Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viimeinen kerta, kun vien kirpparille tavaraa myyntiin

Vierailija
13.06.2018 |

Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.

Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.

Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.

Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.

Kommentit (589)

Vierailija
61/589 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole varaa ihan uusiin vaatteisiin jne mutta kirpparilla voin maksaa vähän enemmän kuin sen euron tai kaksi. Eli viimeksi oli ovh.55€n hajuvesi 7€, Adidaksen pieni salikassi 4€, musta lähes uusi takki 15€ ja nämä hinnat maksan mielelläni. Käyttämätön kasvorasva 2€. Eli nämä on itselleni kuin 'lottovoittoja'. Eli on meitäkin jotka voi ja haluaa maksaa vähän enemmän mutta uusiin vastaaviin ei löydy rahaa.

Vierailija
62/589 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi laitankin vähänkäytettyyn myyntiin vaatteeni.

Mä meinasin myös laittaa sinne säkkikaupalla lastenvaatteita myyntiin, mutta lisäävät jokaisen tuotteen hintaan olikos se nyt reilu 1€(?). En edes kehtais jostain bodeista pyytää 1€ enempää, niin eipä ole kauheasti järkeä myydä jos itselle jää vaikka 10 centtiå tuotteesta. Toki voi tehdä settejä, mutta jäätävä homma niitäkin alkaa väsäämään.

Vähänkäytettyyn olen muuten ollut tosi tyytyväinen (ja tavara liikkuu! Kivijalkakirpparilla en ole saanut enää juuri mitään menemään, mutta samat menivätkin hyvin kaupaksi vk:ssä!) mutta tuo kiinteä välityspalkkio tekee sen, että kaikkein halvimpia tavaroita ei kannata ollenkaan laittaa myyntiin. Vaikka ne olisivat juuri sitä perinteistä kirppistavaraa! Joku body, kirja, muki, käsipyyhe, paita... Hintaa euro tai alle, niin olisi jotain toivoa mennä.

Mutta tietysti Vähänkäytetynkin pitää saada maksu palvelustaan. Minäpäs menin ja ehdotin heille, että voisiko myyntipalkkiota vaikka porrastaa hintaluokan mukaan. Menkää muutkin lähettämään palautetta. Heillä on hyvä asiakaspalvelu, aina tulee vastaus. Ja palvelua on kehitetty paljon asiakkaiden antaman palautteen pohjalta. Kauppa on muuttunut aina vaan toimivammaksi. Eli sinne vaan palautetta pinoon, ehkä tämäkin saadaan ratkaistua!

Nyt tuli mieleen sellainenkin vaihtoehto, että ehkä myyntipalkkio voisi olla myös pakettikohtainen. Tietyllä summalla saisi lähettää laatikollisen myyntiin, ja näin voisi tavaroille laittaa hyvin pieniäkin hintoja. Menenpä lähettämään lisää kehitysehdotuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/589 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta kiinnostaisi tietää, että paljonko olette saaneet rahaa käteen kirppisviikon päätteeksi?

No itse sain myytyä kolme euron vaatetta ja jäin kirppispaikasta 17 euroa miiinukselle. Hinnat oli euron pintaan kaikelle ja tavarat ihan siistejä, mutta ei vaan mikään kelvannut kellekään. Onneksi UFFin laatikko oli kirppiksen vieressä.

Vierailija
64/589 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua turhauttaa se kun ihmiset tuo kirppareille täysin kulahtaneita, reikäisiä, napapaidoiksi venyneitä ja pinttyneen likaisia vaatteita. Vaikka hinta ois se 1-2e, niin en osta sellasia. Voin hyvin maksaa esim. pitkähihaisesta puserosta 5e-7e jos se on oikeasti hyväkuntoinen ja mieleinen. Ei haittaa jos ei ole aikoihin ollut muodissa, eikä merkkituote, mutta kunhan on hyvässä kunnossa ja omaan tyyliin sopiva.

Oma kokemus itsepalvelukirpparilla myynnistä on huono. Miinukselle jäi monta kymppiä. Naisten xs-kokoiset vaatteet ei myy, vaikka hinnat oli 2-3e kpl, täysin käyttämättömissä 5e kpl. Täysin käyttämättömiä oli kyllä varastettu. Että ilmeisesti se 5e muodikkaasta puserosta, jossa on hintalaput vielä kiinni, on sitten monille liikaa rahallisesti, mutta varastettavaksi kelpaa kyllä. Tuo oli myös tuttua että pöytä oli myllätty. Joka päivä kävin siivoamassa ja joka ikinen päivä lähes kaikki henkareilla olleet vaatteet löytyi sekalaisena myttynä pöydältä.

