Suomalaisten suolistossa kytee kansantauti
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/201806132201010456_we.shtml
Missäpäin Suomea nämä suolistosairaat ovat?
Kommentit (386)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotimainen vilja pois ruokavaliosta ja maidonlitkimisen lopetus.
Tämä. Johtuu maidosta. Mikään ei ole niin irvokasta kuin katsoa kun aikuinen mies lappaa kaupanhihnalla 5l maitoa hihnalle.
Perheessämme asuu muitakin kuin minä, ja maitoa kuluu kaksi litraa päivässä, vaikka itse joisin vain pari-kolme desiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en usko, että sokeri olisi syypää tähän suolistosairauksien epidemiaan. Sokeria on syöty iät ja ajat, ja suomalaiset syövät vähiten sokeria EU-kansalaisista:
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/suomalaiset-sy%C3%B6v%C3%A4t…
Itse asiassa sokerin kulutus on laskenut vuodesta 2000, sattumalta samoihin aikoihin kuin suolistosairauksien määrä on lähtenyt nousuun. Tosin en usko sitäkään, että sokeri auttaisi suolistosairauksiin. Mutta kyllä tässä jotain muuta on takana kuin sokeri.
Ei sokeri, vaan glukoosifruktoosisiirappi! Ja muut tärkkelykset ja siirapit mitä teollisuus käyttää.
Karkit, limsat, energiajuomat, einekset...
Niitä ei tilastoida Suomessa mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden lauseiden perusteella mielestäni ketjussa on viesti, jossa kirjoittaja esittää väitteen, että hedelmät ja mokkapalat voi rinnastaa.
??
Noi on eri kirjoittajia.
Muutenkin ihan vain tiedoksi, että sokeri on fruktoosia ja glukoosia 50/50. Glukoosi avaa tavallaan tien elimistölle käsitellä fruktoosia.
Omenassa esim. on noin kolme kertaa enemmän fruktoosia kuin glukoosia, sen takia se on PAHEMPI suolistolle kuin sokeri.
Mieti tuosta käsin mitä tarkoittaa, kun suomalaiset syö kaksin käsin hedelmiä pitkin päivää.
Tuosta fruktoosi teoriasta on ihan helppoa vetää johtopäätös, että mahdollisesti hedelmien valtava kulutus on yhteydessä suolistosairauksiin.
Repesin tuolle peräsuolen jutulle:))))
Vierailija kirjoitti:
Jos ajatellaan mikä eroaa muiden maiden ruokavaliossa:
- runsas maitotuotteiden käyttö
- se rypsiöljy
- ruisleipä
- karkki
- antibiootit (joo ei ole ruokaa)Joku noista on syyllinen, veikkaan itse antibiootteja. Tosin veikkaukset ei auta vaan tutkimus. Lihan tai hedelmien en usko aiheuttavan, niillä ihminen on kehittynyt ihmiseksi, ja niitä syödään muuallakin missä ihmisillä ei ole suolistosairauksia.
Lisäksi listalle Kevyttuotteet/aspartaamimyrkky
Karrageeni ei sovi monille. Siitä on täällä ketju. Guar on varsin neutraali tuote.