Miksi pysäköit viereen, vaikka tilaa on muuallakin?
Suurilla parkkipaikoilla pysäköidessä etsin paikan, jonka vieressä ei ole muita autoja. Syinä uusi auto ja toisaalta lapset, jotka aukovat ovia milloin mitenkin. Kun palaan autolle, sen viereen on taatusti pysäköity auto, vaikka tilaa olisi ollut ympäri parkkialuetta. Miksi ihmeessä? Autot eivät kaipaa juttuseuraa!
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako kysyä teiltä autoilijoilta yhden kysymyksen, joka vähän sivuaa aihetta?
Olen pitkästä aikaa aloittanut autoilun uudestaan ja ihmettelen, onko liikenteessä pakko ajaa tiiviissä "jonoissa"? Jos pidän yhden auton mentävän turvavälin, siihen tunkee takuulla joku. Aina. Teenkö minä nyt jotenkin kirjoittamattomien sääntöjen mukaan väärin? Ajattelevatko ihmiset, että tiellä ei ole tarpeeksi tilaa kaikille autoille, jos ei tiivistä niin lähelle kuin mahdollista vai mikä logiikka tässä on takana?Ajat oikein. Muut ei vaan osaa pitää turvaväliä. Ei niillä ole mitään logiikkaa. Perseessä kiinni ajavat ovat urpoja.
Onko yhden auton mittainen väli muka joku turvaväli, jos vaikka ajettais kaupunkinopeuksilla? Se on viis metriä, useimpien olohuoneen pituus on enemmän!
Siis tarkoitin sellaista väliä, johon mahtuu yksi auto helposti sujahtamaan väliin. Tiellä, jossa nopeusrajoitus on 50 km/h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kokoomuslainen ja vedän auton parkkiin niin että parkkiviiva joka siihen maahan on maalattu jää aina mun auton alle siihen keskelle. Mul on bemari 530d xDrive Business, automaatti.
(Todellisuudessahan tuon kirjoitti vasemmistolainen autoton köyhä, joka kadehtii muiden omaisuutta.)
Todellisuudessa ei ollut vasemmistolainen eikä köyhäkään, mutta se oli jonkinlaista sarkasmia. Enpä vaan olisi uskonut että jollain se menee tunteisiin.
Ei mennyt tunteisiin, kun en itse äänestä kokoomusta, vaan kyllästyttää, kun mistään aiheesta ei voi puhua ilman, että joku tunkee sinne jotain puoluekantojaan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkästä aikaa aloittanut autoilun uudestaan ja ihmettelen, onko liikenteessä pakko ajaa tiiviissä "jonoissa"? Jos pidän yhden auton mentävän turvavälin, siihen tunkee takuulla joku. Aina. Teenkö minä nyt jotenkin kirjoittamattomien sääntöjen mukaan väärin? Ajattelevatko ihmiset, että tiellä ei ole tarpeeksi tilaa kaikille autoille, jos ei tiivistä niin lähelle kuin mahdollista vai mikä logiikka tässä on takana?Ajat oikein. Muut ei vaan osaa pitää turvaväliä. Ei niillä ole mitään logiikkaa. Perseessä kiinni ajavat ovat urpoja.
Kiitos tiedosta! Ajattelin tällaisena kokemattomana, että rikonko nyt tosiaan jotain kirjoittamatonta sääntöä ja sitä halutaan osoittaa täyttämällä välittömästi tuo tyhjä tila.
Kuljettajani vie minut aina etuovelle, en tiedä missä hän pysäköi, kutsun hänet ovelle kun olen valmis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te ylipainoisia, jos teillä on noin kovasti ongelmia päästä ulos autosta?
Samaa olin kysymässä.
Ison auton hankkiminen on oma valinta.
Sen kanssa on hankalampi liikkua.
Ei tämä mikään uusi ilmiö ole.
Uutta on se, että ei jakseta kävellä kuin 10 metriä autolta liukuportaisiin.
Ap ihmetteli miksi sinne kauimmaiseen nurkkaan tulee joku viereen kyhnöttämään, vaikka tilaa olisi. Oven edessä olevien paikkojen täyttyminen onkin helppo ymmärtää.
Isompi ongelma joissakin parkkihalleissa on se, että paikkoja on ahnehdittu liikaa eli jotkut paikat on väkisin tungettu liian lähelle seiniä tai tolppia. Kauhea vekslaaminen pienellä kauppakassillakin, jos on pakko sellaiseen laittaa. Iso auto ei edes mahdu. Muut kuskit ja autot ovat pienempi ongelma, vaikka välillä parkkeeraavatkin miten sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkästä aikaa aloittanut autoilun uudestaan ja ihmettelen, onko liikenteessä pakko ajaa tiiviissä "jonoissa"? Jos pidän yhden auton mentävän turvavälin, siihen tunkee takuulla joku. Aina. Teenkö minä nyt jotenkin kirjoittamattomien sääntöjen mukaan väärin? Ajattelevatko ihmiset, että tiellä ei ole tarpeeksi tilaa kaikille autoille, jos ei tiivistä niin lähelle kuin mahdollista vai mikä logiikka tässä on takana?
Itse ajan toisen 'perseessä kiinni' juuri siksi, ettei eteeni tunge kukaan muu. Tämän ovat kanssa-autolijat opettaneet. Jos jätät välin, eteesi tungetaan. Tämä siis Suomessa. Muualla maailmassa näin ei tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen mies on sellainen urheilija, että se käy juoksulenkillä, mutta kauppaan ei jaksa kävellä 10 metriä enempää - vaikka kuinka hankaloittaisi omaa ja naapurin auton ovien avausta.
Oma kokemus on kyllä se että naiset ne parkkeeraa mahdollisimman lähelle kaupan ovea, miehet parkkeeraavat enemmänkin ensimmäiseen vapaaseen paikkaan. Naiset saattavat kierrellä monta kertaa parkkialueen kunnes tarpeeksi läheltä löytyy paikka
Vierailija kirjoitti:
Täällä jauhetaan taas tavalliseen lapsia syyttelevään tapaan suorastaan saastaista p***aa lapsiperheitten tila-autojen mitoista. Esim. tavallisimmat lapsiperheitten tila-autot eivät ole YHTÄÄN sen leveämpiä kuin normi henkilöautot, koska ne on koottu samalle alustalle mutta korotettuna. Sen sijaan KUUSIKYMPPISTEN hyvin toimeentulevien XC90 ja Range Roverit ovat sairaan isoja tilan viejiä. Eli perusjuttu vauvapalstalla on, että vaikka alussa kysymys kuuluu, miksi parkkeeraat tyhjällä parkkiksella aivan viereeni, niin sairaat lapsia vihaavat absessit tuhkamunat alkavat jotenkin haukkua lapsiperheitä! Ja lisäksi valheellisin perustein, että "lapsiperheitten tila-autot ovat muka niin leveitä".
Ei se auton leveys, vaan auton ovien avaamistempo ja leveys. Kyllä mua selvästi enemmän huolettaa automme kylkien kohtalo, jos vieressä on turvaistuinta sun muuta auto täynnä. Oletettavasti se kuusikymppinen aikuinen on vähän varovaisempi kuin kuusivuotias lapsi.
Itseäni ärsyttää sama asia. Eräälläkin ABC:n parkkipaikalla ajoin autoni tarkoituksella mahdollisimman kauas muista parkkiin, koska kyydissä oli vauva ja tarvikkeet (mm. rattaat) ja halusin tilaa säätää siinä auton ympärillä. No, eiköhän joku juntti ajanut lapsineen viereiseen ruutuun ja sehän vasta säätöä olikin kun juntin porukallakin oli kakaroita. Odotin, että pääsevät autostaan ulos ja annoin kyllä palautetta asiasta, koska tilanne oli järjetön. Tilaa hehtaarikaupalla muualla ja viereen piti tunkea. Kysyin siis että miksi piti viereen pysäköidä kun näki, että mulla on vauva ja rattaat ym. Ja että molemmat olis päässeet helpommalla jos olis jättänyt ees ruudun väliin. Tietysti hän oli sitä mieltä että saa pysäköidä mihin haluaa, itse totesin siinä vaiheessa, että juntti on aina juntti ja hyvää päivänjatkoa vaan. Jatkossa aion jättää suullisen palautteen lisäksi heippalappuja muistoksi idiotismista.
Sori vaan, mutta eipä ole käynyt mielessäkään, että jotain voisi häiritä tällänen asia. En edes tiedä, miten tapaan parkeerata suhteessa toisiin autoihin, koska pääosin tähtään vain keskelle suhteellisen lähellä määränpäätä sijaitsevaa parkkiruutua.
Mietin tätä samaa monesti ja olen todennut, että jotkut ihmiset voi niin huonosti, että se täytyy purkaa jollain tapaa muihin ihmisiin. Tämä on yksi sellainen. Sitten veikkaan, että toinen puolisko ihmisistä nyt vaan lainkaan ajattelematta (siis kirjaimellisesti) parkkeeraavat työpäivän jälkeen toisen auton viereen ikään kuin siellä päässä olisi sellainen pysäköintirobotti. Ei yksinkertaisesti rekisteröidä ympärillä olevaa.
Hah hah, Audimies nillittöön kun mun Nissan on vieressä. Ruostetta tartutan.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen mies on sellainen urheilija, että se käy juoksulenkillä, mutta kauppaan ei jaksa kävellä 10 metriä enempää - vaikka kuinka hankaloittaisi omaa ja naapurin auton ovien avausta.
Oletko varma, että ne on samoja henkilöitä?
Etsin tyhjän ruudun,ajan siihen eikä minua kiinnosta mitä muut siitä ajattelee.Lapset monesti mukana ja toki mielummin otan väljän ruudun minäkin,mutta tosiasiassa minua ei hittoakaan kiinnosta muiden ajattelu kun käytän tyhjää parkkiruutua.Joskus se on äidin opeteltava vaan parkkeeraamaan auto,ja lasten avaamaan ovi nätisti (tai vanhempien laitettava se lapsilukko)..
Meillä auto saa päättää itse, mihin ruutuun haluaa. Meillä on autontahtista parkkeerausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te ylipainoisia, jos teillä on noin kovasti ongelmia päästä ulos autosta?
Samaa olin kysymässä.
Ison auton hankkiminen on oma valinta.
Sen kanssa on hankalampi liikkua.
Ei tämä mikään uusi ilmiö ole.
Uutta on se, että ei jakseta kävellä kuin 10 metriä autolta liukuportaisiin.
Enemmän kyse on siitä että voi olla kiire ja niiden monien ruokakassien kantaminen pidempiä matkoja on työlästä
Pysäköimällä toisen auton viereen voi ainakin näennäisesti itse säädellä etäisyyden viereiseen autoon. Jos jättää auton tyhjään riviin, menettää tämän kontrollin ja siihen voi sitten joku pysäköidä puskusaumaan.
Laumasielut käyvät hermoille. Vaatekaupoissa ärsyttää se, että on pakko tulla tutkimaan juuri samaa vaatetta, jota on itse parhaillaan katsomassa. Muita asiakkaita ei kaupassa ole ja katseltavia vaatteita on rekkitolkulla seinät täynnä. Sillä ei tunnu olevan mitään väliä, näyttääkö ko. vaate mitenkään katselijan tyyliseltä.
Suosittu käytäntö.