Nainen, kuinka lyhyt mies sinulle vielä kelpaisi parisuhteeseen?
Kommentit (405)
Pituudella ei ole mitään merkitystä, jos sun persoonasi on mulle sopiva.
Vielä 90-luvulla isot tanssipaikat vetivät noin 2000 henkeä. Monet löysivät kumppanin sieltä. Itse löysin useampiakin ;). Tansseissa oli johonkin tinderiin verrattuna se etu, että näki ja kuuli ja haistoi heti, onko tanssitettava edes "sinne päin" tai onko tässä "sitä jotakin". Sitten saattoivat naiset hakea naistenhaulla ja miehet uudestaan. Sovittiin vasta sitten esim. ravintolassa tai elokuvissa käynnistä. Nyt jossain tinderpohjaisessa maailmassa joutuu ne treffit sopimaan tähän verrattuna käytännössä sokkona. Ajan käytön kannalta meni tietty aikaa, kun piti laittautua ja lähteä tansseihin, mutta sitten itse treffeillä ei tullut sellaista yllätystä, että vastapäätä istui 20 kg luultua painavampi, kimeästi piipittävä ja hikinen kummajainen.
Kyllä miehen pitää olla vähintään 200cm pitkä, että hän kelpaa minulle, koska olen itse 150cm. Alle 2 metriset miehet eivät edes ole oikeita miehiä, vaan kääpiötä.
Vierailija kirjoitti:
oijrf kirjoitti:
Joutuu miettimään.
Tässäkin kysytään että kuinka lyhyt vielä kelpaa naisille.
Pinnallisuus asiaa kun alkaa miettimään, niin tulee ajatelleeksi, kuinka ulkonäköpainotteista naisten elämä on. Meikkaaminen alkaa 10 vuotiaana. siitä eteenpäin tytön elämä on TODELLA ulkonäköpainotteista.
Miehille kelpaa useampi nainen, mitä naiselle mies, mitä tulee ulkonäkökriteereihin, ilman kummempia tällinkejä. Toki miehet pitää näteistä tytöistä ja naiset komeista miehistä, mutta olen törmännyt sellaiseen, että jotkut naiset tekevät aika perusteellisia päätelmiä miehen luonteesta pelkän ulkonäön pohjalta. siinä mennään metsään.
Miehet on ihan yhtä pinnallisia. Jokainen valitsee sellaisen puolison, joka omasta mielestä on hyvä. Ei kukaan kelpuuta kumppanikseen ihmistä, joka on vastenmielisen näköinen. Ei edes mies. Mutta koska makuja on monia, aina jonkun mielestä onkin ihan ok. Omakin mieheni on minusta komea, mutta voin kuvitella, että joku toinen miettii, miten tuonkin joku on huolinut. Ihmisen täytyy tuntea toista kohtaan vetoa/kemiaa. Ulkonäöllä toki kiinnitetään toisen ihmisen huomio, mutta tuskin kukaan pelkällä ulkonäöllä/pituudella valitsee kumppania.
Ja en toisaalta ymmärrä, miksi joku ei saisi valita pitkää miestä. jos se hänestä on hyvä. Miksi ottaa lyhyt, jos ei kerran tykkää? Saa kai sitä nainenkin valita puolisokseen kenet haluaa? Ja ei se pituus sulje sitä pois, että mies on muutenkin mukava. ja ei se lyhyt taas automaattisesti ole mukava. Kaukana siitä.
Miksiköhän sitten tällä palstalla tai ihan muutenkin aina vähätellään tälläisten heikomman ulkonäön omaavien miesten valitusta että ei ole naista? Käsketään menemään itseensä ja jankataan sitä iänikuista "sisäistä kauneutta" ja että ulkonäöllä ei ole väliä. Kaikki kuitenkin tietää että on ja paljonkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua että just 160-senttiset tapit uhoaa, että miehen pitää olla hongankolistaja.
Mitähän varten?Niiden omakuvan tärkeäksi osaksi on tullut että ovat smol. Kun ihmisen omakuvassa sukupuolistereotypia kasvaa liian isoksi, siitä tulee helposti fetissi. Sekä todella pitkät miehet että todella pienet naiset saavat koostaan kiksejä jotka korostuvat kun kokoero kumppaniin on suuri. Yritän olla kinkshameematta vaikka kuvottaakin, mutta tosiasia on että usein näillä samoilla tyypeillä liittyy kaiken maailman ageplayta ja konservatiivisia sukupuolirooleja suhteeseen eikä sellainen yksinkertaisesti ole tervettä ellei sitä hoideta vastuullisesti.
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
ja ei se lyhyt taas automaattisesti ole mukava. Kaukana siitä.
Lyhyillä miehillä tuntuu monesti olevan itsellään kompleksi pituudestaan. Sitte haukutaan kateellisina lähes kaikkia pitkiä miehiä ja omataan Napoleon -kompleksia. Tämä piirre on luotaantyöntävää.
En ole koskaan pitänyt miehen pituutta tärkeänä kriteerinä. En ole kyllä tavannut monia itseäni lyhyempiä, missä lie luuraavat kaikki lyhyemmät? Minä 168cm ja muutamaan samankokoiseenkin olen ollut ihastunut.
Mua pitempi eli ei alle 160cm :D onhan tuokin jo tosi lyhyt mutta ei sillä ole väliä.
175 cm pitkänä naisena en kyllä järin lyhyitä miehiä osaa sillä silmällä katsella. En halua tuntea itseäni miksikään amatsoniksi eli kyllä mies saa pidempi olla. Mikään deal breaker pituus ei kyllä olisi, jos kaikki muu natsaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kysyä, että mikä Peter Dinklagen ulkonäössä erityisesti miellyttää teitä naisia? Kasvot ovat toki komeat ja hän on taitava näyttelijä. Mutta silti... kropan mittasuhteet ovat lyhytkasvuisilla ihmisillä aika erikoiset.
