Te joiden nuori on ajanut inssin nyr parin vuoden sisällä, monesko kerta toi ajokortin?
Kommentit (37)
Ekalla läpi kirjalliset ja inssi, autokoulussa kävi ilman sen suurempia ajokokemuksia aiemmin. Ei ottanut kaikkein minimi-ajotuntimääräisintä pakettia vaan keskitason.
Puolitoista vuotta sitten.
Ekalla, sekä A-kortti että sitten B-kortti vuotta myöhemmin.
Opetuslupa, sekä inssi, että kirjailliset ekalla.
Ajoin kortin 31 vuotiaana marraskuussa. Tokalla yrityksellä inssi läpi minimiajotunneilla. En ostanut ekan epäonnistuneen jälkeen lisää ajotunteja, ajo-opettaja oli sitä mieltä ettei tarvetta. Jännittäminen takia tuli ekassa mokailtua. Tokassakin, mutta sen verran pieniä virheitä, että läpi meni
Järvenpäässä ajoin
Vierailija kirjoitti:
Ekalla, sekä A-kortti että sitten B-kortti vuotta myöhemmin.
Sori, vastasin vaan puoleen: A-kortti ajettiin autokoulussa, B-kortti kotiopetuksessa.
Onko se nykyään normaalia että inssi ei mene läpi ekalla? Kun itse ajoin korttini niin oli kyllä poikkeavaa jos joku EI päässyt läpi ekalla.
Itse opetin ja ekalla meni läpi. Ajettiin kyllä tosi paljon, joten niin pitikin mennä.
Syksyllä ajoi. Opetuslupa ja kesän aikana tuli runsaasti ajoharjoitusta. Alla oli myös mopokortti, joten liikennesäänöt ja liikenteessä ajaminen entuudestaan tuttua. Ekalla meni läpi.
Opetusluvalla. Ensimmäisellä molemmat läpi. Ajettiin ehkä n. 10-11 kertainen määrä ajotunteja kuin mitä autokoulussa olisi ajanut. Kirjallisia treenasi omatoimisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onko se nykyään normaalia että inssi ei mene läpi ekalla? Kun itse ajoin korttini niin oli kyllä poikkeavaa jos joku EI päässyt läpi ekalla.
Joo, nykyään isoissa kaupungeissa jopa alle puolet saa ekalla läpi, etenkin autokoululaisista.
Pienillä paikkakunnilla ilmeisesti pääsee edelleen suht helposti läpi.
2016
Teoriakoe 1. yrityksellä
Ajokoe 1. yrityksellä
Sain kaikki ekalla yrityksellä helsingin herttoniemestä ajokoe. faija opetti opetusluvalla, teorian harjoittelin autoliiton ilmaisesta kokeesta.
Autokoulu ekalla läpi. Parkkialueella harjoitteli liikkeellelähtöä ja pysäköimista pari kertaa
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on vähennetty ajotuntien minimimäärää ja osan näistäkin saa suorittaa simulaattorissa.
Vierailija kirjoitti:
4. kerta (Helsinki, autokoulu)
Luuseri
Toisella yrityksellä läpi. Täällä ekalla ei pääse käytännössä kukaan, koska valtakunnalliset tilastot. Eka yritys meni OK, ainoa virhe oli "lievä epävarmuus".
Autokoulu ja ekalla läpi. Löin kovat ukaasit, ettei mulla ole niitä varaa montaa kertaa maksaa.