Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimeinen kerta, kun vien kirpparille tavaraa myyntiin

Vierailija
13.06.2018 |

Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.

Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.

Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.

Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.

Kommentit (589)

Vierailija
101/589 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin kirppareilla on tyyliin 300 pöytää, niin siinä joutuu kyllä tekemään työtä, että pöytä näyttää houkuttelevalta, jotta asiakas jaksaa sen edes katsoa. Kukaan kun ei tuosta pöytämäärästä joka pöytää kokonaan syynää.

Itse kuulun vissiin vähemmistöön, kun etsin nimenomaan merkkivaatteita ja tuotteita. Ei mun tartte kirpparilta ostaa H&M yms, kun niitä saa liikkeiden omista alennusmyynneistäkin tyyliin halvemmalla kuin käytettynä.

Vierailija
102/589 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jatkossa ostelisit vähän vähemmän kaikennäköistä, niin tulevaisuudessa olisi myös vähemmän kirppikselle tai keräyslaatikoihin raahattavaa. Aikuiselle ihmiselle on ihan hyödyllinen taito osata harkita ostoksiaan ja hankkia tavaroita jotka tulee käytettyä loppuun asti, poislukien tietysti raskausvaatteet yms.

Merkkivaatteet voi koittaa myydä Rekin tai Emmyn kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/589 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte vaatetta jakaa Helsingissä, niin viekää Recciin (recci.fi) Kierrättävät tekstiilit ihan vimosen päälle, kierrätyskeskuksessa tai kontissa vissiin joko heivataan kaatopaikalle tai poltetaan. Finlaysonin myymälät ottavat muuten myös kaikkea tekstiiliä vastaan, niistä taitaa silloin tällöin saada etukuponkejakin.

Pari kertaa koittanut myydä jotain facekirppiksellä, ihan älytöntä rumbaa, en jaksa jonkun parin euron takia.

Vierailija
104/589 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä mini puhuu UFFille viemisestä. Miksi ko huijarifirmalle? Lahjoittakaa puhtaat ja ehjät vaatteet mielummin niitä oikeasti tarvitseville / oikeille hyväntekeväisyysjärjestöille tai toimijoille. Mm. seurakunnilta voi kiinnostusta kysyä.

Kertokaa tietämättömälle, että onko UFF:lla huono maine? Keräyslaatikko on lähellä taloyhtiötä ja sinne on tullut roudattua tavaraa silloin tällöin.

Vierailija
105/589 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, meillä on kullakin niin erilainen käsitys siististä ja uudehkosta. Kaveri tarjosi ostettavaksi lapsensa kumisaappaita. Kuulemma yhdellä lapsella olleet ja siisti, kuin uudet. Näin saappaat, niissä luki kahden lapsen nimi, saappaiden sisältä näki että vesilammikossa on uitettu, pohjissa reilua kulumaa. Öö joo, minä en kokenut niistä ihan samoin kuin mitä kaveri sanoi. En ostanut niin kuluneita ja käytettyjä vaikka kaveri hehkutti kuin uusiksi.

Joo, mutta kaikilla kriteereillä siistikään ei välttämättä mene. Itsellä on ollut uusia, käyttämättömiä vaatteitakin myynnissä, esim viimeksi Onlyn 90 euron hintainen villatakki jossa laput vielä kiinni, eikä mennyt eurolla. Jengi taitaa konmarittaa yms niin paljon nykyään, ettei tavara liiku.

Uffille sitten vaan.

Onlylla on myynnissä omituisia retaleita joita kutsutaan vaatteiksi. 100% tekokuituneule omituisen teltan muotoisena ei mene kaupaksi edes ilmaiseksi. Enkä tarkoita että sinun vaate oli juuri tuollainen. Voi olla että sillä viikolla kukaan ei tarvinnut neuletta tai siinä oli juuri se väri mitä kukaan ei halunnut. Minä koitan myydä vaatetta 1-2 kertaa, jos ei mene niin sitten kierrätykseen. Yleensä menee sillä myyn kesävaatteet keväällä ja talvivaatteet syksyllä ja hinta alhaiseksi, laput pois sillä kukaan ei halua ostaa toisen virheostosta.

Vierailija
106/589 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhauduin ihan samaan, tuntui ettei hyvälaatuiset, hyvässä kunnossa olevat tavarat ja vaatteet liiku millään hinnalla. Eniten turhautti nettikirppiksellä myyty nahkainen merkkilaukku, joka oli siistissä ja hyvässä, mutta käytetyssä kunnossa. Aluksi laitoin hintaa 40 €, sitten laskin 30 €, taas alemmaksi ja lopulta sain ison työn jälkeen myytyä sen 5 € hintaan. Ohareita, jahkailijoita, ei ole rahaa maksaa just nyt mut..., aitouden epäilijöitä (no, saisit sitten 10 € hintaan laadukkaan, nahkaisen laukun vaikka olisi feikki) ja kuitin vaatijoita. Sinänsä ymmärrän vähän kahta viimeistä, en itsekään halua tukea piratismia tai varastetun tavaran myymistä. Silti, merkki ei ole väärentäjien kovassa suosiossa, laukku selkeästi nahkaa ja laatu hyvä. Varastetun tavaran suhteen aika harva myy tavaran käytettynä, 10 v päästä hankkimisesta ja pienellä hinnalla. Kuitenkin siitä näki, ettei ole upouusi vaikka siisti olikin. Enkä arvannut säästää kuittia kirppismyyntiä varten.

Tämän jälkeen luovutin nettikirppareiden kanssa ja vuokrasin pöydän. Sain 50 snt–4 € hintaisista tavaroista 71 €, eli vuokran jälkeen jäi käteen 11 €. Lopulta keksin hyödyntää monilla kirppareilla olevaa myyntipalvelua. Tuot tavarat paikan päälle, henkilökunta hoitaa hinnoittelun, järjestelyn ja pöydän siistimisen. Täällä päin hintana on 50 % myynnistä ja 10 € vuokra. Lopulta sain tuolla taktiikalla käteen ~150 € ja paljosta eroon. Yllättäen myynti oli vilkkaampaa kun hinnat olivat korkeammat.

Vierailija
107/589 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.

Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.

Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.

Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.

Itse tuskailin saman asian kanssa vuosia, kunnes sain tarpeekseni. Myin välillä netissä, välillä paikallisilla kirppiksillä, mutta ei niistä vaivaan nähden juuri nettoa tullut. Kokeilin vähänkäytetty.fi-nettikirppistä www.vahankaytetty.fi, koska en ilmaiseksi minäkään halunnut hyväkuntoisia vaatteita antaa. Hinnoittelin ja kuvasin itse, teippasin koodit päälle, lähetin heille kaikki (lähetysmaksu 6,90€, monikollilähetyksessä meni samalla maksulla 5 Ikea-kassillista vaatetta, kenkiä, laukkuja). Noin 10 päivän päästä tuotteet olivat myynnissä ja nyt olen saanut myytyä reilusti yli 200 eurolla. Jos ei tuote heti mene kaupaksi, hinta alenee tietyn ajan jälkeen ja lopulta saat joko ostaa lisää myyntiaikaa, lunastaa myymättömät itsellesi tai lahjoittaa hyväntekeväisyyteen. Joskus heillä on kampanjoita, jolloin tuotteita saa lähettää ilmaiseksikin. Itse lähetin juuri tämän kuun alussa toisen satsin.

Olen myynyt myös torissa ja huuto.netissä, mutta niissä aina joutuu kyttäilemään tilitietoja, postittamaan itse, vastailemaan lisäkysymyksiin, veivaamaan hakemisen kanssa jne. Toki tässäkin on suuri vaiva hinnoittelussa, kuvailussa jne., mutta se tunne, kun itselle tarpeettomat tavarat saa heti pois eikä tarvitse niitä enää koskaan nähdä... Niin ihanaa. Jos sulla on oikeita merkkivaatteita eikä perus henkkamaukkaa ja lindexiä (niin kuin mulla enimmäkseen oli), niin voit kokeilla myös emmy.fi-kauppaa. Ystäväni on lähettänyt sinne usein, en kyllä ole kehdannut kysyä, miten siellä kauppa käy. Ymmärtääkseni Emmyllä on myös keräyspisteitä, jonne voi jättää myyntiin lähetettävät.

Jos olen jotain päättänyt ihan lahjoittaa pois, vien ne aina Pelastusarmeijalle, joka hinnoittelee lahjoitukset kohtuullisesti, toisin kuin UFF ja nykyään myös SPR:n Kontti. Jälkimmäisillä oli esim. tässä viime viikolla nukkaiset ja väreiltään kulahtanut trikoomekko hinnoiteltu 7€ arvoiseksi. Siinä kunnossa oli, että itse olisin vienyt lumppuihin jo ajat sitten! Ei ole hyväntekeväisyyskään inhimillistä enää. 

Vierailija
108/589 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen aina ollut tosi tyytyväinen tuottoon (muutamia satasia/viikko) että hyvin jaksan nähdä sen vaivan mitä tuon tienaaminen puhtaana käteen tarkoittaa. En tosin koskaan myy mitään roskaa, vaan esim. vaatteet ovat ajanmukaisia, ehjiä ja kauniita. Alle euron hintaisia tuotteita en jaksa edes myydä, vaan vien ne suoraan kierrätykseen. Parhaiten käy kaupaksi erilainen kodintavara ja sisustustuotteet. Myös lasten lelut oikein hinnoiteltuna sekä harrastustavarat. Omat vaattenikin olen saanut myytyä hyvään hintaan (L ja XL) koska isompia kokoja löytyy myynnistä vähemmän.

Kannattaa, jos mahdollista, ottaa pöytä sellaisesta paikasta, jossa myyjät siistivät pöytiä! Kalliimmat ja kauneimmat tuotteet parhaiten esille. Vaatteet nätisti stailattuna (esim. sopiva huivi/koru samaan hengariin ja ehkä hintaankin). Lastenvaatteista ne kulahtaneimmat eivät oikeasti kelpaa kellekään edes ilmaiseksi, ja ihan turhaan näkee vaivaa jonkun 0,20e hintaisten tuotteiden myynnissä ja hinnoittelussa.

Kuinka paljon tavaraa ja mitä sinulla on, kun saat noin ison voiton? Ihmettelen aina näitä satasien voittoja että ei niitä markettien ja henkkamaukkojen vaatteista ikinä saa, vaikka olisivat uutta vastaavassa kunnossa.

Ei pelkistä vaatteista tällaisia summia saisikaan, etenkään jostain hennesin trikoovaatteista. Niin luin kirjoitin, kodin tavara, lelut, harrastusvälineet ja kauniit lastenvaatteet tekevät kauppansa. Uudehkot kirjatkin olen saanut myytyä esim. 5e hintaan. Viimeksi tuli viikosta voittoa 300e. Kahta viikkoa en pidä kun vuokriin menisi niin paljon vaan yritän maksimoida myynnin viikon aikana. Ei liikaa tavaraa kerralla, vien uutta parin päivän välein. Viikonloppuisin käy kauppa parhaiten ja silloin vien uutta joka päivä. Ostan itsekin lähes kaiken kirppiksiltä ja käyttökelpoisen tavaran myyn vielä eteenpäin. Kalliimmat merkkijutut myyn facessa.

Vierailija
109/589 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jatkossa ostelisit vähän vähemmän kaikennäköistä, niin tulevaisuudessa olisi myös vähemmän kirppikselle tai keräyslaatikoihin raahattavaa. Aikuiselle ihmiselle on ihan hyödyllinen taito osata harkita ostoksiaan ja hankkia tavaroita jotka tulee käytettyä loppuun asti, poislukien tietysti raskausvaatteet yms.

Merkkivaatteet voi koittaa myydä Rekin tai Emmyn kautta.

Toki. Itselläni vain kävi niin että laihduin stressin ja sairastelun takia aika paljon että ei oikein enää ole käyttöä niille isommille vaatteille. Myönnän myös, että ennen tuli osteltua enemmän kaikkea. Nykyään satsaan laatuun ja ostelen kalliimpaa mitä oikeasti pidän, kun rahaakin on käytössä enemmän kuin nuorempana.

Myös maku voi muuttua aikuistuessa. Se niukka mekko jota käytti muutama vuosi aiemmin saattaa yhtäkkiä tuntuakin teinimäiseltä kolmekymppisen päällä. Lisäksi pitää ottaa huomioon muuttuva muoti. On itseasiassa hupaisaa, että sain myydyksi leveälahkeisemmat farkut, jotka olivat kymmenen vuotta vanhat. Yhdessä vaiheessa eivät varmasti olisi menneet mutta niin vaan menivät taas. Yritän itse välttää ostamasta "muotioikkuvaatteita" koska niistä aika saattaa nopeaa ajaa ohi, ennen ostin enemmän.

Vierailija
110/589 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kirpparille maksimihinnat millä ostan. 5 euroa on takeille ja kengille ja laukuille, jotka ovat täysin moitteettomia. Moitteellinen tuote tuosta ryhmästä, tai neuleesta, tai housuista, hameista, mekoista  on korkeintaan 3e. T-paidoista tai pikkusälästä vaksan korkeintaan 2e.

Jos näillä hinnoilla ei myydä, niin en osta ollenkaan. Nykyään tosiaan pyydetään ihan riistohintoja omasta tarpeettomasta krääsästä.Joku hm virttynyt reikäinen trikoopaita 4 e?? Haloo, olisi pitänyt laitaa lattiarätiksi tai lumpuksi moinen jo!

Kirpputorin idea on täysin vesittynyt. Sillon kun kirpputorit rantautuivat, sieltä myytiin pikkuhinnalla omat joutavat tavarat pois, vaivanpalkaksi saatiin vähän hiluja, ja kaikille hyvä mieli kierrättämisestä. Nykyään  Pöydistä pyydetään niin kovaa vuokraa ettei sitä pysty kattaa muutaman euron myynneillä. Tästä syystä myyjät hinnoittelevat rättinsä niin kalliisti, että kukaan ei halua sitä ylihintaista sontaa ostaa. Koko ketju kärsii.

Vierailija
111/589 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on yksinkertaisesti liikaa tavaraa ja rajalliset säilytysolosuhteet. 

Jos vaatteita haluaa myydä eteenpäin, niin suosittelen ostamaan alun perin laadukkaita ja kestäviä vaatteita: luonnonmateriaaleja, vintagea, kotimaista designia. Niillä on edelleen jälleenmyyntiarvoa. Ketjuliikkeiden vaatteilla on jälleenmyyntiarvoa vain silloin, jos vaate on käytännössä katsoen käyttämätön.

Työskentelin muutama vuosi sitten vanhojen vaatteiden parissa ja on sanottava, että kyllä suoraan sanottuna hirvittää, millaista ö-luokan polyester-rytkyä ihmiset luulevat saavansa kaupaksi. Tässä vähän aikaa sitten olin käymässä helsinkiläisellä puistokirppiksellä ja enkä voinut olla miettimättä, että en olisi huolinut niitä kuusi vuotta vanhoja keinokuiturytkyjä päälleni edes silloin, jos minulle olisi maksettu niiden ottamisesta. 

Ostakaa hyvät ihmiset alun perin kunnollisia vaatteita!

Vierailija
112/589 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on kirpparille maksimihinnat millä ostan. 5 euroa on takeille ja kengille ja laukuille, jotka ovat täysin moitteettomia. Moitteellinen tuote tuosta ryhmästä, tai neuleesta, tai housuista, hameista, mekoista  on korkeintaan 3e. T-paidoista tai pikkusälästä vaksan korkeintaan 2e.

Jos näillä hinnoilla ei myydä, niin en osta ollenkaan. Nykyään tosiaan pyydetään ihan riistohintoja omasta tarpeettomasta krääsästä.Joku hm virttynyt reikäinen trikoopaita 4 e?? Haloo, olisi pitänyt laitaa lattiarätiksi tai lumpuksi moinen jo!

Kirpputorin idea on täysin vesittynyt. Sillon kun kirpputorit rantautuivat, sieltä myytiin pikkuhinnalla omat joutavat tavarat pois, vaivanpalkaksi saatiin vähän hiluja, ja kaikille hyvä mieli kierrättämisestä. Nykyään  Pöydistä pyydetään niin kovaa vuokraa ettei sitä pysty kattaa muutaman euron myynneillä. Tästä syystä myyjät hinnoittelevat rättinsä niin kalliisti, että kukaan ei halua sitä ylihintaista sontaa ostaa. Koko ketju kärsii.

Taidat haista UFFin ja kusen sekoitukselle?

Vierailija
113/589 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on yksinkertaisesti liikaa tavaraa ja rajalliset säilytysolosuhteet. 

Jos vaatteita haluaa myydä eteenpäin, niin suosittelen ostamaan alun perin laadukkaita ja kestäviä vaatteita: luonnonmateriaaleja, vintagea, kotimaista designia. Niillä on edelleen jälleenmyyntiarvoa. Ketjuliikkeiden vaatteilla on jälleenmyyntiarvoa vain silloin, jos vaate on käytännössä katsoen käyttämätön.

Työskentelin muutama vuosi sitten vanhojen vaatteiden parissa ja on sanottava, että kyllä suoraan sanottuna hirvittää, millaista ö-luokan polyester-rytkyä ihmiset luulevat saavansa kaupaksi. Tässä vähän aikaa sitten olin käymässä helsinkiläisellä puistokirppiksellä ja enkä voinut olla miettimättä, että en olisi huolinut niitä kuusi vuotta vanhoja keinokuiturytkyjä päälleni edes silloin, jos minulle olisi maksettu niiden ottamisesta. 

Ostakaa hyvät ihmiset alun perin kunnollisia vaatteita!

Itselläni on kirpparille maksimihinnat millä ostan. 5 euroa on takeille ja kengille ja laukuille, jotka ovat täysin moitteettomia. Moitteellinen tuote tuosta ryhmästä, tai neuleesta, tai housuista, hameista, mekoista on korkeintaan 3e. T-paidoista tai pikkusälästä vaksan korkeintaan 2e.

Kirpputorin idea on täysin vesittynyt. Sillon kun kirpputorit rantautuivat, sieltä myytiin pikkuhinnalla omat joutavat tavarat pois, vaivanpalkaksi saatiin vähän hiluja, ja kaikille hyvä mieli kierrättämisestä. Nykyään Pöydistä pyydetään niin kovaa vuokraa ettei sitä pysty kattaa muutaman euron myynneillä. Tästä syystä myyjät hinnoittelevat rättinsä niin kalliisti, että kukaan ei halua sitä ylihintaista sontaa ostaa. Koko ketju kärsii.

Vierailija
114/589 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa joka voittaa kirppareilla, on se kirpputorin pitäjä eli vuokraaja. Asiakas maksaa viulut ja hyvä, jos saa kulujen päälle jotakin. Kierrätys on kuitenkin fiksua ja varsinkin ulkokirppiksellä (Hietsu tms) on kiva viettää aurinkoinen päivä ja höpöttää ihmisten kanssa. Kalliista ja vähän käytetyistä urheilutarvikkeista voi joskus saada ihan kivan hinnan, samoin kuin Marimekon tuotteista (jopa vanhoista, jos ovat hyvässä kunnossa) ja design-lasista, mutta vähänkin arvokkaampi vaatetavara kannattaa myydä nettikirppiksillä ja ajan kanssa.  

Vierailija
115/589 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti aiheen otsikon mukainen, mutta tuli mieleen kun näitä kommentteja lueskelin.

Olin aikoinaan hyvätuloinen ja ostelin laadukkaita ja tietty hinnakkaita kodin sisustustavaroita, mattoja , valaisimia, merkki vuodevaatteita ym . Lahjoitin niitä avokätisesti lapseni perheeseen, kun heillä oli silloin vähän rahaa.

No, tilanteet heilahti pääelailleen. Minusta tuli köyhä työtön, peruspäivärahalla elävä, nippanappa selviävä, heistä työkuvioiden muututtua ja pienen perinnön saatua hyvätuloisia.

Yksi kaunis päivä lapseni ilmoitti, että oli saanut tosi hyvin, vähän päälle  tuhat euroa (ihan oikeasti), kun oli vienyt niitä aiemmin antamiani tuotteita kirppikselle. Olin mykistynyt.  Olihan tosin ne hänelle antanut, mutta hän tiesi nykyisen tilanteeni ja ahdinkoni, ja jos olisi tuotto laitettu edes puoliksi olisi se auttanut paljon.

Minulla olisi hyvin ollut aikaa ja kuljetuskin olisi varmaan järjestynyt, jos olisin saanut mahdollisuuden itsekin hoitaa nämä kirppikselle ja saanut näin hieman helpotusta tilanteeseeni.

No, omapahan on kasvatuksen tulos, vaikka en nyt ihan laittaisi kaikkea senkään piikkiin.

Vierailija
116/589 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myyminen ole tarkoituskaan. Paskaisesta rojusta näkee että sitä on roudattu vuosikausia kirpparilta toiselle. Se on tämän porukan elämäntapa, tavata kavereita ja viettää aikaa, juoda löyhkässä kusiset kahvit ja syödä paskaiset munkit.

Vierailija
117/589 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas epäilen, että ei aina suinkaan ole kyse siitä ettei tavarat kelpaisi. Viikko on lyhyt aika myydä ja on aika sattumankauppaa saada se oikea kohde juuri silloin kun on itse myymässä. Itse käyn silloin tällöin. Mitään tiettyä summaa minulla ei ole, että paljonko saa tuote maksaa, mutta varsinaista tarvetta ei ole. Saatan ostaa, jos kivaa löytyy. Myös se vaikuttaa ostopäätökseen onko oikea koko, voi olla ettei omana myyntiaikana käy sopivan kokoista ja kiinnostunutta porukkaa paikalla.

Voin ostaa kesällä niitä legginssejä, joissa polvet on tummuneet jo ja hintaa 0,20€. Ostan ne pihalle housuiksi lapselleni, sillä ne likaantuvat ja reikääntyvät kuitenkin. Noita H&M ym vaatetta en kyllä osta kalliilla, sillä en ole vakuuttunut laadusta.

Ostin vaivalle Lundmyr of Sweden (tai joku tuon tyylinen) jumpsuitin 7€. Oli todella siisti. Tyttärelleni MelliEcoDesingnin mekon hintaan 10€. Tämä oli vieläpä ihan uusi, laput tallella jne. Oli meillä ahkerassa käytössä ja on edelleen kuin uusi. Jos myisin sen nyt, niin saisin tuon saman 10€ ihan kepeästi.

Merkkituotteita siis voin ostaa hieman kalliimmallakin, mutta kunnon täytyy olla erinomainen. Liian usein näkee kulahtaneita MeandI vaatetta 10-20€ hintaan. Jää ostamatta. Meinasin ostaa joskus uuden näköisen MeandI:n mekon 10€. Mutta siihen oli pistetty hälytin keskelle kangasta, joten melkovarmasti reikä siinä kohtaa, jäi kirpparille.

En itsekään ymmärrä, että miksi pitäisi minun saada joku laatutuote hintaan 1€, jos en itse raaski uutena ostaa. Röyhkeää olettaa, että toiset maksavat kalliit hinnan ja minä saan ne pilkkahintaan.

Vierailija
118/589 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen kirpputorin idea ei suinkaan ollut tehdä bisnestä, vaan kierrättää tavarat ja näin säästää jätemaksuja ja omalla kulutuksellaan kuormittaa luontoa mahdollisimman vähän.

Oman kokemukseni mukaan tavarat menee hyvin kaupaksi, kun muistaa hinnoittelussa, ettei tehdä bisnestä, vaan huolehtii omalta osaltaan tavaroiden loppukäsittelystä.

Yleensä saan pöydän hinnan katetuksi ja se pitäisi riittää.

Vierailija
119/589 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin talvella kuukauden kirppiksellä, koska iso koju oli tarjouksessa. En ikinä enää vaivaudu hommaan. En ikinä. Nyt olen lahjoittanut tavaraa tutuille, vienyt Goodwillille, Samarialle(enää vie sinne, uskonnollisuus) ja myös H&M:lle.

Vaatekaupoista saat sentään alekupongit, niihin kannattaa viedä enemmin kuin Uffille. Uffille en vie periaatesyistä.

Niin, ja aiemmin yritin myydä facekirppiksellä. On kyllä niin idiootteja ihmisiä varauksineen sun muineen, että en viitsi vaivautua. Ja vaikka hinta on helevetin halpa, niin silti yritetään tinkiä puoleen, eli ilmaiseksi lähinnä.

Vierailija
120/589 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin talvella kuukauden kirppiksellä, koska iso koju oli tarjouksessa. En ikinä enää vaivaudu hommaan. En ikinä. Nyt olen lahjoittanut tavaraa tutuille, vienyt Goodwillille, Samarialle(enää vie sinne, uskonnollisuus) ja myös H&M:lle.

Vaatekaupoista saat sentään alekupongit, niihin kannattaa viedä enemmin kuin Uffille. Uffille en vie periaatesyistä.

Niin, ja aiemmin yritin myydä facekirppiksellä. On kyllä niin idiootteja ihmisiä varauksineen sun muineen, että en viitsi vaivautua. Ja vaikka hinta on helevetin halpa, niin silti yritetään tinkiä puoleen, eli ilmaiseksi lähinnä.

Miten UFF on niin paljon huonompi kuin H&M? H&M polkee työntekijöitään ja heidän asemaansa aika rankasti. Siellä työskennellään aika karuissa oloissa ym..