo nakittaa jatkossakin keittiöön tiskaamaan. Turha kuvitellakaan, että hän saisi itse apua oman perheen juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä vastaus olisi pätevä silloin jos ap:ltä olisi pyydetty palvelusta!
Ap kyllä tajuaa pyytää jos joskus tarvitsee auttavia käsiä. Häntähän ei kukaan ole siis pyytänyt!
Tuohan on vaimoilta ihan normaalia. Luvataan mies kaverin muuttoon, remonttiin tms. avuksi. Ja jos mies kehtaa närkästyä, niin suututaan kun hänen ystäviään ei koskaan voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Nainenhan saa tuosta pistekorin täyteen ja sulan hattuun kun on ollut osallisena sukulaistytön rippijuhlissa 👍
Ja mitähän hyötyä siitäkin muka olisi. Menköön apn mies keräämään sulkia ja pisteitä.
Kysyt siskolta tuntipalkkaa reilusti tai sitten miehesi saa maksaa sinulle, etukäteen. Sinä et ole kenenkään piika. Muuten löydät jatkossa kaikissa juhlissa itsesi keittiöstä.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on vaimoilta ihan normaalia. Luvataan mies kaverin muuttoon, remonttiin tms. avuksi. Ja jos mies kehtaa närkästyä, niin suututaan kun hänen ystäviään ei koskaan voi auttaa.
Sinulla siis eksät ja nykyinen vaimo on luvannut sinut ties mihin hommaan usein sinulta kysymättä? Onpa erikoista, että joudut tuollaisiin tilanteisiin aina uudestaan. Mikä mahtaa olla syynä, että jokainen naisystäväsi tekee tuota sinulle?
Elämä on sellaista. Monesti on parempi nöyrtyä, kuin alkaa kiukuttelemaan.
Onko se tiskaaminen niin vaikeaa tai nöyryyttävää. Luultavasti kykenet siihen hyvin. Onhan sekin mahdollisuus, että palkkaat jonkun tuttavasi (tai firmasta) tiskaamaan, jos se on sinusta niin vastenmielistä tai alentava. Tuskin tuosta kannattaa mitään riitaa nostaa. Miehellesi voit kuitenkin tahdä selväksi, että jos tulee tämmöisiä asioita tulevaisuudessa, niin hänen täytyy keskustella ensin sinun kanssasi.
Mä en tajuu, kun mä vähän väliä luen tän otsikon ja mun aivot lukee sen
Mies lupasi, että menen hänen siskonsa lapsen ripuliin keittiöapulaiseksi!
Arrggh, joudun kokoajan tavaamaan sen oikein, ei lukihäiriötä ollut aiemmin tiedossa.
otarauhallisesti kirjoitti:
Elämä on sellaista. Monesti on parempi nöyrtyä, kuin alkaa kiukuttelemaan.
Onko se tiskaaminen niin vaikeaa tai nöyryyttävää. Luultavasti kykenet siihen hyvin. Onhan sekin mahdollisuus, että palkkaat jonkun tuttavasi (tai firmasta) tiskaamaan, jos se on sinusta niin vastenmielistä tai alentava. Tuskin tuosta kannattaa mitään riitaa nostaa. Miehellesi voit kuitenkin tahdä selväksi, että jos tulee tämmöisiä asioita tulevaisuudessa, niin hänen täytyy keskustella ensin sinun kanssasi.
En kyllä käsitä mikä tässä on ongelma. Senkun vaan toteaa, että minä en tiskaa ja mies selvitelköön järjestämänsä sotkun itse tai tiskaa itse. Tämä opettaa myös miehelle sen, että kannattaako mennä lupailemaan mitään kysymättä. Mieshän tässä se syyllinen on.
Tuossahan on just paras konsti tutustua sukuun ja näyttää, että haluaa auttaa ja pystyy tekemään jotain muutakin kuin keekoilla viinilasi tassussa.
Tuskinpa yksissä rippijuhlissa tiskaamiseen läkähtyy, vaikka pesisi kaiken käsin. - ja kai siellä tiskikonekin on.
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan on just paras konsti tutustua sukuun ja näyttää, että haluaa auttaa ja pystyy tekemään jotain muutakin kuin keekoilla viinilasi tassussa.
Tuskinpa yksissä rippijuhlissa tiskaamiseen läkähtyy, vaikka pesisi kaiken käsin. - ja kai siellä tiskikonekin on.
Kyllä näille sukulaisille kannattaa heti se kaapin paikka osoittaa. Mitä hyötyä siitä muka koutuu, että ryhtyy kynnysmatoksi ja suostuu kaikkeen? Hyväksikäyttö vaan jatkuu. Mies tiskatkoon kun on luvannutkin ja siinäpähän seuraavalla kerralla miettii ennen kuin lupaa kellekkään mitää toisen puolesta.kylläpä täällä on nahjusmaista ja rajatonta porukkaa.
Ennen miniäehdokkaalla piti olla vähintään kudin mukana kun tuli näytille. Piti olla hyvä 'työihminen'. Nykyään on toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla siis eksät ja nykyinen vaimo on luvannut sinut ties mihin hommaan usein sinulta kysymättä? Onpa erikoista, että joudut tuollaisiin tilanteisiin aina uudestaan. Mikä mahtaa olla syynä, että jokainen naisystäväsi tekee tuota sinulle?
Minun ensimmäinen (ja toistaiseksi viimeinen) vaimo sekä useimpien kavereiden ja naapurien vaimot ovat toimineet näin. Mikä mahtaa olla syynä, että tämä on lähipiirissäni niin yleistä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi järjestää juhlat, jos vieraiden oleminen on "keekoilua viinilasi tassussa"?
Jos haluaa nähdä vieraat työn touhussa, silloin järjestetään talkoot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi järjestää juhlat, jos vieraiden oleminen on "keekoilua viinilasi tassussa"?
Jos haluaa nähdä vieraat työn touhussa, silloin järjestetään talkoot.
Ei vieraat, vaan naiset, ne alemmat. Miksi kukaan ei pohdi miehen siskon toimintaa? Miksi sisko ei pyytänyt veljeä tiskaamaan? Miksi sisko ei pyytänyt aloittajaa tiskaamaan? Miksi hän meni veljensä kanssa suoraan sopimaan, että tuore tyttöystävä tiskaa? Minusta todella huonoa käytöstä miehen siskolta.
Miksi täällä oikeasti monet edelleen olettaa, että se on edelleen naisten paikka olla auttamassa, kerätä pisteitä, varmistaa että on auttajia tulevaisuudessa tai olla ostamassa lahjoja kaikille sukulaisille (myös miehen sukulaisille ja kummilapsille), lähettää joulu- ja kiitoskortit jne.
Minulla on tyttö ja poika, pojalle on pienestä asti opetettu sitä että omat lelut kerätään, siivoaminen on jokaisen samassa asunnossa asuvan hommaa, jne.
En aio olla ohjaamassa tyttöäni sukulaisten juhlissa "keräämään" pisteitä.
Harvat nykynuoret enää Suomessa noudattaa näitä iänvanhoja sääntöjä että sukuun tulleen uuden naisen pitäisi sopimatta automaattisesti hoitaa keittiöhommat sukujuhlissa. Tämmöiset sovitaan ennakkoon ihan reilusti pyytämällä ja sopimalla tai kaikki auttaa, niin miehet kuin naiset.