Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti! Koska olet viimeksi ostanut jotain ihan vain itsellesi?

Vierailija
14.06.2018 |

Olenko ainoa joka huomaa käyttävänsä äitiyspikkareita, reikäisiä sellaisia vielä 6kk synnytyksestä. Äitiys housuja kun ovat ainoat ehjät ja rintaliivejä joista tunkee kaarituki pihalle? Tukka roikkuu silmillä.. Silmälasit olen uusinut 3 vuotta sitten.. Mistään ylellisyyksistä puhumattakaan!
Lapsilla on viimeisen päälle vaatteet, kaikki tarvitsivat kesäksi kolmet kengät ja tiehenkin pitää tilata mursketta.. Kaikki menee aina äidin hankintojen edelle.
Onhan muillakin näin?

Kommentit (241)

Vierailija
121/241 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään viimeksi ostin mekon. Ostan itselleni enemmän kuin lapsille.

Vierailija
122/241 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ostin valkkarin, tänää sen tuhoan yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/241 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viime talvena uudet talvikengät. Edellisiä käytin 9v ja alkoivat olemaan niin risat että oli pakko. Sitä edellistä ostosta en edes muista. Lapsi 2v.

Vierailija
124/241 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin töihin hoitovapaan jälkeen ja siellä eräs työkaveri piti aina jotain vaate-esittelyjä ja harrasti verkostomarkkinointia joillain rääsyillä. 

Ensinnäkään ne vaatteet eivät olleet minusta edes kauniita. Mutta kun en suostunut ostamaan, nainen tokaisi ilkeään sävyyn, että etkö tosiaan laita itsellesi mitään, kun olet hommannut vaatteita. Minä siihen vastasin, että sinä näytät käyttäväsi todella paljon rahaa vaatteisiin, mutta silti et näytä yhtään miltään, että nuo rääsyt eivät ole tyyliäsi ainakaan parantaneet.

Mutta siis asiaan. Yleensäkin ostan itselleni aika vähän. Olen lapsuudestani jo oppinut, että tavarat käytetään loppuun ja mietitään, mitä oikeasti tarvitsee. Pätee edelleen, kun lapset ovat maailmalla. Ja ei, ei ole koskaan ollut edes rahapulaa, että en siksi ostelisi itselleni kaikenmaailman tavaraa ja vaatetta.

Olet ollut liian kauan kotona, olet unohtanut käytöstavat. Noin ei puhuta työpaikalla!

Vierailija
125/241 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyriäidit ovat rasittavia, tuolta kursailuketjusta voi lukea miten lapset vielä aikuisinakin muistavat äidin vallankäyttöä katkeruudella.

Vierailija
126/241 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se menee, toisten tarpeet omien edelle. Mies on kyllä höveli ja sanoo että osta sitä ja tätä kun ollaan kaupungilla mutta milläs ostat?? Itse hoidan meidän raha-asiat ja tiedän onko ylimääräistä vai ei. Mieluummin säästän rahat matkoihin kuin käytän kalliiseen laukkuun (joita tosin löytyy) tai vaatteisiin joita en oikeasti tarvitse.

Viimekuussa kyllä ostin uudet kumisaappaat, ihanat punaiset. Edelliset hajosi viime lokakuussa. Pihalla ja marjametsässä tarpeelliset

Jos käytät rahaa matkoihin, niin eikö se ole sitä itselleen hankkimista? Ei sen aina tarvitse olla tavaraa?

Vierailija
127/241 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tässä shoppailin. Luin Konmarin pari vuotta sitten.

Tajusin, ettei käytetyillä vaatteilla kukaan tienaa euroakaan, ainakaan minun.

Tein nykyisistä vaatteista monet yhdistelmät ja vaatteet, joista en oikein tiennyt, laitoin pahvilaatikkoon, ylähyllylle.

Samoin tein alusvaatteille ja sukille.

N kerran vuodessa katson kasan läpi onko mitään, minkä voisin ottaa käyttöön. Kun käyttää kauan samoja vaatteita, kelpaa kummasti tauolla olleet vaatteet. Sukat eivät aktiivikäytössä kauaa kestä.

Vaatebudjetti tälle vuodelle on 0 e.

Vierailija
128/241 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitillä ei ole rahaa kun kaikki menee muitten elättämiseen.

Mies antaa satasen kuukaudessa minkä kuvittelee riittävän ruokaan ja muhin menoihin.

Minä maksa sähkö- vesi ja vakuutusmaksut ja kaiken muunkin pienestä eläkkeestäni joka ei ole kuin vähän päälle 700€ Kuukaudessa.

En ole voinut itselleni mitään ostaa, en vaatteita muusta ylellisyydestä puhumattakaan.

Viikonloput joudun ylläpitää täyshoitolaa pystyssä patakaiskalle miniälle ja muulle perheelle, miniä ei edes lastaan hoida sekin jää minun tehtäväkseni.

Miniä istuu aamusta iltaa kännykkä naaman edessä tekemättä yhtään mitää hyödyllistä, helvetin somepinsessa.

Vierailija
129/241 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitillä ei ole rahaa kun kaikki menee muitten elättämiseen.

Mies antaa satasen kuukaudessa minkä kuvittelee riittävän ruokaan ja muhin menoihin.

Minä maksa sähkö- vesi ja vakuutusmaksut ja kaiken muunkin pienestä eläkkeestäni joka ei ole kuin vähän päälle 700€ Kuukaudessa.

En ole voinut itselleni mitään ostaa, en vaatteita muusta ylellisyydestä puhumattakaan.

Viikonloput joudun ylläpitää täyshoitolaa pystyssä patakaiskalle miniälle ja muulle perheelle, miniä ei edes lastaan hoida sekin jää minun tehtäväkseni.

Miniä istuu aamusta iltaa kännykkä naaman edessä tekemättä yhtään mitää hyödyllistä, helvetin somepinsessa.

Heitä jälkikasvu ulos. Oma valintasi olla kynnysmatto.

Vierailija
130/241 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ostin mikroneulausrullan ja kaksi Adidaksen verkkatakkia. Vaikka rahatilanne surkea.

Vierailija
131/241 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna -86 ostin harvan itselleni, saa sitä kyllä muutkin käyttää. Kaksi piikkiä siinä on vielä jäljellä, puhuivat että ostavat minulle uuden syntymäpäivälahjaksi, mutta sanoin älkää minulle suotta, ostakaa uusi iPhone ekaluokkalaiselle, jos jotain täytyy. Pyörittelivät silmiään, mutta ihan varmaan ihailevat nöyryyttäni!

Vierailija
132/241 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan itsellenikin. Viimeksi eilen kuohuviinipullon, viime viikolla kalliin shampoon ja hoitoaineen. Meillä myös rahanreikiä kauheasti. Laskupino on järkyttävä. Pihaa laitettiin toukokuun lopussa: siihen meni 500 eurolla kivimursketta, hiekkaa, multaa, kasveja ja kesäkukat. Ei ollut edes mikään iso pihakunnostus, vaan ihan perushuoltoa.

Ostan myös mielelläni vaatteita itselleni, mutta jostain syystä kenkiin en raaski upottaa isoja summia. Jonkun mielestä voi olla paradoksaalista, että minulla saattaa olla uusi kesämekko (40€) ja uusi kesäneuletakki (40€) mutta jalassa 5 vuotta vanhat, kulahtaneet avokkaat tai vaihtoehtoisesti 15€ halpistennarit. Kun ei kaikkeen riitä rahaa. Kauniit kengät usein maksavat paljon. Viimeisin kenkähankinta noiden halpiskenkien lisäksi oli 2 vuotta sitten satasen juoksulenkkarit, jotka eivät ole edes erityisen hyvät jalassa.

Ensi talveksi pitää hankkia itselleni uudet talvikengät, koska on 1. kuluneet nahkasaappaat, joiden pohja ei enää pidä liukkaalla 2. sisältä kuluneet kuoma-nilkkurit, jotka ei ole enää lämpimät 3. valkoiset (nykyisin pinttyneen kelta-ruskeat) toppasaappaat, jotka soveltuu lähinnä koiranulkoilutukseen. Voi sitä harmituksen määrää, kun ei löydy hyviä talvikenkiä superhalvalla 😀

Vierailija
133/241 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ilmapiiriltään terveessä perheessä kaikilla on suunnilleen sama elintaso. Lapset eivät kulje Gugguu-pipossa, jos mammalla ei ole varaa ostaa ehjiä 30 euron farkkuja. Ja toisaalta olen nähnyt myös päinvastaisia esimerkkejä - eli vanhemmilla on rahaa, mutta lapsia ei kuitenkaan auteta rahallisesti 15 vuodesta ylöspäin, kiitollisia sietävät vanhempien mielestä olla, kun saavat lukioikäisinä ilmaisen ruuan, bussikortin ja katon pään päälle, vaikka äityli ostaa itselleen 200 euron juoksutakkeja. Jos lapsi tuhlaa kesällä tienaamansa marjanmyyntirahat jo ennen kevättä, eikä siksi pääse kavereiden kanssa elokuviin, se on voi voi.

Vierailija
134/241 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ostin itselleni Converset.

Vierailija
135/241 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ilmapiiriltään terveessä perheessä kaikilla on suunnilleen sama elintaso. Lapset eivät kulje Gugguu-pipossa, jos mammalla ei ole varaa ostaa ehjiä 30 euron farkkuja. Ja toisaalta olen nähnyt myös päinvastaisia esimerkkejä - eli vanhemmilla on rahaa, mutta lapsia ei kuitenkaan auteta rahallisesti 15 vuodesta ylöspäin, kiitollisia sietävät vanhempien mielestä olla, kun saavat lukioikäisinä ilmaisen ruuan, bussikortin ja katon pään päälle, vaikka äityli ostaa itselleen 200 euron juoksutakkeja. Jos lapsi tuhlaa kesällä tienaamansa marjanmyyntirahat jo ennen kevättä, eikä siksi pääse kavereiden kanssa elokuviin, se on voi voi.

Sama elintaso? Kyllä se usein niin päin menee, että 15 ikävuodesta ylöspäin tulee lapsille niin isoja menoja, että ne rajoittavat koko perheen elämää. Jos äidin juoksutakki maksaa 200€, lapsen ajokortti maksaa 2000€! Ja joissain perheissä hankitaan niille lapsille mopo ja mopokortti myös. Vaatteita ja kenkiä kuluu kasvuikäisillä. Jos minun jumppa maksaa vuodessa noin 200€, niin tyttären (15 v.) harrastukset maksaa yli tonnin plus varusteet. Pojan (12 v.) harrastukseen kuluu vuodessa 1200€ ja lisäksi turnausmaksuja. Molemmille oli pakko ostaa isommat pyörät keväällä, maksoi yli 500€, vaikka toiselle löytyi käytetty. Kyllä lapset voi jostain tinkiäkin, kun on niin kalliit menot. Enkä tarkoita, että koskaan ei voisi käydä leffassa tai superparkissa, vaan että ihan joka viikko en pysty antamaan rahaa vapaa-ajan viettoon. Sitten jos jossain vaiheessa saavat kesätöitä ja rahaakin siitä, oletan, että niitä käyttävät elektroniikkaan, merkkivaatteisiin, leffalippuihin, konsertteihin, scootteihin yms. nuorten mielestä oleellisiin asioihin.

Vierailija
136/241 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain pientä rihkamaa ostan itselleni välillä piristykseksi. Ei hävetä eikä harmita. Vaatteita uusin myös kesän alussa.

Maailma hukkuu muovijätteeseen...

Osta ennemmin vaikka latte ...mitä hyötyä markan muovikorviksita on?

Vierailija
137/241 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun lapset on vaatetettu,ei rahaa enää jää itseen juurikaan.Mutta en jaksa oikein ajatella tyylikkyyttä..kaivan ennemmin puutarhassa.Sinne olen kyllä tuhlannut marjapuskien merkeissä: )

Tällä köyhällä on oikea asenne

Kaivelee multaa ja kasvattaa itse ruokansa

Hyvä!

Vierailija
138/241 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama elintaso? Kyllä se usein niin päin menee, että 15 ikävuodesta ylöspäin tulee lapsille niin isoja menoja, että ne rajoittavat koko perheen elämää. Jos äidin juoksutakki maksaa 200€, lapsen ajokortti maksaa 2000€! Ja joissain perheissä hankitaan niille lapsille mopo ja mopokortti myös. Vaatteita ja kenkiä kuluu kasvuikäisillä. Jos minun jumppa maksaa vuodessa noin 200€, niin tyttären (15 v.) harrastukset maksaa yli tonnin plus varusteet. Pojan (12 v.) harrastukseen kuluu vuodessa 1200€ ja lisäksi turnausmaksuja. Molemmille oli pakko ostaa isommat pyörät keväällä, maksoi yli 500€, vaikka toiselle löytyi käytetty. Kyllä lapset voi jostain tinkiäkin, kun on niin kalliit menot. Enkä tarkoita, että koskaan ei voisi käydä leffassa tai superparkissa, vaan että ihan joka viikko en pysty antamaan rahaa vapaa-ajan viettoon. Sitten jos jossain vaiheessa saavat kesätöitä ja rahaakin siitä, oletan, että niitä käyttävät elektroniikkaan, merkkivaatteisiin, leffalippuihin, konsertteihin, scootteihin yms. nuorten mielestä oleellisiin asioihin.

Pentu ei kuole jos ei saa tonnien mopokorttia?

Ostakoon aikuisena omilla rahoillaan.

Sama juttu ajokortin ja merkkikännykän kanssa.

Siistit vaatteet oltava, ettei koulukiusata, samoin tietokone, ettei jää kehityksestä jälkeen.

Vierailija
139/241 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen ostin mikroneulausrullan ja kaksi Adidaksen verkkatakkia. Vaikka rahatilanne surkea.

oikeesti aiot rullailla naamasi vereslihalle?

Sit verkkatakki päälle..saat poliisit perääsi:)

Vierailija
140/241 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain pientä rihkamaa ostan itselleni välillä piristykseksi. Ei hävetä eikä harmita. Vaatteita uusin myös kesän alussa.

Maailma hukkuu muovijätteeseen...

Osta ennemmin vaikka latte ...mitä hyötyä markan muovikorviksita on?

Asusteilla saa helposti ja edullisesti vaatteet näyttämään uusilta.

mene pois palstahullu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän