Viimeinen kerta, kun vien kirpparille tavaraa myyntiin
Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.
Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.
Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.
Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.
Kommentit (589)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myin talvella kuukauden kirppiksellä, koska iso koju oli tarjouksessa. En ikinä enää vaivaudu hommaan. En ikinä. Nyt olen lahjoittanut tavaraa tutuille, vienyt Goodwillille, Samarialle(enää vie sinne, uskonnollisuus) ja myös H&M:lle.
Vaatekaupoista saat sentään alekupongit, niihin kannattaa viedä enemmin kuin Uffille. Uffille en vie periaatesyistä.
Niin, ja aiemmin yritin myydä facekirppiksellä. On kyllä niin idiootteja ihmisiä varauksineen sun muineen, että en viitsi vaivautua. Ja vaikka hinta on helevetin halpa, niin silti yritetään tinkiä puoleen, eli ilmaiseksi lähinnä.
Miten UFF on niin paljon huonompi kuin H&M? H&M polkee työntekijöitään ja heidän asemaansa aika rankasti. Siellä työskennellään aika karuissa oloissa ym..
Ok, huono paikka sekin, mutta saanpahan alekupongin edes, eikä niitä retkuja myydä ylihinnalla, jonka rahat menee pääasiassa johtajien elämäntason ylläpitoon. Ja se on hulppea se.
Vierailija kirjoitti:
Ei varsinaisesti aiheen otsikon mukainen, mutta tuli mieleen kun näitä kommentteja lueskelin.
Olin aikoinaan hyvätuloinen ja ostelin laadukkaita ja tietty hinnakkaita kodin sisustustavaroita, mattoja , valaisimia, merkki vuodevaatteita ym . Lahjoitin niitä avokätisesti lapseni perheeseen, kun heillä oli silloin vähän rahaa.
No, tilanteet heilahti pääelailleen. Minusta tuli köyhä työtön, peruspäivärahalla elävä, nippanappa selviävä, heistä työkuvioiden muututtua ja pienen perinnön saatua hyvätuloisia.
Yksi kaunis päivä lapseni ilmoitti, että oli saanut tosi hyvin, vähän päälle tuhat euroa (ihan oikeasti), kun oli vienyt niitä aiemmin antamiani tuotteita kirppikselle. Olin mykistynyt. Olihan tosin ne hänelle antanut, mutta hän tiesi nykyisen tilanteeni ja ahdinkoni, ja jos olisi tuotto laitettu edes puoliksi olisi se auttanut paljon.
Minulla olisi hyvin ollut aikaa ja kuljetuskin olisi varmaan järjestynyt, jos olisin saanut mahdollisuuden itsekin hoitaa nämä kirppikselle ja saanut näin hieman helpotusta tilanteeseeni.
No, omapahan on kasvatuksen tulos, vaikka en nyt ihan laittaisi kaikkea senkään piikkiin.
Annat vanhoja kalusteitasi ja ylläri pylläri jälkikasvullasi on eri maku?
Pitäisikö hyvätuloisten lasten antaa nyt äidilleen esim vuodevaatteita ym tarpeetonta?
mielipiteitä?
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen kirpputorin idea ei suinkaan ollut tehdä bisnestä, vaan kierrättää tavarat ja näin säästää jätemaksuja ja omalla kulutuksellaan kuormittaa luontoa mahdollisimman vähän.
Oman kokemukseni mukaan tavarat menee hyvin kaupaksi, kun muistaa hinnoittelussa, ettei tehdä bisnestä, vaan huolehtii omalta osaltaan tavaroiden loppukäsittelystä.
Yleensä saan pöydän hinnan katetuksi ja se pitäisi riittää.
Aina ihmetyttää nää "x:n alkuperäinen idea..." ihan kuin itse olisi x:n keksinyt. Kaupankäyntiä kirpputorimyynti on aina ollut. Omasta mielestäni kenenkään ei tulisi suhtautua aikaansa tuolla tavalla. Oma aikani ei todellakaan ole ilmaista ja jos en saa kunnollista korvausta niin tungen ylimääräiset kamat fidalle, uffille yms. ja pienituloiset saa sitten heiltä ostaa ylihintaan.
Joo, nämä jotka myynnissä ovat pikkasen ihmetyttäneet: lapsen alushousut, joissa jo valmiina ruskeat jäljet. Jee ostanpa tästä paskaset kalsongit sitten! Ja jo käytetyt kosmetiikkatuotteet, joista pyydetään korkea hinta ja purkissa todellakin vähän alle puolet ainetta jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen kirpputorin idea ei suinkaan ollut tehdä bisnestä, vaan kierrättää tavarat ja näin säästää jätemaksuja ja omalla kulutuksellaan kuormittaa luontoa mahdollisimman vähän.
Oman kokemukseni mukaan tavarat menee hyvin kaupaksi, kun muistaa hinnoittelussa, ettei tehdä bisnestä, vaan huolehtii omalta osaltaan tavaroiden loppukäsittelystä.
Yleensä saan pöydän hinnan katetuksi ja se pitäisi riittää.
Todellako?
Siis kaiken silittämisen, hinnoittelun, kirpparille roudaamisen, kirpparilla pöydän siivoamisen kerran päivässä ja jäljelle jääneiden tavaroiden kotiin roudaamisen vaivanpalkaksi pitäisi riittää hyvä mieli kierrättämisestä?
Huh! Kiva, että sinulle riittää. Saa kirpparin pitäjä ainakin sen 40e/viikosta.
Minulla on muutakin puuhaa vapaa-ajallani. Joten kirppiskäynneistäni jotain oppineena vien kaiken ylimääräisen nykyisin suoraan roskikseen. En ala viemään mihinkään kierrätykseen vaan lyhin tie on roskiin, joten sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, meillä on kullakin niin erilainen käsitys siististä ja uudehkosta. Kaveri tarjosi ostettavaksi lapsensa kumisaappaita. Kuulemma yhdellä lapsella olleet ja siisti, kuin uudet. Näin saappaat, niissä luki kahden lapsen nimi, saappaiden sisältä näki että vesilammikossa on uitettu, pohjissa reilua kulumaa. Öö joo, minä en kokenut niistä ihan samoin kuin mitä kaveri sanoi. En ostanut niin kuluneita ja käytettyjä vaikka kaveri hehkutti kuin uusiksi.
Joo, mutta kaikilla kriteereillä siistikään ei välttämättä mene. Itsellä on ollut uusia, käyttämättömiä vaatteitakin myynnissä, esim viimeksi Onlyn 90 euron hintainen villatakki jossa laput vielä kiinni, eikä mennyt eurolla. Jengi taitaa konmarittaa yms niin paljon nykyään, ettei tavara liiku.
Uffille sitten vaan.
Onlylla on myynnissä omituisia retaleita joita kutsutaan vaatteiksi. 100% tekokuituneule omituisen teltan muotoisena ei mene kaupaksi edes ilmaiseksi. Enkä tarkoita että sinun vaate oli juuri tuollainen. Voi olla että sillä viikolla kukaan ei tarvinnut neuletta tai siinä oli juuri se väri mitä kukaan ei halunnut. Minä koitan myydä vaatetta 1-2 kertaa, jos ei mene niin sitten kierrätykseen. Yleensä menee sillä myyn kesävaatteet keväällä ja talvivaatteet syksyllä ja hinta alhaiseksi, laput pois sillä kukaan ei halua ostaa toisen virheostosta.
Ööh, en ymmärrä viestiäsi? En pyytänyt arviota siitä, miksiköhän juuri nimenomainen kyseinen villatakki ei mennyt kaupaksi, vaan annoin sen esimerkkinä (varmasti siististä ja pilkkahintaisesta tuotteesta) lainaamalleni kirjoittajalle, joka epäili ihmisten vaihtelevaa käsitystä hyväkuntoisesta. Kyllä minä tiedän, millaista vaatetta Only myy, pointti oli ihan muualla - hyväkuntoinen, jopa käyttämätön vaate ei meinaa mennä kirpparilla kaupaksi lähes ilmaiseksikaan.
Lappukommenttiasi en ymmärrä, itse ostan mieluummin virheostoksen eli käyttämättömän kuin käytetyn. Mulle siis ostajana se lappu on plussaa, mutta en sitten taida olla ”kukaan”.
Parhaat naurut saa blogista "Paskat Kirppislöydöt" mihin ihmiset lähettävät kirppiksillä bongaamiaan "uniikkeja taideteoksia"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myin talvella kuukauden kirppiksellä, koska iso koju oli tarjouksessa. En ikinä enää vaivaudu hommaan. En ikinä. Nyt olen lahjoittanut tavaraa tutuille, vienyt Goodwillille, Samarialle(enää vie sinne, uskonnollisuus) ja myös H&M:lle.
Vaatekaupoista saat sentään alekupongit, niihin kannattaa viedä enemmin kuin Uffille. Uffille en vie periaatesyistä.
Niin, ja aiemmin yritin myydä facekirppiksellä. On kyllä niin idiootteja ihmisiä varauksineen sun muineen, että en viitsi vaivautua. Ja vaikka hinta on helevetin halpa, niin silti yritetään tinkiä puoleen, eli ilmaiseksi lähinnä.
Miten UFF on niin paljon huonompi kuin H&M? H&M polkee työntekijöitään ja heidän asemaansa aika rankasti. Siellä työskennellään aika karuissa oloissa ym..
Ok, huono paikka sekin, mutta saanpahan alekupongin edes, eikä niitä retkuja myydä ylihinnalla, jonka rahat menee pääasiassa johtajien elämäntason ylläpitoon. Ja se on hulppea se.
Eihän se alekuponki ole minkään arvoinen, ellei sitä realisoi ostamalla niitä h&m:n rytkyjä. Kuvitteletko siis säästäväsi tai jopa tienaavasi ostamalla? (Ps. Se alennuskuponki on kyllä jo hinnassa. Samoin H&M:n johtajien korkeat palkat.)
Tuosta UFF:stä sen verran, että ihan siitä huolimatta, minne kyseisen järjestön rahat päätyvät, kyseessä on kuitenkin ympäristöystävällinen ja helppo tapa kierrättää käyttökelpoisia vaatteita.
Käyttökelpoiset vaatteet olisi aina parasta - siis luontoystävällisintä - saada uudelleenkäyttöön. Toiseksi luontoystävällisin tapa kierrättää olisi saada kangas sellaisenaan uusiokäyttöön, niin että siitä ommellaan jotain uutta.
Toki vanhojen rikkinäisten vaatteiden vieminen vaikkapa H&M:n tekstiilikierrätykseen on paljon parempi kuin niiden heittäminen roskiin. Mutta mikäli mahdollista, vaatteet kannattaa saada uusiokäyttöön ilman turhia käsittelyvaiheita.
H&M kierrätyskankaista valmistetaan myös tietääkseni jotain puhdistusrättejä, kuituja teollisuuden tarpeisiin jne., mikä on mielestäni esim. puuvillan haaskausta. Valitettavasti varsinaisen tekstiilinkierrätys - siis että vaatteista tehtäisiin uutta vaatekangasta - on vielä lapsenkengissä. Toivottavasti ala kehittyy nopeasti.
tl;dr: Itse vien kyllä UFF:n laatikkoon turhia vaatteita, en siksi että erityisesti tukisin kyseisen lafkan toimintaa, vaan siksi että se on tapa siinä missä jokin muukin saada käyttökelpoiset vaatteet uudelleen käyttöön. Jos muita, parempia hyväntekeväisyyskirppiksiä löytyy kätevän matkan päästä, niin kokeilkaa toki niitä ensin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla samat fiilikset. Aikoinaan vein paljon tavaraa Helsingin Vekarakirppikselle... nyt en enää vie koska ihmiset ovat ihan "possuja". Siellä ihmiset penkovat ja pudottavat lattialle tavaraa, eivät nosta edes. Ja lapset saavat mellastaa ja ottaa särkyviäkin tavaroita pöydästä ym. Kerran eräs äiti antoi lapsensa kävellä jäätelön kanssa siellä ja olin paikalla kun se jäätelö putosi myyntipöytääni. Käyttämätön hieno mekko oli jäätelössä. Äitinsä ei pahoitellut eikä mitään vaan meni ostamaan lapselle uuden jätskin. Sanoin että pöytä on minun ja että ei ole kiva kun nyt mekkoa ei voi myydä. Nainen sanoi että lapset sotkevat ja mulkoili vaan. Lähtivät ovesta ulos kun jätski oli ostettu ja asia jäi siihen. Lisäksi pöydästäni on varastettu tavaraa, esim. uusia kenkiä. En kyllä tajua miten mutta varkaat ovat taitavia. Myyn jatkossa tavarat aina facebook-kirppiksellä.
Minullakin oli kerran kirppispöydässä käyttämätön huulipuna myynnissä. Joku neropatti oli keksinyt sotkea sillä osan tavaroista, oli väkisellä tungettu jonkun reikäisen muovituotteen läpi koko huulipuna. Kyllä kirosanat lenteli mielessä kun sen sotkun näin. Minulta on varastettu myös kallis hälytarralla varustettu iso kirja kirppikseltä. Itse asiassa epäilen että omistaja oli vienyt sen kotiinsa luettavaksi ja unohtanut sinne. Oli aivan hänen tyylisensä kirja. Ei sitä koskaan enää näkynyt, no kirppis menetti vakituisen myyjän/ostavan asiakkaan siinä sotkussa.
Vierailija kirjoitti:
Parhaat naurut saa blogista "Paskat Kirppislöydöt" mihin ihmiset lähettävät kirppiksillä bongaamiaan "uniikkeja taideteoksia"
Ja niistäkin rikkinäisistä tavaroista suurin osa on ollut täysin ehjiä kirppikselle tuotaessa ja sitten joku asiakas on sen rikkonut eikä ole maksanut. Seuraava asiakas sitten tullut kohdalle ja nauraa myyjälle "joka pyytää paskasta kallista hintaa" ja ottaa kuvan nettisivustolle muidenkin naurettavaksi. Ennen kuin myyjä on ehtinyt tuotetta poistaa pöydästään. Tosi "kivaa" mainosta kirppismyyjille tuollainen ajattelematon herjaaminen netissä. Lisäksi aina kritisoidaan sitä että pyydetään kalliimpaa hintaa kuin uusista kaupoissa. Mutta jos pöytään tuo viikon aikana satoja tuotteita niin kuka niitä ehtii ja jaksaa jokaista vertailla eri kaupoista ja netistä että mitä ne uutena tänä päivänä maksaa muualla ja mikä on tarjouksessa missäkin kaupassa? Mutu-tuntumalla niihin hinnat vedetään ja katsotaan ostaako joku, jos ei osta, sitten lasketaan. Kenellä oikeasti on muistissa jokaikisen tuotteen ostohinta vuosienkin takaa? Tuskin kenelläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla samoja kokemuksia. Kaiken pitäisi maksaa euron tai kaksi korkeintaan. Hyväkuntoisesta, lähes käyttämättömän näköisestä kivasta takista (tyyliin Reimatec + toppatakki) 15€ on liikaa. Pitäisi olla vitosen. Tai kaksi euroa.
Vaatteet vielä jotenkin tekee kauppansa vauvakoossa, kitkutellen taaperoilla ja leikki-ikäisillä. Yli 110-senttiset on vaikeita, 122 ja yli melkein mahdottomia. Itsepalvelukirppikselle ei kannata viedä, koska viikkovuokran jälkeen ei jää käteen. Huutikseen eikä faceenkaan kannata laittaa kuin lähinnä jotain harrastustarvikkeita, mutta ei vaatteita. Poikkeuksena jos itse harrastaa jotain "lettileggingsiä" silloin kun on pahin vimma päällä. Jos muoti on jo ajanut ohitse, niin niitäkin saa itkien tyrkyttää "av kysyn mieheltä" tyypille, joka pohtii, pystyykö uhraamaan perheen varoista 1€20snt vaatteeseen, vai suuttuuko mies.
Tuossa on muuten joku juttu, että vauvalle ostaa mielihyvin kirppikseltä, mutta isolle taaperolle ostan yhä enemmissämäärin uutena. Kouluikäiselle tuskin enää ostaisin mitään kirppikseltä.
Se juttuhan on siinä että vauvan vaatteet on uuden veroisia mutta isompien lasten vaatteet loppuun kulutettuja. Mä ostan mielelläni meidän 5v pojalle kirppikseltä jos hyväkuntoista löytyy, mutta harvemmin tän ikäiselle löytyy.
MInä heitän roskiin tästä lähtien kaikki turhat vaatteet. Saahan ainakin polttoainetta, eikä tarvii käyttää energiaa vaatteitten roudaamiseen kirppikselle, sieltä takaisin tai luovuttaa varkaille ilmaiseksi.
Täysin sama kokemus kuin aapeellä. Minä myös roudasin ikeakasseissa pyörällä. Silitin myös vaatteet. Loput kolme päivää -50% ja siltikin niitä joutui kuljettamaan takaisin. Ilmaiseksi olis vissiin kelvannut.
Lapseni löysi kerran kivan Barbieauton kirppikseltä, hintakin oli fiksu 5€. Mutta ruoesin katsomaan sitä tarkemmin, oli ihan hirveässä töhnän peitossa. Siis kaikki ne pienetkin kolot ihan likaisena jotain outoa tahmaa. Ja sitä ei taatusti ole kukaan kirppiksellä sotkenut, tuo on selkeästi tullut vain siitä, että lelua ei ole ikinä pesty. En ottanut riskiä, ettei saa itsekään pestyä sitä.
Littlest PetShoppeja tmv on myös usein myynnissä hintaan 5-15€. Uutena saa tuolla hintaan kaupasta. Noita vanhempia ei ehkä, mutta silti. En ole edes kuullut että noilla olisi keräilyarvoa?
Ja en tarkoita tällä sitä, että pitäisi 99€ maksava lelu myydä hintaan 1€. Mutta kuitenkin järkevä hinta, ehjyys ja puhtaus on ne kriteerit jolla ostan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä saan pöydän hinnan katetuksi ja se pitäisi riittää.Todellako?
Siis kaiken silittämisen, hinnoittelun, kirpparille roudaamisen, kirpparilla pöydän siivoamisen kerran päivässä ja jäljelle jääneiden tavaroiden kotiin roudaamisen vaivanpalkaksi pitäisi riittää hyvä mieli kierrättämisestä?Huh! Kiva, että sinulle riittää. Saa kirpparin pitäjä ainakin sen 40e/viikosta.
Minulla on muutakin puuhaa vapaa-ajallani. Joten kirppiskäynneistäni jotain oppineena vien kaiken ylimääräisen nykyisin suoraan roskikseen. En ala viemään mihinkään kierrätykseen vaan lyhin tie on roskiin, joten sinne.
Se on sun oma valinta, laitatko kiertoon vai maksatko jätemaksut.
Nykyisin ehjiä vaatteita ei edes saisi laittaa sekajätteeseen, vaan ne pitäisi kierrättää.
Sekajäte maksaa maltaita ja se peritään hoitovastikkeissa ja vuokrissa ja on merkittävä kuluerä taloyhtiöissä.
Jos haluaa päästä eroon tarpeettomista vaatteista ja tavaroista, ongelma ei ole kirpputori, vaan oma ostokäyttäytyminen eli ostaa enemmän mitä kuluttaa ja näin on suurimmalla osalla, tavaraa pursuaa kaikialla, vaikka säilytystilaa nykyisin on monin verroin, kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä mini puhuu UFFille viemisestä. Miksi ko huijarifirmalle? Lahjoittakaa puhtaat ja ehjät vaatteet mielummin niitä oikeasti tarvitseville / oikeille hyväntekeväisyysjärjestöille tai toimijoille. Mm. seurakunnilta voi kiinnostusta kysyä.
Kertokaa tietämättömälle, että onko UFF:lla huono maine? Keräyslaatikko on lähellä taloyhtiötä ja sinne on tullut roudattua tavaraa silloin tällöin.
Huijareiksi väitetään UFF:ia kahdesta syystä. Ensinnäkin että se esittää olevamsa humanitäärinen järjestö., vaikka todellisuudessa se ei sitä ole, sillä se ei ole antanut koskaan mitään avustuksia. Ja toiseksi, että se kiertää veroja ja pimittää järjestön todelliset edunsaajat. Televisiossa esitetyn dokumenttielokuvan mukaan UFF kerää huomattavat voitot, joita se ei käytä mihinkään hyväntekeväisyyteen, vaan rahat päätyvät veroparatiisien kautta muutaman yksityisen henkilön taskuun, jotka viettävät yleellistä elämää.
Dokumentissa haastateltu UFF:n Suomen maanjohtaja kiisti molemmat väitteet. Hänen mukaansa UFF ei olekaan väittänyt olevansa humanitäärinen järjestö - kyseessä on vain yleinen mielikuvamarkkinointi. Johtajan mukaan järjestön toiminta onkin tavaroiden myyminen ja tuotot käytetään järjestön järjestön oman toiminnan kuluihin. Hän myönsi, että voitot menevät ulkomaille ja väiiti että hänkään ei tiedä tarkkaan mitä rahoille lopulta tehdään tai kenelle ne päätyvät.
Dokumentin esittämisen jälkeen UFF poistui moneksi vuodeksi julkisuudesta.
”Kukaan ei halua ostaa toisen virheostosta”? Mikä ihmeen logiikka tässä on, ketä kiinnostaa mikä huti myyjälle on tullut kerta tuote on käyttämätön? 😂 Itseäni ei ainakaan, todellakin ostan lapun kanssa jos on mieleinen tuote.