Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syötte aamuisin? Kaurapuuro turvottaa ja pitäisi keksiä jotain muuta

Vierailija
19.06.2018 |

Mitä syötte aamuapalaksi niin, että jaksatte sillä lounaaseen asti? Olen nyt tovin syönyt kaurapuuroa maapähkinävoilla ja hillolla, mutta pian en enää jaksa tätä alituista turvotusta. Puuro pitää nälkää hyvin, mutta turpoan niin paljon, että on todella ikävää kiskoa puristavat ja kiristävät työvaatteet päälle heti aamupalan jälkeen.

Mikä aamupala pitää nälkää edes kohtuullisen hyvin, mutta ei turvota julmetusti? Smoothie ja munakas kävivät mielessä, mutta pitävätkö nälkää? Syön aamupalan yleensä 6:30 ja lounas on klo 11.

Kommentit (354)

Vierailija
81/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se nyt se puuro mikä siinä turvottaa, vaiko maapähkinävoi ja hillo? Jos puurosta tykkäät, kokeile ensin ilman noita sokereita, jos helpottaa niin laita sitten jotain muuta hillon ja maapähkinän tilalle jos ei paljaaltaan puuro maistu.

Joo, voi hyvinkin olla nekin. Paljaaltaan puuro vaan on niin tympeän makuista, enkä ole oikein keksinyt mitä siihen heittäisi että kelpaisi ja menisi alas hyvin. 

Mä keitän kaurapuuron rasvattomaan maitoon ja pilkon valmiin puuron päälle yhden ison banaanin. Hyvää!

Vierailija
82/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se nyt se puuro mikä siinä turvottaa, vaiko maapähkinävoi ja hillo? Jos puurosta tykkäät, kokeile ensin ilman noita sokereita, jos helpottaa niin laita sitten jotain muuta hillon ja maapähkinän tilalle jos ei paljaaltaan puuro maistu.

Joo, voi hyvinkin olla nekin. Paljaaltaan puuro vaan on niin tympeän makuista, enkä ole oikein keksinyt mitä siihen heittäisi että kelpaisi ja menisi alas hyvin. 

Itse laitan sekaisin kaurapuuro- ja neljänviljanhiutaleita. Yleensä puolet molempia. Täyttävämpää ja paremman makuista.

Samoin teen minä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitahan puuroon laitetaan.

Totta. Silloin harvoin kun syön puuroa, laitan siihen kunnon köntin oikeaa voita (olisiko noin 50 grammaa, voi sitä mennä enemmänkin).

! Tuohan on aivan järjetön määrä! Moisella köntsällä leipois jo melkeen piirakkataikinan, voi luoja.

Voipaketista riittää siihen piirakkataikinaankin, vaikka sitä puuron sekaan laittaa.

Vierailija
84/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein syön aamulla 200 gramman purkillisen creme fraichea, eli ranskankermaa, jossa on rasvaa 28%. Tuosta saa noin 540 kilokaloria ja sillähän pärjää varsin hyvin useita tunteja, ja teen ruumiillista työtä jossa tulee erittäin kuuma ja hiki valuu niin, että haalarikin on märkänä.

Hyi. Sulla on varmaan elimet ihan rasvan peitossa. Ns. Piilorasvaa elimistön sisällä. Tosi vaarallista.

Vierailija
85/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herään 6.30 ja mulle riittää vesi ja kahvi kunnes syön ruokaa 11-12

Sitte ahmit oikeen kaksin käsin lounaalla. Minäpä syön aamupalan aina ja lounasta tyyliin 200g. :)

Vierailija
86/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön kaurapuuroa+mehukeittoa+raejuustoa. Ei turvota kyllä yhtään!

Miks tätä on alapeukutettu? Ihan hemmetin hyvä aamupala. 👌

En ole alapeukuttanut mutta olisiko mehukeiton sokerin vuoksi? Eikö ne ole todella sokerisia? Yleensä sokeriset jutut on hemmetin hyviä :) Mutta jos haluaa saman tyyppisen aamiaisen ilman turvottavaa sokeria niin laittaa vaikka mehukeiton sijaan blenderissä veden kanssa soseeksi vedettyjä pakastemarjoja, mustikkaa, viinimarjaa, mansikkaa jne ja makeutukseksi sekaan voi halutessaan pilkkoa vaikka päärynää tai banaania.

Syön yleensä sokeritonta mehukeittoa.

Vierailija
87/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein syön aamulla 200 gramman purkillisen creme fraichea, eli ranskankermaa, jossa on rasvaa 28%. Tuosta saa noin 540 kilokaloria ja sillähän pärjää varsin hyvin useita tunteja, ja teen ruumiillista työtä jossa tulee erittäin kuuma ja hiki valuu niin, että haalarikin on märkänä.

Hyi. Sulla on varmaan elimet ihan rasvan peitossa. Ns. Piilorasvaa elimistön sisällä. Tosi vaarallista.

Hehheh, taidat olla huumori-ihmisiä :)

Vierailija
88/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herään 6.30 ja mulle riittää vesi ja kahvi kunnes syön ruokaa 11-12

Sitte ahmit oikeen kaksin käsin lounaalla. Minäpä syön aamupalan aina ja lounasta tyyliin 200g. :)

Miksi ihmeessä pitäisi ahmia?  Se on rumaa. 

Kyllä mullekin 200g riittää, kunhan siinä on tarpeeksi kaloreita.  Ei ruuan tilavuudella ole merkitystä, vaan sisällöllä.

Vierailija
89/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kuppi aika laihaa kahvia täysmaidolla. Täysjyväleipää maksapasteijalla. Vähän myöhemmin Weetabixia hillolla tai marjoilla, siihen samaan maissimuroja ja maitoa. Lasi tuoremehua laimennettuna. Iso lusikallinen luumusosetta ( massu tykkää ). Töihin mukaan mustikkakeittoa juomapulloon. Heti kohta taas töissä aamupalaveri kahvit ja jotain purtavaa. Terv. myös puuroon kyllästynyt.

Vierailija
90/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan puurolautaseliseen suunnilleen saman verran voita kuin menisi vastaavaan määrään leipää. Lautasellinen vastannee kolmea leipäviipaletta ja menisikö voita sen 30 gramman verran. Ei mitenkään paljon minusta. Aika hyvin kuitenkin pitää nälkää.

Vierailija
91/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valiolla on valmiita mehukeittoja. Aika vähän niissä on marjoja, joten ei mikään terveyspommi. Löytyy sokerilla ja keinomekeutettuna.

Vierailija
92/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valiolla on valmiita mehukeittoja. Aika vähän niissä on marjoja, joten ei mikään terveyspommi. Löytyy sokerilla ja keinomekeutettuna.

Lisäainelitkuja ne on.

Vierailija
93/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurahiutaleita keittämättä ja onhan ne höyrytetty tehtaalla.

Vierailija
94/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Desi kaurahiutaleita, 2 rkl erilaisista soijarouheista ja pellavan siemenistä tehtyä sekoitusta, 1 rkl chian siemeniä ja täysmaitoa. Kaikki siis kylmänä. Pitää nälän loitolla aika pitkään.

Vierailija
95/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Kun en "käynnistä mahaa", se ikään kuin jatkaa unessa sinne puolelle päiville asti ja voin käydä lounaalla vasta 12.30 kuten yleensä käyn. Sen sijaan jos syön ihan mitä vaan aamulla, vaikka se olisi kuinka rasva- ja protskupitoistakin, nälkä tulee parin tunnin välein ja saa koko aamupäivän syödä turhia kaloreita.

Hah! Nimenomaan aamulla ja aamupäivän aikana tulisi syödä eniten. Sä oot semmonen iltasyöpöttelijä, se lihottaa. Kaikki mun tuntemat ihmiset jotka ei syö aamupalaa on lihavia, yllätys. :D

Yllätys! Mä en syö aamulla vaan illalla ja oon laiha.

Vierailija
96/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munapuuro kiireaamuina on hyvä. Puuro valmista mikrossa 3 minuutissa, sillä aikaa vatkaa muna kupissa ja kun puuro on valmista lisää muna ohuena nauhana kokoajan vatkaten. Muna ei maistu ja puurosta tulee samettinen. Voinokare päälle ja ääntä kohti. Ällöttävän kuuloinen, mutta hyvä ja pitää nälkää.

Vierailija
97/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Kun en "käynnistä mahaa", se ikään kuin jatkaa unessa sinne puolelle päiville asti ja voin käydä lounaalla vasta 12.30 kuten yleensä käyn. Sen sijaan jos syön ihan mitä vaan aamulla, vaikka se olisi kuinka rasva- ja protskupitoistakin, nälkä tulee parin tunnin välein ja saa koko aamupäivän syödä turhia kaloreita.

Hah! Nimenomaan aamulla ja aamupäivän aikana tulisi syödä eniten. Sä oot semmonen iltasyöpöttelijä, se lihottaa. Kaikki mun tuntemat ihmiset jotka ei syö aamupalaa on lihavia, yllätys. :D

Yllätys! Mä en syö aamulla vaan illalla ja oon laiha.

Eiköhän se kokonaismäärä suhteessa kulutkseen ole ratkaiseva, ei niinkään tankkauksen ajankohta. Mutta ap:n ongelma oli se, että halusi vaihtoehtoja aamupalakseen, jottei olisi nälkäinen ennen lounasta.

Vierailija
98/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

paahdan kaksi täysjyvä ruisleipää ja laitan päälle 1-2 kananmunaa, tomaattia ja kurkkua, joskus juustoa kananmunien sijaan. lisäksi pari isoa kuppia kahvia. proteiini ja kuitu toimii mulla.

Vierailija
99/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, en tykkää niistä keitettyinä, jotenkin liian limaisia. Hyviä kylmän maidon tai jogurtin kanssa ja joukkoon pähkinöitä ja hedelmiä ja/tai marjoja (kuivattuina tai tuoreena).

Vierailija
100/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäh voita ja maapähkinä voita puuroon? Onko se hyvää, en oo kuullutkaan...