Viimeinen kerta, kun vien kirpparille tavaraa myyntiin
Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.
Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.
Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.
Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.
Kommentit (589)
Mulla oli pari vuotta sitten pöytä itsepalvelukirppiksellä kolme viikkoa ja plussalle jäin yli 1200€! Toki mulla oli hyvää tavaraa, kaikki kulahtanut meni suoraan uffiin tai lumpuksi. Ja oman kokemuksen mukaan meni hyvin kalliimmatkin tuotteet, esim uusi, laput kiinni ticketin haalari 60€ ja uudet sorelin naistenkengät 50€ ja esim muumi-lakanat meni kympillä jne. Tosin kirppismyyjäkin sanoi tilityksen yhteydessä että mulla oliki hyvää tavaraa eikä haalistunutta ryysyä. En huomannut myöskään että mitään olisi varastettu mutta välillä tavarani olivat seilanneet vääriin pöytiin. Ja hinnoittelu oli todella työlästä. Nyt olen taas varannut pöydän ja sama rumba alkaa taas...
Minulla on jonkinlainen hintalappu myös omalle, rajalliselle vapaa-ajalleni ja sen takia en itsepalvelukirpparien hinnoittelu-roudaus-siivous-ruljanssiin enää lähde.
Reseptini on tämä: Kierrätyskeskukseen tai Konttiin kaikki käyttötavara, lasten pieneksi jääneet vaatteet ja lelut, astiat ja kirjat. En ole perään haikaillut, vaikka ilmaiseksi annan. Ihanaa saada tilaa kaappiin.
FB-kirpparille oikeasti arvokkaat tavarat ja merkkivaatteet, joiden realistinen hintapyyntö vähintään 20e. Ei sovittamista, varaamista tms. Kauppa käy hyvin.
Siis minkälaista "voittoa" teidän mielestä sitten pitäisi tehdä kirpparilla? Jos olet 500 eurolla jonkun vaatteen ostanut niin varmasti tajuat, ettei se kirpparilla mene edes puoleen hintaan kaupaksi. semmoiset tuotteet myydään muissa paikoissa. Kyllä musta on kivaa se hinnoittelu ja silittäminen ja tavaroiden läpikäyminen, ei sitä kuitenkaan niin usein tarvitse tehdä (max joka toinen vuosi). Kirpparilta on jäänyt parhaimmillaan käteen 110 euroa ja olen vain iloinen, että tavarat ja vaatteet joita en enää itse käyttänyt ja joista halusin päästä eroon, meni kaupaksi eikä minun tarvinnut kantaa niitä takaisin kotiin.
Voittoa voi tehdä, mutta se on kovan työn takana. Äidilläni on ollut kirpputoripöytä vuosia, ja on tehnyt hyvää voittoa, mutta tähän on syynsä.
Hän myy suurimmalta osaltaan astioita, etenkin hieman harvinaisempia ja usein kokonaisia settejä. Usein hän on koonnut nämä setit monen vuoden työllä käymällä kaikki huutokaupat, antiikkiliikkeet, romumyynnit ja kirppikset läpi ja yhdistämällä ne. Muistan että yhtä astiastoa hän kasasi 7 vuotta, mutta loppujenlopuksi sai lähes 300€ voitot.
Voitot kuullostavat hyvältä, mutta en sitten tiedä kuinka paljon hän tästä voiton puolelle oikeasti jää kun yhden sokerikon perässä ajetaan 100km matka huutokauppaan ilman mitään takuuta että se oikeasti jää käteen.
No itselläni on periaate, että hyväkuntoisesta lasten arkivaatteesta maksan kirppiksellä max 4 euroa, juhlamekosta 6€ ja hyväkuntoisesta ulkovaatteesta max 12€. Huonokuntoisia ennen osta. Lähes samalla hinnalla saa uusia alennusmyynneistä. Aikuisten vaatteista voin maksaa hiukan enemmän, jos kyseessä on hyväkuntoinen merkkivaate. Mutta silloinkin hinta saa olla max10€ esim mekosta tai takista. Se on kuitenkin käytetty. En harrasta mitään älyttömän kalliita merkkivaatteita vaan tyyliin marimekko, peak, rils.
Itselläni oli juuri kirppispöytä pari viikkoa. Lähinnä myin lasteni leluja ja vaatteita. Kaikki meni kaupaksi lähes heti. Lps-hahmot ja -talot, Legot, Sylvanian families -tavarat jne. Kesävaatetta, juhlamekkoja, muutama kalliimpi takki. Rahaa tuli yli tuhat euroa. Se ärsytti, että kun oma pöytä oli välillä lähes tyhjä, muut jättivät siihen lojumaan niitä vaatteita, joita eivät jaksaneet palauttaa omille paikoilleen. Muutaman kerran myös joku pussi oli revitty auki / valmiiksi kasattu Lego-talo rikottu. Ihmettelen, että vanhemmat antavat jälkikasvunsa touhuta itsekseen. Jotkut vaatteet myös seikkailivat toisten pöydissä, oli sitten onneksi palautettu seuraavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Sain viimeks yli 400e viikossa aikuisten suurista vaatteista. XL ja siitä ylöspäin ja ihan perus puseroita, farkkuja ja takkeja. Kallein takki oli 8e. Suuria vaatteita on kirppareilla tosi harvoin.
60-80 takkia?
Minulla kyllä mennyt hyvin kaupaksi ihan ne perus h&m ja Lindexin vaatteet. Lastenvaatteiden hinnoittelu 0,50-2,50 e. Haalarit korkeintaan 10 e. Viimeksi sain 200 e kahdesta viikosta. Vaatteet ovat olleet hyväkuntoisia, mutta käytettyjä. En ymmärrä näitä, ketkä jäävät tappiolle. Onko tavaraa ollut sitten liian vähän? Itse otan pöydän parin vuoden välein ja vaatetta on todella paljon!
Hämmennys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain viimeks yli 400e viikossa aikuisten suurista vaatteista. XL ja siitä ylöspäin ja ihan perus puseroita, farkkuja ja takkeja. Kallein takki oli 8e. Suuria vaatteita on kirppareilla tosi harvoin.
60-80 takkia?
Tätä just mietin... että jos hinnat ovat halvat ja kirppiksen tuotto satoja euroja viikossa, niin siellä saa olla ihan jumalattomasti tavaraa. Ja tavaroiden määrään voi vielä lisätä mielessään plussaa, koska niin hyvää tuuria tuskin kenelläkään käy, että viikossa menee pöydästä ihan kaikki mitä olet tuonut myyntiin.
En vaan tajua, en. Luulin että minulla on liikaa tavaraa, mutta vaikka luopuisin kaikista normivaatteistani ja astioistani, en saisi tuollaista kirppistuottoa. Merkkivaatteet sitten taas eivät mene kirppiksellä millään, enkä rupea mitään uudenveroisia Parikan kenkiä vitosella myymään.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta kiinnostaisi tietää, että paljonko olette saaneet rahaa käteen kirppisviikon päätteeksi?
200e nettosin tällä viikolla, yhden viikon myynti. Myin lastenvaatteita-ja tarvikkeita lähinnä. Olin tyytyväinen.
Ennätys yhden viikon myynnistä taitaa olla 360e.
Kertokaa ihmeessä käyttämänne kirppikset myös noiden myyntisummien yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on jonkinlainen hintalappu myös omalle, rajalliselle vapaa-ajalleni ja sen takia en itsepalvelukirpparien hinnoittelu-roudaus-siivous-ruljanssiin enää lähde.
Reseptini on tämä: Kierrätyskeskukseen tai Konttiin kaikki käyttötavara, lasten pieneksi jääneet vaatteet ja lelut, astiat ja kirjat. En ole perään haikaillut, vaikka ilmaiseksi annan. Ihanaa saada tilaa kaappiin.
FB-kirpparille oikeasti arvokkaat tavarat ja merkkivaatteet, joiden realistinen hintapyyntö vähintään 20e. Ei sovittamista, varaamista tms. Kauppa käy hyvin.
Täsmälleen samaa mieltä.
FB-kirppareita en ole vielä testannut, pitäisi kokeilla.
Minulla meni myös täysin hermot kirpputori hommaan.
- Pari peliä levitelty kokonaan pitkin poikin pöytiä (hei katso vaan, jos harkitset ostamista, mutta laita nyt hitto ne pelin osat takaisin laatikkoon)
- hajuvedet pöllitty
- rasvapurkki avattu ja levitelty tavaroiden päälle
- puolet koruista pöllitty
- pari tavaraa rikottu (jos rikot, niin hitto ostatkin sen sitten)
-iso pussillinen tippikynsiä revitty ympäri pöytää
vaatteita ja muuta tavaraa keräilin ympäri kirpputoria muista pöydistä. Ja sanomattakin selvää, ettei vaatteita laitettu henkarissa takaisin.
Seuraavalla kerralla poltan tavaran roviolla. Maksoin 3 viikon löydästä 120e. että siihen rahaan saa kyllä parin euron vaatetta ja tavaraa myydä. pöydän vuokran jälkeen käteen jäi toiset 120e. ja kun ottaa vaivannäön ja bensat pois, niin ei maksa kyllä vaivaa.
En suoraan sanoen ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa kunnioittaa toisten tavaroita. Jotkut ihmiset ovat sikoja.
Mä itse en ole koskaan myynyt kirpparilla tavaraa, vaan olen luovuttanut vanhat vaatteet köyhälle sukulaisperheelle ja hyväntekeväisyyteen.
Hauskin omalle kohdalle sattunut löytö oli vajaa paketti pikkuhousunsuojia 😄 Eurolla olisi lähtenyt mutta jätin väliin 😁
Samanlaisia ajatuksia. Kirpparipöytä suositulla kirpparilla maksaa 30 e. Ajattelin viedä sinne tavarat. Näin hirveästi vaivaa ja jos kaikki tavarat olisi menneet, olisi tullut lähemmäs 60 e voittoa. Mutta paljonko tuli? 10 e voittoa. Eli plus miinus nolla ajeluiden ja vaivannäön kanssa. Seuraavaksi myyn nettikirppiksillä tai laitan Pelastusarmeijaan vaatteet.
Kirppari oli niin suosittu että pöytä hukkui muiden pöytien sekaan, koska kys kirppiksellä ei tyhjiä pöytiä juurikaan ollut. Juurikaan ongelmaa tavaroiden nakkelusta ei ollut, kun tavarat näytti koskemattomilta. Kirpparilla on hyvännäköistä tavaraa ja taso on hyvä, koska sitä tavaraa on niin hirveä määrä. Eihän sieltä tietenkään mene kuin sitten ne parhaat päältä.
Nykyajan kirppariasiakas on nirso. Mitään muuta ei ollut suunnilleen mennyt kuin alihinnoitellut tuotteet, jotka oli suunnilleen käyttämättömiä. Vaikkakin kaikki tuotteet oli hyväkuntoisia. Osan myymistä jopa kadun, kun lopussa pistin pöydän - 40 prosenttia ja tuotteita meni alihintaan.
Enpä aio enää kirppiksiä pitää.
Suurin osa myyjistä hinnoittelee tavarat ihan kauhean kalliisti. Juuri totesin tämän, kun etsin lapselle kumisaappaita kirpparilta, kun ei torista löytynyt. Kaikki jotka löysin, oli käytetty useammalla lapsella nimistä ja kunnosta päätellen, huonossa kunnossa suurin osa ja hinta silti 8-10e. Hyvässä kunnossa olevissa hinta taas oli 15e+, ei minulla ole tuollaista rahaa laittaa käytettyyn tavaraan.
Törkein oli se, kun löysin kuin löysinkin ihan ok kuntoiset saappaat ja hintaakin lapun mukaan vain 3,50e joten nappasin ne mukaani. Kassalla rahastaja kysyi, mistä pöydästä otin saappaat ja ihmetellen sanoin, että jostain alkupäästä, en muista numeroa.
En ollut huomannut, että saappaissa oli kaksi hintalappua, tuon 3,50e hintalapun numeron mukaista pöytää ei edes ollut koko kirpparilla. Toisessa lapussa, tämän kirpparin lapussa, oli hinta 8e ja lapuissa oli eri käsiala. Ilmeisesti myyjä siis oli toiselta kirpparilta ostanut saappaat 3,50e hintaan ja myi itse niitä nyt 8e hintaan.
Tuo 8e oli sen verran kova hinta kuntoonsa ja siihen nähden, että välillä Halpa-Hallissa ja Tokmannilla on suht samaan hintaan uusia saappaita, etten ottanut saappaita. Ihan vaan jo senkin takia, että suututtaa tuollainen röyhkeys. Ja jos tekee tuollaista, miten voi sitten unohtaa sen vanhan lapun siihen tuotteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa myyjistä hinnoittelee tavarat ihan kauhean kalliisti. Juuri totesin tämän, kun etsin lapselle kumisaappaita kirpparilta, kun ei torista löytynyt. Kaikki jotka löysin, oli käytetty useammalla lapsella nimistä ja kunnosta päätellen, huonossa kunnossa suurin osa ja hinta silti 8-10e. Hyvässä kunnossa olevissa hinta taas oli 15e+, ei minulla ole tuollaista rahaa laittaa käytettyyn tavaraan.
Törkein oli se, kun löysin kuin löysinkin ihan ok kuntoiset saappaat ja hintaakin lapun mukaan vain 3,50e joten nappasin ne mukaani. Kassalla rahastaja kysyi, mistä pöydästä otin saappaat ja ihmetellen sanoin, että jostain alkupäästä, en muista numeroa.
En ollut huomannut, että saappaissa oli kaksi hintalappua, tuon 3,50e hintalapun numeron mukaista pöytää ei edes ollut koko kirpparilla. Toisessa lapussa, tämän kirpparin lapussa, oli hinta 8e ja lapuissa oli eri käsiala. Ilmeisesti myyjä siis oli toiselta kirpparilta ostanut saappaat 3,50e hintaan ja myi itse niitä nyt 8e hintaan.
Tuo 8e oli sen verran kova hinta kuntoonsa ja siihen nähden, että välillä Halpa-Hallissa ja Tokmannilla on suht samaan hintaan uusia saappaita, etten ottanut saappaita. Ihan vaan jo senkin takia, että suututtaa tuollainen röyhkeys. Ja jos tekee tuollaista, miten voi sitten unohtaa sen vanhan lapun siihen tuotteeseen?
Piti sekin mainita, että kyseisellä kirpparilla hinnoittelu oli aika kova kaikilla, en tiedä pöytien hinnoista, ovatko sitten suht korkeat. Löysin käytetyn kaulimen 15e, pöytätabletit 5e/kpl, haarukat ja veitset ym. 1-2e/kpl, vanha kärsinyt Afrikan tähti-lautapeli 20e, 5e uutena maksanut Aku Ankan taskukirja, suht kärsinyt 4,50e jne. Minusta nuo hinnat ovat aika kovia, koska tavara kuitenkin on käytettyä. Minua ei kiinnosta, jos olet maksanut vaikka kupista 200e, minä en sitä silti osta monella kympillä, koska se on käytetty ja minulle vain kuppi.
Vierailija kirjoitti:
Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.
Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.
Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.
Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.
Kannattaa myydä netissä!
Meillä on hyvin toimiva kirppissysteemi.
Olen jakanau kodin 6 osaan ja joka kk käyn sen kk osan läpi.
Keittiössä hyllyt tyhjäksi, pölyt ja murut pyyhitään ja takaisin paikoilleen.
Aikaa menee tähän 2 vrk (= lasten huoneet ) ehkä n 5 h sauna, vessa ja kylppäri.
Aina jotain löytyy.
Viimeksi löytyi olohuoneen kaappiin olin piilottanut saamani pullon, kun halusin sen käsistä heti.
Kirppiskasa on omassa paikassaan ja se tyhjennetään 2 x vuodessa.
Ei minkäänlaista ongelmaa.
Lastenhuoneista tulee yleensä jätesäkillinen ylimääräistä per kerta, keittiöstä aina joku syötävä on unohtunut.
Hyvä ja toimiva systeemi. Kodin siivoukseen ei juurikaan mene arkisin aikaa.