Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pysäköit viereen, vaikka tilaa on muuallakin?

Vierailija
20.06.2018 |

Suurilla parkkipaikoilla pysäköidessä etsin paikan, jonka vieressä ei ole muita autoja. Syinä uusi auto ja toisaalta lapset, jotka aukovat ovia milloin mitenkin. Kun palaan autolle, sen viereen on taatusti pysäköity auto, vaikka tilaa olisi ollut ympäri parkkialuetta. Miksi ihmeessä? Autot eivät kaipaa juttuseuraa!

Kommentit (335)

Vierailija
101/335 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laumasielut käyvät hermoille. Vaatekaupoissa ärsyttää se, että on pakko tulla tutkimaan juuri samaa vaatetta, jota on itse parhaillaan katsomassa. Muita asiakkaita ei kaupassa ole ja katseltavia vaatteita on rekkitolkulla seinät täynnä. Sillä ei tunnu olevan mitään väliä, näyttääkö ko. vaate mitenkään katselijan tyyliseltä. 

Toisessa keskustelussa varmaan käännettäisiin turhaksi kursailuksi se, ettei voisi tulla samalle räkille tai hyllylle yhtä aikaa.

Vierailija
102/335 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurilla parkkipaikoilla pysäköidessä etsin paikan, jonka vieressä ei ole muita autoja. Syinä uusi auto ja toisaalta lapset, jotka aukovat ovia milloin mitenkin. Kun palaan autolle, sen viereen on taatusti pysäköity auto, vaikka tilaa olisi ollut ympäri parkkialuetta. Miksi ihmeessä? Autot eivät kaipaa juttuseuraa!

Luultavasti samoja, jotka eivät osaa ajaa kuin 10m toisen perästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/335 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on ongelmat..kannattaisko hankkia elämä

Vierailija
104/335 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laumasielut käyvät hermoille. Vaatekaupoissa ärsyttää se, että on pakko tulla tutkimaan juuri samaa vaatetta, jota on itse parhaillaan katsomassa. Muita asiakkaita ei kaupassa ole ja katseltavia vaatteita on rekkitolkulla seinät täynnä. Sillä ei tunnu olevan mitään väliä, näyttääkö ko. vaate mitenkään katselijan tyyliseltä. 

Muakin ärsyttävät noi kiinniliimautujat! Tyhjässäkin liikkeessä on ihan pakko tulla suoraan sinne missä on joku muu katsomassa jotakin ja hyvä ettei kädestä oteta tavaraa.

Onko nämä tyypit niitä, joiden oli pakko viedä toisten lapiot hiekkalaatikolla? Onko sille jotain diagnoosia?

Olen alkanut tehdä näiden kanssa niin, että kun tyhjässä liikkeessä joku tunkee ihan iholle, lähden samantien ihan toiselle puolelle liikettä, että saan katsoa rauhassa ja ettei tartte vahtia, että onko se hinkuttamassa niin lähellä siksi, että meinaa pölliä jotain käsilaukusta. Harvalla on pokkaa tulla sinne liikkeen perälle enää uudestaan liimautumaan kiinni. Ja tähän mennessä kukaan ei ole tullut itkemään, että "miksi sä lähdit toiselle puolelle liikettä, kun mä tulin sun viereen".

Vierailija
105/335 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta syytä. Parkkeeraan siksi toisen auton viereen, että on todennäköisempää että parkkipaikka silloin täyttyy tasaisemmin. Tämä siis työpaikalla missä parkkitilaa rajallisesti. Parkkiruudut eivät ole selvästi näkyvillä ja joskus autot on sitten vinksin vonksin ja jää isoja välejä joihin ei kuitenkaan mahdu.

Toinen syy on se että haluan tietysti mahdollisimman lähelle ovea, ja se edellinen on päässyt vielä lähemmäs. Minä haluan olla seuraava.

Sekin on syy että auto on helpompi tällätä suoraan kun ajaa toisen viereen.

Vierailija
106/335 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä sinusta kertookaan se, että sinä koet ongelmaksi sen, että joillain muilla on tämmöisiä ongelmia? Etkö sinä ole siten vielä enemmän sen elämän hankkimisen tarpeessa? :)

Vierailija
107/335 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska parkkeerasit niin lähelle ovea - toinen lähellä ovea oleva paikka oli siinä vieressä. 

Vierailija
108/335 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä teiltä autoilijoilta yhden kysymyksen, joka vähän sivuaa aihetta?

Olen pitkästä aikaa aloittanut autoilun uudestaan ja ihmettelen, onko liikenteessä pakko ajaa tiiviissä "jonoissa"? Jos pidän yhden auton mentävän turvavälin, siihen tunkee takuulla joku. Aina. Teenkö minä nyt jotenkin kirjoittamattomien sääntöjen mukaan väärin? Ajattelevatko ihmiset, että tiellä ei ole tarpeeksi tilaa kaikille autoille, jos ei tiivistä niin lähelle kuin mahdollista vai mikä logiikka tässä on takana?

Itse ajan toisen 'perseessä kiinni' juuri siksi, ettei eteeni tunge kukaan muu. Tämän ovat kanssa-autolijat opettaneet. Jos jätät välin, eteesi tungetaan. Tämä siis Suomessa. Muualla maailmassa näin ei tapahdu.

No niin näköjään tosiaan tapahtuu. Mutta muutamien muiden maiden (mm. Aasia, Etelä-Eurooppa) liikenteestä itselläni ei ole kuin sellaisia kokemuksia, että siellä voi tapahtua ihan mitä tahansa, eikä sääntöjä kukaan oikein noudata.

Vierailija
109/335 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässäkö ei ole ongelmia?

Vierailija
110/335 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan luetun ymmärtämisen kanssa monella kommentoijalla ongelmia. AP nimenomaan valitti siitä, että miksi sinne kauimmaiseen nurkkaan pysäköidyn auton viereen pitää jättää auto, vaikka yli puolet parkkialueesta on tyhjänä. Silti moni inttää siitä, kuinka haluaa lähelle ovia ja "pysäköin ensimmäiseen vapaaseen". Eihän tuossa argumentoinnissa ole mitään järkeä.

Jos vielä kerran saisi kysyttyä: Jos pysäköintialueen kauimmaisessa nurkassa on auto, sen vieressä/ympärillä 40 tyhjää ruutua vailla auton autoa, niin miksi juuri sen yksinäisen auton viereen pitää pysäköidä? Muistakaa, tässä skenaariossa lähempänä kaupan ovia on kymmeniä ja kymmeniä tyhjiä ruutuja. Ja myös siellä ovien lähellä on niitä autoja joiden viereen voi jättää.

Tuo ruutuun osuminen toisen auton mukaan ontuu aivan kamalasti. Miten ihmeessä on kortti saatu, jos pysäköintiruutua ei pysty hahmottamaan ilman, että toinen auto on vieressä? Ei jestas. Suosittelisin harjoittelemaan sitä ruutuun osumista juurikin sellaisessa ruudussa jonka vieressä ei ole muita autoja. Luulisi että ne oman auton mitat ja rajat olisi jo oppinut. Vuokra-autolla tuon jotenkin ehkä ymmärtäisin, mutta en kyllä silti mitenkään.

Vierailija
111/335 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätän siksi, että varjelen omaanikin kolhuilta ja hyvin pidetyn nököisen auton viereen on turvallista pysäköidä.

Voit siis olla huoletta sillä tilanne on winwin. Suojaamme näin ainakin toisen kyljen kolhuilta kumpikin.

Vierailija
112/335 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu olevan luetun ymmärtämisen kanssa monella kommentoijalla ongelmia. AP nimenomaan valitti siitä, että miksi sinne kauimmaiseen nurkkaan pysäköidyn auton viereen pitää jättää auto, vaikka yli puolet parkkialueesta on tyhjänä. Silti moni inttää siitä, kuinka haluaa lähelle ovia ja "pysäköin ensimmäiseen vapaaseen". Eihän tuossa argumentoinnissa ole mitään järkeä.

Jos vielä kerran saisi kysyttyä: Jos pysäköintialueen kauimmaisessa nurkassa on auto, sen vieressä/ympärillä 40 tyhjää ruutua vailla auton autoa, niin miksi juuri sen yksinäisen auton viereen pitää pysäköidä? Muistakaa, tässä skenaariossa lähempänä kaupan ovia on kymmeniä ja kymmeniä tyhjiä ruutuja. Ja myös siellä ovien lähellä on niitä autoja joiden viereen voi jättää.

