Mistä sen oman ulkonäön tasonsa tietää?
Eniten hämmentää se että kaikenlaiset hehkutetut kaunottaret ja missit voi olla meikittömänä ja laittamattomana hyvinkin mitättömän näköisiä ja jotkut missit ei ole edes piirteiltään minusta kovin kauniita. Lisäksi jotkut hehkuttaa kovasti sellaisten kauneutta joita mä itse en pidä ollenkaan kauniina ja päinvastoin haukkuu sellaisia jotka on minusta erittäin kauniita.
Siis: kuinka paljon kauneus on katsojan silmässä ja toisaalta katsottavan esillepanossa?
Kommentit (82)
Samaa mäkin mietin. Saan toisinaan jossain lähiprismassa huomiota joltain 30-40v miehiltä ja katseita, mutta mistä mä tiedän, ettei se ole vaan niiden ukkojen normaalia limaista käytöstä 20-vuotiaita kohtaan? Tinderissä mulla on paljon matcheja, vaikka olen valikoiva, mutta mistä mä tiedän, ettei ne ole vain miehiä, jotka pyyhkäisevät oikealle kaikki, kun suurimman osan kanssa juttu ei mulla kuitenkaan luista (ei ulkonäkösyistä)?
Mulla ei juuri ole miespuolisia kavereita, joilta voisin kysyä, millä tasolla saattaisin markkinoilla liikkua. Satunnaisseksiä en ole koskaan edes yrittänyt hankkia, koska se ei ole juttuni, mutta jos se meriitiksi lasketaan, on sitäkin joku ehdottanut. En ole mielestäni klassisten kauneusihanteiden näköinen, mutta en rumakaan, paitsi lyhyt kaula on aina ollut inhokkipiirteeni. Erikoisuuteni on hiukan suomalaista tummemmat geenit ja oliivi-iho. Mulla on tummat kulmakarvat, tukka ja ripset, ja en näytä niin erilaiselta arkimeikattuna ja ilman, kun kulmat ja silmät erottuu muutenkin. Muuten olen aika tavistallaaja, normaalipainoinen ja normivartaloinen, mutta osaan poseerata ja ottaa aika hyviä silmänkääntökuvia vartalostani. :D Sanoisin, että voisin netissä mennä ysistä, mutta oikeasti olen ehkä seiska.
Niinpä niin. Ehkä joku yleinen ihanne voi olla, mutta sekään ei vetoa kaikkiin, joten ainoa yleistys, joka voidaan oikeasti tehdä, on se, että jokaisella on oma makunsa. Itse en todellakaan kiinnostu mistään nuorista bodatuista kiiltokuvapojuista. Sen sijaan ihastelen aina pitkätukkaisia, tatuoituja, n. 40v hevareita. Lihaksia saa olla tai olla olematta, eikä minua haittaa yhtään hiukan pyöreämpikään ruumiinrakenne. Tuuheasta parrasta ja sopivan pörröisestä rintakarvoituksesta ropisee myös rutkasti pisteitä.
T: (omasta mielestään) ihan suht mukiinmenevän näköinen 25v. nainen
Yleistäen nainen on erittäin tasokas jos on kauniit kasvot, hoikka mutta sopivan muodokas vartalo ja pitkät kauniit hiukset, pituutta 165-175cm.
Miehellä vastaava on komeat miehekkäät kasvot, pituus 183-192cm, lihaksikkuus joka sopusuhtainen, melko alhainen rasvaprosentti.
Sellainen ok taso joka menee hyvin "kaupaksi"
On hoikkuus, kohtalainen tai hyvä pituus, keskitason tai parempi kasvojen ulkonäkö.
Alempana ovat sellaiset joilla on silmiinpistävän huono kasvojen ulkonäkö, poikkeava pituus joko liian lyhyt tai liian pitkä (miehillä yli 195,naisilla yli 175), ylipaino jos se on enimmäkseen rasvakudosta, hoitamattomat hiukset tai geneettisesti huonot hiukset.
Hygienia, vaatteet, liikunta ym ehostus nostaa itse kunkin markkina-arvoa lähes poikkeuksetta. Samoin sosiaalisekonominen asema, tai vauraus mutta sekundäärisesti.
Toki on sitten paljon ihmisiä jotka eivät pidä näitö luettelemiani asioita yhtään tärkeinä, ja muutenkin ikä vaikuttaa mielipiteisiin, mutta poikkeus vahvistaa säännön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan IRL todella paljon positiivista huomiota ulkonäöstäni. Minua kehuvat niin naiset kuin miehet ja täysin spontaanisti eri yhteyksissä.
Pääsääntöisesti en juurikaan panosta ulkonäkööni (siis en meikkaa, en laita hiuksia jne) mutta siitä huolimatta monet sanovat minun olevan kaunis.Laittautuneena käännän kulkiessani katseita ihan naurettavuuksiin asti, eli ulkonäöllisesti taidan kuulua niihin "tasokkaisiin naisiin" itse pidän itseäni aika taviksena.
Av-palstalla voit olla juuri sitä mitä olet aina halunnut.
Ja tuoko ei olisi oikeasti mahdollista? Olisin minäkin voinut kirjoittaa samoin. En ole koskaan ajatellut olevani erityisen kaunis. Ennemmin vähän huono itsetunto. Silti (ilman meikkiäkin) olen kuullut kehuja monilta tahoilta. Työkavereilta, kaverien kavereilta (kuulen kavereitten kautta, että on kehuttu), tuntemattomilta ihmisiltä... välillä korviini tulee kummallisiakin kommentteja, esim. että saan varmaan kenet haluan, koska olen niin kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Jos George Clooney olisi tuntematon ja menisi Prismaan, jokainen katsoisi häntä 2 kertaa, etenkin naiset. Piirteet ja olemus ovat ihan eri tasoa kuin tavallisilla pallonaamoilla.
No hyi hitto joku George Clooney!!! Miksi tätä (tai Brad Pittiä) käytetään aina esimerkkinä naisten miesmausta? En itse tunne ketään naista, joka pitäisi sitä hyvännäköisenä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten kohdalla tämä on vaikeampi juttu, koska naisten kauneusihanne on niin moninainen. Pitkä tai lyhyt. Hoikka tai muodokas. Pyöreäkasvoinen tai teräväpiirteinen. Kaikki käy. Ei voi pisteyttää millään kriteerilistalla.
Miesten kohdalla on helpompaa, koska on käytännössä vain yksi komeusihanne. Mitä enemmän perinteisen maskuliinisia merkkejä on, sitä parempi. Pituus. Hartioiden leveys. Kasvojen jykevyys. Parrankasvu. Ja niin pois päin.
Olen eri mieltä tuosta mieskohdasta. Sen pystyy näkemään jo tällä haukutulla, mutta niin todellisella Prisma-testillä. Aika harvassa siellä ovat ne harteikkaat, pitkät ja jykeväkasvoiset miehet, vaan vastaan tulee naistensa kanssa ihan tavallisia, kaiken näköisiä ja kokoisia miehiä.
johtuu ihan siitä, että kyseisiä miehiä ei riitä kuin harvoille, koska pitää napsahtaa kaikki hyvät geenit samaan pakettiin.
Niin? Eli ihan tavalliset miehet, jotka ovat kaukana laatikkonaamoista, ovat parisuhteessa. Taasko tämä iänikuinen jankutus alkaa? Ensin näissä joku väittää pokalla, että 10 % miehistä vie 90 % naisista (jollain matematiikalla se ilmeisesti on mahdollista) ja sitten kun kehotetaan tekemään Prisma-testi niin todetaan, että niin kun ne naiset oikeasti rakastuvat ihan tavallisiin miehiin - mutta sekin tuntuu olevan jotenkin ongelma.
Tämä on väärinymmärretty. 10% miehistä noin suunnilleen on niitä joita suurinosa naisista haluaisi, mutta kaikki eivät silti näytä kiinnostustaan näihin miehiin, tai tyytyy toisenlaiseen ehkä muilta ominaisuuksiltaan (henkisiltä j ne) miehiin tai oma taso ei riitä näiden miesten kanssa. Naiset arvostavat miehessä muutakin kuin täydellistä ulkonäköä, ainakin miehiä enemmän. Naiset ovat valikoivia koska voivat olla, ainakin suurinosa heistä. Ja naiset jostain syystä myös pystyvät olemaan pitempään yksikseen kun sitä oikeasti kiinnostavaa kumppania ei kuulu, miehet sen sijaan laskevat tasoaan herkemmin. Nämä ovat yleistyksiä eivätkä päde kaikkiin ihmisiin. Myös jokaisella on oikeus valita kumppaninsa omilla kriteereillä, en siis mokkaa naisia siitä että ovat valikoivamia. Niin se pitää ja saakin olla. Siihen on jopa perusteet biologiassa.
Kyllä naurattaa taas naisten valehtelu ja itsepetos. Ei kelpaa Kapteeni Amerikka, eikä käännä päätä George Clooney. Makkaravartaloista pallonaamaa sen olla pitää, eikä saa olla edes harteita tai liikaa pituutta.
Tämä on anonyymi palsta. Voitte huoletta puhua totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos George Clooney olisi tuntematon ja menisi Prismaan, jokainen katsoisi häntä 2 kertaa, etenkin naiset. Piirteet ja olemus ovat ihan eri tasoa kuin tavallisilla pallonaamoilla.
No hyi hitto joku George Clooney!!! Miksi tätä (tai Brad Pittiä) käytetään aina esimerkkinä naisten miesmausta? En itse tunne ketään naista, joka pitäisi sitä hyvännäköisenä!
Nuo alkavat olla huonoja ja vanhentuneita esimerkkejä koska ovat keski-ikäisten miehiä. Aikaisemmin olivatkin nuorten naisten suosiossa ollessaan nuoria miehiä ja muutenkin se miesmaku muokkausta ajan ja trendien mukaan. Hakekaa jotkut uudet nuoremmat esimerkit niin jo alkaa kelpaamaan. Ja onhan nuo kaksi edelleen komeita miehiä, kelpaavat varmasti ikäisilleen naisille huutaen.
Malleilla ja misseillä on kuitenkin monesti ihan mieletön kroppa - ja monilla se naaman luustokin upea, mutta tosiaan osa on etenkin meikittä naamastaan silti melko tavanomaisia ja jotkut mallit todella ylilaihoja livenä...
Ja jos ei ole hyvä luusto kasvoissa, niin moni malli tai missikin rumentuu kummasti iän myötä - jopa nopeammin kuin monet tavikset...
Oman ulkonäkötasonsa verrattuna kauneusideaaleihin saa kuitenkin parhaiten selville vertaamalla itseään näihin misseihin ja malleihin...
- esim. keskimääräinen suomalaisnainen on 10-15 cm liian lyhyt ideaaliin nähden - tosin mittasuhteetkin vaikuttavat paljon, esim raajojen pituus suhteessa torsoon - lyhytjalkaisia pidetään rumina ja pitkäraajaisia kauniina ja iso osa on siltä väliltä...
- isot silmät, pieni nenä, korkeat poskipäät, pulleat huulet ja muutenkin tasapainoiset kasvot - kaikki tästä poikkeava on ns. rumaa ideaaleihin nähden...
Tietysti voi verrata itseään myös muihin taviksiin, esim. koulussa tai työpaikalla - ylipäätään samanikäisiin, niin kyllä se taso siitä hahmottuu.
Hyvä luonne ja persoona sekä kaikkinainen ulkoinen menestys - kuin myös ulkonäöllisesti hyväkuntoisuus ja oman tyylin löytäminen - kompensoi myös naisilla ulkonäköpuutteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan IRL todella paljon positiivista huomiota ulkonäöstäni. Minua kehuvat niin naiset kuin miehet ja täysin spontaanisti eri yhteyksissä.
Pääsääntöisesti en juurikaan panosta ulkonäkööni (siis en meikkaa, en laita hiuksia jne) mutta siitä huolimatta monet sanovat minun olevan kaunis.Laittautuneena käännän kulkiessani katseita ihan naurettavuuksiin asti, eli ulkonäöllisesti taidan kuulua niihin "tasokkaisiin naisiin" itse pidän itseäni aika taviksena.
Av-palstalla voit olla juuri sitä mitä olet aina halunnut.
Se, että sinun ulkonäköäsi ei kehuta ei tarkoita, että kenenkään muunkaan ulkonäköä ei kehuttaisi :)
Kuten sanoin, en pidä itse itseäni mitenkään erityisen kauniina, mutta saan niin paljon positiivista huomiota ulkonäöstäni, että todella monet minua pitävät kauniina naisena.
Itse olen varmaan miinus-puolella, jos sitä pitää mitata miesten lähestymisillä. Nuorena saattoi joku ilmaista kiinnostuksensa, parin kympin jälkeen olen saanut olla rauhassa, aina ja kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naurattaa taas naisten valehtelu ja itsepetos. Ei kelpaa Kapteeni Amerikka, eikä käännä päätä George Clooney. Makkaravartaloista pallonaamaa sen olla pitää, eikä saa olla edes harteita tai liikaa pituutta.
Tämä on anonyymi palsta. Voitte huoletta puhua totta.
Clooney alkaa jo olla aika vanhan näköinen...
- mies on monesti parhaimmillaan ulkonäöllisesti n. 30 v. - osa toki jo 20v. ja osa jopa 45v.
Ja moni nainen ei halua itseään paremman näköistä miestä - miesten pitäisi tiedostaa tämä.
Naiset myös torjuvat itselleen liian korkeatasoisia kumppaneita - ja tämä on oikeasti totta!!!!!
- ei moni tavisnainen kehtaisi riisuutua alasti jonkun mallikomistuksen edessä tai duunaritaustausena köyhänä vastata jonkun erittäin menestyneen miehen vikittelyihin, koska oma ulkonäkö tai menestymättämyys hävettäisi niin paljon - siis tarkoitan nyt naisia, jotka eivät etsi pikaseuraa baareista...
- ei tavisnainen usko, että pystyisi pitämään komeaa ja rikasta - joten ei sellaiseen yritykseen edes viitsi lähteä...
Vierailija kirjoitti:
Itse olen varmaan miinus-puolella, jos sitä pitää mitata miesten lähestymisillä. Nuorena saattoi joku ilmaista kiinnostuksensa, parin kympin jälkeen olen saanut olla rauhassa, aina ja kaikkialla.
Jatkan vielä, että kertaakaan ei ole kukaan viheltänyt perään eikä Suomessa ole kukaan ikinä kommentoinut että olisin kaunis. Ei naiset, ei miehet. Kerran yksi humalainen sanoi, että olen liian hyvän näköinen. Ja kerran Englannissa joku kysyi mistä olen kotoisin, sillä kasvoni oli hänestä kauniit. Siinä on ainoat kerrat, kun olen kuullut mitään ulkonäöstäni. Kukaan ei ole haukkunutkaan, onneksi. Joskus luulen, että joku tuijottaa, mutta sitten ajattelen että ehkä näytän vain niin typerältä että se on sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on tavattoman lohdullista katsella joidenkin komeina pidettyjen julkkismiesten kuvia ja huomata, että jos puleeraamaton ja siviiliasuinen Chris Evans tulisi Prisman leipähyllyllä vastaan, niin eipä sitä kahta kertaa katsoisi, että "oo, mikä mies!" Tavallisen näköisiä ne ihmeellisen näköisetkin on.
Niinkö?
https://i.imgur.com/GBRugjM.jpg
https://i.pinimg.com/originals/d5/b6/00/d5b60077143ad5d9730a445ad886dcf…
Pitäskö tämän olla jonkun mielestä komea? Ainoa mihin katse kiinnittyy on pullohartiat ja naurettavan tiukka t-paita.
Tuo ei ole pullohartiaa nähnytkään. Päinvastoin tasapainoinen lihaksisto olkapäiden ja epälläiden välillä ja melko leveä luustokin vielä. Paita ei ole liian tiukka vaan leikkaukseltaan sellainen kuin onkin ja eihän tuollaista paitaa voi tavispena pitää, läskit siinä vaan pursuisi...
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? Kaikki nuoret ovat kauniita, kun asiaa katsoo esim. 40v. silmin...
Moni nainen saa positiivista palautetta ulkonäöstään vain tosilta naisilta - eikä miehiltä juuri lainkaan...
Minun silmääni miellyttää nyt, kun on MM-kisat menossa. Vaikka harva jalkapalloilija on kasvoiltaan minusta komea, ne vartalot on 10+. Ja jos pitäisi mainita muutama mielestäni miellyttävän näköinen mies, niin tässä listaa:
- Sean Connery nuorena
- George Clooney (edelleen)
- Jude Law
- Ryan Gosling
- Chris Martin (Coldplayn laulaja)
- Chris Pratt hymyillessään
- Daniel Craig
Paras tyyli miehellä on parraton, ja vaatetyyli juuri tuollainen mitä ekalla sivulla sillä näyttelijällä oli jonka nimen unohdin jo :D
N36
Vierailija kirjoitti:
Minun silmääni miellyttää nyt, kun on MM-kisat menossa. Vaikka harva jalkapalloilija on kasvoiltaan minusta komea, ne vartalot on 10+. Ja jos pitäisi mainita muutama mielestäni miellyttävän näköinen mies, niin tässä listaa:
- Sean Connery nuorena
- George Clooney (edelleen)
- Jude Law
- Ryan Gosling
- Chris Martin (Coldplayn laulaja)
- Chris Pratt hymyillessään
- Daniel Craig
Paras tyyli miehellä on parraton, ja vaatetyyli juuri tuollainen mitä ekalla sivulla sillä näyttelijällä oli jonka nimen unohdin jo :D
N36
Ja piti vielä mainita, että itse olen se miinuspuolelle jäävä, jos tasoja mietitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos osun oikeaan niin tässä on syynä lihominen. Monet nätit naiset lihovat juuri tuossa teini-iän ja parinkympin välimaastossa. Ovat oikeastaan ihan kauniita naisia mutta ylipaino vaan on niin iso turnoff. Yleensä kyse on siitä jos markkinaarvo yhtäkkiä putoaa, silloin ei ole kyse rumasta naamasta jos on joskus huomiota saanut. Muita syitä on tyylin vaihtuminen, esim leikkauttaa rumat hiukset tai vaihtaa ulkoisen tyylinsä esim naapurin tytöstä joksikin gootiksi tai viherpiipertäjärastatytöksi.
Kysyin miesystävältäni ja hän vastasi, että ulkonäöllisesti en ole erityisen tasokas nainen 👍
Mun mielestä taas Cooney on juurikin itse sellainen pallonaama.