Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viimeinen kerta, kun vien kirpparille tavaraa myyntiin

Vierailija
13.06.2018 |

Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.

Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.

Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.

Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.

Kommentit (589)

Vierailija
181/589 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhauduin ihan samaan, tuntui ettei hyvälaatuiset, hyvässä kunnossa olevat tavarat ja vaatteet liiku millään hinnalla. Eniten turhautti nettikirppiksellä myyty nahkainen merkkilaukku, joka oli siistissä ja hyvässä, mutta käytetyssä kunnossa. Aluksi laitoin hintaa 40 €, sitten laskin 30 €, taas alemmaksi ja lopulta sain ison työn jälkeen myytyä sen 5 € hintaan. Ohareita, jahkailijoita, ei ole rahaa maksaa just nyt mut..., aitouden epäilijöitä (no, saisit sitten 10 € hintaan laadukkaan, nahkaisen laukun vaikka olisi feikki) ja kuitin vaatijoita. Sinänsä ymmärrän vähän kahta viimeistä, en itsekään halua tukea piratismia tai varastetun tavaran myymistä. Silti, merkki ei ole väärentäjien kovassa suosiossa, laukku selkeästi nahkaa ja laatu hyvä. Varastetun tavaran suhteen aika harva myy tavaran käytettynä, 10 v päästä hankkimisesta ja pienellä hinnalla. Kuitenkin siitä näki, ettei ole upouusi vaikka siisti olikin. Enkä arvannut säästää kuittia kirppismyyntiä varten.

Tämän jälkeen luovutin nettikirppareiden kanssa ja vuokrasin pöydän. Sain 50 snt–4 € hintaisista tavaroista 71 €, eli vuokran jälkeen jäi käteen 11 €. Lopulta keksin hyödyntää monilla kirppareilla olevaa myyntipalvelua. Tuot tavarat paikan päälle, henkilökunta hoitaa hinnoittelun, järjestelyn ja pöydän siistimisen. Täällä päin hintana on 50 % myynnistä ja 10 € vuokra. Lopulta sain tuolla taktiikalla käteen ~150 € ja paljosta eroon. Yllättäen myynti oli vilkkaampaa kun hinnat olivat korkeammat.

myyt ylihintaan jotain kämästä rikkinäistä guessin muovilaukkua ja oot yllättynyt et kukaan ei haluu? selvä.

En ole tuo, kenelle vastaat, mutta todella vaikea on saada oikeasti hyvistä ja uusistakin merkkivaatteista mitään hintaa nykyään. Esimerkkinä vaikka käyttämättä jääneet (laput vielä paikalla) Isabel Marantin housut, joista tuli hintatarjouksia tyyliin 15 euroa. Kiitos ei. Mieluummin pidän kaapin pohjalla, vaikkei mahdukaan päälle.

Sama noiden yllämainittujen lakanoiden kanssa - eivät kaikki lakanat ole samaa Tokmannin laatua, kuten ei merkkihousujenkaan pitäisi olla samassa hintaluokassa Lidlin housujen kanssa. Jos oikeasti hyvälaatuinen lakana on maksanut uutena 70 euroa, kuka hullu sen 3 eurolla laittaisi myyntiin?

Ei ostohinta ole mikään takuu siitä että saat myydessä saman, puolet tai edes kymmenesosan. Kaikkeen ostamiseen tulee suhtautua niin että raha meni piste.

Ei siinä tarvitse mitään takuita ollakaan. Hutiostos on hutiostos ja oma moka, ei sille mitään voi. Mutta ajattelen lähinnä niin, mitä ITSE olisin valmis maksamaan. Voisin ihan hyvin maksaa ja olen maksanutkin jopa käytetystä merkkivaatteesta 50 euroa, jos sitä saa kaupasta monta kertaa kalliimmalla. Myöskin pitäisin melkoisena löytönä, jos löytäisin kirppikseltä 70 euron lakanan 10 eurolla.

