Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä syötte aamuisin? Kaurapuuro turvottaa ja pitäisi keksiä jotain muuta

Vierailija
19.06.2018 |

Mitä syötte aamuapalaksi niin, että jaksatte sillä lounaaseen asti? Olen nyt tovin syönyt kaurapuuroa maapähkinävoilla ja hillolla, mutta pian en enää jaksa tätä alituista turvotusta. Puuro pitää nälkää hyvin, mutta turpoan niin paljon, että on todella ikävää kiskoa puristavat ja kiristävät työvaatteet päälle heti aamupalan jälkeen.

Mikä aamupala pitää nälkää edes kohtuullisen hyvin, mutta ei turvota julmetusti? Smoothie ja munakas kävivät mielessä, mutta pitävätkö nälkää? Syön aamupalan yleensä 6:30 ja lounas on klo 11.

Kommentit (354)

Vierailija
281/354 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro😖🚽

Vierailija
282/354 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaani pilkottuna, noin 3 taatelia, pari ruokalusikallista mysliä, ripaus joko pellavan- tai chiasiemeniä, kourallinen saksanpähkinöitä, desi mustikoita, luomusoijamaito. Tuolla olen pärjännyt vuosikaudet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/354 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön puurot, olkoon uuni tai kattilapuuroa, niin illalla tai siinä 17 maissa. Antaa hyvän unen,monesti mulla on käänteinen aamupala. Päivällä  ruokaa ,aamulla jokunen hpankorppu kuppi kahvia, hdelmää. 

Vierailija
284/354 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ketosiemenleivän avokaadolla. Ei hiilarit turvota. 

Vierailija
285/354 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Banaani pilkottuna, noin 3 taatelia, pari ruokalusikallista mysliä, ripaus joko pellavan- tai chiasiemeniä, kourallinen saksanpähkinöitä, desi mustikoita, luomusoijamaito. Tuolla olen pärjännyt vuosikaudet.

Hirveä sokeripommi heti aamuksi? 

Vierailija
286/354 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä syöt liian ison annoksen sitä puuroa aamulla ja yrität sitten pärjätä sillä monta tuntia lounassseen asti. Itse en ole puuroihmisiä, työssäoloaikana join aamuisin herättyäni pari kuppia murukahvia ja söin muutamia siivuja täysjyväpaahtoleipää kasvisrasvalevitteellä ja leivän päällä vihaneksia, juustoa tai jotain kana- tai kalkkunaleikettä, joskus kananmunaa. Runsaan parin tunnin kuluttua töissä aamukahvin aikaan söin eväänä olevan rahkan marjoilla tai vaikka karjalanpiirakan, voileivän tai jotain muuta millä pärjäsin lounaaseen asti. Syödä pitäisi muutaman tunnin välein ja päivän pääateriatkin (lounas ja päivällinen) eivät saisi nekään olla valtavan vaan kohtuullisen kokoisia ja näin syöden vatsa ja ruuan sulatus toimivat hyvin.

Vierailija
287/354 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustamatonta jogurttia, 1rkl chiansiemeniä, 0,5dl 4 viljan ryynejä ja jotain hedelmää, marjaa tai pikkiriikkisen hilloa. Kyllä jaksaa. 

Vierailija
288/354 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa, se paskattaa ja samalla tulee ulos kaurapuuroon imeytynyttä rasvaa. Kaurapuurossa on negatiiviset kalorit rasvan imeytymisen vuoksi.

Vierailija
289/354 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko puuroa raejuuston kanssa tai paistan nopeasti kypsyviä pakastevihanneksia munamaitoseoksen kanssa ja lisään lautaselle raejuustoa tai fetaa. 

Vierailija
290/354 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveä sokeripommi heti aamuksi? 

Eipä ole haitannut millään tavalla. Myslissä ei ole sokeria, vältän niitä, joissa kuivattuja hedelmiä. Paino pysynyt vuosikymmenet samana, hieman alipainoinen olen. En juo sokerilimsoja tai ylipäätään mehuja, syön hedelmät hedelminä. Mutta jokainen taaplaa tyylillään.

291/354 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon kahvia punaisella maidolla. Jossain vaiheessa on pieni nälkä ennen lounasta, mutta se menee ohi.

Kysyttiin mitä syötte. 

Niinpä minäkin vastaan, että pari lasia vettä. Lusikoin sen.

Vierailija
292/354 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se nyt se puuro mikä siinä turvottaa, vaiko maapähkinävoi ja hillo? Jos puurosta tykkäät, kokeile ensin ilman noita sokereita, jos helpottaa niin laita sitten jotain muuta hillon ja maapähkinän tilalle jos ei paljaaltaan puuro maistu.

Joo, voi hyvinkin olla nekin. Paljaaltaan puuro vaan on niin tympeän makuista, enkä ole oikein keksinyt mitä siihen heittäisi että kelpaisi ja menisi alas hyvin. 

Banaaniviipaleet ja sokeriton mehukeitto on mun mielestä ainakin hyvää. :) Mansikoita voi myös heittää sekaan jos rahaa riittää.

Vierailija
293/354 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireessä tulee vetäistyä lämminkuppikeitto ja voileipää, vähemmän kiireessä teen erilaisia puuroja kuten esim. manna-, riisihiutale- ja helmipuuroa perinteisten viljapuurojen ohella. 

Vierailija
294/354 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMAD. Aamiainen on hölynpölyä.

Vierailija
295/354 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän super aamupalan ,muta en voi paljastaa sitä,ainakaan ilmaiseksi. Tieto maksaa nääs, jos haluat tämän salaisen reseptin niin vastaa tähän niin katsotaan jatkotoimenpiteitä sitten. 

Näkemisiin.

Vierailija
296/354 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillimakkara pitää kuosissa.

Vierailija
297/354 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö aamupalaa. Se ei jostain syystä sovi minun elimistölle. Jos syön aamupalaa, minulla on usein kiljuva nälkä jo reilun tunnin päästä. Voisin napostella jotain koko päivän, koko ajan on vähän nälkä.

Kun en syö aamupalaa, pärjään hyvin lounaaseen asti eikä välipalojakaan tule syötyä. En tiedä mihin liittyy, varmaan verensokerin tasaisuuteen tms.

Mutta vastaus kysymykseen, kannattaa varmaan syödä jotain proteiinipitoista hiilarin (kaurapuuro) sijaan. Ei turvota ja pitää nälkää.

Vierailija
298/354 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chiapuuro, myös hyvä kuidunlähde.

Vierailija
299/354 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aamiainen ollut jo vuosia kaurapuuro valmiina 2 dl ja lautaselle mukaan reilusti raejuustoa sekä pakaste marjoja

( ei yhtään sokeroituja, iitse poimittuja), vaihdellen mustikoita, puolukoita tai viinimarjoja. Ja nälkä pysyy loitolla. Minulla just tuo kaurapuuro pitää nälän loitolla iltapäivään asti ja tarvittavat protskut ja vitamiinit tulevat noita lisukkeista. 

Tämä toimii! Nuo lisukkeet vaati aikaa pari viikkoa, kunnes tottumuksesta tuli tapa. Iso suositus!

Vierailija
300/354 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee turpiin, mutta kuitupitoista leipää 2 kpl paahdettuna ja teetä. Jaksan vaikka 12.

Turpiin taitaa tulla tännekin, mutta mikään ei voita 2 siivua ruisleipää, päällä oivariinia ja juustoa. Kylläisenä pitää.