Vierailija
65/589 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mun mielestä se "voitto" tehdään nimenomaan ostaessa. Eli ostan mieluusti hyväkuntoista ja edullista tavaraa/vaatetta kirpputorilta/netistä ja käytän sitä. Jos se vielä on myyntikunnossa kun sitä ei enää tarvita niin sitten yritän myydä sen eteenpäin ja saan siitä 50-80% maksamastani takaisin. Käytölle siis jäi hintaa joko se 50-100%, mutta sekään ei haittaa vaikka vaate lentäisi roskiin käytön jälkeen koska en ikinä olisi saanut ko merkkivaatetta kaupasta esimerkiksi 10e hintaan. Jos saan myytyä sen eteenpäin vaikka 5e niin käytölle jäi hintaa vain 5e. Lähes ilmaista.

Toisaalta myös, vaikka olen ihan hyväpalkkaisessa duunissa, ei minulla ole varaa ostella lapsille normaalihintaisia välikausihaalareita kaupasta.

Vierailija
66/589 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta kiinnostaisi tietää, että paljonko olette saaneet rahaa käteen kirppisviikon päätteeksi?

No itse sain myytyä kolme euron vaatetta ja jäin kirppispaikasta 17 euroa miiinukselle. Hinnat oli euron pintaan kaikelle ja tavarat ihan siistejä, mutta ei vaan mikään kelvannut kellekään. Onneksi UFFin laatikko oli kirppiksen vieressä.

Sama kohtalo taitaa olla itsellä, kun kohta kirppisviikko ohi. Ei vaan mene enää siistit perusvaatteet kaupaksi edes 1-3e hintaan. Kaikki olivat pestyjä ja silitettyjä. Ihan hauska kokeilu, mutta kokeilun tuloksena jatkossa vaatteet lahjoitukseen tai tekstiilijätteeseen.

Vierailija
67/589 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukirppiksen täyden palvelun paketti

68/589 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä mun 2 viikon tuotto:

https://aijaa.com/U6kX09

Vikat päivät 50 % alennus hinnoista.

Myynnissä oli tällä kertaa vain lasten/nuorten vaatteita.

Vierailija
69/589 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman päätöksen olen minäkin tehnyt. Kerran vein hyvälaatuisia merkkivaatteita, esim. Gantin paitapuseroita, maximekkoja, takkeja ym. myyntiin hirveällä vaivalla ja lähes ilmaiseksi. En rahan vuoksi, vaan ihan kierrätyksen, että ei tarvitse roskiin laittaa. Raivasin kaappejani muuton yhteydessä ja vain parhaat vein kirpparille, muut roskiin. Vaattet olivat kirpparilla viikon ja jouduin maksamaan! Viikon jälkeen kirppariyrittäjälle, koska vain muutama vaate oli mennyt kaupaksi. Eräs sukulainen onneksi halusi vaatteet itselleen. Olisinpa tajunnut kysyä häneltä jo ennen tuota rumbaa, olisin säästänyt monta euroa ja paljon aikaa ja turhaa vaivaa.

Vierailija
70/589 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käskee ostamaan niin paljon turhia rättejä, joita ei käytä?

Vierailija
71/589 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu. Vien nykyään kalliimmat käytetyt vaatteet kierrätyskeskukseen ja halvemmat uffille. Kaikki muu turha ehjä tavara menee myös kierrätyskeskukseen. Viikkovuokrat on itsepalvelukirppiksillä niin korkeat, ettei itselle jää vaivanpalkkaa.

Vierailija
72/589 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä kauanko, 5 v ? olen väh kerran kk vienyt autollisen kirppikselle . 5 Ikean kassillista on aina.

Muutin pk-seudulle ja ihan työpaikan vieressä on tosi iso kirppis.

Kuun puolessa välissä vien 5 Ikean kassillista tavaraa ja he hinnoittelevat ja myyvät, veloittavat siitä 50%. Taas kk päästä vien uuden satsin ja palauttavat vanhat kassit.

Mulla on vakkaripöytä siellä, homma toimii.

Olen tyhjentänyt meidän kodin ylimääräisistä , kesämökki myytiin, miehen täti kuoli ja oma perhe ei halunnut sitä pientä irtaimistoa.

Juhannuksena mennään miehen vanhempien mökille ja kuulemma siellä on vintillä vielä paljon ylimääräistä.

Olen myynyt myös veljeni perheen omaisuutta ja jopa heidän naapurin.

Joka kk tulee 50 - 100 e. Ei sillä laskuja maksella, mutta ylimääräinen menee kiertoon ja eipä meillä kaapit pullistele.

Tähän asti on aina myytävä löytynyt, mutta appivanhempien kesämökiltä ylimääräisen irtaimiston jälkeen ei mitään taida irtoa enää.

Vierailija
73/589 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, meillä on kullakin niin erilainen käsitys siististä ja uudehkosta. Kaveri tarjosi ostettavaksi lapsensa kumisaappaita. Kuulemma yhdellä lapsella olleet ja siisti, kuin uudet. Näin saappaat, niissä luki kahden lapsen nimi, saappaiden sisältä näki että vesilammikossa on uitettu, pohjissa reilua kulumaa. Öö joo, minä en kokenut niistä ihan samoin kuin mitä kaveri sanoi. En ostanut niin kuluneita ja käytettyjä vaikka kaveri hehkutti kuin uusiksi.

Vierailija
74/589 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, meillä on kullakin niin erilainen käsitys siististä ja uudehkosta. Kaveri tarjosi ostettavaksi lapsensa kumisaappaita. Kuulemma yhdellä lapsella olleet ja siisti, kuin uudet. Näin saappaat, niissä luki kahden lapsen nimi, saappaiden sisältä näki että vesilammikossa on uitettu, pohjissa reilua kulumaa. Öö joo, minä en kokenut niistä ihan samoin kuin mitä kaveri sanoi. En ostanut niin kuluneita ja käytettyjä vaikka kaveri hehkutti kuin uusiksi.

Joo, mutta kaikilla kriteereillä siistikään ei välttämättä mene. Itsellä on ollut uusia, käyttämättömiä vaatteitakin myynnissä, esim viimeksi Onlyn 90 euron hintainen villatakki jossa laput vielä kiinni, eikä mennyt eurolla. Jengi taitaa konmarittaa yms niin paljon nykyään, ettei tavara liiku.

Uffille sitten vaan.

Vierailija
75/589 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vie kirpparille mitään vaan laitan nettiin myyntiin.

Vierailija
76/589 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tismalleen samat mietteet! Nykyisin laitan suosiolla Fidaan, tulee joka tapauksessa parempi mieli näin.

Vierailija
77/589 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että jotkut edelleen pitävät kirppispöytiä! Täällä Jyväskylässä on useampi hyvä kirpputori, joilta olen tehnyt hyviä löytöjä. Kunnollisista vaatteista ja tavaroista maksan mielelläni enemmän kuin pilkkahinnan. Eilen löytyi miehelle hienosti sopiva musta puku 40 eurolla. Kiitos myyjälle!

Itseäni harmittavat varkaat, trokarit, pöytien piittaamattomat myllääjät, tavaroiden kuljettelijat sekä rikkinäisiä astioita ja vaatteita myyvät huijarit. Puutun tarvittaessa härskimpien myllääjien sotkemiseen ja kiellän myös lapsia repimästä hintalappuja leluista ja särkemästä myytäviä tuotteita, ellei lapsen vanhempi vahdi jälkikasvunsa tekemisiä. Lisäksi nostelen vaatteita ja kenkiä lattioilta, koska en halua niiden joutuvan tallottaviksi. On totta, että jotkut ihmiset eivät kunnioita toisten omaisuutta pätkääkään. Siksi en itse ikinä ota pöytää itsepalvelukirppiksiltä, vaan lahjoitan vaatteet ja tavarat suoraan oikeille hyväntekeväisyyskirppiksille (EI SPR/UFF).  

Vierailija
78/589 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä myy kaikkea. Kovat ajat tulossa 4 sure. Puuvillasta tulossa ylellisyystuote. Säästä kaapin perälle : vielä tulet hyötymään. Älä myy kaikkea. 

Vierailija
79/589 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes yritä myydä vaatteita, asusteet kyllä käy kaupaksi. Otan silloin tällöin kuukaudeksi pöydän ja myyn kaikkea muuta kamaa, astioita, kirjoja, sisustustavaraa ja lasten leluja. Kummasti sitä kertyy tavaraa vaikka kuinka yrittää harkiten ostaa. Ei siitä ns. voitolle jää, muutamia kymppejä pöytävuokran päälle, mutta ajattelen, että ovat sitten menneet edes käyttöön eikä roskiin.

Vierailija
80/589 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viime kesältä sama kokemus kuin ap:llä. Ja siis oikeasti hyväkuntoiset käyttämättömät lastenvaatteet (kaukaisemmat sukulaiset ostaneet tuliaisiksi jo valmiiksi liian pieniä) eivät meinanneet mennä, vaikka hinnat oli 1,5 - 5 euroa. Sitten naapuripöydissä näytti olevan kauhtuneita t-paitoja kymmenellä eurolla ja muuta käsittämätöntä. Ja se pöydän sotkeminen oli todella hermoja repivää. Esim. lasten kengistä toinen oli roudattu kirppiksen toiseen päähän, sitä etsiessä meni puoli tuntia. En tiedä, tosi erilainen meininki näytti olevan kuin noin kymmenen vuotta sitten. Ehkä valitsin kirpparin väärin ja jossain muualla olisi ollut järkevämmät ostajat, mutta ainakaan tuolle kyseiselle kirpparille ei kyllä maksa vaivaa viedä mitään myytäväksi.