Siksi ihmettelenkin, kun muilla tuntuu olevan enimmäkseen "Eurolla tai en osta ollenkaan!" -tyylisiä periaatteita kirppiksen kanssa. Minä arvioin hinnan sopivuuden tavarakohtaisesti, enkä koe tarvetta m.m. verrata kaikkia lakanoita Tokmannin sekundalakanoiden hintaan.

Mutta ei kaikki ihmiset tunnista ns. merkkitavaroita/vaatteita, joten siksi meille joillekin lakana on vain lakana, ei merkkilakana ja noi yhden mainitsemat Isabel Marantin housut ovat housut muiden joukossa. 

Mulle useimmat merkit eivät sano yhtään mitään, esim. tuo Isabel M. kuulostaa joltakin Prisman tai Cittarin vaatteelta, ei joltain tunnetulta. Itse en myöskään ostaisi kirpparilta vaatetta 50 eurolla, koska en sen hintaista osta kaupastakaan, oli se merkki mikä tahansa. Mä käyn kirppiksellä siksi, että saisin jotain päällepantavaa halpaan hintaan tai löydän vaikkapa jonkun kivan laukun tai astian sopuhintaan. 

Ja mun mielestä, 70 euron lakanat ovat jotain aivan käsittämätöntä, kuka oikeasti normaalissa elämässä ostelee tai tarvitsee ja kuvittelee, että jossain kirppiksellä sellaisia arvostettaisiin niin, että kävijä olisi valmis maksamaan suhteellisen kovaa hintaa vieläkin?

Meitä on niin monenlaisia kirppiksellä kävijöitä, että toki hankalaahan on kaikkia miellyttää. ( ohis )

Vierailija
182/589 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidin juuri kirpparipöytää viikon ajan. Pöytävuokran jälkeen käteen jäävä "tuotto" ei todellakaan ole kaiken sen vaivan arvoinen mikä pöydän pitämisen eteen menee.

Pöydästä jäi yksi IKEAn kassillinen tavaraa myymättä (hyväkuntoista, kaikki 0,5-2€) joka ei kellekään kelvannut, veinkin siis loput Pelastusarmeijalle.

Jatkossa vien SUORAAN ilmaiskeräykseen eli hyväntekeväisyyteen tavaraa, säästyy suurelta vaivalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/589 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhauduin ihan samaan, tuntui ettei hyvälaatuiset, hyvässä kunnossa olevat tavarat ja vaatteet liiku millään hinnalla. Eniten turhautti nettikirppiksellä myyty nahkainen merkkilaukku, joka oli siistissä ja hyvässä, mutta käytetyssä kunnossa. Aluksi laitoin hintaa 40 €, sitten laskin 30 €, taas alemmaksi ja lopulta sain ison työn jälkeen myytyä sen 5 € hintaan. Ohareita, jahkailijoita, ei ole rahaa maksaa just nyt mut..., aitouden epäilijöitä (no, saisit sitten 10 € hintaan laadukkaan, nahkaisen laukun vaikka olisi feikki) ja kuitin vaatijoita. Sinänsä ymmärrän vähän kahta viimeistä, en itsekään halua tukea piratismia tai varastetun tavaran myymistä. Silti, merkki ei ole väärentäjien kovassa suosiossa, laukku selkeästi nahkaa ja laatu hyvä. Varastetun tavaran suhteen aika harva myy tavaran käytettynä, 10 v päästä hankkimisesta ja pienellä hinnalla. Kuitenkin siitä näki, ettei ole upouusi vaikka siisti olikin. Enkä arvannut säästää kuittia kirppismyyntiä varten.

Tämän jälkeen luovutin nettikirppareiden kanssa ja vuokrasin pöydän. Sain 50 snt–4 € hintaisista tavaroista 71 €, eli vuokran jälkeen jäi käteen 11 €. Lopulta keksin hyödyntää monilla kirppareilla olevaa myyntipalvelua. Tuot tavarat paikan päälle, henkilökunta hoitaa hinnoittelun, järjestelyn ja pöydän siistimisen. Täällä päin hintana on 50 % myynnistä ja 10 € vuokra. Lopulta sain tuolla taktiikalla käteen ~150 € ja paljosta eroon. Yllättäen myynti oli vilkkaampaa kun hinnat olivat korkeammat.

myyt ylihintaan jotain kämästä rikkinäistä guessin muovilaukkua ja oot yllättynyt et kukaan ei haluu? selvä.

En ole tuo, kenelle vastaat, mutta todella vaikea on saada oikeasti hyvistä ja uusistakin merkkivaatteista mitään hintaa nykyään. Esimerkkinä vaikka käyttämättä jääneet (laput vielä paikalla) Isabel Marantin housut, joista tuli hintatarjouksia tyyliin 15 euroa. Kiitos ei. Mieluummin pidän kaapin pohjalla, vaikkei mahdukaan päälle.

Sama noiden yllämainittujen lakanoiden kanssa - eivät kaikki lakanat ole samaa Tokmannin laatua, kuten ei merkkihousujenkaan pitäisi olla samassa hintaluokassa Lidlin housujen kanssa. Jos oikeasti hyvälaatuinen lakana on maksanut uutena 70 euroa, kuka hullu sen 3 eurolla laittaisi myyntiin?

Ei ostohinta ole mikään takuu siitä että saat myydessä saman, puolet tai edes kymmenesosan. Kaikkeen ostamiseen tulee suhtautua niin että raha meni piste.

Ei siinä tarvitse mitään takuita ollakaan. Hutiostos on hutiostos ja oma moka, ei sille mitään voi. Mutta ajattelen lähinnä niin, mitä ITSE olisin valmis maksamaan. Voisin ihan hyvin maksaa ja olen maksanutkin jopa käytetystä merkkivaatteesta 50 euroa, jos sitä saa kaupasta monta kertaa kalliimmalla. Myöskin pitäisin melkoisena löytönä, jos löytäisin kirppikseltä 70 euron lakanan 10 eurolla.

Siksi ihmettelenkin, kun muilla tuntuu olevan enimmäkseen "Eurolla tai en osta ollenkaan!" -tyylisiä periaatteita kirppiksen kanssa. Minä arvioin hinnan sopivuuden tavarakohtaisesti, enkä koe tarvetta m.m. verrata kaikkia lakanoita Tokmannin sekundalakanoiden hintaan.

Mutta ei kaikki ihmiset tunnista ns. merkkitavaroita/vaatteita, joten siksi meille joillekin lakana on vain lakana, ei merkkilakana ja noi yhden mainitsemat Isabel Marantin housut ovat housut muiden joukossa. 

Mulle useimmat merkit eivät sano yhtään mitään, esim. tuo Isabel M. kuulostaa joltakin Prisman tai Cittarin vaatteelta, ei joltain tunnetulta. Itse en myöskään ostaisi kirpparilta vaatetta 50 eurolla, koska en sen hintaista osta kaupastakaan, oli se merkki mikä tahansa. Mä käyn kirppiksellä siksi, että saisin jotain päällepantavaa halpaan hintaan tai löydän vaikkapa jonkun kivan laukun tai astian sopuhintaan. 

Ja mun mielestä, 70 euron lakanat ovat jotain aivan käsittämätöntä, kuka oikeasti normaalissa elämässä ostelee tai tarvitsee ja kuvittelee, että jossain kirppiksellä sellaisia arvostettaisiin niin, että kävijä olisi valmis maksamaan suhteellisen kovaa hintaa vieläkin?

Meitä on niin monenlaisia kirppiksellä kävijöitä, että toki hankalaahan on kaikkia miellyttää. ( ohis )

Luojan kiitos kirppiksellä on monenlaisia kävijöitä, niin sielä löytyy muutakin kuin Prisman ja Cittarin kamaa.

Ihme vänkäystä muutenkin. Noiden Isabel Marantin housujen kohdallahan puhuttiin netissä myymisestä. Et ole varmaan Isabel Marantin kohdeyleisöä, jos sinulle ei koko nimi sano mitään. Sitten taas ne, jotka netissä vaivautuivat tarjoamaan housuista 15 euroa, selkeästi tiesivät kyllä mistä oli kysymys.

Mainitsin koko housut ylipäätään siksi, kun puheenaiheena oli, ettei merkkituotteista saa oikein enää mitään. Eikä saakaan. Ainakaan Suomessa. Enhän minä sitä tarkoittanut, että kellään olisi velvollisuutta maksaa housuista sitä pyytämääni 40 euroa. Jokainen ostaa mitä haluaa. Mutta minulla ei ainakaan olisi henk. koht. kauheasti pokkaa tarjota n. 500 euron housuista 10-15 euroa.

Vierailija
184/589 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt roskiin heittäkö hyviä vaatteitanne! Viekää Punaisen Ristin Konttiin, Pelastusarmeijan keräyksiin,

Fidalle. Joku mielellään noista ostaa ja tukee samalla hyvää toimintaa. Kierrätyskeskuksetkin ottavat

hyvää tavaraa mielellään ja työllistävät paljon ihmisiä. 

Työllistävät ihmisiä! Joo kuntouttavaa työtoimintaa ja työkokeilua kirpputoreilla.

Ei siellä oikealla palkalla olla töissä.

Mutta onhan se toki parempi kuin olla vaan kotona passivoitumassa! Tuskin on tarkoitettukaan pysyväksi

työpaikaksi vaan antamaan elämälle jotakin tarkoitusta ja suuntaa.

Minusta ihan periaatteen vuoksi voisi tuostakin TYÖSTÄ näille ihmisille eli työntekijöille maksaa palkkaa. Ei se pelkkä ”elämälle tarkoitusta ja suuntaa” paljon motivoi.

Vierailija
185/589 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää, että kirppispöytääni kulkeutuu aina jonkun toisen pöydän tavaroita ja aina saan olla niitä viemässä takaisin pöytiin josta ne on nakattu minun pöytään ja omat tavarat löytyy välillä myös toisten pöydistä...

Kerran oli niin, että pöydässäni oli jonkun toisen tuomaa ja hinnoittelemaa tavaraa ja lapussa oli minun pöytänumeroni!!! Joku siis myi minun piikkiin omia ylijääneitä romujaan...

Olen tehnyt omaan pöytääni muutaman kerran mainoksia edistämään myyntiä, niin viimeisimmän mainoksen joku oli repinyt pois ja vienyt mennessään! :(

Minun tavaroista on revitty hintalappuja ja todennäköisesti jotain tavaraa on siten varastettukin? Ihmiset ei osta mitään hyväkuntoisia vaatteita 5-20€, koska kaikki pitäisi olla 1-3€ jos sitäkään. :-/

Olen myynyt jotain Emmyssä, koska en jaksa tuota kirppismeininkiä! Vaikka kirppisidea on hyvä ja toimii, jos ihmiset käyttää ja kunnioittaa sitä konseptia ja myyjien tuotteita.

Nämä nykyajan itsepalvelukirppikset ovat se ongelman ydin. Koska pöytävuokrat ovat korkeat, nousee myyntituotteiden hinnatkin. Vaikkei sen niin pitäisi mennä.

Helpointa olisi, jos vaikka joka sunnuntai kaupungin puistot muuttuisivat kesäisin kirppiksiksi. Ei tarvitsisi maksaa pöytävuokraa, ainoastaan raahata omat kamansa esille ja myydä. Samalla voi vahtia, ettei pöllitä ja sotketa sekä neuvotella sopuhinnan kiinnostuneen ostajan kanssa. Itse tykkään seurata myyntiä ja fiksata hintaa sen mukaan, miten paljon kiinnostuneita riittää. Jos on kiva asiakas, annan kaupanpäällisiäkin, pääasiahan on, että pääsee tavaroistaan eroon. Ja se, että niistä on jollekulle vielä iloa.

JUURI NÄIN! Miksi maksaa välittäjälle, kun koko idea vesittyy?

Vierailija
186/589 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
187/589 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan kirppareita, niin ostajana kuin myyjänäkin, vaikka tulojen puolesta voisimme ostaa kaiken tarvittavan uutenakin. Etenkin lapsen myötä on tullut huomattua miten iso säästö syntyy kirppistelyllä ja nykyisin tuntuu todella kalliilta ostaa esim uusia vaatteita edes markettihinnoilla. Minä olen niitä ostajia jotka maksaa mielellään laadukkaasta tavarasta kirpputoreillakin enemmän kuin pari euroa. Olen ostanut esim todella laadukkaan Burberryn talvitakin 100e kun uutena maksaisi tonnin. Samoin jotain Eccon kenkiä (käyttämättömät) olen saanut 20e ja MK:n nahkalaukun 40e. Lapselle ostan käytettynä tai alesta esim. Gugguuta, ja usein jälleenmynnin jälkeen omalle käytölle jää vain muutamia euroja hintaa. Paljon on kirpuilla roskaakin mutta mikään ei ilahduta niin kuin hyvä ja edullinen kirppislöytö :)

Vierailija
188/589 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt roskiin heittäkö hyviä vaatteitanne! Viekää Punaisen Ristin Konttiin, Pelastusarmeijan keräyksiin,

Fidalle. Joku mielellään noista ostaa ja tukee samalla hyvää toimintaa. Kierrätyskeskuksetkin ottavat

hyvää tavaraa mielellään ja työllistävät paljon ihmisiä. 

Työllistävät ihmisiä! Joo kuntouttavaa työtoimintaa ja työkokeilua kirpputoreilla.

Ei siellä oikealla palkalla olla töissä.

Mutta onhan se toki parempi kuin olla vaan kotona passivoitumassa! Tuskin on tarkoitettukaan pysyväksi

työpaikaksi vaan antamaan elämälle jotakin tarkoitusta ja suuntaa.

Minusta ihan periaatteen vuoksi voisi tuostakin TYÖSTÄ näille ihmisille eli työntekijöille maksaa palkkaa. Ei se pelkkä ”elämälle tarkoitusta ja suuntaa” paljon motivoi.

Nyt tämä menee jo aiheen vierestä, mutta pakko sanoa: missä menee raja että työ, josta koululaiselle tai kesätyöntekijälle maksettaisiin palkkaa, muuttuu ilmaiseksi, kun työntekijäksi vaihtuukin aikuinen, mutta työtön henkilö?

Kirppistelyssä haisee ahneus, kun kyse on ilmaisesta tavarasta, jonka lepuuttamisesta jossakin tilassa joku ottaa pöytämaksun pitämällä tilaa, jossa muut tekevät ilmaiseksi hommat.

Vierailija
189/589 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on jo ihan tarpeeksi tavaraa ja vaatteita, ei niitä kukaan osta.

Vierailija
190/589 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on jo ihan tarpeeksi tavaraa ja vaatteita, ei niitä kukaan osta.

Jännä kyllä, uutena kaupasta niitä kuitenkin ostetaan, eikä tunnu häiritsevän, että omassa kaapissa on jo tarpeeksi.

Vierailija
191/589 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastatteko kirpparilta ostetut vaatteet ennen käyttöä?  Lähtee bakteerit ja elikot.

Vierailija
192/589 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran oli niin, että pöydässäni oli jonkun toisen tuomaa ja hinnoittelemaa tavaraa ja lapussa oli minun pöytänumeroni!!! Joku siis myi minun piikkiin omia ylijääneitä romujaan...

Luultavasti edellisen vuokraajan jonka tavaroita on löytynyt myymälästä ja joku on avuliaasti palauttanut takaisin oikeaan pöytään. Muutenkin jos ne kassan läpi pääsevät (jos siis kirppiksellä ei ole jotain asiakasnumerosysteemiä tms. jolla kone erottelee saman pöydän eri vuokraajat) niin sinullehan rahat olisivat tulleet.

Vierailija
193/589 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakastatteko kirpparilta ostetut vaatteet ennen käyttöä?  Lähtee bakteerit ja elikot.

No siis... pakastan ja pesen. Pakastan ennen pesua, jos vaatetta ei saa pestä 60 asteessa.

Vierailija
194/589 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä, nykyään ei kirppiksillä tienaa. Mäkin jäin jopa muutaman euron tappiolle loosivuokrasta, vaikka tarjolla oli pilkkahintaan ihan käyttämätöntäkin tavaraa. Esim. lasten käytämättömiä vaatteita (laput kiinni) 3-5 €, uusia kirjoja eurolla tai parilla, lakanoita avaamattomissa paketeissaan 7 € jne.

Muistelisin, että vuosikymmenen alussa kirppismyynnillä vielä tienasi ihan hyvin. Eikä tarvinnut olla priimaa naurettavalla hinnalla, vaan käytetympikin kunto kelpasi ihmisille.

No huh huh, ei kukaan osta lakanoita kirppikseltä 7 euron hintaan, vaikka kuinka on avaamattomassa paketissa, joten ei ihmekään ettei ole mennyt kaupaksi. Jostain Tokmannilta tai Jyskistä voi saada normihintaankin  n. 7-10 euron hintaan, niin miksi ostaisin jonkun kaapin perällä olleen kirppislakanan samaan hintaan?

Ei ihmekään ettei teidän rutisijoiden tavarat ja vaatteet myy, kun pidätte ihan tolloja hintoja. Jonkun lakanan voi ostaa kirppikseltä 2e hintaan, muuten ei. 

Toi hinnottelu on kyllä ongelma monessa paikassa. Useimmat vaatteet ovat värinsä ja ryhtinsä menettäneitä trikoopaitoja tai paitoja ylipäätään ja silti niistä pyydetään n. 5-7 e. Tai sitten on kaivettu jostain 70-80 lukujen vaatteet ja näitä yritetään kaupata 10e hintaan. Saa aina pyöritellä päätään tällaisten kohdalla.

Minä en ainakaan työttömänä voi ostaa edes montaa 3-5e vaatetta/tavaraa kerralla, joten aika usein jää 'saalis' laihaksi, kun löytyy vain noita ylihinnoiteltuja kamoja.

Ja voi kun monet jaksaisivat edes PESTÄ (silityksen ei nyt niin väliä, jos ei ihan kauhean ryppynen ole) myynnissä olevat vaatteet, mutta ei... aina on joku läiskä rinnuksen kohdalla tai naisten takeissa meikkivoiteet kauluksessa. Epämiellyttävää...

7 € kunnon puuvillalakanasta ei ole paljoa, ehkä hitusen yläkanttiin mutta kyllä minä luultavasti ostaisin. Jyskistä ei taida koskaan saada tuohon hintaan kuin niitä ohuita polyesteririmpuloita, niitä en ottaisi ilmaiseksikaan, ja tokmannilta muistaakseni joskus harvoin on ~ tuohon hintaan tarjouksessa ihan ok laatuisia puuvillalakanoita (mutta yleensä vähän huonoissa väreissä).

Vierailija
195/589 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on niin paljon vaatteita jo valmiiksi, ettei niistä kukaan ole valmis maksamaan paljonkaan. Vaikka esim. UFFissakin myydään merkkivaatetta parhaimmillaan eurolla alennuspäivien aikaan.

Kirpputorilla en ole rikastunut koskaan eikä tarvikaan. Pääasia että pääsee itselle turhista tavaroista eroon ja saa jonkunlaisen vaivanpalkan. Vein kirpputorille esim. noin 10 kiloa ikivanhoja legoja. Suht isoista pusseista pyysin 2-4e. Kaikki menivät kaupaksi, ei tarvinnut enää raahata kotiin takaisin pölyttymään. Toisin olis käynyt jos olisin pyytänyt kaupan hintoja. :D Vastaavasti itse olen tyytyväinen, jos teen kirpputorilta edullisia löytöjä.

Vierailija
196/589 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuplaa hintasi ja sitten kohta laita ale 50%

Info-lapuista voisi olla apua: merkkituote! Vastaava uutena x€! Lähes käyttämätön! ym.

Nuo laput, joissa lukee "kuin uusi", "lähes käyttämätön" yms ainoastaan ärsyttävät ja karkottavat ostajat. Ostaja osaa ihan itse päätellä tuotteen kunnon.

Myös nämä "ihana paita" yms eivät todellakaan toimi.

Vierailija
197/589 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain viimeks yli 400e viikossa aikuisten suurista vaatteista. XL ja siitä ylöspäin ja ihan perus puseroita, farkkuja ja takkeja. Kallein takki oli 8e. Suuria vaatteita on kirppareilla tosi harvoin.

Paljonko olit alunperin maksanut näistä vaatteista? Veikkaan, että jäät reilusti yli tuhat euroa viikossa tappiolle.

Ei kai kirpparimyynnissä mietitä voittoa/tappiota tuolla tavalla. Jos ne on itselle joka tapauksessa ostettu eikä varta vasten myyntiin. Onhan kaikki myynnistä tuleva raha plussaa verrattuna siihen, että veisi vaikka ilmaiseksi jonnekin.

On kyllä niin ihmeellinen ajattelutapa.

Itse löysin todella kivan repun kirppikseltä. Hintalaput kiinni, maksoin 35 e. Käytin 2 v arkikäytössä ja sitten reppu oli pari v kaapissa käyttämättömänä. Laukku on minulle tarpeeton.

Googletin hintoja ja pyysin 40 e, reppu meni heti. Sain 5 e voittoa, plus käytin 2 v. Hyvä kauppa.

Ostettiin lapsille vaatteita. Laitoin myyntiin, sain isosta muovipussillisesta n 10 e.

Tappiota tuli useampi kymppi, mutta tarpeeton lähti pois.

Kun ostaa, käyttää, käytön jälkeen myy tarpeettomana, kaikki euro on plussa.

Vierailija
198/589 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pipot ja muut lätsät sekä kengät pakastan. Tekstiilit pesen.

Vierailija
199/589 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputoreilla on tarkoitus päästä itselle tarpeettomista tavaroista eroon eikä tienata. En itse ainakaan maksa kirpparivaatteista muutamaa euroa enempää, ihan sama kuinka fancya merkkiä ovat olevinaan. Käytetty on aina käytetty, jos koet että vaatteillasi on arvoa tai edes tunnearvoa, ei kannata myydä, hilloa siellä kaapeissasi vaan :)

Vierailija
200/589 |
15.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpputoreilla on tarkoitus päästä itselle tarpeettomista tavaroista eroon eikä tienata. En itse ainakaan maksa kirpparivaatteista muutamaa euroa enempää, ihan sama kuinka fancya merkkiä ovat olevinaan. Käytetty on aina käytetty, jos koet että vaatteillasi on arvoa tai edes tunnearvoa, ei kannata myydä, hilloa siellä kaapeissasi vaan :)

Kirpparien "tarkoituksia" on tasan yhtä monta kuin kirppareilla kävijöitäkin. Kaikki kirpparilla myyvät eivät ole rikkaita jotka vain haluavat ylimääräisestä laatutavarapaljoudesta eroon, ja kaikki kirppisostajat eivät ole köyhiä jotka eivät maksa mistään enempää kuin 4 euroa.