Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sattuuko korvien rei'itys?

Vierailija
02.09.2026 |

Ajattelin ottaa korvikset. Ihan se perinteinen korvanlehtimalli, ei rusto

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitatin jo joskus 7-vuotiaana. Sellaisella laitteella "ammuttiin", ja se oli pieni nips, sattui joo, mutta oli niin nopea juttu että kun ehti huomata että sattuu, kipu oli jo ohi. Eli ei kummoinen juttu ainakaan noin tehtynä. 

Vierailija
2/12 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipistää hieman. Tunne menee hetkessä ohi. Muista hoitaa uusia rei'ityksiä, etteivät tulehdu. ja aiheuta isompaa ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin sattuu. Miksi ei sattuisi? Kestää kuitenkin vain pienen hetken.

Mene kuitenkin ihan lävistäjälle joka tekee lävistyksen neulalla. Ei kuten omassa lapsuudessa, että reiät ammuttiin sillä masiinalla.

Vierailija
4/12 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipsasee kerran jos tehdään koneella, jos pistetään reikä neulalla sattuu kaksi kertaa.

Vierailija
5/12 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nipsasee kerran jos tehdään koneella, jos pistetään reikä neulalla sattuu kaksi kertaa.

Ai kerran vaikka laitettaisiin molempiin korviin?

Vierailija
6/12 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin sattuu. Miksi ei sattuisi? Kestää kuitenkin vain pienen hetken.

Mene kuitenkin ihan lävistäjälle joka tekee lävistyksen neulalla. Ei kuten omassa lapsuudessa, että reiät ammuttiin sillä masiinalla.

Mä olen aina ihmetellyt, miksi nykyään jotkut paheksuu sitä "masiinaa", vaikka se on todella paljon nopeampi ja kivuttomampi tapa. Varmaan lävistäjien propagandaa, että siinä koneellisessa laitossa olisi jotain huonompaa kuin heidän tavassaan.

Vierailija
7/12 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu omasta kipukynnyksestä ja jännityksestä.Ei satu, turhaan ei kannata pelätä.Joskus laitettiin itse neula läpi mutta ei ollut kovin hygieenistä joten en suosittele.

Vierailija
8/12 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itse reiät korviin neulalla, ei sattunut yhtään.

Vierailija
9/12 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle rei'itettiin joskus 10 vuotiaana kampaajalla joka ampui reiät sillä rei'ityslaitteella. Toisen korvan kohdalla laite jotenkin jumittui korvalehteeni. Itse rei'itys ei sattunut niin paljon kun se laitteen repiminen irti korvasta. Reiät kuitenkin paranivat hyvin.

Vierailija
10/12 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nipistää hieman. Tunne menee hetkessä ohi. Muista hoitaa uusia rei'ityksiä, etteivät tulehdu. ja aiheuta isompaa ongelmaa.

Itsellä lapsena oli varmaan pari vuotta ne reiät aina tulehtuneet ja märkivät ja pyrkivät kasvamaan umpeen. Mutta eipä siitäkään silti isompaa ongelmaa tullut. Sisulla pidin vaan korvakoruja, ettei mene umpeen, ja kyllä se lopulta siitä.

Vierailija
11/12 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa mihinkään kelloliikkeeseen tai kosmetologille rei'ittämään korvia epähygieenisellä pyssyllä! Siinä ammuttaessa tylppä ns. "harjoituskoru" survotaan korvasta läpi ja perään laitetaan yleensä vielä lukko, joka kerää kudosnestettä. Tulehtuu helposti ja koru on usein liian tiukka. "Pyssyn" kaikkia osia ei voi desinfioida esim. autoklaavissa, mikä on iso miinus. Lävistysliikkeessä taitava lävistäjä tekee reiän neulalla hyvään kohtaan. Koruksi valitaan jokin helppohoitoinen tappi tai rengas. Itsellä on kokemusta molemmista. "Ampuminen" sattui huomattavasti ja reiät tulehtuivat jälkihoidosta huolimatta. Lävistäjällä laitetut eivät juuri sattuneet ja paranivat viikossa. Kannattaa harkita ja selvittää, sopivatko lävistykset elämäntyyliisi ja oletko sitoutunut jäkihoitoon. Tutki myös tarkkaan, mikä liike olisi sopiva.

Vierailija
12/12 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nipistää, mulla on laitettu rei'ät viisivuotiaana ja sitten teininä otin toiset ja viisikymppisenä vielä rustoon lävistämällä kaksi.  Kaikki ollut aika kivuttomia, mutta rustolävistysten paranemin kesti huomattavasti kauemmin kuin Trumpin korvan ampumahaavan paraneminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi