Viimeinen kerta, kun vien kirpparille tavaraa myyntiin
Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.
Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.
Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.
Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.
Kommentit (589)
Älkää nyt roskiin heittäkö hyviä vaatteitanne! Viekää Punaisen Ristin Konttiin, Pelastusarmeijan keräyksiin,
Fidalle. Joku mielellään noista ostaa ja tukee samalla hyvää toimintaa. Kierrätyskeskuksetkin ottavat
hyvää tavaraa mielellään ja työllistävät paljon ihmisiä.
Meneekö kirjat enää kirppiksillä ollenkaan ja jos niin millaiset? Mietin kannattaako alkaa roudaamaan niitä sinne lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen kirpputorin idea ei suinkaan ollut tehdä bisnestä, vaan kierrättää tavarat ja näin säästää jätemaksuja ja omalla kulutuksellaan kuormittaa luontoa mahdollisimman vähän.
Oman kokemukseni mukaan tavarat menee hyvin kaupaksi, kun muistaa hinnoittelussa, ettei tehdä bisnestä, vaan huolehtii omalta osaltaan tavaroiden loppukäsittelystä.
Yleensä saan pöydän hinnan katetuksi ja se pitäisi riittää.Todellako?
Siis kaiken silittämisen, hinnoittelun, kirpparille roudaamisen, kirpparilla pöydän siivoamisen kerran päivässä ja jäljelle jääneiden tavaroiden kotiin roudaamisen vaivanpalkaksi pitäisi riittää hyvä mieli kierrättämisestä?Huh! Kiva, että sinulle riittää. Saa kirpparin pitäjä ainakin sen 40e/viikosta.
Minulla on muutakin puuhaa vapaa-ajallani. Joten kirppiskäynneistäni jotain oppineena vien kaiken ylimääräisen nykyisin suoraan roskikseen. En ala viemään mihinkään kierrätykseen vaan lyhin tie on roskiin, joten sinne.
Se on sun oma valinta, laitatko kiertoon vai maksatko jätemaksut.
Nykyisin ehjiä vaatteita ei edes saisi laittaa sekajätteeseen, vaan ne pitäisi kierrättää.
Sekajäte maksaa maltaita ja se peritään hoitovastikkeissa ja vuokrissa ja on merkittävä kuluerä taloyhtiöissä.Jos haluaa päästä eroon tarpeettomista vaatteista ja tavaroista, ongelma ei ole kirpputori, vaan oma ostokäyttäytyminen eli ostaa enemmän mitä kuluttaa ja näin on suurimmalla osalla, tavaraa pursuaa kaikialla, vaikka säilytystilaa nykyisin on monin verroin, kuin ennen.
Ei, vaan että tekstiilijätettä ei saa mennä kaatopaikalle. Ei siis väliä, onko vaate ehjä vai rikkinäinen. Meillä päin sekajäte viedään poltettavaksi eikä kaatopaikalle, niin sinne voi tunkea vaatteita miten paljon tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Meneekö kirjat enää kirppiksillä ollenkaan ja jos niin millaiset? Mietin kannattaako alkaa roudaamaan niitä sinne lainkaan.
Minä olen vienyt kirjoja kirjaston kierrätyshyllyyn, ainakin pääkaupunkiseudun kirjastoissa sellaisia on.
Kannattaa kysyä myös ottavatko lahjoituksena lainattaviin.
Vierailija kirjoitti:
Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.
Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.
Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.
Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.
Ylläpito hakkaa tälle hölinälleen satoja ylänuolia.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa myyjistä hinnoittelee tavarat ihan kauhean kalliisti. Juuri totesin tämän, kun etsin lapselle kumisaappaita kirpparilta, kun ei torista löytynyt. Kaikki jotka löysin, oli käytetty useammalla lapsella nimistä ja kunnosta päätellen, huonossa kunnossa suurin osa ja hinta silti 8-10e. Hyvässä kunnossa olevissa hinta taas oli 15e+, ei minulla ole tuollaista rahaa laittaa käytettyyn tavaraan.
Törkein oli se, kun löysin kuin löysinkin ihan ok kuntoiset saappaat ja hintaakin lapun mukaan vain 3,50e joten nappasin ne mukaani. Kassalla rahastaja kysyi, mistä pöydästä otin saappaat ja ihmetellen sanoin, että jostain alkupäästä, en muista numeroa.
En ollut huomannut, että saappaissa oli kaksi hintalappua, tuon 3,50e hintalapun numeron mukaista pöytää ei edes ollut koko kirpparilla. Toisessa lapussa, tämän kirpparin lapussa, oli hinta 8e ja lapuissa oli eri käsiala. Ilmeisesti myyjä siis oli toiselta kirpparilta ostanut saappaat 3,50e hintaan ja myi itse niitä nyt 8e hintaan.
Tuo 8e oli sen verran kova hinta kuntoonsa ja siihen nähden, että välillä Halpa-Hallissa ja Tokmannilla on suht samaan hintaan uusia saappaita, etten ottanut saappaita. Ihan vaan jo senkin takia, että suututtaa tuollainen röyhkeys. Ja jos tekee tuollaista, miten voi sitten unohtaa sen vanhan lapun siihen tuotteeseen?
Olin kassajonossa takanasi, kun tää kumisaapasjuttu taoahtui. En sinuna kuitenkaan kirjottaisi tänne pelkästään negatiivista palautetta koska yhteisosotosmääräsi oli n. 2 muovikassillista täynnä tavaraa. Lisäksi lapsesi (en ole 100 % varma?) alkoi leikkiä nukella ennekuin se oli edes maksettu. Okei, yhdet kumpparit ja hinnoittelumoka siinä. Kaikki muu kelpasi kuitenkin hyvin..
Mä lähetän vaan mun vaatteet rekki.fi ja thats it. Ei hampaiden kiristelyä
Minua ärsyttää, että kirppispöytääni kulkeutuu aina jonkun toisen pöydän tavaroita ja aina saan olla niitä viemässä takaisin pöytiin josta ne on nakattu minun pöytään ja omat tavarat löytyy välillä myös toisten pöydistä...
Kerran oli niin, että pöydässäni oli jonkun toisen tuomaa ja hinnoittelemaa tavaraa ja lapussa oli minun pöytänumeroni!!! Joku siis myi minun piikkiin omia ylijääneitä romujaan...
Olen tehnyt omaan pöytääni muutaman kerran mainoksia edistämään myyntiä, niin viimeisimmän mainoksen joku oli repinyt pois ja vienyt mennessään! :(
Minun tavaroista on revitty hintalappuja ja todennäköisesti jotain tavaraa on siten varastettukin? Ihmiset ei osta mitään hyväkuntoisia vaatteita 5-20€, koska kaikki pitäisi olla 1-3€ jos sitäkään. :-/
Olen myynyt jotain Emmyssä, koska en jaksa tuota kirppismeininkiä! Vaikka kirppisidea on hyvä ja toimii, jos ihmiset käyttää ja kunnioittaa sitä konseptia ja myyjien tuotteita.
Näinpä, nykyään ei kirppiksillä tienaa. Mäkin jäin jopa muutaman euron tappiolle loosivuokrasta, vaikka tarjolla oli pilkkahintaan ihan käyttämätöntäkin tavaraa. Esim. lasten käytämättömiä vaatteita (laput kiinni) 3-5 €, uusia kirjoja eurolla tai parilla, lakanoita avaamattomissa paketeissaan 7 € jne.
Muistelisin, että vuosikymmenen alussa kirppismyynnillä vielä tienasi ihan hyvin. Eikä tarvinnut olla priimaa naurettavalla hinnalla, vaan käytetympikin kunto kelpasi ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla samoja kokemuksia. Kaiken pitäisi maksaa euron tai kaksi korkeintaan. Hyväkuntoisesta, lähes käyttämättömän näköisestä kivasta takista (tyyliin Reimatec + toppatakki) 15€ on liikaa. Pitäisi olla vitosen. Tai kaksi euroa.
