Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viimeinen kerta, kun vien kirpparille tavaraa myyntiin

Vierailija
13.06.2018 |

Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.

Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.

Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.

Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.

Kommentit (589)

Vierailija
441/589 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparikalle on ihan kiva systeemi, kun voi hinnoitella koneella ja näkee, mitä on mennyt. Mutta siihen lappuun saa mahtumaan vain 20 merkkiä ja lisätiedot pitää kirjoitella käsin.

Vierailija
442/589 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on pöytä nyt viidettä päivää, reilusti on kamaa mennyt jo. Liki kaikki lastenkengät, lastenvaatetta, ulkohanskoja, takkia jne.

Käyn siivoilemassa päivittäin ja vien tipottain tavaraa lisää. Samaan aikaan naapuripöydän pitäjä kippasi kaikki kamat kerralla pöytään ja sottaista on ollut, ei ole näyttänyt pahemmin mitään siitä liikkuneen.

Näin minäkin luulin, että myynti oli huikeaa, kun pöytä tyhjeni. Kysyin kassalta paljon on saldo tähän asti, eikä siellä ollut juuri lainkaan rahaa! Ihmettelin kassalle miten mun pöytä on jo melkein tyhjä, niin myyjä kehotti tarkistamaan sovituskopit ja muita pöytiä. No p*rhana, siellä ne oli mun vaatteet jätettynä koppiin tai heiteltynä pitkin muita kirpparipöytiä.

Ei kiitos enää itsepalvelukirppiksiä mulle.

Kassan kautta nuo minun tavarana kuitenki oli menneet. Melkein sata euroa tuli voittoa 👌

Eli kyllä kiitos itsepalvelukirppiksiä jatkossakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/589 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore kokemus kirppikseltä:

Naisten vaatteita meni 5kpl (montaa ei edes ollut myynnissä). Koot s-kokoa, hinnat 2-4€.

Lastenvaatteista koon 92cm vaatteet meni liki kaikki, vain muutama body jäi. Koon 86cm vaatteista meni n. 80%

Koot 56-74cm meni heikoimmin.

Lasten hansikkaat (talvihanskaa, välikausihanskaa, kurarukkasta ja neulelapasia) meni kaikki. Hinnat 0,50-3,50€.

Lasten kengät meni kaikki. Oli kesälenkkaria, talvisaappaita ja kumisaappaita. Hinnat oli 2-8€/pari.

Lisäksi meni lapsen pipoja ja sukkia. Sukat pakkasin seteiksi, 0,70 -1,50€ per setti.

Liki käyttämätön toppahaalari meni kympillä. Käytetympi (silti ehjä, tietty, ei esim. polvet puhki) meni vitosella. Ulkohousut meni kahdella eurolla, vähän kuluneempi lasten toppatakki kahdella eurolla.

Dvd:tä meni 8kpl. Hinnat 0,50-3€.

Kivasti meni, yksi Ikeakassillinen tuli takaisin, noin neljä kassillista vein.

Vierailija
444/589 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuon takia vien aina uffille.

Vierailija
445/589 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
446/589 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein 3 Ikean kassillista täysin tarpeetonta itsepalvelukirppikselle. Veloittavat myynnistä puolet. Sain 52 e.

Olen tyytyväinen. Varasin uuden vuokrausajan 2 kk päähän.

Vierailija
447/589 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Ei kukaan niitä sun ylihinnoiteltuja kulahtaneita lumppuja ja kallista ja paskaa roinaa ostaiskaan. 😂 Tämä muistuttikin että pitää käydä katsastamassa paskat kirppislöydöt.

Vierailija
448/589 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuakos täällä ruikutat? Älä vie kirpparille tavaraa. Asia ratkaistu. Eikä tarvi valittaa.

Vierailija
449/589 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyrtää et kirppareillä myydään välillä reikäsiä vaatteita, tai sellasia missä kauheat tahrat, esim vauvan bodeissa puklut rinnuksilla tai kakkatahrat alhaalla...

Vierailija
450/589 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyrtää et kirppareillä myydään välillä reikäsiä vaatteita, tai sellasia missä kauheat tahrat, esim vauvan bodeissa puklut rinnuksilla tai kakkatahrat alhaalla...

Viimeksi kirpparilla oli yksi ihan karmea pöytä. Läjä ryppyisia lastenvaatteita yhdessä rumassa läjässä, pöytää ympäröi ummehtunut ja tunkkainen haju.

Lähempää kun uskaltautui tarkastekemaan, niin kyllä. Vaatteet oli likaisia.

Yhh 😷😷

Vierailija
451/589 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi viedä kirpparille tavaraa, kun nurkissa pyörii paljon tavaraa ihan turhaan. Mutta vituttaa jo valmiiksi se hirveä homma ja kuitenkaan siitä ei saa edes mitään. Viimeksi otin pöydän viikoksi ja vein paljon tavaraa, hyväkuntoisia naisten ja lasten vaatteita, astioita, kenkiä, pelejä ja leluja. Hirveä vaiva siivota pöytää ja seurata myyntiä. Lopputulos oli se, että käteen jäi vuokran jälkeen 20€ ja kassikaupalla sai raahata tavaraa takaisin.

Pakkohan mitään pöytää ei ole ottaa, jos jo etukäteen niin huokailuttaa.

Tässä on jo oma moka, eihän nyt viikossa paljoa ehdi myymään! Paljon saa olla asiakkaita että pöydällinen tyhjenee viikossa. Anna olla useampi viikko ja vie pikkuhiljaa lisää.

Vierailija
452/589 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi viedä kirpparille tavaraa, kun nurkissa pyörii paljon tavaraa ihan turhaan. Mutta vituttaa jo valmiiksi se hirveä homma ja kuitenkaan siitä ei saa edes mitään. Viimeksi otin pöydän viikoksi ja vein paljon tavaraa, hyväkuntoisia naisten ja lasten vaatteita, astioita, kenkiä, pelejä ja leluja. Hirveä vaiva siivota pöytää ja seurata myyntiä. Lopputulos oli se, että käteen jäi vuokran jälkeen 20€ ja kassikaupalla sai raahata tavaraa takaisin.

Tässä on jo oma moka, eihän nyt viikossa paljoa ehdi myymään! Paljon saa olla asiakkaita että pöydällinen tyhjenee viikossa. Anna olla useampi viikko ja vie pikkuhiljaa lisää.

Minä olen huomannut, että se viikko on just hyvä ja sopivalla hinnoittelulla tyhjenee pöytä hyvin ja mitä jää, niin vien kotiin ja seuraavalla kerralla uudelleen tarjolle.

Tänä vuonna ollut 2x viikko ja yht 400€ jäänyt pöytävuokrien jälkeen eli todella hyvin minusta.

Vierailija
453/589 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama vaiva. Viikossa pääsee käyntiin vasta. Siitä se sit lähtee.

Vierailija
454/589 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomannut, että se viikko on just hyvä ja sopivalla hinnoittelulla tyhjenee pöytä hyvin ja mitä jää, niin vien kotiin ja seuraavalla kerralla uudelleen tarjolle.

Tänä vuonna ollut 2x viikko ja yht 400€ jäänyt pöytävuokrien jälkeen eli todella hyvin minusta.

Kuinka paljon mamit oikein ostelee vaatteita jos jää kirpparihinnoilla 400e käteen parista keikasta. Ja oletan, että koska nuo vaatteet menevät kaupaksi niin ne eivät ole loppuun asti käytettyjä vaan sellaisia joihin on kyllästytty tms. 

Vierailija
455/589 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Itse kyllä jaksan siivota sen kirpparipöydän mutta eniten ärsyttää muiden pöytien tuotteet omassa pöydässä ja omat muiden pöydissä. Jos itseltäni on jotain varastettu, en ole asiaa huomannut. Hyvin on kauppa käynyt maltillisilla hinnoilla (esim. T-paidat 0,50 €, pitkähihaiset 1 € jne). Sekin auttaa, kun myytävät tuotteet ovat ehjiä ja puhtaita.

Joskus on sellainenkin palvelu olemassa että asiakas maksaa pöydän siistimisestä. Sitten on ihan sama onko pöytä sotkuinen vai ei, koska kirpparinpitäjä siistii pöydän.

Itse esteetikkona pidän pöytäni kauniina ja jos olen maksanut ylimääräisestä siivouspalvelusta niin se on sitten omistajan moka jos palvelu on huijausta eli asiakas maksaa tyhjästä.

Vierailija
456/589 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Itse kyllä jaksan siivota sen kirpparipöydän mutta eniten ärsyttää muiden pöytien tuotteet omassa pöydässä ja omat muiden pöydissä. Jos itseltäni on jotain varastettu, en ole asiaa huomannut. Hyvin on kauppa käynyt maltillisilla hinnoilla (esim. T-paidat 0,50 €, pitkähihaiset 1 € jne). Sekin auttaa, kun myytävät tuotteet ovat ehjiä ja puhtaita.

Joskus on sellainenkin palvelu olemassa että asiakas maksaa pöydän siistimisestä. Sitten on ihan sama onko pöytä sotkuinen vai ei, koska kirpparinpitäjä siistii pöydän.

Itse esteetikkona pidän pöytäni kauniina ja jos olen maksanut ylimääräisestä siivouspalvelusta niin se on sitten omistajan moka jos palvelu on huijausta eli asiakas maksaa tyhjästä.

Niin ja nimimerkki prototyyppi siis raahaa ihan säkeittäin roskaa jos hinnat ovat 0,50 ja 1€.

Mä tein ratkaisun että tuonhintaiset menevät kierrätyskeskukselle yms hyväntekeväisyyteen. Oma myyntini minimissään tuotteissa 3€ ja siitä ylöspäin.

Vierailija
457/589 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon mamit oikein ostelee vaatteita jos jää kirpparihinnoilla 400e käteen parista keikasta. Ja oletan, että koska nuo vaatteet menevät kaupaksi niin ne eivät ole loppuun asti käytettyjä vaan sellaisia joihin on kyllästytty tms. 

Kirjoitinko myyneeni vain vaatteita?

Vierailija
458/589 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtui vielä vuosi sitten hyvin toimineelle oman alueen FB-kirppikselle?! Mulla myynnissä merkkivaatteita ja -kenkiä tosi edulliseen hintaan, erittäin hyväkuntoisina, niin enää ei menekään kaupaksi. Vuosi sitten meillä ravasi koko ajan väkeä hakemassa tavaraa.

Tavara siis ei ole muuttunut eivätkä hinnat.

En haluaisi enää viedä itsepalvelukirppikselle ihmisten sotkettavaksi mitään, olin tosi tyytyväinen tuohon FB-ryhmään, kunnes hiljeni..

Vierailija
459/589 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastaa kaikki vaatteet, mitä ei voi pestä 60 asteen pesussa. En halua täitä, luteita jne....

Vierailija
460/589 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin kaverin kanssa viikon pöytää ja joka päivä sai käy siistimässä sitä kun huivit ja vaatteet (jotka kaikki oli henkarissa ja muuut esineet pöydällä) levitettiin aina pitkin poikin ja kengät potkittiin pöydän alle. Pitää vaan ihmetellä mikä on niin pirun vaikeaa on pistää vaatteet takaisin henkariin sovituksen jälkeen... Ja aina jonkun muun vaatteita löytyi meidän pöydästä ja niitäkin sai heittää oikeaan paikkaan. Toinen mikä ihmetytti ja ärsytti oli jotkut ihmiset jotka TUNKEE ahtaaseen tilaan odottelemaan kun itse koitan siistiä pöytää parempaan kuntoon .. Mutta eniten ihmetyttää kuinka vaikeaa on myydä vaatteita, edes halvalla. Pistin kaikille tavaroille max 2e hintaa. Hyvässä kunnossa olevia melkein uusia perusvaatteita halvalla eikä mennyt juuri mitään. Sama juttu sitä edeltävänä kertana. Sitä ennen olen saanut helpolla melkein 200e käteen kirpparilta vaatteilla eikä kotiin ole tarvinnut viedä kuin yksi muovikassillinen tavaraa takaisin. Helpommalla pääsee jos vain heittää vaatteet uff:lle. Jollen olisi kaverin kanssa pistänyr pöytää puoliksi olisi jäänyt plussalle vain 20e. Ei tuo kirppari enään ole sen vaivan arvoista.