Nainen, kuinka lyhyt mies sinulle vielä kelpaisi parisuhteeseen?
Kommentit (405)
Vierailija kirjoitti:
Naiset on niin vaatimattomia. Miehet vaatii naiselta vaikka mitä tiimalasivartaloa ja pitkiä hiuksia, mutta nainen ei saa vaatia edes pituutta. Tai sitten tänne on kerääntynyt ne sädekehän kiillottelijat. 180-185 cm on ihannepituus miehelle (ainakin keskimittaisten ja pitkien naisten keskuudessa).
Palstakyselyn perusteella n. 185cm oli ihannepituus miehelle kaiken pituisten naisten keskuudessa, paitsi
- <155cm naisten unelmapituus miehelle oli n. 180cm
- pitkien naisten unelmapituus miehelle oli enemmänkin 190-195cm
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kysymys asenteellisuudesta vaan nyt on vain niin, että miehen pituus on yksi joka lisää miehen viehättävyyttä.
Vaikka on kuinka mukava ja komea, niin lyhyys vie osan siitä komeudesta.Kaikille se ei merkkaa, mutta kait täällä saa olla rehellinen, jos sitä mieltä on?
Eräs sinkkutyökaverini oli kivan näköinen ja muutenkin mukava, mutta minua lyhyempi.
Itseänikin harmitti, kun en vaan pystynyt hänestä kiinnostumaan.
Yritin olla niin, että hän ei sitä huomaisi, mutta joskus tuntui, että tajusi, kun olin kaverilinjalla koko ajan.Mies siis oli kiinnostunut minusta.
Ei itseään voi pakottaa tykkänään jos joku asia ei natsaa.Miksi se lyhyys on niin *paha* suhteen epäämisen syy, vaikka joku muu syy hyväksytään ja ymmärretään?
Ehkäpä siksi koska
- pituudelle ei voi itse mitään (vrt. ylipaino)
- lyhyys ei ole terveyshaitta eikä johdu huonoista elintavoista (vrt. ylipaino)
- pituus on puhtaasti pinnallinen kriteeri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kysyä, että mikä Peter Dinklagen ulkonäössä erityisesti miellyttää teitä naisia? Kasvot ovat toki komeat ja hän on taitava näyttelijä. Mutta silti... kropan mittasuhteet ovat lyhytkasvuisilla ihmisillä aika erikoiset.
Itsevarmuus ja persoonallisuus.
Miten nämä mielestäsi Dinklagen ulkonäössä näkyvät? Mitä sellaisia merkkejä hänen olemuksessaan on, jotka viittaavat itsevarmuuteen ja persoonallisuuteen? Nyt halusin kuulla nimenomaan mikä Dinklagen ulkonäössä viehättää.
Olen eri vastaaja, mutta huutelen sivusta, että Dinklagella vain on jotakin aivan käsittämätöntä ja selittämätöntä karismaa. Se on juuri sitä sellaista ”jotakin”, jota miehille on näissä keskusteluissa niin vaikea selittää.
Kyse on hänen kohdallaan korkeasta sosiaalisesta asemasta, ei ulkonäöstä tai karismasta
...paitsi että Dinklagen sosiaalinen status perustuu 100% hänen karismaansa. Mut yritä ihmeessä uudestaan.
Voi hyvin perustuakkin mutta mun pointti oli että se karismaattisuus ei viehätä naisia vaan se sosiaalinen status mikä on sitten millä tahansa keinolla saavutettu
Hassua että just 160-senttiset tapit uhoaa, että miehen pitää olla hongankolistaja.
Mitähän varten?
Styylasin suunnilleen itseni mittaisen miehen kanssa vuoden. Pituudesta ei koskaan puhuttu. En edes tiedä oliko hän mua pitempi, välillä tuntui että lyhyempi.
Olin nuori ja jotenkin nolotti miehen puolesta.
Ostin huomaavaisesti matalakorkoisimmat kengät minkä löysin. Tanssiminen tuntui hassulta. Vaikka olen hoikka, tunsin olevani suuri. Ei auttanut, että mies istui ja oli usein lysyssä.
Loppui se suhde, ei pituusongelmiin kyllä.
Sen jälkeen miehet on olleet pitempiä.
Tosin lyhyyttä suurempi ongelma on se, miten mies itsensä kantaa. Niin tässäkin tapauksessa.
gggggggg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kysymys asenteellisuudesta vaan nyt on vain niin, että miehen pituus on yksi joka lisää miehen viehättävyyttä.
Vaikka on kuinka mukava ja komea, niin lyhyys vie osan siitä komeudesta.Kaikille se ei merkkaa, mutta kait täällä saa olla rehellinen, jos sitä mieltä on?
Eräs sinkkutyökaverini oli kivan näköinen ja muutenkin mukava, mutta minua lyhyempi.
Yritin olla niin, että hän ei sitä huomaisi, mutta joskus tuntui, että tajusi, kun olin kaverilinjalla koko ajan.Mies siis oli kiinnostunut minusta.
Ei itseään voi pakottaa tykkänään jos joku asia ei natsaa.Miksi se lyhyys on niin *paha* suhteen epäämisen syy, vaikka joku muu syy hyväksytään ja ymmärretään?
Ehkäpä siksi koska
- pituudelle ei voi itse mitään (vrt. ylipaino)
- lyhyys ei ole terveyshaitta eikä johdu huonoista elintavoista (vrt. ylipaino)
- pituus on puhtaasti pinnallinen kriteeri
Oletko sinä sitä mieltä, että parisuhteessa kumppanille saa asettaa vain sellaisia kriteerejä, jotka kaikki voivat halutessaan täyttää, ja/tai että puhtaasti ulkonäköön liittyviä kriteereitä ei saa olla? Eli ovatko pieniä ja siroja naisia ihailevat miehet liian pinnallisia ja nirsoja? Tai miehet jotka haluavat naisella olevan joko tiimalasi- tai päärynävartalo? Tai miehet jotka haluavat itseään paljonkin nuoremman naisen vedoten esim. hedelmällisyyteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kysyä, että mikä Peter Dinklagen ulkonäössä erityisesti miellyttää teitä naisia? Kasvot ovat toki komeat ja hän on taitava näyttelijä. Mutta silti... kropan mittasuhteet ovat lyhytkasvuisilla ihmisillä aika erikoiset.
Miten nämä mielestäsi Dinklagen ulkonäössä näkyvät? Mitä sellaisia merkkejä hänen olemuksessaan on, jotka viittaavat itsevarmuuteen ja persoonallisuuteen? Nyt halusin kuulla nimenomaan mikä Dinklagen ulkonäössä viehättää.
Olen eri vastaaja, mutta huutelen sivusta, että Dinklagella vain on jotakin aivan käsittämätöntä ja selittämätöntä karismaa. Se on juuri sitä sellaista ”jotakin”, jota miehille on näissä keskusteluissa niin vaikea selittää.
Kyse on hänen kohdallaan korkeasta sosiaalisesta asemasta, ei ulkonäöstä tai karismasta
Selvä. Miksi sitten jokaikinen näyttelijä ei ole mielestäni kuuma? 🤔 Joku Brad Pitt, en ikinä panis.
Eri juttu pitää miestä kuumana kun valita kumppani. Miehen kuumuuteenhan vaikuttaa melkeinpä vain ulkonäkö mutta muilla merkittävillä piirteillä kuten näyttelijän statuksella voi saada naisen parisuhteeseen. Toki moni nainen toivoo siihenkin tietty kuumaa miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvä. Miksi sitten jokaikinen näyttelijä ei ole mielestäni kuuma? 🤔 Joku Brad Pitt, en ikinä panis.
Eri juttu pitää miestä kuumana kun valita kumppani. Miehen kuumuuteenhan vaikuttaa melkeinpä vain ulkonäkö mutta muilla merkittävillä piirteillä kuten näyttelijän statuksella voi saada naisen parisuhteeseen. Toki moni nainen toivoo siihenkin tietty kuumaa miestä.
Ulkonäkö ei ole kuumudessa sen tärkeämpi tekijä kuin olemus ja käytös muuten.
Vierailija kirjoitti:
Hassua että just 160-senttiset tapit uhoaa, että miehen pitää olla hongankolistaja.
Mitähän varten?
Tässäkin täytyy huomata, että kaiken pituiset naiset ilmoittivat minimitoiveeksi suurinpiirtein itsensä pituisen. Vähemmistö on sanonut mitään ehdotonta. Toive on ollut hieman pitempi mies kuin oma pituus. Käytännössä toiveet ja ihanteet on vaan toiveita ja ihanteitaelu muut ominaisuudet painavat myös.
Vierailija kirjoitti:
Styylasin suunnilleen itseni mittaisen miehen kanssa vuoden. Pituudesta ei koskaan puhuttu. En edes tiedä oliko hän mua pitempi, välillä tuntui että lyhyempi.
Olin nuori ja jotenkin nolotti miehen puolesta.
Ostin huomaavaisesti matalakorkoisimmat kengät minkä löysin. Tanssiminen tuntui hassulta. Vaikka olen hoikka, tunsin olevani suuri. Ei auttanut, että mies istui ja oli usein lysyssä.Loppui se suhde, ei pituusongelmiin kyllä.
Sen jälkeen miehet on olleet pitempiä.Tosin lyhyyttä suurempi ongelma on se, miten mies itsensä kantaa. Niin tässäkin tapauksessa.
Eli miehen luonteen vika sekin että ei sytyttänyt ja yhdessäolo tuntui epämukavalta yksinomaan pituuden vuoksi ? Naisen on aina turvallista syyttää miesten henkisiä ominaisuuksia antamasta pinnallista kuvaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmää uskotella noin
Muistaako joku vielä 80-luvulta legffleffan nimeltä Willow - suuri seikkailu? Mä olen siitä elokuvasta saakka ollut pikkuisen lätkässä sen miespääosaesittäjään, Warwick Davisiin. Hänellä on pituutta huikeat 107 cm. Joten jos joku pituusraja pitää laittaa, kuinka lyhyen miehen kanssa vielä voisin olla, laitetaan nyt se 107 cm. 😁
Minä en ole koskaan pitänyt pituutta lainkaan merkittävänä tekijänä kumppaninvalinnassa. Ylipäätään ulkonäöllä on aika vähäinen merkitys mulle. Kumppaneita on ollut pitkiä ja lyhyempiä. Nykyinen puolisoni, jonka kanssa olen ollut yhdessä n. 18 vuotta, on 169 cm pitkä. Itse olen sentin lyhyempi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä yhtään mitään muitakaan kategorisia pinnallisia syitä päättää, että joku ihminen ei ole kiinnostava. Ne inhottavat mua lähinnä koska kertovat ihmisen arvoista todella rumia asioita. Sisimmässään sellainen, jolle lyhyys on ehdoton dealbreaker uskoo kuitenkin, että lyhyys tekee miehestä huonomman ja pelkää mitä muut ajattelevat. Muuta selitystä ei ole.
Minäkään en pidä lyhyyttä neutraalina seikkana miehen viehättävyyden suhteen, mutten kuvittelisikaan ikinä sivuuttavani hyvää miestä yksittäisen, suhteen kannalta täysin merkityksettömän seikan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmää uskotella noin
Päinvastoin. Sinun on todella tyhmää uskotella itsellesi päinvastaista, koska minä puhuin totta ja koska totuuden lisäksi minun tapani nähdä asia sattuu olemaan käytännöllisesti ja psykologisesti hyödyllisin tapa.
Olen 165cm ja samanpituinen mies vielä kelpaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän varten?
Niiden omakuvan tärkeäksi osaksi on tullut että ovat smol. Kun ihmisen omakuvassa sukupuolistereotypia kasvaa liian isoksi, siitä tulee helposti fetissi. Sekä todella pitkät miehet että todella pienet naiset saavat koostaan kiksejä jotka korostuvat kun kokoero kumppaniin on suuri. Yritän olla kinkshameematta vaikka kuvottaakin, mutta tosiasia on että usein näillä samoilla tyypeillä liittyy kaiken maailman ageplayta ja konservatiivisia sukupuolirooleja suhteeseen eikä sellainen yksinkertaisesti ole tervettä ellei sitä hoideta vastuullisesti.
Kunhan nyt ei mikään 150 cm ole, itse olen 173cm.
Itse olen 172cm ja mieheni saman mittainen. Yhdessä oltu yli 8vuotta. Tykkään kyllä pitkistä miehistä,mutta kyllä se luonne itselle tärkeintä on. Ukkoni saisi olla vaikka 160cm ja silti rakastaisin ja pitäisin maailman parhaimpana, koska sitä hän juuri minulle on :)
Miksi muuten juuri naisille on tärkeää minkä pituinen ja kokoinen mies on naiseen verrattuna, miltä nainen mielestään näyttää miehen rinnalla (news flash: iso nainen on iso nainen, ihan sama millainen jätti on rinnalla) tai miltä pari näyttää muiden silmissä?
Ja ihan turhaa väittää etteivät miehetkään halua itseään pidempiä naisia, löytyy tutkimuskin jonka mukaan lyhyiden miesten (<170cm) unelmapituus naiselle ulottuu n. 174-175cm asti.
Varmaan siksi ilmoittaa pituutensa, ettei nainen luule pidemmäksi/lyhyemmäksi ja pety.
T. eri