Suomalaisten suolistossa kytee kansantauti
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/201806132201010456_we.shtml
Missäpäin Suomea nämä suolistosairaat ovat?
Kommentit (386)
Liialliset antibiootit osasyynä. Ja lihan syönti. Aikuisilla stressi. Suoliston hyvinvointi ja suolistobakteerit tärkeitä asioita. Olet sitä, mitä syöt.
Vierailija kirjoitti:
Kotimainen vilja pois ruokavaliosta ja maidonlitkimisen lopetus.
Tämä. Johtuu maidosta. Mikään ei ole niin irvokasta kuin katsoa kun aikuinen mies lappaa kaupanhihnalla 5l maitoa hihnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotimainen vilja pois ruokavaliosta ja maidonlitkimisen lopetus.
Tämä. Johtuu maidosta. Mikään ei ole niin irvokasta kuin katsoa kun aikuinen mies lappaa kaupanhihnalla 5l maitoa hihnalle.
No meidän 2-vuotiaanko pitäisi se tehdä?
Kysyy aikuinen mies, joka juuri osti useamman maitolitran (mutta ei juo itse kuin joskus kahvin kanssa).
Vierailija kirjoitti:
Liialliset antibiootit osasyynä. Ja lihan syönti. Aikuisilla stressi. Suoliston hyvinvointi ja suolistobakteerit tärkeitä asioita. Olet sitä, mitä syöt.
Tunnen kaksi henkilöä. Molemmat kasvissyöjiä ja puhkesi alle kolmekymppisenä.
Maito, vilja ja peruna ei nyt oikein voi selittää koska niiden käyttö on koko ajan vähentynyt 70-luvulta lähtien. Nämä sairaudet taas lisääntyneet 90-luvulta alkaen. Ehkä eniten ruokavaliossa on muuttunut einesten käyttö. Voi tosin liittyä lapsuusiän antibioottienkin käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
maitohappobakteeri jokapäiväiseen käyttöön ja kauratuotteita
Maitohappobakteereissa voi olla inuliinia joka ei sovi kaikille, kuten minulle :(
Monashin FODMAP-appsi on luotettavin lähde sopiville ruoka-aineille.
Ei varmaan maidon ja viljojen käyttö ole lisääntynyt 90-luvusta. Lihaa kulutetaan paljon enemmän ja saadaan enemmän lisäaineita ja sokeria.
Mun mielestä antibiootteja ei pitäisi syödä suun kautta ollenkaan. Vain murto-osa niistä päätyy muuhun kuin tap.pamaan suolistobakteereita.
Voi myös olla, että esim. glyfosaatti tai muut kasvinsuojeluaineet aiheuttavat tätä, koska niiden käyttö on lisääntynyt ja kasvissyönti myös. Liha ei kyllä selitä, sitä on syöty aina.
"Ruokavalioon hän kehottaa lisäämään kasviksia ja vähentämään punaista lihaa." "niukasti runsassokeirisia ruokia"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
maitohappobakteeri jokapäiväiseen käyttöön ja kauratuotteita
Maitohappobakteereissa voi olla inuliinia joka ei sovi kaikille, kuten minulle :(
Monashin FODMAP-appsi on luotettavin lähde sopiville ruoka-aineille.
Ei sekään sovi sellaisenaan kaikille. Esimerkiksi itse en siedä appelsiinia hyvin.
Kaupungeissa?