Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syötte aamuisin? Kaurapuuro turvottaa ja pitäisi keksiä jotain muuta

Vierailija
19.06.2018 |

Mitä syötte aamuapalaksi niin, että jaksatte sillä lounaaseen asti? Olen nyt tovin syönyt kaurapuuroa maapähkinävoilla ja hillolla, mutta pian en enää jaksa tätä alituista turvotusta. Puuro pitää nälkää hyvin, mutta turpoan niin paljon, että on todella ikävää kiskoa puristavat ja kiristävät työvaatteet päälle heti aamupalan jälkeen.

Mikä aamupala pitää nälkää edes kohtuullisen hyvin, mutta ei turvota julmetusti? Smoothie ja munakas kävivät mielessä, mutta pitävätkö nälkää? Syön aamupalan yleensä 6:30 ja lounas on klo 11.

Kommentit (354)

Vierailija
21/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sokerihiiri täällä käy järjästäen alapeukuttamassa kaikki ehdotuksen sokerihillon pois jättämisestä aamupuurosta :D

Vierailija
22/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se nyt se puuro mikä siinä turvottaa, vaiko maapähkinävoi ja hillo? Jos puurosta tykkäät, kokeile ensin ilman noita sokereita, jos helpottaa niin laita sitten jotain muuta hillon ja maapähkinän tilalle jos ei paljaaltaan puuro maistu.

Joo, voi hyvinkin olla nekin. Paljaaltaan puuro vaan on niin tympeän makuista, enkä ole oikein keksinyt mitä siihen heittäisi että kelpaisi ja menisi alas hyvin. 

Voitahan puuroon laitetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön smoothien, jossa on mustikoita, banaani, mustia papuja, kaakaojauhetta, rouhittuja pellavansiemeniä ja jotain kasvismaitoa. Joskus olen käyttänyt joukossa pikkuisen jotain hyvänmakuista nestemmäistä rasvaa, mutta nyt olen jättänyt sen pois. Maistuu yllättävän hyvälle ja valmistuu nopeasti.

Vierailija
24/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aamuisin kreikkalaisen aamiaisen. Mustaa sokeroimatonta kahvia ja muutama tupakka.

Vierailija
25/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakas kasviksilla toimii. Purjoa, paprikaa sekaan. Kreikkalainen jogurtti hillolla tai hedelmillä.

Vierailija
26/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sokerihiiri täällä käy järjästäen alapeukuttamassa kaikki ehdotuksen sokerihillon pois jättämisestä aamupuurosta :D

Alapeukutin, koska se maapähkinävoi ei kyllä ole mikään sokeri. Ainakaan maustamaton versio.

Vierailija
27/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön kaurapuuroa+mehukeittoa+raejuustoa. Ei turvota kyllä yhtään!

Vierailija
28/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munakas kasviksilla toimii. Purjoa, paprikaa sekaan. Kreikkalainen jogurtti hillolla tai hedelmillä.

Mä en suosittele aamuksi mitään hilloa?

Vierailija
29/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa syön minäkin. Vannon sen nimeen.

T: ikihoikka

Vierailija
30/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Kun en "käynnistä mahaa", se ikään kuin jatkaa unessa sinne puolelle päiville asti ja voin käydä lounaalla vasta 12.30 kuten yleensä käyn. Sen sijaan jos syön ihan mitä vaan aamulla, vaikka se olisi kuinka rasva- ja protskupitoistakin, nälkä tulee parin tunnin välein ja saa koko aamupäivän syödä turhia kaloreita.

Hah! Nimenomaan aamulla ja aamupäivän aikana tulisi syödä eniten. Sä oot semmonen iltasyöpöttelijä, se lihottaa. Kaikki mun tuntemat ihmiset jotka ei syö aamupalaa on lihavia, yllätys. :D

Vierailija
31/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön smoothien, jossa on mustikoita, banaani, mustia papuja, kaakaojauhetta, rouhittuja pellavansiemeniä ja jotain kasvismaitoa. Joskus olen käyttänyt joukossa pikkuisen jotain hyvänmakuista nestemmäistä rasvaa, mutta nyt olen jättänyt sen pois. Maistuu yllättävän hyvälle ja valmistuu nopeasti.

Ohhoh, mustapapuja smoothieeseen? Mustapavut on pavuista vielä todella voimakkaan makuisia. Mikäs siinä :) Useammalla menisi pakki sekaisin tuollaisesta. Hyvä proteiinilisähän ne toki on. Itsekin syön palkokasveja, mutta en missään nimessä ennen ihmisten näkemistä. Palkokasvien syömisen jälkeen näytän kun olisin 5 kuulla raskaana :DD Tähän kuuluu kaikki palkokasvis: maapähkinä, hasselpähkinä, linssit, adukipavut, herneet, kidneypavut, valkoisetpavut, mustapavut, voipavut you name it!

Vierailija
32/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakasta täälläkin! Teen yleensä ison uunimunakkaan valmiiksi ja syön siitä sitten pari päivää aamiaiseksi ja lounaaksi. Mutta äkkiähän munakas valmistuu aamullakin, jos pienii vihannekset valmiiksi vaikka edellisenä iltana. 

Vierailija
33/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön kaurapuuroa+mehukeittoa+raejuustoa. Ei turvota kyllä yhtään!

Miks tätä on alapeukutettu? Ihan hemmetin hyvä aamupala. 👌

Vierailija
34/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smoothie tai kaksi kananmunaa, keitettynä tai paistettuna. Kuppi kahvia. Hyvin jaksaa lounaaseen asti.

Leipää syön aniharvoin.

Vierailija
35/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi syödä aamupalaksi vihanneksia ja munakasta? Purjo 😖😖

Vierailija
36/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo otsikko kuulostaa siltä, että ap olisi koittanut kokeilla syödä pelkkää veteen keitettyä kaurapuuroa tyyliin kuukauden jonka jälkeen todennut, että sen turvotuksen aiheutti nimenomaan kaurapuuro, mutta sitten aloituksesta käy ilmi että siitä ei ole kyse; puuron täytteet ovat vähintäänkin kyseenalaiset. Sokereidenkin haitoista nykyään tiedetään aika paljon ja kannattaako sitä maapähkinävoita heti aamutuimaan vetää.

Vierailija
37/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile syödä kaurapuuroa ja raejuustoa. Tosi hyvää ja pitää hoikkana :)

Vierailija
38/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Kun en "käynnistä mahaa", se ikään kuin jatkaa unessa sinne puolelle päiville asti ja voin käydä lounaalla vasta 12.30 kuten yleensä käyn. Sen sijaan jos syön ihan mitä vaan aamulla, vaikka se olisi kuinka rasva- ja protskupitoistakin, nälkä tulee parin tunnin välein ja saa koko aamupäivän syödä turhia kaloreita.

Hah! Nimenomaan aamulla ja aamupäivän aikana tulisi syödä eniten. Sä oot semmonen iltasyöpöttelijä, se lihottaa. Kaikki mun tuntemat ihmiset jotka ei syö aamupalaa on lihavia, yllätys. :D

Suksi kuuseen!

Vierailija
39/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
40/354 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset