Miksi pysäköit viereen, vaikka tilaa on muuallakin?
Suurilla parkkipaikoilla pysäköidessä etsin paikan, jonka vieressä ei ole muita autoja. Syinä uusi auto ja toisaalta lapset, jotka aukovat ovia milloin mitenkin. Kun palaan autolle, sen viereen on taatusti pysäköity auto, vaikka tilaa olisi ollut ympäri parkkialuetta. Miksi ihmeessä? Autot eivät kaipaa juttuseuraa!
Kommentit (335)
Täällä jauhetaan taas tavalliseen lapsia syyttelevään tapaan suorastaan saastaista p***aa lapsiperheitten tila-autojen mitoista. Esim. tavallisimmat lapsiperheitten tila-autot eivät ole YHTÄÄN sen leveämpiä kuin normi henkilöautot, koska ne on koottu samalle alustalle mutta korotettuna. Sen sijaan KUUSIKYMPPISTEN hyvin toimeentulevien XC90 ja Range Roverit ovat sairaan isoja tilan viejiä. Eli perusjuttu vauvapalstalla on, että vaikka alussa kysymys kuuluu, miksi parkkeeraat tyhjällä parkkiksella aivan viereeni, niin sairaat lapsia vihaavat absessit tuhkamunat alkavat jotenkin haukkua lapsiperheitä! Ja lisäksi valheellisin perustein, että "lapsiperheitten tila-autot ovat muka niin leveitä".
Vierailija kirjoitti:
Saako kysyä teiltä autoilijoilta yhden kysymyksen, joka vähän sivuaa aihetta?
Olen pitkästä aikaa aloittanut autoilun uudestaan ja ihmettelen, onko liikenteessä pakko ajaa tiiviissä "jonoissa"? Jos pidän yhden auton mentävän turvavälin, siihen tunkee takuulla joku. Aina. Teenkö minä nyt jotenkin kirjoittamattomien sääntöjen mukaan väärin? Ajattelevatko ihmiset, että tiellä ei ole tarpeeksi tilaa kaikille autoille, jos ei tiivistä niin lähelle kuin mahdollista vai mikä logiikka tässä on takana?
Ajat oikein. Muut ei vaan osaa pitää turvaväliä. Ei niillä ole mitään logiikkaa. Perseessä kiinni ajavat ovat urpoja.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kokoomuslainen ja vedän auton parkkiin niin että parkkiviiva joka siihen maahan on maalattu jää aina mun auton alle siihen keskelle. Mul on bemari 530d xDrive Business, automaatti.
(Todellisuudessahan tuon kirjoitti vasemmistolainen autoton köyhä, joka kadehtii muiden omaisuutta.)
Itse ajan aina "ruutujen läpi", jotta pääsee lähtemään suoraan ajaen ruudusta eikä peruuttelemaan. Mikä tässä muka on väärin? Sitten aloittajalle: jos on tunnin kaupassa, on siinä parkkiksella ehtinyt tulla ja mennä autoja, välillä on voinut olla täydempääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako kysyä teiltä autoilijoilta yhden kysymyksen, joka vähän sivuaa aihetta?
Olen pitkästä aikaa aloittanut autoilun uudestaan ja ihmettelen, onko liikenteessä pakko ajaa tiiviissä "jonoissa"? Jos pidän yhden auton mentävän turvavälin, siihen tunkee takuulla joku. Aina. Teenkö minä nyt jotenkin kirjoittamattomien sääntöjen mukaan väärin? Ajattelevatko ihmiset, että tiellä ei ole tarpeeksi tilaa kaikille autoille, jos ei tiivistä niin lähelle kuin mahdollista vai mikä logiikka tässä on takana?Ajat oikein. Muut ei vaan osaa pitää turvaväliä. Ei niillä ole mitään logiikkaa. Perseessä kiinni ajavat ovat urpoja.
Onko yhden auton mittainen väli muka joku turvaväli, jos vaikka ajettais kaupunkinopeuksilla? Se on viis metriä, useimpien olohuoneen pituus on enemmän!
Viikonloppuna rytis parkkiksella pelti tästä syystä. Meillä normaalia pidempi auto ja tarvii oikeesti paljon tilaa kääntymiseen, mut eiköhän sit joku älykääpiö ollu ajanu ihan vieree. Eipä voitu jäädä odottaa et tulis ostoksilta. Ehkä ens kerral osaa pysäköidä <3
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuna rytis parkkiksella pelti tästä syystä. Meillä normaalia pidempi auto ja tarvii oikeesti paljon tilaa kääntymiseen, mut eiköhän sit joku älykääpiö ollu ajanu ihan vieree. Eipä voitu jäädä odottaa et tulis ostoksilta. Ehkä ens kerral osaa pysäköidä <3
Ehkä sinäkin joskus opit ajamaan autolla. Millainen ihminen ruttaa auton jos ei muka muuten "mahdu" pois, todennäköisesti ongelmana on kuitenkin ollut ettet ole osannut ajaa sitä autoa siitä pois vaikka se olisi kyllä mahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt itsekin. Erityisesti viereen parkkeerausmaneerit tuntuivat korostuvan, kun oli itse liikkeellä Z4:llä kymmenen vuotta sitten. Vaikka ajoi auton marketin kauimmaiseen nurkkaan yksinäisyyteen, niin ihan varmasti siihen oli jollain pakko tunkea oma autonsa (yleensä lapsiperhemaasturi tai -farkku) siihen viereen.
Miksi? Todellakin, miksi?
Mikä on Z4?
Nopeammin olisit asian selvittänyt googlettamalla kuin kysymällä täältä. https://www.google.fi/search?q=z4&rlz=1C1GCEA_enFI786FI786&source=lnms&…;
Vierailija kirjoitti:
Ihana avaus ap! Mulla ei ole autoa, joten en osaa ottaa kantaa mutta olen huomannut vähän samantyyppisen ilmiön salilla. Tulen salille aamulla yleensä naisten pukuhuoneeseen ensimmäisenä noin vähän ennen klo 6 . Siihen aikaan kaikki pukuhuoneen kaapeista on tavallisesti vapaina. Kun noin klo 7 aikoihin palaan pukuhuoneeseen, on 98% kaapeista edelleen vapaana, mutta joko oman kaappini ylä/alapuolelle tai viereisille puolille on joku varannut oman kaapin, eli siihen on siis ilmestynyt lukko. Näin oikeasti lähes joka ikinen kerta, riippumatta siitä mistä kohtaa pukuhuonetta olen itse kaappini ensin valinnut. Eipä siinä mitään, ei mulla ole mitään "vakkarikaappia" minkä pitäisi olla juuri mulle vapaana, mutta kun pukuhuone on jo valmiiksi ahdas niin miksi ihmeessä toisena tulleen tyypin täytyy valita juuri se viereinen kaappi? Sitten siinä suikusta tultuani viereiseen kaappiin tavaransa laittanut tulee myös pukuhuoneeseen ja tila loppuu kesken kun kaapinovet kopsuvat toisiaan vastaan ja kumpikaan emme pääse omalle kaapillemme kunnolla kun kaapinovia ei saa kunnolla auki jos molemmat ovat yhtä aikaa käytössä. Ja edelleen kymmeniä vapaita kaappeja ympärillä!
Luultavammin piilolesboja, haluaa tirkistellä mahdollisimman läheltä ja ehkä päästä vähän iholle. Muuta syytä en keksi. Itse etsin aina kaapin joka on mahdollisimman kaukana varatuista kaapeista, ihan vaan sen takia että haluan pitää oman reviirin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinäkin joskus opit ajamaan autolla. Millainen ihminen ruttaa auton jos ei muka muuten "mahdu" pois, todennäköisesti ongelmana on kuitenkin ollut ettet ole osannut ajaa sitä autoa siitä pois vaikka se olisi kyllä mahtunut.
Kaikki ei aja sitä pikku skodaa. Et oo varmaa nähny ikinä täyspitkää peräylitys pakua?
bhdft kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että sattuu menemään jonkun viereen kun ajaa kahden paikan läpi niin että on nokka valmiina lähtöön.
Ja näin ei saisi tehdä! Pari kertaa on melkein pelti mennyt ryttyyn, kun joku järjen jättiläinen päättääkin ajaa pois omasta parkkiruudustaan edessä olevaan ruutuun juuri silloin kun itse on siihen parkkeeraamassa autoa. Kannattaa opetella peruuttamaan parkkiin, niin on "nokka valmiina lähtöön".
Mihin tahansa parkkiruutuun saa auton jättää, kunhan ei riko liikennesääntöjä. :)
Mieheni ajaa ammatikseen isoa rekkaa joten ei ole sokea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei aja sitä pikku skodaa. Et oo varmaa nähny ikinä täyspitkää peräylitys pakua?
Olen nähnyt kyllä, työpaikalla on sellaisia ja toki hirveillä lommoilla uudehkotkin kun ei niillä osaa porukka ajaa, tai oikeammin ei jaksa kiinnostaa kun ei ole oma auto.
Pointti olikin siinä että ethän sinä nyt oikeasti ole ajatellut että "joo ei mahdu pois, pakko rutata nämä autot" vaan olet lähtenyt liikkeelle ja siinä yhteydessä rutannut auton ja nyt laitat sen "liian lähelle" pysäköineen viaksi.
Pysäköin mihin tahansa lailliseen paikkaan. Jos se on ongelma teille, suosittelen psykiatria ja ajotunteja. En minäkään pidä siitä, että te emolehmät kolhitte Taunuksillanne punaista monsteriani.
Vierailija kirjoitti:
Vakuutusmatemaatikko avaa:
Vilkkaalla parkkipaikalla, jos siis itse osaat ajaa törmäämättä, kolhun todennäköisyys pienenee kun ajat väliin jonka molemmilla puolilla jo on autot ;-) Eli on mahdollista että pysäköintisi aikana sivuillasi ei ole yhtään liikettä.
Nyt taisi olla kyse tyhjästä- tai lähes tyhjästä parkkipaikasta. Kyllä siellä todennäköisyys kolhuille on paljon pienempi kuin vilkkaalla. Mielenkiintoinen sun teoria kuitenkin!
Petrus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tekee tuota kiusallaan.
Minä teen niin. Ärsyttää, kun ihmiset ei tajua täyttää parkkipaikkoja loogisesti vaan jättää sinne tänne hujan hajan. Ja kyllä vika on minussa.
Juurikin näin. Parkkipaikalle on helpompi jokaisen ajaa kun jo kaukaa näkee missäpäin on tilaa eikä tarvitse metsästää yksittäisiä vapaita ruutuja. Lisäksi riski että yksittäisten tyhjien parkkipaikkojen kohdalta juoksee ihmisiä yllättäen auton eteen on pieni. Ja kun ei tule äkkijarrutuksia ja sitä seuraavia ärhäköitä kaasutuksia parkkipaikalla niin polttoainetta kuluu vähemmän ja ilmasto kiittää.
Toinen juttu, työpaikan lounasruokalassa laitan astioidenpalautustiskillä omat juomalasini aina lavan takariviin (ja tuuppaan siinä jo olevat lasit suoraan lavan takareunaa vasten) jotta rivit menevät suoraksi ja laseja mahtuu optimimäärä. Tällöin keittiössä ei tule turhaa härdelliä ja henkilökunnan työ sujuu jouhevasti.
Järjestys on hieno asia.
Onhan ne paikat voitu noin teoriassa täyttää loogisesti, mutta eipä se keinotekoinen "järjestys" kauaa pysy, kun jonkun ostoskeskuksen parkkipaikalla liikennöidään koko ajan vaihtelevasti.
Työkaveri kehu ajavansa aina sen hienoimman ja kalleimman auton viereen, koska ne varmasti kattoo ettei kolhase naapuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kokoomuslainen ja vedän auton parkkiin niin että parkkiviiva joka siihen maahan on maalattu jää aina mun auton alle siihen keskelle. Mul on bemari 530d xDrive Business, automaatti.
(Todellisuudessahan tuon kirjoitti vasemmistolainen autoton köyhä, joka kadehtii muiden omaisuutta.)
Todellisuudessa ei ollut vasemmistolainen eikä köyhäkään, mutta se oli jonkinlaista sarkasmia. Enpä vaan olisi uskonut että jollain se menee tunteisiin.
Meidän Mese parkkeeraa itsensä aina lajikumppaninsa viereen. 😋
Minä en ole matemaatikko, ja minulla on itseasiassa harvinaisen huono matikkapää, mutta eikö tuossa kahden auton väliin parkkeeraamisessa ole pikemminkin suurempi riski: aiemmin kauppaan tullut lähtee paikalta ja uusi auto tulee tilalle = kaksi mahdollisuutta. Kun autoja on molemmilla puolilla, niin yhteensä neljä mahdollisuutta kolhuille. Jos olisi jättänyt auton tyhjien paikkojen väliin, olisi todennäköisesti vain kaksi mahdollisuutta kolhuille.
Lisäksi jos kameravalvontaa ei ole, niin tuo lähtevä auto saattaa kolhaista peruuttaessaan pois ja ajaa auringonlaskuun ilman, että saat koskaan hänen yhteystietojaan. (Eikö ole todennäköisempää kolhaista juuri peruuttaessaan pois parkkipaikalta, kuin parkkiin ajaessaan?)
Harmi, ettet kertonut missä vakuutusyhtiössä olet töissä.