Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syötte aamuisin? Kaurapuuro turvottaa ja pitäisi keksiä jotain muuta

Vierailija
19.06.2018 |

Mitä syötte aamuapalaksi niin, että jaksatte sillä lounaaseen asti? Olen nyt tovin syönyt kaurapuuroa maapähkinävoilla ja hillolla, mutta pian en enää jaksa tätä alituista turvotusta. Puuro pitää nälkää hyvin, mutta turpoan niin paljon, että on todella ikävää kiskoa puristavat ja kiristävät työvaatteet päälle heti aamupalan jälkeen.

Mikä aamupala pitää nälkää edes kohtuullisen hyvin, mutta ei turvota julmetusti? Smoothie ja munakas kävivät mielessä, mutta pitävätkö nälkää? Syön aamupalan yleensä 6:30 ja lounas on klo 11.

Kommentit (354)

Vierailija
41/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Hyi.

Sitten syön kunnon lounaan.

Vierailija
42/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön smoothien, jossa on mustikoita, banaani, mustia papuja, kaakaojauhetta, rouhittuja pellavansiemeniä ja jotain kasvismaitoa. Joskus olen käyttänyt joukossa pikkuisen jotain hyvänmakuista nestemmäistä rasvaa, mutta nyt olen jättänyt sen pois. Maistuu yllättävän hyvälle ja valmistuu nopeasti.

Ohhoh, mustapapuja smoothieeseen? Mustapavut on pavuista vielä todella voimakkaan makuisia. Mikäs siinä :) Useammalla menisi pakki sekaisin tuollaisesta. Hyvä proteiinilisähän ne toki on. Itsekin syön palkokasveja, mutta en missään nimessä ennen ihmisten näkemistä. Palkokasvien syömisen jälkeen näytän kun olisin 5 kuulla raskaana :DD Tähän kuuluu kaikki palkokasvis: maapähkinä, hasselpähkinä, linssit, adukipavut, herneet, kidneypavut, valkoisetpavut, mustapavut, voipavut you name it!

Mustat pavut on mun lempipapuja. Napostelen niitä välillä suoraan purkista. :D Yleensä syön joka päivä jotain papuja enkä olen niiden silloin aiheuttavan turvotusta tai ylenpalttista kaasuilua. Jos on jostain syystä käynyt niin, etten ole syönyt papuja lähes ollenkaan muutamaan viikkoon, niin sitten kun aloitan papujen syönnin, olen pari päivää vähän kaasuisampi. Sitten se menee pois. Mutta mulla on aika rautainen vatsa.

Jessus kun alkoi tehdä mieli niitä papuja. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii hyvin tuo miettimäsi munakas ja smoothie. Niissä on se hyvä puoli, että niihin voi laittaa kaikkea mahdollista suolaista ja makeaa, mitä kaappeihin on jäänyt pyörimään.

Vierailija
44/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma aamiainen:

2 kuppia kahvia maidolla

Pienehkö annos kaurapuuroa veteen keitettynä/ mikrossa tehtynä

Mehukeittoa mansikka tai mustikka

Raejuustoa PALJON

Vierailija
45/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Kun en "käynnistä mahaa", se ikään kuin jatkaa unessa sinne puolelle päiville asti ja voin käydä lounaalla vasta 12.30 kuten yleensä käyn. Sen sijaan jos syön ihan mitä vaan aamulla, vaikka se olisi kuinka rasva- ja protskupitoistakin, nälkä tulee parin tunnin välein ja saa koko aamupäivän syödä turhia kaloreita.

Hah! Nimenomaan aamulla ja aamupäivän aikana tulisi syödä eniten. Sä oot semmonen iltasyöpöttelijä, se lihottaa. Kaikki mun tuntemat ihmiset jotka ei syö aamupalaa on lihavia, yllätys. :D

Suksi kuuseen!

Hahah kylläpäs se nyt meni rinteisiin ;)

Vierailija
46/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Kun en "käynnistä mahaa", se ikään kuin jatkaa unessa sinne puolelle päiville asti ja voin käydä lounaalla vasta 12.30 kuten yleensä käyn. Sen sijaan jos syön ihan mitä vaan aamulla, vaikka se olisi kuinka rasva- ja protskupitoistakin, nälkä tulee parin tunnin välein ja saa koko aamupäivän syödä turhia kaloreita.

Hah! Nimenomaan aamulla ja aamupäivän aikana tulisi syödä eniten. Sä oot semmonen iltasyöpöttelijä, se lihottaa. Kaikki mun tuntemat ihmiset jotka ei syö aamupalaa on lihavia, yllätys. :D

Suksi kuuseen!

Totuus satuttaa. :)

Vierailija
47/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön pari desiä jugurttia, yleensä puolet maustamatonta ja puolet sokeroimatonta maustettua. Joskus sekaan kaurahiutaleita/leseitä/mysliä. Lisäksi kupillinen maitokahvia. Nälkä pysyy poissa lounaaseen saakka.

Vierailija
48/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sokerihiiri täällä käy järjästäen alapeukuttamassa kaikki ehdotuksen sokerihillon pois jättämisestä aamupuurosta :D

Alapeukutin, koska se maapähkinävoi ei kyllä ole mikään sokeri. Ainakaan maustamaton versio.

Hyvä neropatti :D Ei ole ei. Mutta hillossapa on sokeria aivan älyttömästi, sama kuin karamellia vetäisi aamupalaksi: siinä sokerimäärässä jää jo marjojenkin edut olemattomiin. Marjat amupuurossa kannattaa syödä ihan sellaisenaan ilman lisättyä valkoista sokeria, esim pakastemustikat toimii hyvin aamupuurossa. Myös tuo monien ehdottama munakas aamiainen on hyvä. Pysyypä nälkä poissa kunnolla lounaaseen saakka.

Vierailija
49/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sokerihiiri täällä käy järjästäen alapeukuttamassa kaikki ehdotuksen sokerihillon pois jättämisestä aamupuurosta :D

Alapeukutin, koska se maapähkinävoi ei kyllä ole mikään sokeri. Ainakaan maustamaton versio.

Hyvä neropatti :D Ei ole ei. Mutta hillossapa on sokeria aivan älyttömästi, sama kuin karamellia vetäisi aamupalaksi: siinä sokerimäärässä jää jo marjojenkin edut olemattomiin. Marjat amupuurossa kannattaa syödä ihan sellaisenaan ilman lisättyä valkoista sokeria, esim pakastemustikat toimii hyvin aamupuurossa. Myös tuo monien ehdottama munakas aamiainen on hyvä. Pysyypä nälkä poissa kunnolla lounaaseen saakka.

"Onko se nyt se puuro mikä siinä turvottaa, vaiko maapähkinävoi ja hillo? Jos puurosta tykkäät, kokeile ensin ilman noita sokereita, jos helpottaa niin laita sitten jotain muuta hillon ja maapähkinän tilalle jos ei paljaaltaan puuro maistu."

Aika näpsäkästihän tuossa on maapähkinävoi sokeriksi lykätty. Hillon huonoudesta olen toki samaa mieltä enkä ymmärrä, että mitä vikaa on vaikkapa tuoreissa marjoissa. Mutta tietysti, kun näpäyttämään pitää päästä, niin se lukutaito ei kaikilla ole ihan parhaimmillaan. :D

Vierailija
50/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauraleipää, jonka päälle munavoita :)

Vierailija
51/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön kaurapuuroa+mehukeittoa+raejuustoa. Ei turvota kyllä yhtään!

Miks tätä on alapeukutettu? Ihan hemmetin hyvä aamupala. 👌

En ole alapeukuttanut mutta olisiko mehukeiton sokerin vuoksi? Eikö ne ole todella sokerisia? Yleensä sokeriset jutut on hemmetin hyviä :) Mutta jos haluaa saman tyyppisen aamiaisen ilman turvottavaa sokeria niin laittaa vaikka mehukeiton sijaan blenderissä veden kanssa soseeksi vedettyjä pakastemarjoja, mustikkaa, viinimarjaa, mansikkaa jne ja makeutukseksi sekaan voi halutessaan pilkkoa vaikka päärynää tai banaania.

Vierailija
52/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko se nyt se puuro mikä siinä turvottaa, vaiko maapähkinävoi ja hillo? Jos puurosta tykkäät, kokeile ensin ilman noita sokereita, jos helpottaa niin laita sitten jotain muuta hillon ja maapähkinän tilalle jos ei paljaaltaan puuro maistu."

Aika näpsäkästihän tuossa on maapähkinävoi sokeriksi lykätty. Hillon huonoudesta olen toki samaa mieltä enkä ymmärrä, että mitä vikaa on vaikkapa tuoreissa marjoissa. Mutta tietysti, kun näpäyttämään pitää päästä, niin se lukutaito ei kaikilla ole ihan parhaimmillaan. :D

...Olishan se pitänyt muistaa että palstan hysteerikoille pitää kaikki vääntää rautalangasta. En nyt vaan jaksanut erikseen alkaa moneen kertaan sepostamaan kuinka maapähkinävoi ei ole sokeri mutta voi turvottaa ja hillossa on sokeria joka voi turvottaa, kun pointtina ei ollut se hel*etin sokeri jota tällä palstalla demonisoidaan jo muutenkin, vaan kun pointtina oli se että tuossa kombossa se puuro oli tod näk vähiten syyllinen turvotukseen .

Vierailija
53/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee turpiin, mutta kuitupitoista leipää 2 kpl paahdettuna ja teetä. Jaksan vaikka 12.

Vierailija
54/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tuota lainaamaasi kommenttia kirjoittanut. Ensimmäinen kommenttini tässä ketjussa on kommentti nro 19 jossa kyllä erittelen sokerit ja maapähkinän.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se nyt se puuro mikä siinä turvottaa, vaiko maapähkinävoi ja hillo? Jos puurosta tykkäät, kokeile ensin ilman noita sokereita, jos helpottaa niin laita sitten jotain muuta hillon ja maapähkinän tilalle jos ei paljaaltaan puuro maistu.

Tuli ihan sama mieleen kun luin aloituksen! Mulla ainakin kaikki makea hillot, karkit, sokerinen turvottaa. Pierut vielä haisee aivan järkylle sokerin syömisen jälkeen :D Maapähkinä on myös ilmaa aiheuttava. Kuuluu palkokasveihin vaikka nimessä onkin sana pähkinä. Ja kyllähän me tiedämme miten hernekeitonkin jälkeen pierettää. En syö mitään palkokasveja, ilmaa aiheuttavaa ennen kun olen lähdössä jonnekin. Niitä voi mutustella sitten vapaa-ajallaan kotonaan oman perheen kesken, silloin ei turvottelut haittaa. Kaupassa myydään sellaisissa liloissa paperipusseissa Urtekramin gluteiinittomi kaurahiutaleita, kokeile myös niitä jos ei nuo sokerien ja palkokasvituotteiden pois jättäminen aamiaisesta auta. Oman aamupuuroni syön sokerittomana (tai en ainakaan lisätyllä valkoisella sokerilla) esim sokeroimattomalla omenasoseella, itse tehyllä banaanimustikkasmoothiella, raejuustolla, riisiproteiinilisällä, eri komboja eri aamuina ettei käy yksi toikoiseksi. Tsemppiä ap! Tiedän todella tunteen ettei turvonneen vatsan kanssa ole kiva olla :/

Vierailija
55/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro menee paremmin alas vasta myöhemmin, aamulla pieni voileipä ja hiukan jogurttia.

