Miksi pysäköit viereen, vaikka tilaa on muuallakin?
Suurilla parkkipaikoilla pysäköidessä etsin paikan, jonka vieressä ei ole muita autoja. Syinä uusi auto ja toisaalta lapset, jotka aukovat ovia milloin mitenkin. Kun palaan autolle, sen viereen on taatusti pysäköity auto, vaikka tilaa olisi ollut ympäri parkkialuetta. Miksi ihmeessä? Autot eivät kaipaa juttuseuraa!
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysäköin viereen, koska Helsingissä on tapana tehdä näin yrittäen täyttää parkkipaikat mahdollisimman tiuhaan, koska parkkitilaa ei ole paljon. Näin mahdollisimman monelle jää tilaa. Usein maaseudunparkkipaikoilla näkee jopa 1-1,5 metrin välejä autojen väleissä. Se harmittaa silloin kun etsii parkkipaikkaa täydestä parkkialueesta. Tiiviimmällä parkkeerauksella useampi olisi saanut paikan.
Ja vaikka pysäköintialue olisi tyhjä, niin viereen pitää sitten tunkea? Että jäisi muillekin paikkoja? Kun kysymys on juuri siitä, että kuten ap niin minäkin jätän autoni usein takariviin missä ei ole muita lähelläkään, niin eikö joku kaltaisesi uuno aja viereen niin että juuri ja juuri saa ovensa auki. Miten tyhmä voi ihminen olla?
Millainen ihminen haukkuu toista ihmistä tyhmäksi?
Yhä sama ja vieläkin se auto on turhan usein pakettiauto. Ei näe peruuttaa kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tekee tuota kiusallaan.
Minä teen niin. Ärsyttää, kun ihmiset ei tajua täyttää parkkipaikkoja loogisesti vaan jättää sinne tänne hujan hajan. Ja kyllä vika on minussa.
Juuri näin. Olen huomannut että tyhjemmällä parkkiksella jätetään auto ihan miten sattuu lähelle viivoja. Kun on muita autoja lähellä, tulee tarkemmin katsottua, miten sen koslansa siihen jättää. Usein ollut se tilanne että kaksi jättää lähelle kalkkiviivaa. Teoriassa väliin jää yksi (se ainoa) vapaa paikka, mutta siihen ei voi ajaa, ellei aio kiivetä takaluukusta ulos.
Vastaus ap:lle. Koska olen idiootti sähköautoilija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsille pystyy opettamaan, ettei auton ovia avata miten sattuu. Ihan jo turvallisuussyistä.
...ja sitä tullaan opettelemaan kalliin auton viereen oikein tarkoituksella, että riskit toisen auton vaurioittamisesta ovat mahdollisimman suuret?
Samalla voi opettaa lapsille miten liuetaan paikalta mahdollisimman nopeasti. Jos kameravalvonnalla tavoitetaan, niin lapset lisäksi valehtelemaan sujuvasti, että ei me mitään ovenkolahdusta huomattu.
Myö parkkeerataan kaupan oven eteen.
t. Veronika ja Leif Lindgren
Mä pysäköin vain tiettyyn paikkaan. Jos siinä on auto vieressä niin se on voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu, kun ripustaa pyykkejä narulle kuivaushuoneessa tai ulkona. Tilaa olisi vaikka kuinka, mutta siihen heti lähimmälle narulle seuraavan pitää käydä laittamansa omat pyykkinsä, että hajut oikein tarttuisivat.
Hajut? Luulisi, ettei puhdas pyykki haise.
Ei haisekaan. Mutta ihmiset ei nykyään osaa edes pestä pyykkiä puhtaaksi. Syy on osittain myös energiaa säästävissä pyykkikoneissa.
Parkkeeraan kans mahdollisimman kauas nurkkaan muista autoista. Mutta aina jostain löytyy joku seurankipeä Nissan, joka liimaantuu viereen.
Paitsi lapset, myös aikuiset pieksevät viereisiä autoja ovilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu, kun ripustaa pyykkejä narulle kuivaushuoneessa tai ulkona. Tilaa olisi vaikka kuinka, mutta siihen heti lähimmälle narulle seuraavan pitää käydä laittamansa omat pyykkinsä, että hajut oikein tarttuisivat.
Hajut? Luulisi, ettei puhdas pyykki haise.
Ei haisekaan. Mutta ihmiset ei nykyään osaa edes pestä pyykkiä puhtaaksi. Syy on osittain myös energiaa säästävissä pyykkikoneissa.
Olen joskus jopa perunut oman pyykkiajan, kun jo siellä kellarikäyrtävällä mistä pääsee pesuhuoneesen on leijunut voimakas pesuaineen ja/tai huuhteluaineen katku. Käytän itse hajusteettomia pesuaineita.
Samaa olen miettinyt ..vaikka parkeeraannsivuun ja parkki on tyhjää täynnä änkee joku autonsa aivan kylkeen kiinni ettei ovi mahdu auki
opetetaanko autokoulussa täyttämään parkkipaikat järjestyksessä, jotta helpompi parkeerata kuin ahtaisiin väleihin?
S y ö p ª s k a a , v ı t u n (A) ı v o v a m m a i n e n (P) ö k ä l e .
Parkkeeraan niin lähelle ovea kuin pääsen. Jos parkkis on melkein tyhjä laitan joskus ruutujen keskelle. Ei tule kukaan viereen.