Vaatteet vielä jotenkin tekee kauppansa vauvakoossa, kitkutellen taaperoilla ja leikki-ikäisillä. Yli 110-senttiset on vaikeita, 122 ja yli melkein mahdottomia. Itsepalvelukirppikselle ei kannata viedä, koska viikkovuokran jälkeen ei jää käteen. Huutikseen eikä faceenkaan kannata laittaa kuin lähinnä jotain harrastustarvikkeita, mutta ei vaatteita. Poikkeuksena jos itse harrastaa jotain "lettileggingsiä" silloin kun on pahin vimma päällä. Jos muoti on jo ajanut ohitse, niin niitäkin saa itkien tyrkyttää "av kysyn mieheltä" tyypille, joka pohtii, pystyykö uhraamaan perheen varoista 1€20snt vaatteeseen, vai suuttuuko mies.
Tuossa on muuten joku juttu, että vauvalle ostaa mielihyvin kirppikseltä, mutta isolle taaperolle ostan yhä enemmissämäärin uutena. Kouluikäiselle tuskin enää ostaisin mitään kirppikseltä.
Se juttuhan on siinä että vauvan vaatteet on uuden veroisia mutta isompien lasten vaatteet loppuun kulutettuja. Mä ostan mielelläni meidän 5v pojalle kirppikseltä jos hyväkuntoista löytyy, mutta harvemmin tän ikäiselle löytyy.
Minun kokemuksesta vauvan vaatteista on tarjontaa niin paljon, että eivät mene hyvin kaupaksi. Minulla on mennyt parhaiten kaupaksi taaperoiden ja leikki-ikäisten vaatteet. Jopa serkun monta vuotta vanhat, jota on käyttänyt 3-4 lasta, toki ehjät.
Itse ostaisin mieluiten koululaisen vaatteita koossa 140-160cm, harvoin niitä näkee kirppareilla vaikka tuon ikäisillä yleensä pysyy jo vähän siistimpinä.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt roskiin heittäkö hyviä vaatteitanne! Viekää Punaisen Ristin Konttiin, Pelastusarmeijan keräyksiin,
Fidalle. Joku mielellään noista ostaa ja tukee samalla hyvää toimintaa. Kierrätyskeskuksetkin ottavat
hyvää tavaraa mielellään ja työllistävät paljon ihmisiä.
Työllistävät ihmisiä! Joo kuntouttavaa työtoimintaa ja työkokeilua kirpputoreilla.
Ei siellä oikealla palkalla olla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä syyllistämistä täällä. Miksi ihmeessä kenenkään velvollisuus olisi ostaa teidän kamojanne kirpputorilta, kun todennäköisesti haluaisitte ostaa lisää ja lisää, jos pääsisitte vanhoista eroon.
Eikö järkevämpää olisi ostaa mitä tarvitsee, eikä olettaa, että sen joku ostaa myöhemmin teiltä kirpparilta.
Vaatteet on yksi huonoimmista sijoituskohteista, eikä niillä ole juuri jälleenmyyntiarvoa.
Tämä.
Lopettakaa tarpeettoman tavaran ostaminen niin ei tarvitse myydä
Minulla ei ole ainakaan mitään myytävää koska kulutan kaiken loppuun ja ostan vain tarpeeseen, useinkin hyvää vaatetta kirpparilta ja halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä syyllistämistä täällä. Miksi ihmeessä kenenkään velvollisuus olisi ostaa teidän kamojanne kirpputorilta, kun todennäköisesti haluaisitte ostaa lisää ja lisää, jos pääsisitte vanhoista eroon.
Eikö järkevämpää olisi ostaa mitä tarvitsee, eikä olettaa, että sen joku ostaa myöhemmin teiltä kirpparilta.
Vaatteet on yksi huonoimmista sijoituskohteista, eikä niillä ole juuri jälleenmyyntiarvoa.
Tämä.
Minulla ei ole ainakaan mitään myytävää koska kulutan kaiken loppuun ja ostan vain tarpeeseen, useinkin hyvää vaatetta kirpparilta ja halvalla.
Sinulla ei taida olla lapsia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Minulla ei ole ainakaan mitään myytävää koska kulutan kaiken loppuun ja ostan vain tarpeeseen, useinkin hyvää vaatetta kirpparilta ja halvalla.Sinulla ei taida olla lapsia...
Suomessa on erinomauset vaatteiden kierrätysmahdollisuudet. Minä tarjoan pieneksi menneet lastenvaatteet ystäväperheille ja sukulaisille ilmaiseksi ja loput vien kierrätyskeskukseen ja SPR:lle, eikä tarvitse silitellä tai hinnoitella
Eikä lapsi tarvitse vaatteita paljon, kun pesukoneet on keksitty.
Nykyinen kulutushysteriä on kestämätön, kun maailma on hukkumassa jätteisiin ja luonnonvaroja tuhlataan, samalla saastutetaan elinympäristö tulevilta sukupolvilta.
Ilmastomuutos- ja lämpeneminen on tosi asia
https://yle.fi/uutiset/3-10253496
Monesti miehen kanssa törmätty vaatteisiin ja tavaroihin joissa ei ole hintalappua.
Näitä on todella usein.
Harmittaa, jos tekee löydön ja huomaa, että hintalappu puuttuu kokonaan. Jää sitten tuote ostamatta.
Näinköhän saan jossain vaiheessa lasten vaatteita myytyä, koska ei ole gugguuta sun muuta muotimerkkiä? Siistejä ja hyväkuntoisia kylläkin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä mini puhuu UFFille viemisestä. Miksi ko huijarifirmalle? Lahjoittakaa puhtaat ja ehjät vaatteet mielummin niitä oikeasti tarvitseville / oikeille hyväntekeväisyysjärjestöille tai toimijoille. Mm. seurakunnilta voi kiinnostusta kysyä.
Kertokaa tietämättömälle, että onko UFF:lla huono maine? Keräyslaatikko on lähellä taloyhtiötä ja sinne on tullut roudattua tavaraa silloin tällöin.
Taannoin tuli dokumentti, jossa kerrottiin, kuinka hyväntekeväisyydellä tehdään bisnestä. Ilmaiseksi (keräyspisteissä) saatua kamaa lajitellaan (osa menee varmaan lajittelijoiden omaan käyttöön) ja parhaat myydään kotimaan liiketiloissa edelleen asiakkaille. Loput kuskataan kehitysmaihin ja MYYDÄÄN siellä. Ja pienoinen osa huonoimpia tavaroita annetaan ilmaiseksi jollekin köyhälle. Tätä tekee niin UFF, Fida kuin SPR:kin ja moni muu.
Aika kannattavaa toimintaa, koska myyntitavara saadaan ilmaiseksi. Ja ihmiset luulevat, että ovat hyväntekijöitä ja tavara menee köyhille. Joopa joo. Mieluummin voisi antaa suoraan jollekin tarvitsevalle käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä mini puhuu UFFille viemisestä. Miksi ko huijarifirmalle? Lahjoittakaa puhtaat ja ehjät vaatteet mielummin niitä oikeasti tarvitseville / oikeille hyväntekeväisyysjärjestöille tai toimijoille. Mm. seurakunnilta voi kiinnostusta kysyä.
Kertokaa tietämättömälle, että onko UFF:lla huono maine? Keräyslaatikko on lähellä taloyhtiötä ja sinne on tullut roudattua tavaraa silloin tällöin.
Taannoin tuli dokumentti, jossa kerrottiin, kuinka hyväntekeväisyydellä tehdään bisnestä. Ilmaiseksi (keräyspisteissä) saatua kamaa lajitellaan (osa menee varmaan lajittelijoiden omaan käyttöön) ja parhaat myydään kotimaan liiketiloissa edelleen asiakkaille. Loput kuskataan kehitysmaihin ja MYYDÄÄN siellä. Ja pienoinen osa huonoimpia tavaroita annetaan ilmaiseksi jollekin köyhälle. Tätä tekee niin UFF, Fida kuin SPR:kin ja moni muu.
Aika kannattavaa toimintaa, koska myyntitavara saadaan ilmaiseksi. Ja ihmiset luulevat, että ovat hyväntekijöitä ja tavara menee köyhille. Joopa joo. Mieluummin voisi antaa suoraan jollekin tarvitsevalle käteen.
Jos myyntitavara saadaan ilmaiseksi, myös keräys/kontit maksavat ja niiden ylläpito, kuljetukset, lajittelu, tilojen vuokrat, osa vaatteista menee kaatikselle jne.
Ihmisillä on ihmeellinen käsitys, kun kuvittelevat hyväntekeväisyyden pyörivän kuluitta, ilman puhelimia ja tiloja, vakuutuksia, sähköä jne.
Ja mitä järkeä on viedä keräysvaatteita kehitysmaihin, kun siellä niitä valmistetaan, usein lapsityövoimalla muutamalla kymmenellä sentillä ja keräysvaatteiden kuljetus ja kalustus ja välivarastointi maksaa maltaita.
Eikös noissa jo konteissakin kerrota, ettei vaatteita kuskata kehitysmaihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vienyt kirjoja kirjaston kierrätyshyllyyn, ainakin pääkaupunkiseudun kirjastoissa sellaisia on.
Kannattaa kysyä myös ottavatko lahjoituksena lainattaviin.
Kysy sellaisista paikoista, joissa asiakkailla on aikaa lueskella, että ottaisivatko kirjoja vastaan (esim. Vankilat, vanhainkodit, jotkut sairaalat).
Myös koulujen ja leikkipuistojen iltapäivätoiminta ottaa varmaan mielellään vastaan siistejä kirjoja, leluja ja seurapelejä. Ehkäpä myös päiväkoditkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa myyjistä hinnoittelee tavarat ihan kauhean kalliisti. Juuri totesin tämän, kun etsin lapselle kumisaappaita kirpparilta, kun ei torista löytynyt. Kaikki jotka löysin, oli käytetty useammalla lapsella nimistä ja kunnosta päätellen, huonossa kunnossa suurin osa ja hinta silti 8-10e. Hyvässä kunnossa olevissa hinta taas oli 15e+, ei minulla ole tuollaista rahaa laittaa käytettyyn tavaraan.
Törkein oli se, kun löysin kuin löysinkin ihan ok kuntoiset saappaat ja hintaakin lapun mukaan vain 3,50e joten nappasin ne mukaani. Kassalla rahastaja kysyi, mistä pöydästä otin saappaat ja ihmetellen sanoin, että jostain alkupäästä, en muista numeroa.
En ollut huomannut, että saappaissa oli kaksi hintalappua, tuon 3,50e hintalapun numeron mukaista pöytää ei edes ollut koko kirpparilla. Toisessa lapussa, tämän kirpparin lapussa, oli hinta 8e ja lapuissa oli eri käsiala. Ilmeisesti myyjä siis oli toiselta kirpparilta ostanut saappaat 3,50e hintaan ja myi itse niitä nyt 8e hintaan.
Tuo 8e oli sen verran kova hinta kuntoonsa ja siihen nähden, että välillä Halpa-Hallissa ja Tokmannilla on suht samaan hintaan uusia saappaita, etten ottanut saappaita. Ihan vaan jo senkin takia, että suututtaa tuollainen röyhkeys. Ja jos tekee tuollaista, miten voi sitten unohtaa sen vanhan lapun siihen tuotteeseen?
Olin kassajonossa takanasi, kun tää kumisaapasjuttu taoahtui. En sinuna kuitenkaan kirjottaisi tänne pelkästään negatiivista palautetta koska yhteisosotosmääräsi oli n. 2 muovikassillista täynnä tavaraa. Lisäksi lapsesi (en ole 100 % varma?) alkoi leikkiä nukella ennekuin se oli edes maksettu. Okei, yhdet kumpparit ja hinnoittelumoka siinä. Kaikki muu kelpasi kuitenkin hyvin..
Öh, anteeksi nyt, mutta missä tämä sinun tapauksesi tapahtui? Takanani ei nimittäin ollut ketään, en ostanut 2 pussillista tavaraa, en ostanut nukkea eikä lapseni sellaisella leikkinyt. Tämä minun tapaukseni kävi Vaasassa.