Raejuusto tai jotain muuta puuron kanssa sopii hyvin.

Vierailija
56/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön smoothien, jossa on mustikoita, banaani, mustia papuja, kaakaojauhetta, rouhittuja pellavansiemeniä ja jotain kasvismaitoa. Joskus olen käyttänyt joukossa pikkuisen jotain hyvänmakuista nestemmäistä rasvaa, mutta nyt olen jättänyt sen pois. Maistuu yllättävän hyvälle ja valmistuu nopeasti.

Ohhoh, mustapapuja smoothieeseen? Mustapavut on pavuista vielä todella voimakkaan makuisia. Mikäs siinä :) Useammalla menisi pakki sekaisin tuollaisesta. Hyvä proteiinilisähän ne toki on. Itsekin syön palkokasveja, mutta en missään nimessä ennen ihmisten näkemistä. Palkokasvien syömisen jälkeen näytän kun olisin 5 kuulla raskaana :DD Tähän kuuluu kaikki palkokasvis: maapähkinä, hasselpähkinä, linssit, adukipavut, herneet, kidneypavut, valkoisetpavut, mustapavut, voipavut you name it!

Mustat pavut on mun lempipapuja. Napostelen niitä välillä suoraan purkista. :D Yleensä syön joka päivä jotain papuja enkä olen niiden silloin aiheuttavan turvotusta tai ylenpalttista kaasuilua. Jos on jostain syystä käynyt niin, etten ole syönyt papuja lähes ollenkaan muutamaan viikkoon, niin sitten kun aloitan papujen syönnin, olen pari päivää vähän kaasuisampi. Sitten se menee pois. Mutta mulla on aika rautainen vatsa.

Jessus kun alkoi tehdä mieli niitä papuja. :D

Hihhii :D Kiva kun tykkäät ja vatsa kestää :) Varmasti söisin itsekin enemmän palkokasveja jos pakki kestäisi. T: se kenelle vastasit

Vierailija
57/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jogurtti ja mysli tulee vedettyä aika usein. Helppo, nopea, hyvä ja terveellinen (kunhan valitsee hyvän myslin ja jogurtin).

Vierailija
58/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se nyt se puuro mikä siinä turvottaa, vaiko maapähkinävoi ja hillo? Jos puurosta tykkäät, kokeile ensin ilman noita sokereita, jos helpottaa niin laita sitten jotain muuta hillon ja maapähkinän tilalle jos ei paljaaltaan puuro maistu.

Joo, voi hyvinkin olla nekin. Paljaaltaan puuro vaan on niin tympeän makuista, enkä ole oikein keksinyt mitä siihen heittäisi että kelpaisi ja menisi alas hyvin. 

Itse laitan sekaisin kaurapuuro- ja neljänviljanhiutaleita. Yleensä puolet molempia. Täyttävämpää ja paremman makuista.

Vierailija
59/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan syödä mitä tahdon!

Vierailija
60/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jotenkin voi ymmärtää tota raejuuston tunkemista puuroon.. mutta nehän onkin niitä makuasioita. Samoin mulla menee ihan yli toi rahkan tuputtaminen joka väliin, töissäkin aamutauolla vaan proteiinirahkapurkit kolisee toisiaan vasten.. mutta nämä on kaikki niitä makuasioita. Oma aamu käynnistyy pienellä annoksella kaurapuuroa, johon lisään voisilmän, koska inhoan puuroa.. Yleensäkin aamuisin vaikeaa syödä mitään. Kahvia juon yleensä kaksi kuppia, ja töissä tauolla vielä lisää. Aamupalan syön viiden aikoihin aamulla, sitte töissä ensimmäisellä tauolla olen noin yhdeksän aikoihin. Silloin yleensä kahvia, jugurtti, otain vihanneksia ja joskus leipä tai salaatti.