Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä syötte aamuisin? Kaurapuuro turvottaa ja pitäisi keksiä jotain muuta

Vierailija
19.06.2018 |

Mitä syötte aamuapalaksi niin, että jaksatte sillä lounaaseen asti? Olen nyt tovin syönyt kaurapuuroa maapähkinävoilla ja hillolla, mutta pian en enää jaksa tätä alituista turvotusta. Puuro pitää nälkää hyvin, mutta turpoan niin paljon, että on todella ikävää kiskoa puristavat ja kiristävät työvaatteet päälle heti aamupalan jälkeen.

Mikä aamupala pitää nälkää edes kohtuullisen hyvin, mutta ei turvota julmetusti? Smoothie ja munakas kävivät mielessä, mutta pitävätkö nälkää? Syön aamupalan yleensä 6:30 ja lounas on klo 11.

Kommentit (354)

Vierailija
321/354 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kiireessä laittautuessa samalla kuppi kahvia ja paahtoleipä, mukaan voileipä aamun kahvitunnille.

Vierailija
322/354 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ruvennut tekeen smoothieita! Vihersmoothiet ja mustikka ja puolukka smoothiet suosikkeja. Myös töihin evääksi teen niitä. Oma vatsa ei kanssa kestä puuron syöntiä tai leipää kauheasti. Tulee ummetusta ja turvotusta. Ruisleipää syön ruuan kanssa. Nämä smoothiet  on ollut hyvä vaihtoehto. Myös paistettu kananmuna on hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/354 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ab rasvattomaan jugurttiin laitan aina aamuisin talkkunaa,vuoroin mysliä.Talkkunasta saa hyvin kuitua ja pitää vatsan terveenä.

Vierailija
324/354 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaksi juustovoileipää joissa runsaasti paprikaa päällä. Syön myös turkkilaista jogurttia reilu desi ja marjoja reilu desi, siihen päälle rkl siemeniä. Iso muki kahvia. 

Vierailija
325/354 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OMAD. Aamiainen on hölynpölyä.

Mitä sä syöt sillä sun ainoalla aterialla? Kiinnostaa tietää.

Vierailija
326/354 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen , että jospa puuro turpoaa vielä mahassakin. Minun ohje on 2dl vettä ja 35g pikahiutaleita ja antaa ihan kiehahtaa ja sitten rauhassa turvota. Sekaan 20g mustikoita pakasteesta keitin veteen ( tappaa virukset ja bakteerit) hieman Keijua ja ripaus suolaa. Lisäksi kauraleipä + levite+purjo+tofu+muna+leikkele + kurkku yms.

Juomaksi vesilasi heti herätessä ja kahvia päälle..

Vierailija
327/354 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitän leivänpaahtimessa pari riisipiurakkaa, laitan päälle margariinia ja juustoa sekä paprikaviipaleita. Teetä tai kahvia ja jos on, niin lasi tomaattimehua vitamiinitablettien kanssa.

Hyvin käynnistyy aamu.

Vierailija
328/354 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokeritonta jogurttia ja granolaa (vähän uin mysli). On niin hyvää, että himottaa. 

tai sitten Valion juotava jogurtti-smoothie.. Sokeriton toki. 

Vierailija
329/354 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OMAD. Aamiainen on hölynpölyä.

Mitä sä syöt sillä sun ainoalla aterialla? Kiinnostaa tietää.

No rasva tietty energianlähteenä, proteiinina lihaa tai kalaa, kasviksia sitten näön vuoksi. (ja c-vitamiinin)

Vierailija
330/354 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään esim.

paistettu kananmuna, yks grillimakkara ja puolikas joku Kivikylän välipala tasku kinkkutäytteellä (kaikki samalle pannulle heitettynä) sekä iso pala ananasta.

Söin ysin jälkeen ja puuhaillut pihahommia, ei vieläkään nälkä.

Vierailija
331/354 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunat ja joku hedelmä on hyvä pitämään vähän aikaa nälkää, eikä turvota.

Vierailija
332/354 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kahvi ja vesi riittää hyvin.

Vierailija
333/354 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana aamulla lasillinen etikkavettä (n. 1 rkl isoon lasiin), niin ohutsuolen alkupää liiat bakteerit vähän lamaantuu?

Vierailija
334/354 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaurapuuro turvottavaa niin se on puuron gluteeni joka turvottaa. Suosittelen gluteenitonta ruokavaliota.

Vierailija
335/354 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko, kun yhteen aikaan oli neuvona, että ihan ekaks pitää juoda lasillinen sitruunavettä ? Se herättää ja puhdistaa kropan sekä tekee ihon heleäksi. Pitääkin alkaa uudestaan, näin kevään kunniaksi harrastaa sen nauttimista.

Vierailija
336/354 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vialla ettei osa ole ikinä kuullut muusta viljasta kuin kaurasta? 😳

Vierailija
337/354 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittävää lukea miten suuria aamupaloja monet näköjään nauttivat. Itsellä ei juuri teini-iän jälkeen ole aamupala maistunut arkiaamuina Itse en millään pysty syömään heti herättyäni, vaikka sinänsä uskon suositukseen, että aamupala on päivän tärkein ateria, antaa energiaa päivään jne (kirjaimellisesti yököttää kun olen joskus esim yrittänyt ennen aikaista aamulentoa pakottaa voileipää alas).

Kadehdin teitä "aamupalasyöppöjä" :), sillä aamupala on sinällään suosikkiateriani, josta pääsen nauttimaan lähinnä viikonloppuisin/lomilla kun on saanut nukkua pidempään eikä aamiaista tarvitse tuputtaa 7-aikoihin (Ah, hyvää leipää tai croissantti, juustoa, kinkkua, kasviksia, tuoremehua).

Arkena juon vain koko aamupäivän runsaasti vettä, ja yleensä edes pikkunälkä tulee vasta lounasajan jälkeen n 15 maissa (olen vähän kuluttavassa toimistotyössä). Tämä on sinäänsä kurjaa koska työni puolesta minulla on paljon ns. edustuslounaita, ja harmittaa kun pakolla siinä yritän syödä ainakin jotain ns "näkyä varten" (vihaan näitä kommentteja "eikö ollut hyvää tms", jossa toistuvasti valehtelen tukevasta aamisaisesta).

Illaliseksi sitten normiannos jotain proteiini- ja kasvispainotteista kotiruokaa (esim wokki, pataruoka) miehen laittamana kun on LCHF -dieetillä. Olen iltavirkku, joten siinä 23 -maissa saattaa joskus maistua vielä voileipä päälisineen.

Vierailija
338/354 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroa hieman vähemmän ja sekaan pähkinää ja marjoja jos on..

Tuolla pärjää jo pitkälle iltapäivään tai että syö iltapäivällä vain kevyen lounaan

Vierailija
339/354 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaista ei pitäis koskaan. Jättää väliin ..se on koko päivän tärkein ateria..

En ymmärrä miten jotkut juo vain kahvin aamulla. .joskus kokeilin saman ja jouduin katumaan rankasti..

Ensinnäkin tämä tyyli tulee vetämään kehon aineenvaihdunnan sekaisin vaikka nälkää ei suoranaisesti olisi.

Vierailija
340/354 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mainittiinko jo, mutta jos itse turvotus on ongelma, niin ota glutamiinia. Löytyy tavallisista hyvinvarustelluista ruokakaupoista Tietysti turvotuksen lähde kannattaa selvittää, mutta toimii yleisesti. Älä käytä tätä jos on todettu syöpää.