Itsevarmuus ja persoonallisuus.
Miten nämä mielestäsi Dinklagen ulkonäössä näkyvät? Mitä sellaisia merkkejä hänen olemuksessaan on, jotka viittaavat itsevarmuuteen ja persoonallisuuteen? Nyt halusin kuulla nimenomaan mikä Dinklagen ulkonäössä viehättää.
Olen eri vastaaja, mutta huutelen sivusta, että Dinklagella vain on jotakin aivan käsittämätöntä ja selittämätöntä karismaa. Se on juuri sitä sellaista ”jotakin”, jota miehille on näissä keskusteluissa niin vaikea selittää.
Kyse on hänen kohdallaan korkeasta sosiaalisesta asemasta, ei ulkonäöstä tai karismasta
Selvä. Miksi sitten jokaikinen näyttelijä ei ole mielestäni kuuma? 🤔 Joku Brad Pitt, en ikinä panis.
Eri juttu pitää miestä kuumana kun valita kumppani. Miehen kuumuuteenhan vaikuttaa melkeinpä vain ulkonäkö mutta muilla merkittävillä piirteillä kuten näyttelijän statuksella voi saada naisen parisuhteeseen. Toki moni nainen toivoo siihenkin tietty kuumaa miestä.
Puhuttiin nimenomaan ulkonäöstä ja karismasta versus sosiaalinen status, älä aloita aiheen vierestä! Vastasin, että minusta Dinklage on KUUMA ja karismaattinen, toisin kuin esim Brad Pitt, vaikka molemmat ovat näyttelijöitä ja jälkimmäisellä varmaan korkeampikin status sitä kautta. Seurustelusuhteeseenkaan en ottaisi näistä jälkimmäistä todellakaan.
Koettakaa nyt, miehet, pysyä aiheessa, vaikka tekeekin kipeää kun murskataan defenssejä. Me naiset voidaan oikeasti pitää lyhyitä miehiä upeina.
Itse olen 160 ja nykyinen kumppani on 165 ja juuri sopivan kokoinen. En pidä pituutta tärkeänä enkä ole sitä muutenkaan juuri edes miettinyt. Pitkät miehet eivät muutenkaan houkuttele minua
Pitkä (pitempi) mies on jotenkin fyysisesti turvallisemman ja kiinnostavamman oloinen kuin lyhyt mies. Ei alle 175cm saisi olla.
Jyrkkä ei alle 185cm sinteille.
Nykyinen mies on 175 cm mikä on täydellinen pituus suhteessa omaani (170 cm). Lähinnä en hirveän pitkistä miehistä perusta. En ole koskaan ymmärtänyt mikä siinä pituudessa naisia viehättää.
Vierailija kirjoitti:
Ei alle 20cm, kiitos.
Hyvä että hobitilla on tuollainen kolmastukijalka kun elämä on niin julmaa, niin on ainakin joku asia josta saa tukea.
Olen 170 cm, joten mielellään yli 175 cm.
Tosi lyhyt mies (alle 170cm) on iso turn off
Oon aika pitkä nainen (168cm) eli reilusti yli 190cm pitää kyllä olla. Nykynen mies on 195cm ja entiset kumppanit 198cm. Vinkkinä muille pitkille naisille, että suomalaiset miehet on yleensä niin lyhyitä, että se mies kannattaa hankkia slaavimaista tai hollannista.
302, olet sitten todella hieno ihminen jos ulkonäölliset tai vastaavat seikat ovat sinulle merkityksettömiä.
Mutta onhan sillä pituudella suhteen kannalta merkitystä jos se tekee toisen olon epämukavaksi. On se syysitteb mikä tahansa.
Kyllähän sen kumppanin tulee olla itseä miellyttävä, ei sille mitään vaan voi.
Kuten joku sanoikin, itse ymmärrän aivan hyvin, että ihmisillä on erilaisia kriteerejä. Ja totta Mooses, en usko lainkaan, että kaikilla ne ovat niin jaloja perusteluja kuin *luonne ja ihminen itsessään*.
Ihmiset ovat vaan ihmisiä ja näissäkin asioissa eivät kovin *korkeahenkisiä*.
Naisena tiedän, että jotkut miehet tykkää vain hoikista naisista.
Toiset miehet ihastuu aina blondeihin, no toki hiusväri on keksitty, mutta siis niinkuin esimerkkinä.
En itse ainakaan vaadi tai ajattele, että ulkonäöllä ei saisi olla merkitystä. Sillä on ja siitä ei mihinkään pääse. Se on elämää.
En ajattele, että minun tulee kelvata kaikille, mahdotonta.
En silti pidä miestä inhottavaa tai epäkypsänä tämän asian vuoksi.
Kunhan käyttäytyy asiallisesti.
Jos siis pituudella ja muilla seikoillalla ei olisi merkitystä, (ja olisi vain niillä henkisillä) niin kuinka ihmiset ylipäätään tutustuisivat, koska yleensä ensin kiinnostuu ulkonäöstä ja sitten vasta siitä sisimmästä.
Harva, ainakaan suomalainen, alkaisi tuntemattoman kanssa jutella heti jostain syvällisesitä asiaata, eiköhän se mielenkiinto ala niistä pinnallisistä jutuista kuitenkin.
Ja sitten syvenee muulle tasolle kun on muuta (kevyempää) kautta kiinnostus syttynyt.