Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viimeinen kerta, kun vien kirpparille tavaraa myyntiin

Vierailija
13.06.2018 |

Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.

Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.

Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.

Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.

Kommentit (589)

Vierailija
461/589 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ratkaisu on UFF.

terv. Kaiken tuon kokenut

Vierailija
462/589 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi viedä kirpparille tavaraa, kun nurkissa pyörii paljon tavaraa ihan turhaan. Mutta vituttaa jo valmiiksi se hirveä homma ja kuitenkaan siitä ei saa edes mitään. Viimeksi otin pöydän viikoksi ja vein paljon tavaraa, hyväkuntoisia naisten ja lasten vaatteita, astioita, kenkiä, pelejä ja leluja. Hirveä vaiva siivota pöytää ja seurata myyntiä. Lopputulos oli se, että käteen jäi vuokran jälkeen 20€ ja kassikaupalla sai raahata tavaraa takaisin.

Pakkohan mitään pöytää ei ole ottaa, jos jo etukäteen niin huokailuttaa.

Tässä on jo oma moka, eihän nyt viikossa paljoa ehdi myymään! Paljon saa olla asiakkaita että pöydällinen tyhjenee viikossa. Anna olla useampi viikko ja vie pikkuhiljaa lisää.

Vähän sama vaiva. Viikossa pääsee käyntiin vasta. Siitä se sit lähtee.

Mulla on useiden vuosien ajalta ihan päinvastainen kokemus: ensimmäinen viikko on se jolloin tulee tiliä ja sen jälkeen myynti hiipuu todella radikaalisti! Joskus olen pitänyt 3 vkoa kahden hinnalla, kun on ollut tuollainen tarjous, ja se kolmas viikko oli ihan turha, työllisti vain käydä siivoilemassa pöytää, josta ei liikkunut enää mitään ja se toinenkin viikko oli jo hiljainen, vaikka uutta tavaraa kävi lisäilemässä.

Parhaimmat viedään parin ekan päivän aikana, otan pöydän aina vain viikoksi ja pari kertaa vuodessa. Ei tarvitse sitoutua kuin sen yhden viikon ajaksi siihen järkkäilyyn, koska sekin alkaa olla rasite, kun työpäivien ja muun elämisen päälle vaikka kahden viikonkin ajan pyörität sitä kirppisrumbaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/589 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meliissa kirjoitti:

Pakastaa kaikki vaatteet, mitä ei voi pestä 60 asteen pesussa. En halua täitä, luteita jne....

Ne voi laittaa kahdeksi viikoksi muovipussiin ja pussinsuun tiukasti kumilenkeillä kiinni.

Vierailija
464/589 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi myyntiä edistävä asia olisi varmaan merkitä vaatteeseen selvästi esim. rinnan- ja vyötärönympärysmitta.

Vierailija
465/589 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tuossa olisi pari isoa jätesäkkiä täynnä vaatteita, osa ihan uusia mutta kun ei mahdu päälle enää.

Ajattelin ensimmäistä kertaa kirppari myyntiä kokeilla, mutta nyt kun näitä viestejä luin tuntuu paremmalta viedä vaan ilmaisiksi vaate keräykseen :( 

Vierailija
466/589 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä menossa lauantaina viisi kestokassillista tavaraa. Vähän jännittää kyllä, että miten menee. Ovat toki siistejä, puhtaita ja halpoja, mutta ei sitä ikinä ihmisistä tiedä. Sen vain tiedän, että tulevat jättämään pöydän kuin tornadon jäljiltä ja viemään tavaroita toisten pöytiin palauttamatta.

Vierailija
467/589 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse vie ikinä mitään kirpputorille. Ostan todella vähän vaatteita ja kun kyllästyn, vien keräykseen. Olen ajatellut, että se on minun tapani osallistua hyväntekeväisyyteen. Jos alat laskea tunti hintaa sille, että teet tuon kaiken niin huomaat että ei oikein lyö leiville. 

Vierailija
468/589 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vohan mammat ja elämän epäreiluus. Olette kovin suloisia 😍

Vierailija
469/589 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä menossa lauantaina viisi kestokassillista tavaraa. Vähän jännittää kyllä, että miten menee. Ovat toki siistejä, puhtaita ja halpoja, mutta ei sitä ikinä ihmisistä tiedä. Sen vain tiedän, että tulevat jättämään pöydän kuin tornadon jäljiltä ja viemään tavaroita toisten pöytiin palauttamatta.

Onko tämä kestokassin mainitseminen sitä egoilua?

Vierailija
470/589 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse vie ikinä mitään kirpputorille. Ostan todella vähän vaatteita ja kun kyllästyn, vien keräykseen. Olen ajatellut, että se on minun tapani osallistua hyväntekeväisyyteen. Jos alat laskea tunti hintaa sille, että teet tuon kaiken niin huomaat että ei oikein lyö leiville. 

Eh... Kirppismyynnin ei ole tarkoituskaan "lyödä leiville" tuntiliksoja laskeskellen, vaan päästä vanhasta eroon ja saada vähän rahaa siitä.

Esimerkiksi kun myyn lapselta pieneksijääneitä kamoja, niin tuotoilla saan ostettua uutta. Kuten tänä syksynä kirppistuotoilla katettiin lapsen uusi talvihaalari ja syyskengät.

Vierailija
471/589 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun tavara enää kiinnosta?

Vierailija
472/589 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kokemuksia kuin aloittajalla. Olen vienyt tavaraa kirpputorille enimäkseen siitä ilosta, että tavara menee kiertoon ja ehkä ilahduttaa jotain muuta. Pesussa, hinnoittelussa, tavaran kuljettamisessa ym on kauhea vaiva ja tienesti on lopulta jotain kymppejä. Nykyään myös paha mieli. Harmittaa kun ihmiset sotkevat, rikkovat ja käyttäytyvät kuin porsaat. Ihmiset eivät ymmärrä että itsepalvelukirppailla harva tekee tienestiä, siellä on ihan tavalliset ihmiset ilokseen ja eettisistä syistä kierrättämässä tavaraa, eikä kenellekään makseta sotkujesi siivoamisesta.

Viimeksi nainen käveli ohi, otti hengarista paidan ja paiskasi sen myttyyn pöytään, samaan aikaan kun olin itse pöydän edessä siivoamassa pöytää! Aivan käsittämätöntä sikailua. Viimeinen kerta koskaan kun otan kirppispöytää, jatkossa menee tavarat roskiin niin säästyypä vaivalta ja kurjalta mieleltä.

Vierailija
473/589 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja kokemuksia kuin aloittajalla. Olen vienyt tavaraa kirpputorille enimäkseen siitä ilosta, että tavara menee kiertoon ja ehkä ilahduttaa jotain muuta. Pesussa, hinnoittelussa, tavaran kuljettamisessa ym on kauhea vaiva ja tienesti on lopulta jotain kymppejä. Nykyään myös paha mieli. Harmittaa kun ihmiset sotkevat, rikkovat ja käyttäytyvät kuin porsaat. Ihmiset eivät ymmärrä että itsepalvelukirppailla harva tekee tienestiä, siellä on ihan tavalliset ihmiset ilokseen ja eettisistä syistä kierrättämässä tavaraa, eikä kenellekään makseta sotkujesi siivoamisesta.

Viimeksi nainen käveli ohi, otti hengarista paidan ja paiskasi sen myttyyn pöytään, samaan aikaan kun olin itse pöydän edessä siivoamassa pöytää! Aivan käsittämätöntä sikailua. Viimeinen kerta koskaan kun otan kirppispöytää, jatkossa menee tavarat roskiin niin säästyypä vaivalta ja kurjalta mieleltä.

Tätä kuulemma tekevät naiset (tytöt, nuoret, aikuiset) myös vaatekaupoissa, sanoi vaatemyyjä tuttavani. Ihmettelen vain MIKSI? Eikö sen vertaa ole kotona opetettu tapoja? Olen sitä mieltä että jokaisen ihmisen pitäisi olla vuosi töissä kaupassa että osaisi siellä jatkossa käyttäytyä. Päivästä toiseen kun siivoaa toisten välinpitämättömien jälkiä, oppi ehkä menee hiljalleen perille.

Vierailija
474/589 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä kuulemma tekevät naiset (tytöt, nuoret, aikuiset) myös vaatekaupoissa, sanoi vaatemyyjä tuttavani. Ihmettelen vain MIKSI? Eikö sen vertaa ole kotona opetettu tapoja? Olen sitä mieltä että jokaisen ihmisen pitäisi olla vuosi töissä kaupassa että osaisi siellä jatkossa käyttäytyä. Päivästä toiseen kun siivoaa toisten välinpitämättömien jälkiä, oppi ehkä menee hiljalleen perille.

Juu, ja kuule ihan pokkana jopa kävellään niiden pudotettujen vaatteiden päältä/ajetaan vaunuilla niiden yli. Näin saakin pusero ihanan yksilöllisen kuvion alà kurainen kengänjälki/ -renkaanjälki.

Edelleen nykyään itse asiakkaana ollessa nostan maahan pudotetut vaatteet ylös.

- Entinen myykä

Vierailija
475/589 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ja kuule ihan pokkana jopa kävellään niiden pudotettujen vaatteiden päältä/ajetaan vaunuilla niiden yli. Näin saakin pusero ihanan yksilöllisen kuvion alà kurainen kengänjälki/ -renkaanjälki.

Edelleen nykyään itse asiakkaana ollessa nostan maahan pudotetut vaatteet ylös.

- Entinen myykä

*myyjä 😁

Vierailija
476/589 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kahdeksan vuotta sitten sain kirppikseltä rahaa 200-500 euroa. Nykyään on ollut se sata euroa. Nyt en enää aio viedä tavaroita kirppikselle. Olen myynyt vaatteita tutuille ja viimeksi sain kahdesta ruokakassillisesta vauvanvaatteita viisikymppiä. Tykkäsi niin, että sanoi ostavansa myös jatkossa. Osan vien suoraan kierrätykseen, mutta parhaimmat myyn tutuille, netissä tai annan läheisille. Kirppikset kierrän kaukaa. Ainoastaan yksi kirppis missä käyn ostajana, mutta harvoin kun on 20 km päässä.

Vierailija
477/589 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon myös itse päättänyt etten enää kirpputorille tavaraa vie. Hirveä vaiva hinnoittelun suhteen ja kun joutuu myymään ne puoli ilmaiseksi pois, että saa edes pyötävuokran maksettua siitä. Eikä ihmiset myöskään kunnioita muiden tavaroita pätkän vertaa. Katsotaan joku vaate ja myllytään koko pöytä niin hirveän näköiseksi, että tietää sen itsekkin että jos pöytä olisi siinä kunnossa ennenkuin itse siihen tulee niin ei olisi pöytää edes vilkaissut. Saisi olla melkein jokaisen asiakkaan jälkeen siivoamassa pöytää. MUTTA! Kaikista eniten ottaa päähän ne ihmiset jotka viitsii varastaa kirpputorilta tavaraa! Itsellä jokaisen kirpputori pöydän pitämisen jälkeen huomaan että on varastettu jotain tavaraa. Kalleimpii tavaroihin pistän hälyttimet, mutta vaikka olisi ihan mitätön tavara mikä varastetaan, niin silti. (Ja tiedän siitä että on varkaus, koska sitä tavaraa ei löydy edes 2vk jälkeen koko kirpputorilta, eikä kassalla sitä ole tullut vastaan). 

Kun näkee myös mitä muut ihmiset myy kirpputorilla niin joutuu kyllä välillä miettimään että mitä ihmiset ajattelee. Jokainen joka myy kirpputorilla omia tavaroitaan, olisi hyvä miettiä mitä itse sieltä ostaisi. On tullut vastaan alushousuja, rikkinäisiä sukkahousuja ja sukkia. Ja muutenkin rikkinäisiä vaatteita. Se ei kuitenkaan ole roskalaitos. Tämmöiset asiat vaan pilaa kierrätyksen maineen. Koska kierrätys on oikeesti hyvä juttu. Tykkään käydä kirpputoreilla missä pidetään paikat siistinä eikä myydä paskaa. 

Enkä nyt yleistä että kaikki ihmiset ovat tälläisiä. Monet onneksi arvostavat toisen omaisuutta ja ymmärtävät hyvät tavat.

Vierailija
478/589 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputoritavara ei enää käy kaupaksi, kun on halpaa uuttakin  niin paljon. Hyväntekeväisyyskirpparilla sanoivat, että  kun he pitivät pihakirppiksiä joskus 15 vuotta sitten, myytiin paikat lähes tyhjäksi. Nyt menee vain muutama hassu tavara ja nekin vähän silleen, että ihmiset vain haluavat tukea ja etsivät jotain ostettavaa väkisin. 

Vierailija
479/589 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpputoritavara ei enää käy kaupaksi, kun on halpaa uuttakin  niin paljon. Hyväntekeväisyyskirpparilla sanoivat, että  kun he pitivät pihakirppiksiä joskus 15 vuotta sitten, myytiin paikat lähes tyhjäksi. Nyt menee vain muutama hassu tavara ja nekin vähän silleen, että ihmiset vain haluavat tukea ja etsivät jotain ostettavaa väkisin. 

Sama huomio. Mulla on ollut n 5 v 10 banaanilaatikon kiintiö. Tutun tutulla on kirpputori maalla, mutta on lähellä paria isoa tietä ja siellä käy paljon ihmisiä ohikulkumatkoillaan. Lähellä on myös paljon mökkejä.

Minulta on 2 x vuodessa haettu kotoa 10 kpl banaanilaatikkosatsi ja usein tavaraa on ollut 15 laatikkoa. Muutaman kerran on ollut ihan rehellinen kuolinpesän tyhjennys ja laatikoita on ollut yli 100.

Lähes kaikki tavaroista tulee minulle vaihtokaupoista, ostajat samoja, eli taso sama.

Ennen pystyi helposti tulemaan 200 euroa siitä 10 laatikosta, joskus enemmänkin, nyt vaan muutamia kymppejä.

Pitäjä on 55 vuotias, eli ei ole eläkkeelle jäämässä ihan heti, onneksi. Ennen meillä rahat menivä tarpeeseen. Toisella maksettiin joulu, toinen käytettiin kesälomaan. Nyt voitolla ei käy edes kerran kaupassa.

Kyllä raha kelpaa, mutta enemmänkin voisin ottaa vastaan .

Vierailija
480/589 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vien itse aina sovittamani vaatteet vaatekaupassa takaisin rekkiin, jos en niitä osta. Eikö kaikki tee niin?