Tuo ruutuun osuminen toisen auton mukaan ontuu aivan kamalasti. Miten ihmeessä on kortti saatu, jos pysäköintiruutua ei pysty hahmottamaan ilman, että toinen auto on vieressä? Ei jestas. Suosittelisin harjoittelemaan sitä ruutuun osumista juurikin sellaisessa ruudussa jonka vieressä ei ole muita autoja. Luulisi että ne oman auton mitat ja rajat olisi jo oppinut. Vuokra-autolla tuon jotenkin ehkä ymmärtäisin, mutta en kyllä silti mitenkään.

Kiitos, kirjoitit juuri sen mitä olin itse tulossa kirjoittamaan.

Vierailija
113/335 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt itsekin. Erityisesti viereen parkkeerausmaneerit tuntuivat korostuvan, kun oli itse liikkeellä Z4:llä kymmenen vuotta sitten. Vaikka ajoi auton marketin kauimmaiseen nurkkaan yksinäisyyteen, niin ihan varmasti siihen oli jollain pakko tunkea oma autonsa (yleensä lapsiperhemaasturi tai -farkku) siihen viereen. 

Miksi? Todellakin, miksi? 

Mikä on Z4?

Kannattaisi opiskella matematiikkaa ja ryhmäteoriaa.

Vierailija
114/335 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jättäisin näin vain jos olen menossa johonkin toiseen liikkeeseen, jota kyseinen parkkiruutu on lähellä. Eli käytän isojen kauppojen parkkeja myös käydessäni läheisissä pikkuliikkeissä, joilla ei ole omaa parkkipaikkaa tai siinä on vain pari ruutua. Muuten jätän isoja ostoksia tehdessä auton aina kaupan ovia lähinnä olevaan vapaaseen ruutuun, pienten ostosten kanssa saatan jättää ekaan vapaaseen, jonka nään vaikka kävelymatka oville ois pidempi.

En tiä vastasko kysymykseen, mut näin itse toimin.

Vierailija
115/335 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi parkkeerata toisen auton viereen.

Vierailija
116/335 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten selitätte tämän? Sinne ovelle voi siis olla jopa sata metriä. Kuten toisissa ostoskeskuksissa.

Ovien lähellä on muutamia parkkipaikkojakin vielä tyhjänä. Parkkipaikalla on jopa kymmeniä kokonaan tyhjiä ruutuja ja sitten tulee joku haluaa parkkerata muista kauas. Hän ajaa viimeisiin nurkkiin, jotta ei tarvitse käskeä lapsia, miettiä ovia jne.

Mutta ei, siihenkin viereen on jonkun ajettava.

Jos kerran kylkeen parkkeeraaminen kiinnosti, niin lähempänäkin oli autoja. Jos halusi tilaa myös itse, niin miksi ajoi kylkeen? Jos ovet olivat tärkeät, niin miksi ajaa viimeisiin nurkkiin, miksei parkkeeraa niihin oven ja viimeisen nurkan välissä oleviin tyhjiin ruutuihin?

Mikä siinä on, että vaikka pn 60 tyhjää ruutua ympärillä, niin silti on tultava viereen?

Vierailija
117/335 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se parkkiruuut on muuten sijainniltaan just sellainen, johon haluan auton laittaa, niin aika yhdentekevää, onko vieressä joku vai ei. Eikä mua ole koskaan haitannut, jos joku on parkkeerannut mun auton viereen. Ellei nyt ole laittanut sitä autoa ruutuun ihan miten sattuu, tyyliin aivan mun puoleiseen laitaan,

Vierailija
118/335 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän parkkipaikkaa tehokkaasti. Jos ei ole viivoja ja parkkeerataan sinne tänne niin parkkipaikan täyttyessä jää turhia välejä. Tämä ärsyttää siinä vaiheessa kun etsii parkkipaikkaa autolle täydestä parkkiksesta ja autojen välissä on 1-1,5m välejä. Kaupunkilaisena on tottunut tällaiseen tehokkaaseen ajatteluun, kun autoja on paljon eikä parkkitilaa lampaille syötettäväksi.

Toisekseen ruutuun on helpompi ajaa kun vieressä on ’malli’.

Vierailija
119/335 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esteettistä silmää hivelee se että esim Prisman jättiparkkiksella 4 autoa ovat kaikki sievästi vierekkäin eikä hajallaan pitkin poikin asfalttikenttää. Mieluiten nokat vielä samaan suuntaan.

Vierailija
120/335 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valitsen talvella aurinkoisen paikan, kesällä varjoisan.

On ehkä ohis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä