Äiti! Koska olet viimeksi ostanut jotain ihan vain itsellesi?
Olenko ainoa joka huomaa käyttävänsä äitiyspikkareita, reikäisiä sellaisia vielä 6kk synnytyksestä. Äitiys housuja kun ovat ainoat ehjät ja rintaliivejä joista tunkee kaarituki pihalle? Tukka roikkuu silmillä.. Silmälasit olen uusinut 3 vuotta sitten.. Mistään ylellisyyksistä puhumattakaan!
Lapsilla on viimeisen päälle vaatteet, kaikki tarvitsivat kesäksi kolmet kengät ja tiehenkin pitää tilata mursketta.. Kaikki menee aina äidin hankintojen edelle.
Onhan muillakin näin?
Kommentit (241)
Ei mekään mitään rikkaita olla. Mä olen kotihoidontuella ja mies saa pientä palkkaa, siltikin olen viime aikoina itselle ostanut kengät, laukun ja pari paitaa. Lapsia on 4.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ostan itsellekkin aina silloin tällöin jotain. Yleensä olen se joka ei tarvitse kipeimmin uusia kenkiä, kun lapset kasvaa ja tarve uusia vaatekaappiaan on jatkuva, mutta en enää pistä kaikessa itseänikään taka-alalle. Hieman siitä marttyyrin roolista pitää itseään karistella irti aina välillä.
Nii, onkohan sitten niin että muilla on varaa vähän marttyroida, mutta meillä ainakin on niin paljon kohteita mihin laittaa rahaa, ettei pysty hankkimaan itselle mitään ilman oksetuksen tunnetta.
Mitä kaikkea niitä kuluja sitten on?
Peruskulujen jälkeen on remontteja, tiehen pitää olla rahaa, joku reissu kesällä, autot rekaa.. Näitä mitä on varmasti kaikilla.
En voi uskoa että olen ainoa. Kyllä äitiys housut on aika kestohitti kuitenkin naureskelun aiheena.
Niin no, jos nuo tärkeimmät menoerät syövät kaiken käytettävissä olevan rahan, niin kai se nyt on päivänselvää, että uusiin housuihin tai silmälaseihin ei laiteta rahaa, kun vanhatkin vielä menevät. (niin äidillä, isällä ja lapsilla) Tietysti voi pistää asioita uuteen järjestykseen tai yrittää tulla vähemmällä toimeen esim. sen kesäreissun suhteen, jolloin tuohon "turhempaankin" olisi varaa.
Ostin itselleni black mamba -dild on, koska en enää näin lihavana kelpaa edes ma mu poitsuille.
Nymmääkin saan nauttia ees vähän.
Ai että lotisee ku lapset on poissa.
Noinhan se menee, toisten tarpeet omien edelle. Mies on kyllä höveli ja sanoo että osta sitä ja tätä kun ollaan kaupungilla mutta milläs ostat?? Itse hoidan meidän raha-asiat ja tiedän onko ylimääräistä vai ei. Mieluummin säästän rahat matkoihin kuin käytän kalliiseen laukkuun (joita tosin löytyy) tai vaatteisiin joita en oikeasti tarvitse.
Viimekuussa kyllä ostin uudet kumisaappaat, ihanat punaiset. Edelliset hajosi viime lokakuussa. Pihalla ja marjametsässä tarpeelliset
Ostin itselleni sukkia. Katselin samalla alushousuja. Halvimmat maksoi 1,50 pari eli paketissa oli kahdet alushousut, että ei mikään hirveän suuri lovi kukkarolle. Luulis murskekuorman lisäksi olevan varaa edes alushousuihin.
Kulutan rahaa lapsiin, eläimiin ja itseeni tasapuolisesti. Kullekin tarpeen mukaan. Mutta tiukan paikan tullen lapset ja eläimet menevät edelle ja itse sinnittelen vanhemmalla kalustolla. Pidän huolta ostamistani vaatteista ja tavaroista, ettei tarvitse niin usein ostaa uusia rikkinäisten tai kadonneiden tilalle. Ostan harkiten, jotta olisi varaa ostaa silloin kun tarvitsee.
Tottakai olen ostanut esim. uusia kesävaatteita, käsilaukun ja hiuskoruja. En taatusti kulje julkisesti epäsiistinä.
En ole vielä äiti, viimeisilläni paksuna kyllä. Olen varmaan kolmisen vuotta sitten käynyt viimeksi vaatekaupassa ja kampaajalla. Viimekesänä ostin kirpparilta uudet kengät 😂🙈
Eilen:) rakastan shoppailua ja vaatteita, siksi teen töitä paljon!
Lidlistä ostin äsken kaksi 8 euron rantamekkoa ja viime viikolla Uffista 20 eurolla 12 kesäpaitaa/mekkoa:)
Pienituloisena pitkästä aikaa repäisin keväällä ja uusin kerralla rintsikat (3×) ja ostin uudet (myös ihan kaupasta) farkut. No nyt kesällä olen onnellisesti toista kertaa raskaana, enkä pian pitkään aikaan mahdukaan noihin hankintoihini. XD
Jospa joku<3 taas myisi kirpparilla sopivankokoisia imetysliivejä, edelliset pari löytöäni ovat jo aikas kulahtaneet...
Kaikilla on varaa ehjiin alushousuihin. Niitä saa kolmen alushousun paketteja kympillä. Kyse on ihan priorisoinnista ja prioriteeteista, mutta en todellakaan usko, ettei irtoa 10 euroa kuukaudessa tai parissa uuteen alushoususettiin.
Olen aina pitänyt huolta ulkonäöstäni eikä äitiys sitä kyllä ole muuttanut. Pärjään kyllä hyvin ostamatta uusia vaatteita, koska olen ostanut paljon laadukkaita ja hyvännäköisiä vaatteita vuosien varrella, joista pidän huolta. Kun kerralla panostaa enemmän ja korkeaan laatuun, säilyy vaate hyvänä pitkään. Lisäksi alesta tekee löytöjä.
Kyse on enemmänkin priorisoinnista. Lapset ovat tärkeitä, mutta ei ole tervettä eikä terve malli kyllä ihmisyydestä, jos lapset oppii, että heidän eteensä heittäydytään martyyrimaisesti kaikki uhraten. Se ei opeta erityisen realistista kuvaa tulevasta elämästä eikä valmista millään muotoa tuleviin ihmissuhteisiin. Lastenkin on hyvä oppia jo pienenä, että myös muiden tarpeilla on merkitystä.
En voi ymmärtää, kuinka edelleen marttyyriäiti on joillain jotenkin ihannemalli äitiydestä. Pidän sitä lähinnä vahingollisena kaikille martyyrin läheisille.
No jopas on mustasukkaisia naisia taas liikkeellä. Perhe on perhe, oli erottu tai ei. sitten siihen voi liittyä myös uusi perhe. Olen itse nimenomaan "uusperheellinen" enkä ole ikinä puuttunut mitenkään mieheni ensimmäiseen perheeseen, johon hänellä on edelleen täysi oikeus. Tulen tottakai ex vaimon kanssa toimeen paremmin kuin hyvin - mielestäni mustasukkaisuus ja omistuksenhalu sekä "oman paikan todistelu" on jotenkin sairasta touhua. En ole mikään erityinen tai minun läsnäoloni ei ole pyyhkinyt pois exän läsnäoloa vaan elämme kaikki sopuisaa yhteiseloa (emme tietenkään saman katon alla) tällä kokoonpanolla, joka meille elämä on eteen tuonut. Onneksi ex ei ole myöskään nihkeä nalkuttaja vaan hoitaa myös sitten minun ja miehen lasta ihan mielellään samalla kuin hänen ja mieheni lapsia. En ymmärrä tällaista ehdottomuutta ja omistuksenhalua muutenkaan. Mielestäni kyse on lähinnä epätoivoisesta yrityksestä peitelä omia epävarmuuksia.
Tänään ostin itselleni kauniit korvakorut. Viime viikon risteilyltä löytyi sievä kesäpaita. Kävin viime viikolla myös kampaajalla lyhentämässä hiukan latvoja ja ostin samalla Colormaskin hoitoaineen.
Minulla on viisi lasta, mutta jotta jaksaisin olla hyvä äiti heille, tarvitsen paljon hyvää myös itselleni.
Ai niin, ja Escadan uuden kesätuoksun ostin myös laivalta!
T. 114
Mä ostan itselleni vähän väliä jotain, mutta tietenkin vain tarpeellista. Kuukauden sisään olen ostanut ainakin juoksutossut, ripsivärin, rantamekon ja bikinit lomalle sekä persialaisen maton sänkyni viereen aikaisia heräämisiä sulostuttamaan. Noihin meni jotain 800-850 €, matto oli kallein (539€). Tämä ei tarkoita, että jälkikasvu tai mies kulkisi huonoissa vermeissä, päin vastoin. Joo ja velaksi en ostoksiani osta. Tietenkin on myös aikoja jolloin en osta itselleni mitään, koska en kerta kaikkiaan tarvitse mitään.
Että sen kun menet kauppaan ap ja ostat alkkarit kerrallaan uudet, niin kauan että sinulla ei enää ole rikkinäisiä. Sitten siirryt rintsikoihin jne.
Menin töihin hoitovapaan jälkeen ja siellä eräs työkaveri piti aina jotain vaate-esittelyjä ja harrasti verkostomarkkinointia joillain rääsyillä.
Ensinnäkään ne vaatteet eivät olleet minusta edes kauniita. Mutta kun en suostunut ostamaan, nainen tokaisi ilkeään sävyyn, että etkö tosiaan laita itsellesi mitään, kun olet hommannut vaatteita. Minä siihen vastasin, että sinä näytät käyttäväsi todella paljon rahaa vaatteisiin, mutta silti et näytä yhtään miltään, että nuo rääsyt eivät ole tyyliäsi ainakaan parantaneet.
Mutta siis asiaan. Yleensäkin ostan itselleni aika vähän. Olen lapsuudestani jo oppinut, että tavarat käytetään loppuun ja mietitään, mitä oikeasti tarvitsee. Pätee edelleen, kun lapset ovat maailmalla. Ja ei, ei ole koskaan ollut edes rahapulaa, että en siksi ostelisi itselleni kaikenmaailman tavaraa ja vaatetta.
Osallistun mielipidekyselyihin ja vastauksista saa pisteitä.
Pisteillä ostan lahjakortteja ja nyt hain h et m.ltä nilkkasukkia 5 paria, 2 alushousut, yhdet rintsikat ja vielä yhden kynttilän.
Rahaa meni n 1,50 e.
Tämän vuoden ekat ostokset itselleni.
Tuntui hyvältä.
Vein samalla lumppupusseja, sain alelappuja. Meni ehkä mm 10 paria sukkia, joita ei voinut enää paikata.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kampaajalla (väri+ leikkaus). Viimeisin vaateostos taitaa olla nahkatakki ja valkoisia alushousuja. Pinkkejä korkkarisandaaleja etsin koko ajan, mutta se on työlästä kun jalka on 34-35. Ostaisin paljon enemmän ja juuri kenkiä, jos löytyisi mieluisa kauppa.
Lapsen vaatteisiin en vielä panosta, koska hän on niin pieni. Kunhan on siistit ja oikeankokoiset, se riittää. Itseeni panostan, koska käytän niitä vaatteita pitkään. Yhden lapsen kanssa jää rahaa.
Olet menossa Duran Duranin musiikkivideoon 80-luvulle?
No edellispäivänä dildon ja eilen nettikaupasta uudet legginsit. Muksun kanssa asutaan kahdestaa ja vähän jää ylimääräistä niin joka kk jotain pientä kivaa molemmille :)
Lapseni ovat jo isoja, mutta jotenkin on jäänyt päälle, että muut ensin. Yksi ystäväni sai minut heräämään kysymällä, että osaatko sinä itsellesi koskaan mitään. Se sai minut ajattelemaan. En ole vuosiin ostanut itselleni mitään. Seuraavana päivänä menin kauppaan ja ostin. Leningin, farkut, kaksi paitaa, alusvaatteita, yhden jakun. Viikon kuluttua menin kampaajalle. Ostin kengät ja kaksi
Merkkilaukkua. Kyllä oli ihanaa. Olen aina säästänyt pahan päivän varalle. Pidän sitä edelleen tärkeänä, mutta joskus pitää ostella itsellekin.